abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79561629
Het is momenteel niet zo hip als "hardlopen met Evy" of weet ik veel wat, maar wellicht zijn er nog meer FOK-kers die aan hun conditie werken door 1 of meerdere malen per week te gaan zwemmen (baantjes trekken).

Zelf doe ik dit nu een maand of 3, liefst 2 x per week. Een schema hanteer ik niet echt, ik probeer gewoon zoveel mogelijk baantjes (25m bad) te halen. Ik zit nu op de gemiddeld 60 baantjes per drie kwartier en doe soms 6 x 10, soms 3 x 20, en soms doe ik gewoon ook maar wat . Uiteindelijk (eerste) doel is om ooit een keer de 100 baantjes in een uur te halen.

Gelukkig heeft ons zwembad een indeling voor het baantjes trekken (langzaam-sneller-snel-borstcrawl) zodat je niet tussen de huisvrouwen dobbert. Dat is toch wel het meest irritante aan het baantjes trekken altijd, dat je niet altijd je eigen tempo kunt doen.
pi_79561921
De laatste tijd ga ik ook 1x in de week zwemmen. Helaas wel bij een studenten sportschool dus het is meestal druk, maar ook lekker goedkoop Zwemmen is zo relaxend. Maar ik krijg er wel echt overal spierpijn van Voel ik tenminste dat ik iets heb gedaan :p
pi_79562000
Ik betaal nu iets van 3 tientjes voor een 10 badenkaart. Geen idee of dat duur of goedkoop is eigenlijk...?

Het moeilijkst vind ik op dit moment m'n ademhaling. Ik zwem alleen schoolslag, maar ik lig altijd te diep om netjes adem te halen lijkt het. Het tempo ligt vrij hoog in het gedeelte waar ik zwem dus die ademhaling is wel erg belangrijk.
pi_79562761
hoe kun je nou met schoolslag moeite hebben met ademhalen? Ben wel benieuwd hoe diep je dan ligt?
Ik heb een zwemcursus gedaan en daar de basics van borstcrawl en handig ademhalen geleerd. Dat scheelt echt enorm als je energie efficient kunt borstcrawlen, dan haal je de 100 baantjes per uur gemakkelijk.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_79562874
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:09 schreef Deetch het volgende:
hoe kun je nou met schoolslag moeite hebben met ademhalen? Ben wel benieuwd hoe diep je dan ligt?
Ik heb een zwemcursus gedaan en daar de basics van borstcrawl en handig ademhalen geleerd. Dat scheelt echt enorm als je energie efficient kunt borstcrawlen, dan haal je de 100 baantjes per uur gemakkelijk.
Borstcrawlen kan ik niet. Althans, ik zou het eerst even moeten oefenen voordat ik gelijk mensen in de weg zwem enzo. En tsja, ik heb gewoon moeite met mijn hoofd boven water te houden (letterlijk dit keer dus!).
pi_79564113
Ik heb jaren op wedstrijdzwemmen gezeten, maar doe er niks meer aan. Wil eigenlijk wel weer, maar die tijd hé En het nadeel van tussen de huisvrouwen zwemmen ken ik.

Mijn tip is dan ook: ga bij een vereniging. De recreanten zwemmen niet zo hard, maar wel harder dan de gemiddelde huisvrouw, je leert er goed zwemmen en je hebt een stok achter de deur om te gaan.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79564187
Ik ben redelijk autistisch wat sporten betreft. Teamsporten en verenigingen zijn niet echt mijn ding, zeg maar. Maar bedankt voor de tip (want het is wel een goede tip denk ik)!
pi_79564301
Och, zwemmen doe je toch voornamelijk alleen, mits het geen estafette is. Buiten dat denk ik ook dat je meer en afwisselender zwemt, om de doodeenvoudige reden dat je opdrachten krijgt bij de training. En het is meestal niet zo duur.
pi_79564402
Een tvp in dit topic. Als alles wat beter gaat, zou ik ook wel meer willen gaan zwemmen....
I had a signature once. It was awful.
pi_79564488
Het moeilijkste gedeelte is (zoals altijd): gaan. Als de kleine in bed ligt moet ik ook echt gelijk weg, als ik 5 minuten op de bank ga zitten is het fout, dan heb ik gelijk geen zin meer.
pi_79568839
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:49 schreef KingOfMars het volgende:
Ik betaal nu iets van 3 tientjes voor een 10 badenkaart. Geen idee of dat duur of goedkoop is eigenlijk...?

