Ze hadden hem inderdaad direct moeten doodschoppen,quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deze man weigeren, wat een belachelijke actie.
Het is in beide gevallen te koop lopen met je opvattingen - opvattingen die een ambtenaar thuis behoort te laten als hij zijn werk doet - , het gaat dus echt om identieke gevallen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Religieuze uiting versus niks anders dan een ordinaire racistische uiting.
Klein verschilletje hoor ...
Waarom? Het is een lovenswaardig streven om de overheid neutraal te houden. Het is overigens zeer de vraag of het uiten van je eigen opvattingen als ambtenaar wel kan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd; van mijn part wordt religie in zn geheel afgeschaft. Echter, een vergelijking maken tussen WP en de islam is natuurlijk je reinste onzin. Natuurlijk kun je discussieren over het feit of een hoofddoek wel of niet gepast is. Nu geldt er echter geen hoofddoekenverbod, dus moet die man zn muil houden.
Ja, en waarom? Omdat zijn collega's wel hun hoofddoekjes op mochten houden. En in zo'n geval: gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Overigens frappant dat dit soort reacties niet werden gepost toen die buschaffeur zijn christelijke ketting moest bedekken. Toen schreeuwde iedereen moord en brand dat het onzin was dat hij zijn ketting af moest doen.
Ja ... dat is ook. Dat het ene een uiting is van verboden racisme laten we dan maar even buiten beschouwing. For the sake of your argument.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Sachertorte het volgende:
Het is in beide gevallen te koop lopen met je opvattingen - opvattingen die een ambtenaar thuis behoort te laten als hij zijn werk doet - , het gaat dus echt om identieke gevallen.
mooie heldere samenvattingquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het betreft geen religieuze inmenging in staatsbeleid, noch betreft het een staatsinmening op religieus gebied.
Wat is het verschil tussen een religie en racisme? Ik zie veel overeenkomsten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ene is een uiting van een religie, het ander slechts een overtuiging van racisme.
WP is geen kerk, heeft geen heilig boek, heeft goden enz. WP bestaat slechts met het doel te discrimineren en choqueren.
Ik zou zelfs weigeren geholpen te worden door iemand met een WP shirt, dat vind ik nog triester dan het uiten van je geloofsovertuiging op de werkvloer.
Mwah, het is niet meer dan een onbeschofte vlerk de toegang weigeren.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef El_Matador het volgende:
Walgelijke vorm van onvrijheid dit. Deze man weigeren, wat een belachelijke actie.
'Doe je nu of je onnozel bent, of ben je het echt? Ik vrees het laatste. Voor de laatste maal: het is zeer onwenselijk als een ambtenaar zijn eigen ideologie uitdraagt tijdens zijn werkzaamheden als ambtenaar. Dat is een principieel standpunt, niet afhankelijk van de inhoud van de ideologie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja ... dat is ook. Dat het ene een uiting is van verboden racisme laten we dan maar even buiten beschouwing. For the sake of your argument.
Nee jij bent snugger met je White Power ideologie als voorbeeld.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:41 schreef Sachertorte het volgende:
'Doe je nu of je onnozel bent, of ben je het echt? Ik vrees het laatste. Voor de laatste maal: het is zeer onwenselijk als een ambtenaar zijn eigen ideologie uitdraagt tijdens zijn werkzaamheden als ambtenaar. Dat is een principieel standpunt, niet afhankelijk van de inhoud van de ideologie.
Met een White Power shirt laat je expliciet zien dat je een tyfushekel aan negers hebt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is in beide gevallen te koop lopen met je opvattingen - opvattingen die een ambtenaar thuis behoort te laten als hij zijn werk doet - , het gaat dus echt om identieke gevallen.
Ik vind dat je als klant niet moet zeuren wie je helpt. Wil je niet geholpen worden door de persoon, dan rot je toch lekker op.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind dat je als klant mag weigeren je te laten helpen door een gemeentebeamte.
En ik vind dat als petjes verboden zijn, hoofddoekjes dat ook dienen te zijn.
Walgelijke vorm van onvrijheid dit. Deze man weigeren, wat een belachelijke actie.
Islam is een religie, geen ideologie. De islam is zo divers, je kunt niet zo maar conclusies trekken op basis van een hoofddoekje.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
'Doe je nu of je onnozel bent, of ben je het echt? Ik vrees het laatste. Voor de laatste maal: het is zeer onwenselijk als een ambtenaar zijn eigen ideologie uitdraagt tijdens zijn werkzaamheden als ambtenaar. Dat is een principieel standpunt, niet afhankelijk van de inhoud van de ideologie.
Ach whatever hoor. Ik heb mijn punt gemaakt, jij ook. Jij bent voor een staat waar ambtenaren hun ideologie mogen uiten met alle mogelijke conflicten en onwenselijke situaties tot gevolg; ik ben voor een staat waarin ambtenaren ook echt neutraal zijn, dat voorkomt uiteraard ook dit soort problemen, en precies daarom is het een beter systeem.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee jij bent snugger met je White Power ideologie als voorbeeld.
Maar dat is dan dus de vraag wel overtuiging je als ambtenaar wel mag uitdragen en welke niet, dat is volgens mij een vraag waar je helemaal niet aan toe zou moeten komen, omdat die bij elk minder extreem voorbeeld niet langs fatsoenlijke criteria te beantwoorden is. Daarom: Geen enkele uiting door een ambtenaar in functie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd; van mijn part wordt religie in zn geheel afgeschaft. Echter, een vergelijking maken tussen WP en de islam is natuurlijk je reinste onzin.
En jij met je Sieg Heilstaat.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:47 schreef Sachertorte het volgende:
Maar veel succes met je heilstaat hoor.
Wat jij wil is onmogelijk. Alle uitingen van een ambtenaar kun je zo wel in een bepaald licht gaan zien.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ach whatever hoor. Ik heb mijn punt gemaakt, jij ook. Jij bent voor een staat waar ambtenaren hun ideologie mogen uiten met alle mogelijke conflicten en onwenselijke situaties tot gevolg; ik ben voor een staat waarin ambtenaren ook echt neutraal zijn, dat voorkomt uiteraard ook dit soort problemen, en precies daarom is het een beter systeem.
Maar veel succes met je heilstaat hoor.
Nou gewoon.. waarschijnlijk heeft hij last dat zijn wereldbeeld dat allochtonen werkloze uitkeringstrekkers zijn op zijn kop gezet. Terwijl deze dame toch gewoon hard aan het werk is.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:21 schreef Copycat het volgende:
[.Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
En dan....kom je je paspoort afhalen, zie je een dame met een hoofddoek met je nieuwe paspoort in de hand. Wat doe je ? Je gaat weer weg ?.]
Onderwijl roepend dat het tijd wordt dat die kopvoddentax wordt ingevoerd.
Gedraag je gewoon beschaafd. Welke last heb je in hemelsnaam van een ambtenaar met een hoofddoekje?
Hoe kunnen ze dan praten? Of straks kijken ze zelfs verkeerd op een bepaalde manier. Of liggen er "foute" dingen op hun bureau zoals blikjes van een bepaald merk of tasjes van een bepaalde winkel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom: Geen enkele uiting door een ambtenaar in functie.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:51 schreef huhggh het volgende:
Toch wel weer leuk om de latente intolerantie onder de linksen opeens tot bloei te zien komen zodra iemand, qua kleding en uitingen, een neutrale ambtenaar tegenover zich wenst.![]()
In de rest van de wereld een doodnormaal standpunt, maar in Nederland natuurlijk weer niet.
Er is wel wat meer aan de hand hoor.quote:De man liet zich op luide toon discriminerend en beledigend uit naar de gehoofddoekte medewerker.
1. Ik ben niet linksquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:51 schreef huhggh het volgende:
Toch wel weer leuk om de latente intolerantie onder de linksen opeens tot bloei te zien komen zodra iemand, qua kleding en uitingen, een neutrale ambtenaar tegenover zich wenst.![]()
In de rest van de wereld een doodnormaal standpunt, maar in Nederland natuurlijk weer niet.
Conversatie mag natuurlijk alleen volgens het "Hoe praat ik in neutrale termen?"-handboek dat binnenkort zal verschijnen.. Op het bureau staan enkel neutrale bureau-accessoires en de kleding betreft een overheid-goedgekeurd uniform. Om niemand tegen het hoofd te stoten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze dan praten? Of straks kijken ze zelfs verkeerd op een bepaalde manier. Of liggen er "foute" dingen op hun bureau zoals blikjes van een bepaald merk of tasjes van een bepaalde winkel.
Bij de overheid heb je geen keuze. Je MOET een nieuw paspoort. In een winkel heb je de keuze.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik vind dat je als klant niet moet zeuren wie je helpt. Wil je niet geholpen worden door de persoon, dan rot je toch lekker op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |