abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:37:31 #1
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79559357
Het vorige topic

Handige links:

http://www.watkostenluiers.nl/

http://www.degoedkoopsteluiers.nl/

Voor wasbare/katoenen luiers:

Kaatje Katoen

Twinkle Twinkle

Bambinomio

The Baby Orchard

Green me

En hier weer verder

Sorry, even geen tijd meer voor quotes uit de vorige, er gaat hier iemand af: honger!!
3!
pi_79559551
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:34 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ah, dank je

En jeuj, dát is wel hip zeg! Hoe oud is ze?
Drie en een beetje. Heeeeeerlijk, wat scheelt dat een hoop gedoe zeg!
pi_79560067
Als er nog meer mensen zijn die S jes over hebben...

PM staat open. Ik ben fan van fuzzi bunz, itties, bg's.... 2 delig mag ook -> bamboozles..

Geen chinezen... En geen happy heinys..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79564980
Wij gebruiken ook wegwerp voor de nacht. Doen 2 maanden met een pak Pampers
Madame maakt nachten van 10-12 uur, daar kan geen katoentje tegenop. Soms zelfs geen pamper.
  zondag 28 maart 2010 @ 10:17:59 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79663800
Ok, ik ben een beetje ingelezen.

Ik denk dat ik er over een tijdje, als Teigetje er aan toe is, ook een aantal aan ga schaffen!

Hoe bevallen de wasbare luiers nou écht?
Sta je kokhalzend boven de wc de luier uit te spoelen en jezelf te vervloeken om je briljante idee?
Heb je 's winters je hele verwarming vol liggen met luiers omdat je er toch meer gebruikt dan dat je er hebt?
Heeft je kind in de praktijk altijd wegwerp luiers aan? (Want in de praktijk praktischer voor 's nachts, op het KDV, onderweg, etc.?)
Heb je op een dagje uit een gigantische walm om je heen hangen van de gebruikte inleggers die je, toch niet zo, vacuüm verpakt in je tas hebt zitten?

Dus, hou je niet in, spui je gal! Ik zou graag écht eerlijk willen horen hoe de luiers bevallen, juist ook op de dagen dat 't allemaal even niet zo meezit!
A grand adventure has begun.
pi_79664052
quote:
Op zondag 28 maart 2010 10:17 schreef Keshet het volgende:
Ok, ik ben een beetje ingelezen.

Ik denk dat ik er over een tijdje, als Teigetje er aan toe is, ook een aantal aan ga schaffen!

Hoe bevallen de wasbare luiers nou écht?
Sta je kokhalzend boven de wc de luier uit te spoelen en jezelf te vervloeken om je briljante idee?
Heb je 's winters je hele verwarming vol liggen met luiers omdat je er toch meer gebruikt dan dat je er hebt?
Heeft je kind in de praktijk altijd wegwerp luiers aan? (Want in de praktijk praktischer voor 's nachts, op het KDV, onderweg, etc.?)
Heb je op een dagje uit een gigantische walm om je heen hangen van de gebruikte inleggers die je, toch niet zo, vacuüm verpakt in je tas hebt zitten?

Dus, hou je niet in, spui je gal! Ik zou graag écht eerlijk willen horen hoe de luiers bevallen, juist ook op de dagen dat 't allemaal even niet zo meezit!
Ik spoel helemaal niets, op de wasmachine zit toch ook een knop spoelen? Vaste poep klop ik even uit boven te toilet, soms hang ik de luier erin en spoel ik door dan is het ergste er wel af, en dan hup de wasmachine in. Klein beetje sop erbij (anders gaat het dus stinken, sopresten en urine is echt een vieze lucht.) en wassen maar. Gewoon op 40 graden en een keertje in de maand op 60 en dan strip ik ze ook tegen lekken.. (strippen is dus gewoon de luiers in de afwasmiddel wassen, tegen vetresten en sopresten).

'S nachts draagt Jen sowieso wegwerp, omdat ik ernaast lig en ik de geur van een luier naast mn neus niet fijn vind. Verder had ik vaak last van lekken in de nacht en dat is gewoon niet handig, kind wakker, bed schoonmaken, kind omkleden... Nee dank je.

Naar het kdv natuurlijk ook een wegwerp, maar soms vergeet ik het wel eens, en dan bergen ze de luier netjes op in een zakje. Geen probleem dus.

In de winter vond ik het niets, inderdaad omdat alles op mn verwarming lag, en in de slaapkamer kan niets op de verwarming, dus zat ik in de woonkamer tegen de luiers aan te kijken. Vond ik zelf niets, niet dat het stinkt ofzo.. Maar ik vond het niets. Nu de was weer naar buiten kan gaat ze gewoon weer in katoen, en de nieuwe baby gaat ook in katoen aangezien die in de zomer wordt geboren...

Onderweg vind ik niet zo'n probleem, ik heb altijd pendaalemmerzakken bij me die je goed kan dichtknopen. Dus een vieze luier gaat gewoon in een zakje en hup in de tas, en eerlijk, Jen poept vaak maar 1 keer per dag, dus heb ik al een poepbroek gehad dan zijn het verder alleen plasluiers.. en dat stinkt dus niet. Ja als je het een paar dagen laat liggen, dan stinkt het wel.

De wasmachine maak ik wel 1 keer in de zoveel tijd schoon met een kopje chloor. Omdat de lucht er anders in blijft hangen.

In de zomer doe ik zo'n 3 weken met een pak luiers, ik gebruik er namelijk 2 per dag...

Oh en ik voel me minder schuldig als ik net een nieuwe luier om het gedaan en een uur later met haar ga douchen en de luier eigenlijk nog niet vies is.. 1 plasje... Dan gooi ik een luier weg.. Ik schrok ook wel hoeveel luiers ik per dag gebruik, aangezien ik Jen, katoen of wegwerp, gewoon vaak verschoon. Ik loop zelf ook niet graag met een vieze onderbroek, dat geldt vast ook voor mn kind. Dus zo'n elke 2 uur krijgt ze wel een schone luier. En luiers zijn dan niet echt vol of vies... En bij katoen voel ik me dan midner schuldig, wassen moet ik toch.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79664092
Oh zure slappe tandjespoep is wel minder prettig. Maar dat is ook vies als ze in wegwerp zitten.

Als het echt te erg is dan kun je gewoon even over naar wegwerp.

En luieruitslag... Dat was hier een reden om op katoen te gaan. In de zomer heeft Jen echt last van haar billen met wegwerp, omdat het meer broeit en weinig ademt.

Ik heb alleen nog niet met schimmel onder te maken gehad, dan zou ik even niet in katoen doen denk ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 28 maart 2010 @ 11:01:53 #8
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79664336
Nou, wij hebben dus meteen een pak pampers gekocht en Stef is al 3 nachten op rij niet doorgelekt! Ter vergelijking: laatst hebben we met wasbaar héél hard naast zijn bedje staan juichen omdat hij voor het eerst in twee weken níet was doorgelekt.. Keerzijde: Hij heeft echt metéén luieruitslag Is onder controle met sudocreme en overdag een inleggertje met zilver erin in zijn luier, maar ik vind het wel frappant..

Keshet, mijn eerlijke antwoord:

Ik ben ECHT heel blij dat we dit hebben gedaan!! IK vind het in de praktijk reuze meevallen, qua geurtjes en gebruiksgemak. Stef doet het er prima mee, het werkt makkelijk, je kunt heel veel aanpassen op de gelegenheid en het kost me, naar mijn idee, niet veel extra moeite. Wij hebben deze week voor het eerst wegwerpluiers gekocht en gebruikt, omdat Stef 's-nachts vaak door zijn luiertje heenlekte en dat lekt minder door qua plas, maar ik moet zeggen dat het me tegenvalt dat hij er meteen luieruitslag van krijgt. Ik wist wel dat dat met wegwerp vaker voorkomt, maar dit had ik niet verwacht. Ok, zal ik anders even puntsgewijs doorlopen wat ik na- en voordelen vind?

Nadelen:

- Je moet erop bedacht zijn dat je regelmatig moet wassen. En dat bedoel ik niet als in váák, maar als in met ingebouwde regelmaat. Als je het een paar dagen druk hebt en je vergeet te wassen kom je zonder luiers te zitten en soms is het echt stressen om de was op tijd droog te krijgen terwijl Stef zijn laatste luiertje aan heeft. Meer luiertjes kopen zou de oplossing zijn, maar eerlijkgezegd vind ik dat je echt véél extra geld moet investeren om daadwerkelijk een dag langer te kunnen wachten met wassen, dus dat doe ik niet, of mondjesmaat (elke maand koop ik er 1 a 2 luiertjes bij).

- Voor de nacht zijn wij nu, net als velen heb ik hier gelezen, overgestapt op pampers. Het is nog een proef en ik weet het dus zo net nog niet i.v.m. die luieruitslag, maar Stef lekte echt VAAK door zijn luier heen 's-nachts. Hij slaapt ook ontzettend goed door (meestal rond half 11 op bed en dan weer wakker rond 8 en daar zijn die luiertjes niet tegen opgewassen, zelfs met extra inleggers).

- De was drogen. Wij hebben een appartement en er hangen dus inderdaad regelmatig luiers over de verwarming. De inleggers doen we, heel milieu-onvriendelijk, in de droger omdat ze er anders echt té lang op drogen om nog werkbaar te zijn voor ons, maar de luiertjes kunnen daar minder goed tegen. Bamboe-inleggertjes drogen ook nog eens moeilijker, dus die moeten na een droogronde ook nog eens over de verwarming. Ik kan er persoonlijk niet zo mee zitten (vind het er wel gezellig uitzien, al die fleurige kleurtjes over de verwarming), maar je moet er wel tegenkunnen.

- Als je een poepluiertje hebt waarbij de poep tussen de elastiek-ribbels is gekomen moet je het uitspoelen, anders gaat het er niet uit in de was. Is een extra klusje, moet je ook tegenkunnen. Ik vind het zelf niet erg, lief heeft er een takke-hekel aan. Doe ik dus eigenlijk altijd (we hebben een aparte, 2e wasmand voor uitspoel-luiers en die spoel ik dan allemaal uit zodra er een luierwas ingaat).

- Je moet altijd wel íets doen om de luiers klaar voor gebruik te maken. inleggertjes in de pockets doen of vastklikken met drukknoopjes, doekje erin om de poep op te vangen en weg te gooien (hoeft niet, maar vinden wij zelf erg fijn) ontkom je niet aan. Wij noemen dat 'luiertjes bouwen' en doen dat meestal ter plaatse als we Stef verschonen, tenzij we even een zeldzaam momentje over hebben, dan bouwen we er een stuk of 8 vooruit. Vind ik zelf wat vervelender als lief, dus meestal bouwt hij wat vooruit, maar ik vind het ook weer niet heel erg naar ofzo.

Voordelen:

- Géén luieruitslag! De eerste keer dat ik Stef terugkreeg van de kinderopvang schrok ik me kapot: hij had allemaal rare, witte wiebels in zijn poep! Ik hing al bíjna aan de lijn met de huisarts, tot ik zag dat die witte smurrie ook in de kneepjes van zijn beentjes zat: Sudocreme! Daro worden de kinders dus standaard ingesmeerd met creme, terwijl wij thuis nog steeds het proefpotje sudocreme gebruiken dat we in de prenatal-zwangerschapsdoos gekregen hebben. En serieus: er is nog niet eens 1/5e uit dat potje nu (Stef is 4 maanden oud), we gebruiken het gewoon niet omdat het niet nodig is. Dat vind ik zelf echt een enórm voordeel, want ik hoor al mijn vriendinnen met baby's in dezelfde leeftijdscategorie over luieruitslag.

- Geen poep-explosies tot aan de rug. Stef kan echt enórme poepluiers fabriceren (van het kaliber trek-de-sluiting-los-en-het-zit-meteen-tot-aan-zijn-enkels) maat in tegenstelling tot wegwerp komt het er practisch nooit uitzetten. Plas lekt wel wat vaker door, maar als ik moet kiezen..

- Je hebt altijd luiers in huis en hoeft dus nooit luiers te kopen. Als je je was-regelmaat goed hebt zitten loopt het gewoon. Punt.

- Het is goedkoper: aan het eind van je geld een stuk maand overhouden maakt geen hol uit, luiers heb je altijd in huis.

- Het ziet er blij uit, al die leuke kleurtjes! Let maar op, jij gaat straks precíes begrijpen wat de term 'lief petskontje' inhoudt

- De luiers zijn een stuk dikker. Met broekjes kan dat soms wat lastiger zijn met aantrekken, maar Stef's fysio is er bijzonder van gecharmeerd: door het dikke luiertje kan je kind minder makkelijk overstrekken, want om te overstrekken met de beentjes gaan de beentjes automatisch naar elkaar toe en dat kan dus niet met zo'n dikke luier ertussen

- Het is milieuvriendelijker. Niet voor iedereen een reden, maar ik vind het een toevoeging op het bovenstaande.

Dat was het geloof ik wel Als ik meer bedenk post ik het nog wel even. Ow, en wat betreft stinken en was enzo: ik vind het helemaal niet stinken, ik ruik de wasmand amper (moet ik wel zeggen dat hij BV krijgt en BV-poep stinkt niet echt). Voor de vieze luiers die we terugkrijgen van het KDV hebben we een speciale waszak en ook daarmee is er geen enkel geur-probleem.

Succes ermee Keshet, vind het echt stoer dat jij je hier ook in aan het verdiepen bent.

Ow, een Huupje, ik heb foto's gemaakt van Stef gisteren, ik ga ze zo even bewerken als dat nog mag van Stef
3!
pi_79664482
oh yay! kom maar op met die foto's

overigens hebben wij hier nog nooit luieruitslag gehad met wegwerpluiers dus en als je kind niet poept doe je een maand met een pak luiers! maar daar moet je maar niet vanuit gaan

Ik ga dus onder meer puur voor de look, omdat het me heerlijk lijkt voor haar om straks in alleen een luier rond te scharrelen en ik vind dit er leuk uitzien. Niet meer, niet minder. Zo'n gnork ben ik dus
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 maart 2010 @ 11:14:39 #10
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79664522
quote:
Op zondag 28 maart 2010 11:12 schreef huuphuup het volgende:
oh yay! kom maar op met die foto's

overigens hebben wij hier nog nooit luieruitslag gehad met wegwerpluiers dus en als je kind niet poept doe je een maand met een pak luiers! maar daar moet je maar niet vanuit gaan

Ik ga dus onder meer puur voor de look, omdat het me heerlijk lijkt voor haar om straks in alleen een luier rond te scharrelen en ik vind dit er leuk uitzien. Niet meer, niet minder. Zo'n gnork ben ik dus
Haha, zo kan het dus ook Stef poept alleen ergens tussen de 1 en de 5 keer per dag, dus dan gaat dat vast niet op, whehe

En hey, eerlijk? Ik ga ook voor looks hoor, ik heb 2 soorten favo luiertjes en als ik weer nieuwe bestel koop ik toch écht alleen maar de luiertjes die wél veel leuke kleurtjes en patroontjes hebben

*gaat weer verder fotosoepen*
3!
pi_79664640
Keshet, ik sluit me volledig aan bij Incantrix.
Alleen die uitslag heeft Ko ook nog niet gehad, behalve in de spruw-tijd.

Ik vind het trouwens gewoon fijn om mee bezig te zijn, ze zijn leuk en vrolijk, en ze lijken me een stuk lekkerder zitten dan wegwerpluiers. Ik hou zelf ook niet echt van maandverband en baby's hebben toch 24 uur per dag eenzelfde soort ding om.

En het idee om niet volledig bij te dragen aan de afvalberg van luiers, doet me ook goed. Om dezelfde reden als Ticootje zegt trouwens, een luier verschonen en een half uur later in bad gaan, gaat toch met een iets fijner gevoel als dat geen wegwerp is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 28 maart 2010 @ 11:41:15 #12
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79665022
Huup, may I present: uw aanstaande nieuwe Itti Bitti's

De zwarte

De paarse

Nog een keer de paarse

With special thanks to our lovely model Stef

Overigens is de zwarte niet zo makkelijk te fotograferen, maar hij is echt heel lief en knuffelig
3!
  zondag 28 maart 2010 @ 12:11:12 #13
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79665688
Bedankt voor de antwoorden ladies! Ik heb 't even snel gescand en hier kan ik wat mee!
Vanavond ga ik op m'n gemakje 't nog eens lezen.

Oh, Huup, zo'n muppet ben ik dus ook he. 't mag er best een beetje leuk uitzien. Zéker als je alleen een luier aanhebt!
Onze fashionista's in de dop moeten 't meteen maar goed leren. (En aan mij heeft m'n meisje dan niks, maar toch. )
A grand adventure has begun.
pi_79666408
quote:
Op zondag 28 maart 2010 11:41 schreef Incantrix het volgende:
Huup, may I present: uw aanstaande nieuwe Itti Bitti's

De zwarte

De paarse

Nog een keer de paarse

With special thanks to our lovely model Stef

Overigens is de zwarte niet zo makkelijk te fotograferen, maar hij is echt heel lief en knuffelig
oooooh Stef en wat zijn ze mooi trix
nou nog eentje met bloemetjes of stippels erbij (of allebei ) en dan ben ik good to go!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79667847
Wauw Incantrix wat is Stef al een beertje! Wij gebruiken de middelste drukkers nog

En ik geloof dat alles al is gezegd door de andere dames. Inlegvelletjes gebruiken wij overigens niet, de luiers gaan gewoon zo in een simpele pedaalemmer. Stinkt niet en de (BV-)poep gaat er ook gewoon uit op 40 graden.
Luieruitslag hebben we nu net 1 keertje gehad, ik wist eigenlijk niet dat dat zo vaak voorkwam? ben de eerste van m'n vriendinnen met baby, dus ik kom hier voor de babypraat
Ik zat me wel ook af te vragen hoeveel jaar je over zo'n pot Sudo moet doen
Tja en verwarmingen vol hebben we eigenlijk ook niet. Sporadisch is er een inleggertje niet droog geworden in de droger en dan gaat 'ie even over de verwarming. De buitenkantjes zijn met een uurtje of 2 droog op de waslijn.
Onderweg gaan de luiers in een luierzakje dichtgeknoopt in de luiertas en knappe vent die dat dan nog ruikt.

Dusseh, ik zeg DOEN!
  zondag 28 maart 2010 @ 13:38:42 #16
108648 cattie
lieve moeder
pi_79668039
Wat de anderen al zeggen.

Wij zijn overgegaan toen Fee vreselijke luieruitslag van wegwerp luiers kreeg. 's Nachts en naar het kdv heeft ze wel wegwerp aan. Met 1 maat luiers doet Fee trouwens nu al meer dan een half jaar en ze kan er nog veel langer mee, ook handig. Het scheelt dus geld (zeker omdat er ook een markt is voor tweedehandsjes, vooral de "hippe" luiertjes raak je zo kwijt) en wassen moeten we toch wel. Ik gooi ze in de droger. Zoals alles.
Bijkomend voordeel is dat we hier binnenkort waarschijnlijk een afvalverwijdersysteem krijgen waarbij je betaalt naar gewicht. Hoe meer luiers, hoe meer afvalstoffenheffing dus. Dat is 2x betalen voor wegwerp luiers.
pi_79670382
Tvp, want ik ga me ook eens inlezen. Ik weet het, ik ben er rijkelijk laat mee.

Ivan heeft trouwens ook nog nooit luieruitslag gehad met zijn wegwerpluiers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:44:16 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80115408
Voor het eerst in een katoenen luier (inlegvel, hydrofiel luier, strikslip)
pi_80119051
Jaaaaa katoentjesfoto's
Asyniur die is echt té lief!

Heb er net ook maar gelijk één geschoten bij het verschonen:
pi_80119539
Ahw
ik kan ook meedoen! mijn pluizenbolletje heeft sinds kort ook een pluizenbilletje met dank aan incantrix en stef





Alleen wel nog een vraagje, hoe snel verschonen jullie? Als ik na een uur in die luier kijk dan voelen die inleggers wel al een beetje vochtig. Mn eerste neiging is om dat dan gelijk te verschonen maar eigks schiet dat dan ook niet heel erg op toch? Ieder uur verschonen...

En hoe zit dat met klassieke luiers met hydrofielen en strikslippen enzo? Ik zie dat asy die gebruikt heeft, is dat nog te doen voor een kindje van bijna 8 maanden qua absorptie-vermogen? En zijn die strikslippen ook bij bijvoorbeeld hema te koop?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:42:14 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80119657
Elke 2 uur huup, maar dat doe ik ook met wegwerp.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80119992
Dit weekeinde ga ik me maar eens serieus inlezen. Ivan heeft momenteel voor het eerst luieruitslag, vermoedelijk door de dunne, zure tandjespoep die hij nu heeft. Ik vind het heel zielig om hem een luier om te doen en er gaan er momenteel misschien wel 20 op een dag doorheen. Nu heb ik normaliter niet zo'n probleem met afval produceren, maar dit is gewoon belachelijk.

Wat een ontzettend schattige foto's, Huup!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:58:24 #23
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_80120183
Even puur uit interesse: Bestaan er nog gewone katoenen luiers? Van die rechthoekige katoenen doeken dus? Ik heb namelijk niet zo'n zin om ongeveer 34 jaar verzamelde zooi bij m'n ouders aan de kant te smijten...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_80120244
Je merkt het vanzelf huup. Itti bitti's houden het hier maximaal 3 uur uit, terwijl bumgenius v3 en flip het zeker tot 4 uur redden. Maar in de praktijk verschoon ik zeker iedere 3 uur of sneller.
pi_80120324
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Even puur uit interesse: Bestaan er nog gewone katoenen luiers? Van die rechthoekige katoenen doeken dus? Ik heb namelijk niet zo'n zin om ongeveer 34 jaar verzamelde zooi bij m'n ouders aan de kant te smijten...
Jawel, maar dat zijn niet de hydrofiel 'luiers' die je bij de hema of prenatal koopt. Vouwen, snappi of luiertape en overbroekje. Kijk nog maar eens naar de foto van Asyniur hierboven
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:14:36 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80123036
Die van mij heeft nu nog een hydrofiel luier aan, maar als hij wat groter is dan krijgt hij oogjesluiers om.
Die zijn dikker. Helaas zijn die (voor zover ik weet) niet meer te krijgen in de winkel. Ook strikslips is moeilijk aan te komen. Ik heb ze 2e hands op marktplaats gekocht.

huup, dit is pas de eerste keer dat mijn baby katoen aan heeft hoor! Qua absorptievermogen als ze groter zijn: daar heb ik dus dikkere luiers voor (de oogjesluiers) en je moet iets vaker verschonen misschien.
Of je moet net als bij de voorgevormde een extra inlegger erin gaan doen.

Ik heb de luier overigens vastzitten met ouderwetse veiligheidsspelden
pi_80123323
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:00 schreef WupWup het volgende:
Je merkt het vanzelf huup. Itti bitti's houden het hier maximaal 3 uur uit, terwijl bumgenius v3 en flip het zeker tot 4 uur redden. Maar in de praktijk verschoon ik zeker iedere 3 uur of sneller.
aha okay. Kwestie van meer luiers kopen dus?
ik ben op d&v nog aan het loeren naar tweedehandsjes maar damn die zijn snel weg daar zeg

@Ticoo ik verschoon normaal gesproken dus juist helemaal niet om de twee uur. Amélie zeurt er zelf niet over met wegwerp luiers en de kruidvatluiers blijven zeker een uur of 4 of 5 in gebruik. Al met al verschoon ik denk ik zo'n vier keer per dag met wegwerp (en uiteraard als ze gepoept heeft verschoon ik eerder maar das een uitzondering ). Vandaar de vraag, t is nog al een verschil dus
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80125942
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:23 schreef huuphuup het volgende:

[..]

aha okay. Kwestie van meer luiers kopen dus?
Dat sowieso
pi_80126053
Er staan nu 6 IB SIO M te koop 'daar'...
pi_80126106
Wij verschonen met katoen ook vaker dan met wegwerp. Toch vind ik dat dan best confronterend, dat er eigenlijk zoveel plas in zit.
Bij die bitti's kun je ook alleen de inleggers verschonen Huup, dan laat je het gekleurde broekje, als dat nog droog is, nog een keer aan. Dus dan kun je ook wat meer inleggers kopen.

Leuke foto's van Harry en Amelie!

Trouwens ik dacht nog aan de vorige discussie over de prijs van katoen versus wegwerp, maar als je wegwerp voor nog een volgend baby'tje gebruikt dan heb je je geld er helemaal uit!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80126448
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:39 schreef WupWup het volgende:
Er staan nu 6 IB SIO M te koop 'daar'...
huh waar dan? ik zie alleen maar dat er 6 te ruil staan en ik heb niets om te ruilen.

afgezien daarvan denk ik toch dat ik beter bitti's maat L kan kopen? Die ze op de foto aanheeft zijn maat M. Maar zoals te zien heeft ze behoorlijke spekbeentjes ik heb het idee dat het nu nog kan, maar ze moet niet nog een kilo zwaarder worden want dan zit het wel te krap naar mn idee. Toch? Of hoort het zo strak te zitten bij de beenopeningen?

Oeks ja ik ben ook op zoek naar extra inleggers, daarom vind ik die SIO eigenlijk handiger voor ons dan de AIO's van itti bitti, maar voorlopig heb ik alleen twee stef-luiertjes met bijpassende inleggers haha, ik ben nog aan het opbouwen Wilde sowieso eerst even een goed beeld hebben van hoeveel luiers ik nou nodig heb en welke ik prettig vind enzo (en mooi, ook niet onbelangrijk...)

áls we al ooit (gedeeltelijk) over stappen op wasbare luiers dan is dat wel met het idee in het achterhoofd dat een volgend kindje daar ook gebruik van zal maken ja.
Ik ben nu een beetje op MP aan het rondkijken maar t is niet zoveel soeps wat er aangeboden wordt
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80126634
Hier misschien ook even kijken Huup! Dat is een engels d en v forum. Misschien hebben ze wat...

Jammer dat je ook aan de large moet, anders had je er wel wat van Ko kunnen overnemen. Maar wij bewaren ze trouwens toch nog even.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80126837
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:53 schreef oeke het volgende:
Hier misschien ook even kijken Huup! Dat is een engels d en v forum. Misschien hebben ze wat...

Jammer dat je ook aan de large moet, anders had je er wel wat van Ko kunnen overnemen. Maar wij bewaren ze trouwens toch nog even.
oh thanks! eens even snuffelen.

Ik ben aan het twijfelen of ik niet gewoon nieuw wil kopen.
Heel eerlijk gezegd vind ik de luiers die op d&v aangeboden worden nogal aan de prijs voor tweedehands en als ze toch nog 2 3 4 5 kinderen mee moeten dan is het misschien wel de moeite waard om ze nieuw in een pakket te kopen zeg maar.
Maar goed, dan moet ik wel weten welk merk ik fijn vind en dan moet mn volgende kind niet ineens mijn billen hebben ipv die van papa want dan schiet het niet op dan moet ik ze ook voor bijna-nieuwprijs te koop zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 09-04-2010 16:17:38 ]
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80129869
hebben ze tegenwoordig trouwens geen pique-luiers en overbroekjes en inleggers meer bij de Hema? ik kan ze op de website zo snel niet vinden maar k weet ook niet of alles daar op staat.

Oh en ik bedacht me dat de navelbandjes die ik braaf gekocht had ook wel als een extra tussenlaagje erin kunnen toch? of neemt dat geen kont op?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80131734
Oeps... is inderdaad ruilen. Sorry!
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:11:02 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80131861
Ja huup, ik ga er ook gewoon een aantal nieuw kopen... Die itties zijn iets van 14 pond nieuw..

Als we samen bestellen dan besparen we verzendkosten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80131990
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:11 schreef Ticootje het volgende:
Ja huup, ik ga er ook gewoon een aantal nieuw kopen... Die itties zijn iets van 14 pond nieuw..

Als we samen bestellen dan besparen we verzendkosten..


ik wil moet! zo'n limited edition met stippen maar die hebben ze niet bij alle webshops geloof ik?
ik hou me aanbevolen voor samen bestellen hoor! kom ik daarna gezellig een keer thee drinken bij je
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:23:50 #38
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80132212
Kijk even bij twinkle on the web...

Ik bestel denk als mn vakantiegeld binnen is... Dus je moet niet onwijs haast hebben.

Ik ga gewoon alle kleurtjes bestellen van de itties.. Ik verwacht ze daarna gewoon goed door te kunnen verkopen en dan weer maat M aan te kunnen schaffen.

Hoeveel luiers zou ik nu nodig hebben voor een kleintje? Voor Jen heb ik er een stuk of 10, daar red ik het zeker mee.. Maar een baby verschoon je vaker... 15 luiers?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80133437
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:23 schreef Ticootje het volgende:
Kijk even bij twinkle on the web...

Ik bestel denk als mn vakantiegeld binnen is... Dus je moet niet onwijs haast hebben.

Ik ga gewoon alle kleurtjes bestellen van de itties.. Ik verwacht ze daarna gewoon goed door te kunnen verkopen en dan weer maat M aan te kunnen schaffen.

Hoeveel luiers zou ik nu nodig hebben voor een kleintje? Voor Jen heb ik er een stuk of 10, daar red ik het zeker mee.. Maar een baby verschoon je vaker... 15 luiers?
had Wup niet laatst hele slechte ervaring met twinkle?

ik vraag me ook af hoeveel ik er nodig zal hebben...
vakantiegeld is goed, wat is dat altijd? eind mei ofzo? Is voor mij ook wel handig op zich
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:02:30 #40
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80135846
Twinkle heeft vaak dat ze wat vergeten of nazenden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:32:07 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80137187
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:41 schreef oeke het volgende:
Trouwens ik dacht nog aan de vorige discussie over de prijs van katoen versus wegwerp, maar als je wegwerp voor nog een volgend baby'tje gebruikt dan heb je je geld er helemaal uit!
Ik heb alles van marktplaats. 36 oogluiers, 18 hydrofielen, 25 strikslips en zo'n 250 inlegvellen voor in totaal ongeveer ¤35
pi_80138581
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:32 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb alles van marktplaats. 36 oogluiers, 18 hydrofielen, 25 strikslips en zo'n 250 inlegvellen voor in totaal ongeveer ¤35
goeie deal!

ik zag op marktplaats ook een doos oogjesluiers voor weinig en ik heb getwijfeld om hem te kopen en een overbroekje erbij te zoeken ofzo om het te proberen. Maar ik vraag me toch af hoeveel zo'n klassieke luier zeg maar op neemt in verhouding tot een 'moderne' wasbare luier.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:45:13 #43
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80140770
Ik heb nog een stapel oogjesluiers (4,5jaar geleden gekocht bij de hema) kan ik daar ook luiers van vouwen voor Ruben (bijna 10 kilo)? Zeker nu het mooier weer is/wordt lijkt het mij wel wat om overdag katoen te gebruiken. Ennuh zou ik ze kunnen gebruiken om voorgevormde luiers van te maken?
Nog een vraag, iemand ervaring met een kleuter die 's nachts nog niet zindelijk is en katoen? Emma heeft 's nachts nog eenluier om omdat ze vooralinhet eerste deel van de nacht nog plast zonder wakker te worden. Mijn idee is dat als ik haar iets katoens om doe dat ze zich dan beter bewust wordt dat ze plast. Nu verbruiken we 2 luiers op een nacht omdat ze anders óf doorlekt óf geirriteerd raakt 'van onderen'.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80141952
Toch ook maar eens gaan lezen, wordt altijd zo vrolijk van al die kleurtjes
Zit er sinds de geboorte aan te denken om het te gaan proberen maar sinds nu niet echt de tijd gehad om me erin te verdiepen.
Maar word wel erg enthousiast met jullie bevindingen.

Zou wel eerst willen proberen, dus ik ga maar eens op zoek. Als iemand hier iets 2de hands heeft liggen, houd ik me aanbevolen. Zit aan Itti Bitti's te denken. Twijfel nog aan SIO of AIO. Mij lijkt persoon de AIO handiger. Ik hou niet van veel werk, ben soms wat 'lui' aangelegd
Of vinden jullie het SIO principe juist praktischer?
Mette zou nu nog in een S gaan, ze is nog geen 6,5 kilo. Ze is trouwens een smalle meid met niet hele erge spekbeentjes. Is de pasvorm van de Itti Bitti daar ok voor?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:08:54 #45
108648 cattie
lieve moeder
pi_80142025
Jelief, geen idee, maar ik heb hier 2 "one size fits most" katoenen luiers liggen die ik nauwelijks gebruik, die mag je wel even lenen om te proberen, voor Ruben en of Emma. Mooi excuus om weer eens af te spreken.
pi_80147456
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:07 schreef wickie het volgende:
Toch ook maar eens gaan lezen, wordt altijd zo vrolijk van al die kleurtjes
Zit er sinds de geboorte aan te denken om het te gaan proberen maar sinds nu niet echt de tijd gehad om me erin te verdiepen.
Maar word wel erg enthousiast met jullie bevindingen.

Zou wel eerst willen proberen, dus ik ga maar eens op zoek. Als iemand hier iets 2de hands heeft liggen, houd ik me aanbevolen. Zit aan Itti Bitti's te denken. Twijfel nog aan SIO of AIO. Mij lijkt persoon de AIO handiger. Ik hou niet van veel werk, ben soms wat 'lui' aangelegd
Of vinden jullie het SIO principe juist praktischer?
Mette zou nu nog in een S gaan, ze is nog geen 6,5 kilo. Ze is trouwens een smalle meid met niet hele erge spekbeentjes. Is de pasvorm van de Itti Bitti daar ok voor?
Als je voor IB gaat, zou ik zeker bij M beginnen. De S is echt voor pasgeborenen onder de 4-4,5 kg.
Ik heb een AIO en een paar SIO's. Vind de SIO handiger, omdat je de shell kan hergebruiken. Denk zelfs dat ik de AIO ga verkopen.
Of de IB voor jullie geschikt gaat zijn, moet je gewoon proberen. Voor wat ik heb begrepen is dat deze luier wel een vrij specifieke pasvorm heeft die lang niet bij ieder kindje past.
  zaterdag 10 april 2010 @ 09:50:11 #47
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80152760
Oooww, Amélie, lekker wijffie! Huup, ze staan haar echt lief, maar L is inderdaad een beter plan, wellicht. Heb je er geen spijt van?

En vwb Twinkle zou ik wel eerst even kijken of je niet ook elders kunt vinden wat je zoekt, ik lees veel slechts over hen...
3!
pi_80152777
Oh als huup van de M afwilt dan hou ik me aanbevolen hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80152820
Ik heb qua luier webshops erg goede ervaringen met Cheeks and Cherries.
Hardloper.
IG @webkim
pi_80153174
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:54 schreef Webkim het volgende:
Ik heb qua luier webshops erg goede ervaringen met Cheeks and Cherries.
daar heb ik me laatst ook een paar uur vermaakt met rondsurfen en uitpluizen enzo
alleen lees ik daar wel dat zij bepaalde merken niet buiten de UK mogen verzenden ofzo?

@Incantrix nee natuurlijk niet joh! Ze zitten voor nu nog goed, dus dit is prima om te proberen, en weet ik ook gelijk dat ik beter een bups in maat L kan bestellen. Tegen de tijd dat Tico wil gaan bestellen is ze ook weer wat zwaarder en dan heeft ze wel echt een L nodig denk ik, maar voor nu voldoen die L's nog.

@Ticoo ik weet nog niet of ik er vanaf wil ik neig naar bewaren voor een volgende nu.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80153259
Leuk dit topic weer omhoog te zien!

Wij meten binnenkort ook op zoek naar L denk ik. Maar M gaan nog wel even mee. Ik heb ong 24 luiers waarvan de helft Bitti's en de andere helft BumGenius. Allebei vind ik ze fijn. De BG's gaan mee van geboorte tot eind.

Ik heb zelf 2 of 3 keer besteld bij Twinkly en geen problemen gehad. Maar misschien scheelt het dat ik ze liet bezorgen bij mijn broer in Londen. Geen verzendkosten, I love it!

Twinkly mag ook bepaalde merken niet buiten de UK verzenden Huup. Maar meestal lukt het toch...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80153470
oef Oeke, doe mij ook zo'n broer!
Goed om te weten van die merken, even mailtje tegenaan gooien dus I guess.

Ik wil namelijk ook nog een BumGenius proberen om te zien of die niet toevallig veel beter bevalt, voor ik straks 10 IB's ga bestellen goed de aangeboden dingen in de gaten houden ff dus.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:33:30 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80153491
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:02 schreef huuphuup het volgende:

[..]

goeie deal!

ik zag op marktplaats ook een doos oogjesluiers voor weinig en ik heb getwijfeld om hem te kopen en een overbroekje erbij te zoeken ofzo om het te proberen. Maar ik vraag me toch af hoeveel zo'n klassieke luier zeg maar op neemt in verhouding tot een 'moderne' wasbare luier.
Gisteren 4 katoenen luiers gebruikt waarvan 2 met poep gevuld: geen lekkages terwijl Harry het tot kunst verheven heeft om langs de lekrandjes van de pampers te schijten
Er gaat echt genoeg in hoor! En ze zijn een stuk goedkoper dan de voorgevormde, kunnen gewoon in de droger en 1 size fits all
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:45 schreef Jelief het volgende:
Ik heb nog een stapel oogjesluiers (4,5jaar geleden gekocht bij de hema) kan ik daar ook luiers van vouwen voor Ruben (bijna 10 kilo)? Zeker nu het mooier weer is/wordt lijkt het mij wel wat om overdag katoen te gebruiken. Ennuh zou ik ze kunnen gebruiken om voorgevormde luiers van te maken?
Nog een vraag, iemand ervaring met een kleuter die 's nachts nog niet zindelijk is en katoen? Emma heeft 's nachts nog eenluier om omdat ze vooralinhet eerste deel van de nacht nog plast zonder wakker te worden. Mijn idee is dat als ik haar iets katoens om doe dat ze zich dan beter bewust wordt dat ze plast. Nu verbruiken we 2 luiers op een nacht omdat ze anders óf doorlekt óf geirriteerd raakt 'van onderen'.
Je kan ze zeker als luier gebruiken. Moet je wel nog even op zoek naar strikslips of overbroekjes en ik zou een inlegvel gebruiken om de harde ontlasting er makkelijk uit te kunnen schudden.
Hier diverse manieren van vouwen. Mijn moeder gebruikte voor de grotere baby's/kinderen de Pad fold.
pi_80153549
thnx Asy. Ik zag laatst ergens dat Hema (vroeger?) oogjesluiers en overbroekjes had maar kon ze op de website niet meer vinden. We gaan vandaag even de stad in dan kan ik even kijken of ze ze nog hebben, misschien wat meenemen om te proberen. Het goedkope spreekt mij wel aan.
Voor poep-lekkages ben ik hier niet zo bang
maar moet wel even goed kijken hoe en wat met vocht opnemen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zaterdag 10 april 2010 @ 10:47:20 #55
5428 crew  miss_sly
pi_80153752
Ik vind ze erg leuk, die katoentjes Maar als ik lees hoe vaak je dan moet verschonen, vind ik dat toch minder. Senna lekt nooit (meer, paar keer met spuitpoep) en heeft nooit luieruitslag. Soms een wat rood plekje en daar doe ik dan meteen wat sudo op, maar dat monsterpotje uit de blije doos is hier ook nog lang niet leeg.

In de zomer lijkt het met wel fijn idd, lekker in de luier rondscharrelen, maar is dat ook niet te bereiken met een wegwerpluier met een broekje erover?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80154599
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind ze erg leuk, die katoentjes Maar als ik lees hoe vaak je dan moet verschonen, vind ik dat toch minder. Senna lekt nooit (meer, paar keer met spuitpoep) en heeft nooit luieruitslag. Soms een wat rood plekje en daar doe ik dan meteen wat sudo op, maar dat monsterpotje uit de blije doos is hier ook nog lang niet leeg.

In de zomer lijkt het met wel fijn idd, lekker in de luier rondscharrelen, maar is dat ook niet te bereiken met een wegwerpluier met een broekje erover?
natuurlijk is dat zo ook te bereiken. Waarom niet.

Maar voor mij persoonlijk is dat alleen niet de reden om in de zomer voor katoentjes te gaan. Er komt ook een (klein) stukje zindelijkheidstraining bij kijken dat mij aanspreekt.

Overigens doen wij ook nog steeds met het monsterpotje en is er hier ook nauwelijks wat uit. T is imho dan weer niet zo dat wegwerpluiers allemaal heel erg slecht zijn ofzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:54:16 #57
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80155132
Ik heb ook niet willen insinueren dat wegwerp Evil666 is ofzo hoor! Had alleen een beetje een vertekend beeld denk ik, omdat ik dan mensen over luieruitslag hoor klagen, ze bij het kdv preventief liters sudo smeren en Stef vervolgens bij de eerste keer wegwerp meteen uitslag had.. Gelukkig trok dat na een paar dagen weg en weet ik dankzij jullie dat luieruitslag niet zo gebruikelijk is als ik dacht
3!
pi_80155281
oh haha zo bedoelde ik het ook niet
ik bedoelde het meer voor mezelf, dat ik (half) overstap naar katoenen luiers betekent voor mij niet dat ik wegwerp ev0l vind

maar het bijkomende aspect van zindelijkheidstraining enzo spreekt mij zodanig aan dat ik het wel een kans wil geven. Long shot misschien en kindjes worden heus pas zindelijk als ze 'eraan toe' zijn. Maar inmiddels is wel gebleken dat kindjes van tegenwoordig daar later 'aan toe' zijn dan vroeger en dat de steeds droger wordende wegwerp luiers daar toch wel een aandeel in hebben.
In China zijn heel veel kindjes met een jaar ongeveer al zindelijk, daar zijn dit soort dingen standaard:




babybroekjes zonder kruis. Werkt als een trein

de overheid is daar trouwens een ontmoedigingsbeleid aan het houden voor deze manier van 'luieren'. Ze promoten nu wegwerpluiers omdat het hygienischer en let op... beter voor het milieu zou zijn dan de open broekjes.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:16:40 #59
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80155733
Ik ben in het gelukkige bezit van 3 overbroekjes Zo maar even op jacht naar inlegvellen en dan maar eens proberen
en Cattie

en nog wat luieruitslag tegengeluid: Mijn kinderen hebben nooit luieruitslag,heel soms is het iets rood maar na een keer smeren met billenzalf (weledea ofsudo) is het weg. Billen die open zijn tot bloedens toe ken ik niet, ook niet bij tandjes maar ik vind dan ook dat ik best vaak verschoon. oja nouja Emma heeft dus wel wat last nu, maar kleuterplas is dan ook echt niet goed als het lang in een luier zit.

[ Bericht 33% gewijzigd door Jelief op 10-04-2010 12:22:43 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:52:48 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80156526
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:16 schreef Jelief het volgende:
Ik ben in het gelukkige bezit van 3 overbroekjes Zo maar even op jacht naar inlegvellen en dan maar eens proberen
en Cattie

en nog wat luieruitslag tegengeluid: Mijn kinderen hebben nooit luieruitslag,heel soms is het iets rood maar na een keer smeren met billenzalf (weledea ofsudo) is het weg. Billen die open zijn tot bloedens toe ken ik niet, ook niet bij tandjes maar ik vind dan ook dat ik best vaak verschoon. oja nouja Emma heeft dus wel wat last nu, maar kleuterplas is dan ook echt niet goed als het lang in een luier zit.
Hier kun je nog inlegvellen krijgen, maar ik wil je er ook wel een paar opsturen om uit te proberen hoor!
Waar heb je de overbroekjes gescoord?

Ow en hier nog geen luieruitslag gesignaleerd...
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:26:01 #61
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80173577
Die overbroekjes had ik nog liggen,ooit gekregen van mijn zus. 3 verschillende van de hema. Over die inleggers denk ik nog even na.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80173627
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:26 schreef Jelief het volgende:
Die overbroekjes had ik nog liggen,ooit gekregen van mijn zus. 3 verschillende van de hema. Over die inleggers denk ik nog even na.
ik ben vandaag bij Hema geweest en ze worden nog verkocht. 3.50 mocht iemand geinteresseerd zijn.
Ik heb er 1 meegenomen om te kijken en te proberen. Who knows.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 09:22:24 #63
5428 crew  miss_sly
pi_80178578
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

natuurlijk is dat zo ook te bereiken. Waarom niet.

Maar voor mij persoonlijk is dat alleen niet de reden om in de zomer voor katoentjes te gaan. Er komt ook een (klein) stukje zindelijkheidstraining bij kijken dat mij aanspreekt.

Overigens doen wij ook nog steeds met het monsterpotje en is er hier ook nauwelijks wat uit. T is imho dan weer niet zo dat wegwerpluiers allemaal heel erg slecht zijn ofzo.
Ik bedoelde het ook echt als vraag Misschien hier al mensen die in de praktijk hadden gemerkt dat het met een wegwerp met overbroekje gewoon niet zo fijn gaat in de zomer. Ik had daar helemaal nog niet over nagedacht, tot ik het hier las

Maar zindelijkheidstraining? Is dat niet wat vroeg? Of is dat meer dat het minder goed vocht opneemt en een kind dan al vroeg dat naar vindt zitten en dan eerder zindelijk wordt? Maar voor Amélie en Senna is deze zomer daar niet wat vroeg voor?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80179227
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook echt als vraag Misschien hier al mensen die in de praktijk hadden gemerkt dat het met een wegwerp met overbroekje gewoon niet zo fijn gaat in de zomer. Ik had daar helemaal nog niet over nagedacht, tot ik het hier las

Maar zindelijkheidstraining? Is dat niet wat vroeg? Of is dat meer dat het minder goed vocht opneemt en een kind dan al vroeg dat naar vindt zitten en dan eerder zindelijk wordt? Maar voor Amélie en Senna is deze zomer daar niet wat vroeg voor?
mwoah vroeg... het woord zindelijkheidstraining is natuurlijk een rotwoord daarvoor want het lijkt te impliceren dat ik verwacht dat ze aan het eind van de zomer dan zindelijk is en dat ik dat ook koste wat kost wil. Dat is natuurlijk niet zo. En ik denk ook niet dat het gaat om dat ze het dan naar vindt zitten.
Het gaat er eerder om dat ze zich bewust is van het feit dat ze poept en plast en dat bereik je een stuk eerder met wasbaar dan met wegwerpluiers.
Ik heb zelf ook katoenen luiers gehad en was zindelijk met anderhalf. Als mijn moeder had gewacht tot wat men nu de gangbare tijd vindt om te beginnen met zindelijkheidstraining (2 jaar op zn vroegst) dan had ik dus een stuk later zindelijk geweest, dat zette me wel aan het denken.
Dus tsja vroeg. Het is wel vroeg om echt actief met potjes in de weer te gaan en te verwachten dat ze daar wat mee kan enzo, dat doen we absoluut niet. Maar ik vind deze zomer wel een mooi tijdstip voor een eerste stap met wasbare luiers.

maar goed, op deze manier lijkt het echt alsof ik daar enorm pushy mee bezig ben en das heul niet waar ik vind het gewoon leuk om te proberen en de wetenschapper in mij is dan weer gelijk benieuwd of het verschil maakt enzo
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 11 april 2010 @ 13:14:54 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80183143
Mijn moeder is heel goed in het zindelijk maken van kinderen.
Ze laat ze gewoon de hele dag in een romper met truitje spelen (of liever nog onderbroek) en elke keer als ook maar iets lijkt op moeten plassen dan worden ze op de pot gezet die onder handbereik staat. Iedere drup in de pot wordt beloond met een piepklein snoepje en een hoop gejuich.
Een natte broek/romper wordt gewoon gewisseld en er wordt niet moeilijk over gedaan.
Na een paar dagen hebben de kids de truc door en dan kunnen de snoepjes achterwege gelaten worden. Het gejuich blijft nog wel even en samen ritueel de plasjes (en poepjes) door het toilet spoelen ook

