Borstcrawlen kan ik niet. Althans, ik zou het eerst even moeten oefenen voordat ik gelijk mensen in de weg zwem enzo. En tsja, ik heb gewoon moeite met mijn hoofd boven water te houden (letterlijk dit keer dus!).quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:09 schreef Deetch het volgende:
hoe kun je nou met schoolslag moeite hebben met ademhalen? Ben wel benieuwd hoe diep je dan ligt?
Ik heb een zwemcursus gedaan en daar de basics van borstcrawl en handig ademhalen geleerd. Dat scheelt echt enorm als je energie efficient kunt borstcrawlen, dan haal je de 100 baantjes per uur gemakkelijk.
Bij ons hier in Hoogeveen (zwembad de Dolfijn) betaal ik voor een 12 badenkaart 23 euro zo'n beetje.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:49 schreef KingOfMars het volgende:
Ik betaal nu iets van 3 tientjes voor een 10 badenkaart. Geen idee of dat duur of goedkoop is eigenlijk...?
Het moeilijkst vind ik op dit moment m'n ademhaling. Ik zwem alleen schoolslag, maar ik lig altijd te diep om netjes adem te halen lijkt het. Het tempo ligt vrij hoog in het gedeelte waar ik zwem dus die ademhaling is wel erg belangrijk.
Ik doe ook 2 keer per week banen zwemmen, in het recreanten tempo. Maar in de zwembaden waar ik dat doen zijn altijd zo aardig 1 of 2 banen te reserveren voor de lekker door zwemmers. Dat gaat prima. Aan de ene kant van het bad de kwebbelende huisvrouwen (ben d'r wel 's onderdoor gezwommen toen 't me te langzaam ging....) en aan de andere kant netjes rechts houden, kop houden en doorzwemmen als 't ware..quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:46 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb jaren op wedstrijdzwemmen gezeten, maar doe er niks meer aan. Wil eigenlijk wel weer, maar die tijd héEn het nadeel van tussen de huisvrouwen zwemmen ken ik.
Mijn tip is dan ook: ga bij een vereniging. De recreanten zwemmen niet zo hard, maar wel harder dan de gemiddelde huisvrouw, je leert er goed zwemmen en je hebt een stok achter de deur om te gaan.
Er bij ons ook nog een baan voor de echt snelle zwemmers, die trainen ook op schema enzo, die gaan echt rap (meestal borstcrawl ook). Als dat je te langzaam gaat moet je gaan denken aan een bad voor jezelf vrees ikquote:Op donderdag 25 maart 2010 16:12 schreef Ewelina het volgende:
Ik zwem doorgaans ook te snel voor de 'snelle zwemmers baan', dus die vlieger gaat voor mij niet op en ik vind het enorm irritant om te wachten op anderen
Dat is hier in t zwembad ook, die zwemmen allemaal borstcrawl en gaan ook vrij snel, maar met jaren wedstrijdzwemervaring ga je daar gewoon voorbijquote:Op donderdag 25 maart 2010 16:16 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Er bij ons ook nog een baan voor de echt snelle zwemmers, die trainen ook op schema enzo, die gaan echt rap (meestal borstcrawl ook). Als dat je te langzaam gaat moet je gaan denken aan een bad voor jezelf vrees ik.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:02 schreef beertenderrr het volgende:
vorige week 160 baantjes binnen 1,5 uur gezwommen
na hoeveel baantjes krijg je dit? En ontspan je je voeten wel?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten bij de borstcrawl, enorm irritant. Beide voeten. Het ziet er dan uit alsof ik word gegrepen door een haai.
Gelijk, binnen een paar secondenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:55 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
na hoeveel baantjes krijg je dit? En ontspan je je voeten wel?
@ KingOfMars: sorry
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |