abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:46:09 #151
295721 Niss
Schipluiden Centrum
pi_79592588
Ik wil een cowboyhoed op school dragen, en moslima's mogen dat van mij dan ook. Eerlijk is eerlijk.
pi_79592600
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

NIet meer dan een geldige reden voor ontslag.
Zie een ambtenaar maar eens te ontslaan
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79592619
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja, maar je wil het me blijkbaar graag vertellen. Ga je gang, zou ik zeggen.
Het was een soort retorische vraag.

Maar goed, jij weet dus dat moslimvrouwen niet kunnen kiezen wanneer ze een hoofddoek dragen (vanuit het geloof gezien). Die hoofddoek is dus een essentieel onderdeel van de priveopvattingen van de moslimvrouw. Het gaat om de omgang van de moslimvrouw met (vrijwel alle) mannen.

De hoofddoek kan niet onzichtbaar zijn aangezien dat de hele functie van de hoofddoek is, maar tegelijkertijd zie jij dat als reclame maken voor priveopvattingen.

Je snapt dus dat je met een hoofddoekverbod (in de vorm van het niet mogen uiten van priveopvattingen in publieke ambten) in de praktijk moslima's beperkt in hun vrijheid. Moslima's kunnen dan geen publieke ambten meer uitoefenen.

Dat vind ik persoonlijk veel erger dan het vermeende reclame maken voor een bepaald geloof.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79592671
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:41 schreef MrData het volgende:

[..]

Dus indien de religie ouder dan een paar honderd jaar is mag je het uiten? Leuk discrimineren op basis van religie.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel.
pi_79592684
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:47 schreef waht het volgende:

[..]

Maar goed, jij weet dus dat moslimvrouwen niet kunnen kiezen wanneer ze een hoofddoek dragen (vanuit het geloof gezien). Die hoofddoek is dus een essentieel onderdeel van de priveopvattingen van de moslimvrouw. Het gaat om de omgang van de moslimvrouw met (vrijwel alle) mannen.

De hoofddoek kan niet onzichtbaar zijn aangezien dat de hele functie van de hoofddoek is, maar tegelijkertijd zie jij dat als reclame maken voor priveopvattingen.

Je snapt dus dat je met een hoofddoekverbod (in de vorm van het niet mogen uiten van priveopvattingen in publieke ambten) in de praktijk moslima's beperkt in hun vrijheid. Moslima's kunnen dan geen publieke ambten meer uitoefenen.

Dat vind ik persoonlijk veel erger dan het vermeende reclame maken voor een bepaald geloof.
Als voor een moslima een hoofddoek zo belangrijk is, dan zoekt ze maar een andere baan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_79592704
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zie een ambtenaar maar eens te ontslaan
Ja, belachelijk is dat.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 25 maart 2010 @ 23:50:10 #157
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_79592730
quote:
[..]
Er is ook nog zoiets als de keuze maken om hem af te doen of een andere beroep uitkiezen. Je kan toch ook geen publieke functie vervullen met van die ontzettende ringen in je neus of oor?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_79592739
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En geloof is specialer dan andere overtuigingen omdat....?
Omdat de geschiedenis zich op een bepaalde manier heeft voltrokken.

Toeval dus.
pi_79592799
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:50 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat de geschiedenis zich op een bepaalde manier heeft voltrokken.

Toeval dus.
Tijd om dat dus te veranderen en werkelijk een stap vooruit te zetten in de ontwikkeling.

donderdag 25 maart 2010 @ 23:52:13 #160
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79592803
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als voor een moslima een hoofddoek zo belangrijk is, dan zoekt ze maar een andere baan.
Waarom zou ze? Ze heeft het waarschijnlijk prima naar haar zin, en de incidentele schreeuwlelijk wordt gewoon netjes de deur gewezen.
pi_79592861
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:50 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als de keuze maken om hem af te doen of een andere beroep uitkiezen. Je kan toch ook geen publieke functie vervullen met van die ontzettende ringen in je neus of oor?
Je moet niet vanuit je eigen cultuur of levensbeschouwing redeneren wil je dit snappen.

Zoals ik duidelijk probeerde te maken: moslima's hebben niet de keuze om die hoofddoek af te doen (tenzij ze eeuwig binnenshuis blijven).
pi_79592900
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tijd om dat dus te veranderen en werkelijk een stap vooruit te zetten in de ontwikkeling.
Verloren strijd. 6 miljard gelovigen op 6,7 miljard mensen.
Dan heb je meer kans om de volgende Ghawar te vinden.
pi_79592911
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, belachelijk is dat.
Aan de andere kant is een werknemer van een privaat bedrijf ontslaan wegens zijn of haar lichaamsgeur ook niet eenvoudig
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:56:10 #164
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79592932
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:50 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als de keuze maken om hem af te doen
Als het dan toch een keuze is, laat haar er dan ook gewoon lekker voor kiezen hem op te houden.
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:57:52 #165
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_79592977
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:54 schreef waht het volgende:

[..]

Je moet niet vanuit je eigen cultuur of levensbeschouwing redeneren wil je dit snappen.

Zoals ik duidelijk probeerde te maken: moslima's hebben niet de keuze om die hoofddoek af te doen (tenzij ze eeuwig binnenshuis blijven).
Ik moet wel vanuit mijn eigen cultuur redeneren want dat is wat hier geldt. Als andere culturen zich niet aan kunnen passen hoeft niet hemel en aarde te worden bewogen om daar maar aan tegemoet te komen (of vind je ook dat er aparte vrouwelijke artsen moeten komen voor moslima's?). Zoals gezegd hebben bepaalde publieke functies beperkingen en als je daar niet aan wilt conformeren, zoek je maar iets anders.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  donderdag 25 maart 2010 @ 23:59:50 #166
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79593040
quote:

[..]

Ach, het is een zelfopgelegde beperking. Dat is hun eigen probleem zou ik zeggen. Objectief is er geen enkele belememring voor het ambtenaar worden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:01:17 #167
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_79593097
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:55 schreef waht het volgende:

[..]

Verloren strijd. 6 miljard gelovigen op 6,7 miljard mensen.
Dan heb je meer kans om de volgende Ghawar te vinden.
Geloof is een fase. Lijkt me duidelijk..
#allmightygod
pi_79593116
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:57 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Ik moet wel vanuit mijn eigen cultuur redeneren want dat is wat hier geldt. Als andere culturen zich niet aan kunnen passen hoeft niet hemel en aarde te worden bewogen om daar maar aan tegemoet te komen (of vind je ook dat er aparte vrouwelijke artsen moeten komen voor moslima's?). Zoals gezegd hebben bepaalde publieke functies beperkingen en als je daar niet aan wilt conformeren, zoek je maar iets anders.
"Hemel en aarde bewegen". Het is vrij makkelijk om een moslima normaal te behandelen.
En wat betreft die vrouwelijke artsen: gewoon pragmatisch (en democratisch) zijn. Als er geen vrouwelijke artsen beschikbaar zijn moet de moslima wachten, anders niet. Klaar. Als een meerderheid van het Nederlandse volk dit wettelijk wil regelen, prima.

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:04:12 #169
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79593182
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:01 schreef waht het volgende:

En wat betreft die vrouwelijke artsen: gewoon pragmatisch (en democratisch) zijn. Als er geen vrouwelijke artsen beschikbaar zijn moet de moslima wachten, anders niet. Klaar. Als een meerderheid van het Nederlandse volk dit wettelijk wil regelen, prima.

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
En laten we vooral niet doen alsof alleen moslima's om vrouwelijke artsen vragen zeg.
pi_79593216
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ach, het is een zelfopgelegde beperking. Dat is hun eigen probleem zou ik zeggen. Objectief is er geen enkele belememring voor het ambtenaar worden.
Als we dan toch objectief bezig zijn: een hoofddoek is een hoofddoek. Wat de persoon die het ziet eraan verbindt is HUN probleem. Dat is zelfs een keuze. Een hoofddoek is geen belemmering om in Nederland ambtenaar te zijn. Alleen tussen de oren van sommigen is er dissonantie (op basis van z'n overtuigingen). Waarom is de overtuiging van die dissonante persoon meer waard dan die van de moslima?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:06:19 #171
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79593241
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aan de andere kant is een werknemer van een privaat bedrijf ontslaan wegens zijn of haar lichaamsgeur ook niet eenvoudig
Jawel hoor, dat kan al in de proeftijd.
pi_79593244
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:04 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

En laten we vooral niet doen alsof alleen moslima's om vrouwelijke artsen vragen zeg.
Heh, true.
pi_79593270
quote:
Maar goed, jij weet dus dat moslimvrouwen niet kunnen kiezen wanneer ze een hoofddoek dragen (vanuit het geloof gezien).
Waarom zijn er dan genoeg moslima's zonder hoofddoek?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:07:50 #174
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_79593298
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:05 schreef waht het volgende:

[..]

Als we dan toch objectief bezig zijn: een hoofddoek is een hoofddoek. Wat de persoon die het ziet eraan verbindt is HUN probleem. Dat is zelfs een keuze. Een hoofddoek is geen belemmering om in Nederland ambtenaar te zijn. Alleen tussen de oren van sommigen is er dissonantie (op basis van z'n overtuigingen). Waarom is de overtuiging van die dissonante persoon meer waard dan die van de moslima?
De overtuiging van die dissonante persoon is niet relevant. Relevant is dat de overheid neutraal is. De overheid is immers niet zomaar een instelling.
pi_79593328
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:06 schreef MrData het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan genoeg moslima's zonder hoofddoek?
Om dezelfde reden dat niet alle Christenen hetzelfde geloven.

Geloof is interpretatie van heilige geschriften. Interpretatie die per persoon verschilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')