Inderdaad, volgens mij lost de assistent van de juristen daar dit nog wel op.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb hier wel eens een advies van dat Juridisch Loket gezien die totaal niet klopte, dus ik wacht nog even met juichen
quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:08 schreef captainkid het volgende:
1 ding weet ik nu wel.
Ik koop geen sony producten meer. Wanneer een winkel failliet gaat wordt het nogal lastig om je garantie te claimen.
Snap nou het verschil tussen verkoper en producent eensquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:11 schreef captainkid het volgende:
Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Zou kunnen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was eens voor de grap kijken wat Philips of Panasonic voor fabrieksgarantie hanteert. Garantie heb je bij de verkoper.
Ja ik weet dat de rechtswinkel wat anders zei, maar daar geloof ik dus geen snars van.
Dan moet je dus opletten wat de reputatie van de klantenservice van de winkel is. De fabrikant hoeft jouw product niet eens direct aan te nemen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:29 schreef captainkid het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Ik handel mijn garantie zaken altijd bij de fabrikant af.
Logitech, Western Digital, Böker allemaal top service voor een product minder dan ¤100.
Als ik iets duurs koop zal ik er in het vervolg opletten wat voor garantie de fabrikant geeft, en wat de reputatie van hun klantenservice is,
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.quote:Een bedrijf die maar één jaar garantie op een ¤1600!! TV geeft is gewoon een slecht bedrijf.
Hoezo onterecht?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:34 schreef anboni het volgende:
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat Sony uit coulance (en eigenbelang) een oplossing gaat zoeken, want hoewel volledig onterecht doet een opmerking als:
[..]
het natuurlijk altijd goed op verjaardagen enzo.
Lees het topic nog eens door, en probeer dan het verschil tussen verkoper en fabrikant te begrijpen...quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:
[..]
Hoezo onterecht?
Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:35 schreef captainkid het volgende:
[..]
Hoezo onterecht?
Zo'n ding moet tien jaar garantie hebben.
Maar vijf is ook acceptabel.
Dat moet een fabrikant zelf hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft hij ook volgens de Nederlandse wet.
Je link werkt niet. Je onderbouwing trouwens ook niet...quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]
Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikantquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:40 schreef Ripley het volgende:
[url=http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36]http://www.trosradar.nl/index.php?id=84&tx_alternethulpbrief_pi1[showUid]=36[/url]
Gebeurt heel vaak, is wettelijk gewoon onterecht. Radar heeft al vaak van zulke cases behandeld.
Eerst het topic lezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:48 schreef Pellej0 het volgende:
kort geding aanspannen, win je gegarandeerd
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is ook een brief naar de verkoper, NIET naar de fabrikant
[..]
Eerst het topic lezen
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daar staat nergens in dat hij het niet wint.
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:54 schreef Drinky het volgende:
Ook net met mijn rechtsbijstand gebeld, die vertelden me dat het nogal moeilijk ligt, gezien wat Pilles zegt. Maar ze konden me ook vertellen dat, omdat er bij de factuur ook de naam van Kijkshop zelf op staat er wellicht mischien nog iets bij kijkshop te regelen valt. Zoniet moet ik erg veel geluk hebben als ik bij de curator wat los kan peuteren.
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat staat er wel, maar dat willen jullie niet geloven.
Jouw feest, het staat er niet letterlijk, denken echter dat je een kort geding tegen een fabrikant kan winnen waarmee je geen enkele koopovereenkomst hebt is nogal naïef.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gerechterlijke uitspraak dat het niet kan?
jurisprudentie?
Ik had als eerst namelijk met kijkshop zelf contact opgenomen, in hun mail stond:quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het allicht proberen, maar als zij de garantieregelingen niet hebben overgenomen zijn ook zij niets verplicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |