Eens kijken hoe zich dat gaan ontwikkelen.quote:Yonhap news agency: South Korean navy shoots at unidentified ship in direction of North Korea.
Nee, dat zal niet gebeuren, daarvoor zijn de economische belangen van zowel China als de VS te groot.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:11 schreef Rookert het volgende:
Kut, ik heb dus geen zin in escalatie![]()
Amerika verleent steun aan Zuid-Korea, China valt toch terug op Noord-Korea en voila, WWIII![]()
Maar zo zal het niet lopen hoop ik
Je weet dat er aan de grens van noord korea genoeg artillerie staan om op iedere vierkante meter van zuidkorea een bom te laten vallen binnen een uur tijd?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Oe spannend. Ik zet m'n geld in op Zuid-Korea
Die ligt er alquote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:13 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
Vast al een vliegdekschip van de US onderweg...
-weg-quote:
De enige reden dat china niet ingrijpt in de noord koreaanse politiek is omdat ze geen zin hebben in miljoen noord koreaanse vluchtelingen. China heeft niks met Noord Korea. Niet economisch en niet op politiek vlak.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:14 schreef RM-rf het volgende:
Als de amerikanen slim zijn zetten ze meer druk op China om in te grijpen en een regime-wissel daar te initieren, willen ze iig Noord-Korea als een 'vazalstaat' behouden en voorkomen dat Korea wel eens wer samengevoegd met Zuid-Korea kan worden...
Als de Chinezen dat niet doen, zou het wel eens ook tot militair ingrijpen kunnen leiden, maar dan zullen ook de chinezen vast zich niet stilhouden, die zijn dodsbang vor wetsres einvloed tot direkt aan hun grens.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Zuid-Korea schijnt nu ook terug te schieten volgens diverse bronnen op Twitter.
De vraag is alleen in hoeverre China invloed heeft op Noord Korea.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:14 schreef RM-rf het volgende:
Als de amerikanen slim zijn zetten ze meer druk op China om in te grijpen en een regime-wissel daar te initieren, willen ze iig Noord-Korea als een 'vazalstaat' behouden en voorkomen dat Korea wel eens wer samengevoegd met Zuid-Korea kan worden...
Als de Chinezen dat niet doen, zou het wel eens ook tot militair ingrijpen kunnen leiden, maar dan zullen ook de chinezen vast zich niet stilhouden, die zijn dodsbang vor wetsres einvloed tot direkt aan hun grens.
quote:Earlier today North Korea warned US and South Korea of 'nuclear strikes'
Ja, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat China complete controle uit kan oefenen op wat er gebeurt in Noord-Korea. Waarschijnlijk zijn de Chinezen evenmin gelukkig met de Kim-dynastie, maar de Kims afzetten - aangenomen dat het mogelijk is - leidt mogelijk tot het soort chaos en machtsvacuum dat China als kiespijn kan missen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:14 schreef RM-rf het volgende:
Geel + (bloed)rood = oranje.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:14 schreef Joene het volgende:
Na het zinken van dat schip is de gele zee, nu de zwarte zee dus ? Zo van de olie.
De Nimitz ligt d'r volgens mij sowieso nog... daar was net vandaag bericht over verschenen dat ze terug naar huis konden. Maybe notquote:
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:15 schreef Meddo het volgende:
Wie waren de goeie ook alweer?
quote:o a south Korean ship is sinking off the coast, north Korea just held an emergency cabinet meeting after vowing 2 use nuclear weapons hmm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |