Omdat ik de lapo had, hier deel 2.
In verband met:
Ik ben té gezond bezig om vol te houden ! besloot ik vanavond weer eens te gaan fitnessen.
Alleen liep ik tegen al dit soort stereotypes aan wat gewoon niet thuis hoort in een sportschool:
De aandachtshoer:
Iedereen die sport kent deze wel, de chicks die alleen maar geil aan het doen zijn in de sportschool.
Ze staan alleen maar naar je te kijken waardoor je afgeleid wordt.
Meestal hebben ze een lekker strak broekje aan.
Voorbeeld:
De anabolen macho:Dit soort figuren trainen meestal 6x per week.
Vroeger waren het nerdjes die gepest werden, maar nu iets te compenseren hebben.
Hun spieren bestaan voornamelijk uit lucht, je ziet ze ook nooit wat doen in de sportschool.
Dit is het type wat je meestal boos en intimiderend aankijkt.
Meestal staan ze samen in het testosteron hoekje in de sportschoolVoorbeeld:
Het burgerlijk volk
Dit zijn van die figuren die besloten te sporten hebben omdat het een goed voornemen was.
Volgens hunzelf zijn het echte levensgenieters (bourgondiërs), maar moet er wel gezond geleefd worden !
Dit is van dat volk wat meer kletst op de machines dan dat ze wat uitvoeren.
Meestal kijken ze tv (GTST) tijdens het trainen, en houden ze de apparaten onnodig bezet.
In de meeste gevallen dragen ze kleding die te strak en niet bedekkend genoeg is.
Meestal hebben ze spataderen op hun benen en een kort vlot pittig kapsel en een gratis t-shirt aan met reclame er op.Voorbeeld:
De internet heldenDit vind ik persoonlijk nog wel het vervelendste stereotype.
De personen die thuis op de computer fitness filmpjes op youtube hebben bekeken.
Hier door denken ze een soort Rambo te zijn en iedereen hun advies wil.
Meestal beginnen ze daarom ook zonder dat je er om vraagt advies te geven.
Voorbeeld:
![]()
Klacht: Stereotypes die niet in de sportschool thuis horen !
[ Bericht 49% gewijzigd door SwJ op 25-03-2010 17:19:14 ]