Het moeilijkst vind ik op dit moment m'n ademhaling. Ik zwem alleen schoolslag, maar ik lig altijd te diep om netjes adem te halen lijkt het. Het tempo ligt vrij hoog in het gedeelte waar ik zwem dus die ademhaling is wel erg belangrijk.
Bij ons hier in Hoogeveen (zwembad de Dolfijn) betaal ik voor een 12 badenkaart 23 euro zo'n beetje.
Dit is dan wel omdat ik alleen voor het werk zwem (7:00), dus ik neem aan dat een gewone meer kost.
Hiervan is ook het voordeel dat het altijd vrij rustig is

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 25-03-2010 13:59:34 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_79572516
Ik ben een tijdje terug ook banen wezen zwemmen met m'n vader op een zondagochtend. Lag het hele bad vol met huisvrouwen en oude mensen (Aangezien ik zelf op waterpolo zit en in totaal al zo'n 8 jaar fanatiek train, is dat vrij frustrerend ) Mijn vader vond het ook maar niks, ook al zwemt hij niet snel. Da's idd het nadeel met baantjes zwemmen, dat het populair is

(Eigenlijk is dit een verkapte tvp omdat ik benieuwd ben hoe de beginners het doen )
pi_79572923
ik ga binnenkort ook eens beginnen ( ja alweer ) ik ga eens kijken hoe het zwembad hier om de hoek is en hoe druk t is op de tijden dat ik kan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_79573749
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:46 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb jaren op wedstrijdzwemmen gezeten, maar doe er niks meer aan. Wil eigenlijk wel weer, maar die tijd hé En het nadeel van tussen de huisvrouwen zwemmen ken ik.

Mijn tip is dan ook: ga bij een vereniging. De recreanten zwemmen niet zo hard, maar wel harder dan de gemiddelde huisvrouw, je leert er goed zwemmen en je hebt een stok achter de deur om te gaan.
Ik doe ook 2 keer per week banen zwemmen, in het recreanten tempo. Maar in de zwembaden waar ik dat doen zijn altijd zo aardig 1 of 2 banen te reserveren voor de lekker door zwemmers. Dat gaat prima. Aan de ene kant van het bad de kwebbelende huisvrouwen (ben d'r wel 's onderdoor gezwommen toen 't me te langzaam ging....) en aan de andere kant netjes rechts houden, kop houden en doorzwemmen als 't ware..
Dit is een Signature....
pi_79573809
Ik zwem doorgaans ook te snel voor de 'snelle zwemmers baan', dus die vlieger gaat voor mij niet op en ik vind het enorm irritant om te wachten op anderen
pi_79573981
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:12 schreef Ewelina het volgende:
Ik zwem doorgaans ook te snel voor de 'snelle zwemmers baan', dus die vlieger gaat voor mij niet op en ik vind het enorm irritant om te wachten op anderen
Er bij ons ook nog een baan voor de echt snelle zwemmers, die trainen ook op schema enzo, die gaan echt rap (meestal borstcrawl ook). Als dat je te langzaam gaat moet je gaan denken aan een bad voor jezelf vrees ik .
pi_79574327
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:16 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Er bij ons ook nog een baan voor de echt snelle zwemmers, die trainen ook op schema enzo, die gaan echt rap (meestal borstcrawl ook). Als dat je te langzaam gaat moet je gaan denken aan een bad voor jezelf vrees ik .
Dat is hier in t zwembad ook, die zwemmen allemaal borstcrawl en gaan ook vrij snel, maar met jaren wedstrijdzwemervaring ga je daar gewoon voorbij
Ja dan kun je eigenlijk gewoon beter weer gaan trainen tijdens wedstrijdzwemuren o.i.d.
pi_79588515
Wel lekker gezwommen vanavond. Was lekker rustig in het zwembad! Begon wel erg stroef, maar heb uiteindelijk toch 70 baantjes gedaan en dat is een PR wat altijd een lekker gevoel is .
  donderdag 25 maart 2010 @ 22:02:17 #19
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79588635
vorige week 160 baantjes binnen 1,5 uur gezwommen zwem nu 1x per week en het bevalt me prima. Zit te overwegen om op wedstrijdzwemmen te gaan.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_79590593
Ik heb t toen een tijdje gedaan met mijn ex, maar hij ging later Krav Maga doen dus had ik niemand meer om mij naar het zwembad te brengen. Nu ben ik verhuisd en doe ik aan fitness, maar dat vind ik echt ontiegelijk saai en heb er nog weinig zin meer in... Er is nu een zwembad in de buurt dus misschien een goed idee om het weer op te pakken!
pi_79596786
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:02 schreef beertenderrr het volgende:
vorige week 160 baantjes binnen 1,5 uur gezwommen
.

Daar gaat m'n trots. .
pi_79597165
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten bij de borstcrawl, enorm irritant. Beide voeten. Het ziet er dan uit alsof ik word gegrepen door een haai.
Tap tap tap
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:55:52 #23
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79597588
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten bij de borstcrawl, enorm irritant. Beide voeten. Het ziet er dan uit alsof ik word gegrepen door een haai.
na hoeveel baantjes krijg je dit? En ontspan je je voeten wel?

@ KingOfMars: sorry
pi_79597846
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:55 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

na hoeveel baantjes krijg je dit? En ontspan je je voeten wel?

@ KingOfMars: sorry
Gelijk, binnen een paar seconden . Blijkbaar rek ikz e iets te veel ofzo. Heel stom, vroeger had ik er nooit last van, het is iets van de afgelopen 4 jaar.
Tap tap tap
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:18:15 #25
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_79598048
wel apart ja, misschien eens specifiek op letten als je een baantje borstcrawl doet? In principe verander je je voeten niet echt qua stand vergeleken met een schoolslag namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')