Heel leuk om te zien hoe ze enthousiast naar de pot rennen om een piepklein plasje te doen en dan samen met mijn moeder juichend boven die pot te staan als er wat in zit
pi_80183371
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:16 schreef Jelief het volgende:
en nog wat luieruitslag tegengeluid: Mijn kinderen hebben nooit luieruitslag,heel soms is het iets rood maar na een keer smeren met billenzalf (weledea ofsudo) is het weg. Billen die open zijn tot bloedens toe ken ik niet, ook niet bij tandjes maar ik vind dan ook dat ik best vaak verschoon. oja nouja Emma heeft dus wel wat last nu, maar kleuterplas is dan ook echt niet goed als het lang in een luier zit.
En nog een tegengeluid: een ouder met een kind met luieruitslag laat dat kind heus niet een halve dag in dezelfde wegwerpluier liggen! Ivan had nooit luieruitslag maar heeft die zomaar ineens gekregen nu hij heel vaak dun poept, en de poep is heel zuur. Als we zijn billetjes schoonmaken met een washand - ik durf geen geparfumeerde doekjes meer te gebruiken - dan schreeuwt hij het uit van de pijn terwijl hij de rest van de tijd vrolijk is. Ik vind het heel naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 11 april 2010 @ 13:27:33 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80183493
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En nog een tegengeluid: een ouder met een kind met luieruitslag laat dat kind heus niet een halve dag in dezelfde wegwerpluier liggen! Ivan had nooit luieruitslag maar heeft die zomaar ineens gekregen nu hij heel vaak dun poept, en de poep is heel zuur. Als we zijn billetjes schoonmaken met een washand - ik durf geen geparfumeerde doekjes meer te gebruiken - dan schreeuwt hij het uit van de pijn terwijl hij de rest van de tijd vrolijk is. Ik vind het heel naar.
Ow das ook sneu.
Ze geven als advies dan deppen maar ik heb me altijd afgevraagd hoe je in vredesnaam die billen dan schoon krijgt
Ivan voor je zere billetjes hoor!
pi_80183628
Deppen gaat heel lastig! Een beetje smeren lukt nog wel omdat zijn billetjes niet open zijn. We weten de uitslag nu aardig op hetzelfde niveau te houden door de volgende methode te hanteren:

*eerst voorzichtig schoonmaken met een washandje;
*dan deppen met een hydrofiel;
*en tot slot véél maïzena eroverheen.

Het zou het beste zijn om zijn billetjes te laten luchten, maar ik weet niet hoe we dat voor elkaar krijgen met een kind dat voortdurend poept en plast. (Als hij plast doet hij dat in een mooi boogje en hij kan er meters ver mee komen! ) Ik heb goede hoop dat de uitslag verdwijnt als zijn zure poep verdwijnt. Als er over een paar dagen geen verbetering in zit ga ik maar naar de huisarts, denk ik, want het zou in theorie ook een schimmel kunnen zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80183659
Huup, jouw zindelijkheidsargument is ook wel een van de redenen dat ik me aan het inlezen ben.

Asyniur, ik heb de methode van je moeder mentaal opgeslagen. Klinkt heel goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80183694
Huup, jouw aanpak en beweegredenen komen echt helemaal overeen met hoe ik er naar kijk.

Wij willen van de zomer ook over op katoen. Niet om ´r koste wat kost zsm zindelijk te krijgen, maar idd om ´r ervan bewust te maken dat ze poept en plast. Zo heeft m´n moeder het ook bij mij gedaan en met anderhalf was ik ook zindelijk. Lukt het niet, dan is het pech, of eigenlijk niet eens, maar als het wel lukt is het mooi meegenomen.

Als Lente nu toevallig plast tijdens het veschonen, zet ik ´r ff op het potje. En als ik merk dat ze poept of een scheet laat, zeg ik ``Ben je aan het poepen?` Dan weet ze straks iig wat ze doet. Zo hebben we de hond ook geleerd op op commando te poepen. Als het straks maar niet dr eerste woordje wordt.

Dit stuk spreekt me ook erg aan trouwens.
http://douladolfijn.be/baby-zindelijkheids-communicatie.html
  zondag 11 april 2010 @ 13:38:17 #71
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80183793
Ahgos, Claudia, wat zielig! Ik zou echt niet weten wat je er nog meer tegen zou kunnen proberen, maar wens je in elk geval succes met ervanaf komen.. En een dikke voor Ivan!

Heb trouwens wel gelezen dat zilver helpt tegen luieruitslag dus ik heb uit voorzorg qua tandjespoep twee inleggertjes met zilverdraad gekocht, maar ik kan me even niet bedenken hoe je dat toe zou kunnen passen met wegwerpluiertjes.. Maar misschien heb je er wat aan, dus toch maar even vertellen..
3!
  zondag 11 april 2010 @ 13:42:37 #72
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80183937
Huup, ik snap je ook helemaal. Kinderen hier worden ook echt pas laat zindelijk. Op Aruba zijn de kindjes gemiddeld ook veel vroeger zindelijk, gewoon omdat ze de hele dag buiten en in de blote billen kunnen lopen. Inderdaad voelen ze dan veel sneller dat plassen nat maakt enzo. S loopt nu bijna elke dag wel een uurtje in een onderbroekje rond (oké, ze is twee nu, maar ik krijg ook reacties van 'wat vroeg'). Gewoon om te gaan voelen wat er gebeurt. Er staat een potje waar ze duizend keer op gaat zitten om vervolgens keihard in haar onderbroekje te plassen. Dan roept ze ook meteen "oh mama, Tella plassen". Van mij hoeft ze echt niet op een potje te plassen nog, er zit toaal geen dwang achter. Ze vindt het leuk en vraagt elke dag zelf om haar onderbroekje.

Oh, en het staat wel heel schattig hoor, die kleine billetjes in zo'n minionderbroekje .
pi_80183947
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:34 schreef Ssserpente het volgende:

Als Lente nu toevallig plast tijdens het veschonen, zet ik ´r ff op het potje. En als ik merk dat ze poept of een scheet laat, zeg ik ``Ben je aan het poepen?` Dan weet ze straks iig wat ze doet. Zo hebben we de hond ook geleerd op op commando te poepen. Als het straks maar niet dr eerste woordje wordt.
Haha, zo hebben wij dat ook met onze hond gedaan. Als hij ging plassen dan snel zeggen: "Plassen, jaaa, dat is plassen, goed zo, dat is plassen!" Dan word je op straat vreemd aangekeken, kan ik je vertellen. Maar het hielp wel. Tot het moment dat de hormonen het over begonnen te nemen plaste hij op commando.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80183960
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Deppen gaat heel lastig! Een beetje smeren lukt nog wel omdat zijn billetjes niet open zijn. We weten de uitslag nu aardig op hetzelfde niveau te houden door de volgende methode te hanteren:

*eerst voorzichtig schoonmaken met een washandje;
*dan deppen met een hydrofiel;
*en tot slot véél maïzena eroverheen.

Het zou het beste zijn om zijn billetjes te laten luchten, maar ik weet niet hoe we dat voor elkaar krijgen met een kind dat voortdurend poept en plast. (Als hij plast doet hij dat in een mooi boogje en hij kan er meters ver mee komen! ) Ik heb goede hoop dat de uitslag verdwijnt als zijn zure poep verdwijnt. Als er over een paar dagen geen verbetering in zit ga ik maar naar de huisarts, denk ik, want het zou in theorie ook een schimmel kunnen zijn.
heb je niet zo'n zeiltje? je zou Ivan op zn buik kunnen leggen op zo'n zeiltje met daarop een dubbelgevouwen badhanddoek ofzo? Op die manier kan ie niet in een boogje plassen en als ie wel plast of poept heb je hooguit een natte handdoek.

@ssserpente haha mama papa en poep
ik heb er wel eens van gehoord, dat uit je linkje maar niet in verdiept nog, ik ga eens lezen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 11 april 2010 @ 13:44:40 #75
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80183998
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Deppen gaat heel lastig! Een beetje smeren lukt nog wel omdat zijn billetjes niet open zijn. We weten de uitslag nu aardig op hetzelfde niveau te houden door de volgende methode te hanteren:

*eerst voorzichtig schoonmaken met een washandje;
*dan deppen met een hydrofiel;
*en tot slot véél maïzena eroverheen.

Het zou het beste zijn om zijn billetjes te laten luchten, maar ik weet niet hoe we dat voor elkaar krijgen met een kind dat voortdurend poept en plast. (Als hij plast doet hij dat in een mooi boogje en hij kan er meters ver mee komen! ) Ik heb goede hoop dat de uitslag verdwijnt als zijn zure poep verdwijnt. Als er over een paar dagen geen verbetering in zit ga ik maar naar de huisarts, denk ik, want het zou in theorie ook een schimmel kunnen zijn.
S heeft daar ook veel en snel last van. Ik maak haar billen dan niet met doekjes schoon, maar zet haar meteen in haar badje waar ik de boel dan schoonspoel met lauw-fris water. dat vindt ze het minst erg ook. En ik liet haar wel in de blote billen lopen. Met mijn sokken tot over haar knietjes, zodat ze toch kon kruipen en allemaal handdoeken overal .
pi_80184031
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:38 schreef Incantrix het volgende:

Heb trouwens wel gelezen dat zilver helpt tegen luieruitslag dus ik heb uit voorzorg qua tandjespoep twee inleggertjes met zilverdraad gekocht, maar ik kan me even niet bedenken hoe je dat toe zou kunnen passen met wegwerpluiertjes.. Maar misschien heb je er wat aan, dus toch maar even vertellen..
Fijn om te weten! Kan ik daar ook nog even op googelen bij het inlezen in de katoenen luiers.

Mijn lief trekt zo'n gezicht als ik begin over katoenen luiers: .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 11 april 2010 @ 13:46:07 #77
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80184038
En misschien kun je hem losjes een hydrofiel luier omknopen, zodat zijn plas geen meters ver komt.
pi_80184051
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:42 schreef Groofsken het volgende:
Huup, ik snap je ook helemaal. Kinderen hier worden ook echt pas laat zindelijk. Op Aruba zijn de kindjes gemiddeld ook veel vroeger zindelijk, gewoon omdat ze de hele dag buiten en in de blote billen kunnen lopen. Inderdaad voelen ze dan veel sneller dat plassen nat maakt enzo. S loopt nu bijna elke dag wel een uurtje in een onderbroekje rond (oké, ze is twee nu, maar ik krijg ook reacties van 'wat vroeg'). Gewoon om te gaan voelen wat er gebeurt. Er staat een potje waar ze duizend keer op gaat zitten om vervolgens keihard in haar onderbroekje te plassen. Dan roept ze ook meteen "oh mama, Tella plassen". Van mij hoeft ze echt niet op een potje te plassen nog, er zit toaal geen dwang achter. Ze vindt het leuk en vraagt elke dag zelf om haar onderbroekje.

Oh, en het staat wel heel schattig hoor, die kleine billetjes in zo'n minionderbroekje .
ja precies dat haha, zo hoop ik dan volgend jaar aan de slag te kunnen, een potje neerzetten en lekker zonder luier laten lopen thuis. Wat Asy al zegt, gewoon verschonen en verder geen aandacht aan besteden zodat ze geen dwang voelen ofzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80184125
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

heb je niet zo'n zeiltje? je zou Ivan op zn buik kunnen leggen op zo'n zeiltje met daarop een dubbelgevouwen badhanddoek ofzo? Op die manier kan ie niet in een boogje plassen en als ie wel plast of poept heb je hooguit een natte handdoek.
Hij wil niet meer stil liggen.

Groofsken, misschien is dat inderdaad het beste, om hem maar gewoon z'n gang te laten gaan. Ik zie wel wat de schade wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 11 april 2010 @ 13:50:58 #80
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80184159
Oh en Claudia, dat afspoelen in badje helpt hier echt het beste. Ze heeft dan niet zo'n pijn en het gaat ook het snelst weer over.

[ Bericht 30% gewijzigd door Groofsken op 11-04-2010 14:55:22 ]
pi_80184243
Ik hoop op een blotebillenfoto . Oooh, wat schattig!

Ik was (dankzij de katoenen luiers?) ook vroeg zindelijk:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 11 april 2010 @ 13:56:15 #82
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80184302
Oh heerlijk, dat ouderwetse van die foto ook .

Hier ook katoenen luiers aan gehad en ik was met 2,5 overdag en 's nachts zindelijk .
  zondag 11 april 2010 @ 13:59:01 #83
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80184378
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fijn om te weten! Kan ik daar ook nog even op googelen bij het inlezen in de katoenen luiers.

Mijn lief trekt zo'n gezicht als ik begin over katoenen luiers: .
Ohja, jij ging je ook inlezen Hoop dat je er iets aan hebt dan! Kan me de reactie van je lief op zich wel voorstellen, maar wij vinden de nadelen uiteindelijk allebei meevallen, het gaat hier prima Als hij wil kan ik wel aan mijn lief vragen iets te rypen over hoe het hem bevalt? Misschien dat dat fijn is, ofzo

Qua zindelijkheid zijn wij ook erg benieuwd, ik heb het idee dat de wegwerpluiers zo goed zijn hier dat dit inderdaad invloed zou kunnen hebben op de zindelijkheidstraining. Stef is nu 4 maanden, maar heeft al duidelijk door wanneer hij een vieze luier heeft, dan gaat hij mopperen en als het te lang duurt (soms hebben we niet door wat het probleem is) wordt hij echt boos tot hij op zijn verschoningskussen ligt. Ik weet niet of kinders met wegwerp dat ook hebben hoor, (Kan natuurlijk dat dat ook met wegwerp zo werkt) maar '-morgens met een topzware pamper heeft hij dat in elk geval niet zo. Nouja, nogmaals: ik ben benieuwd
3!
  zondag 11 april 2010 @ 14:31:25 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80185224
Claudia, als je Ivan gewoon in een romper legt, dan kan hij niet in de rondte sproeien en toch met de billen 'bloot'...

Ik schijn vroeger ontzettend veel last gehad te hebben van luieruitslag/kapotte billen en heb heel veel geslapen in mijn blote bips...

Harry ligt al de hele dag in katoen. Tot dusver geen lekkages, terwijl ik gisteren een vieze romper had bij een pamper.
pi_80192763
Wat grappig dat ineens zoveel meer mensen aan katoen wasbaar denken! Helaas voorkomt het niet altijd luieruitslag. Paar weken terug hadden we het hier ineens voor het eerst en ook gelijk fiks met natte plekjes (geen bloed gelukkig!) en nu sinds gisteren weer. Poepluier gemist
Huup dank voor de tip! Moet toch nog naar de Hema, dus zal gelijk even kijken voor overbroekjes. Liggen ze bij het kinderondergoed ofzo?
pi_80193404
Wup ze lagen bij de hydrofielen enzo, gewoon bij het babyspul dus. Officieel heten ze oefenbroekjes tbv de zindelijkheid enzo natuurlijk, maar ze liggen er ook in maat 50/56 dus lijkt me dat het ook gewoon een overbroekje is dan
gewoon wit, badstof binnenlaagje en plastic-achtige buitenkant met drukkertjes aan de zijkant.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80193591
Ja ik weet hoe ze eruit zien. Had eens 2 sets inleggers met overbroekjes via marktplaats gekocht voor 3 euro. Kon toch niet gauw een miskoop zijn voor dat geld! Dus wel: ze vielen van ellende uit elkaar
pi_80193869
oh das wel bagger
ja ik weet niet hoe de kwaliteit van deze is maar het zag er wel prima uit. En voor nieuw voor 3.50 kun je het wel proberen toch?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80195746
Zeker weten, gaan we doen ook!
pi_80196503
Ivan heeft een half uur met de billen bloot gelegen en hij heeft in die tijd 3x gepoept en 3x geplast.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80197466
Vriendlief was gelukkig niet geschokt toen ik zei dat ik misschien eens wil kijken of wasbare luiers iets voor ons is. Ik heb besloten een paar M-tjes van IB proberen te scoren en dan maar gewoon proberen.
Ik ren dus ook maar even naar het 'andere' forum om te kijken of er nog wat 2de hands te vinden is.

Claudia, ik heb me een ongeluk gewassen een paar weken geleden. Tijdens het luchten poepte ze etappes.
Ik had een dikke handdoek met daarover heen een dubbel gevouwen hydrofiel en als ze die vies had gemaakt een nieuwe hydrofiel eronder. Luchten was het enigste wat echt hielp. De wondjes konden dan fatsoenlijk drogen. Maar toen de zure poep weg was waren de billen binnen 2 dagen weer helemaal heel.
Ze heeft normaal nooit uitslag, alleen dus toen met die zure poep.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 11 april 2010 @ 19:53:45 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80197849
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

daar heb ik me laatst ook een paar uur vermaakt met rondsurfen en uitpluizen enzo
alleen lees ik daar wel dat zij bepaalde merken niet buiten de UK mogen verzenden ofzo?

@Incantrix nee natuurlijk niet joh! Ze zitten voor nu nog goed, dus dit is prima om te proberen, en weet ik ook gelijk dat ik beter een bups in maat L kan bestellen. Tegen de tijd dat Tico wil gaan bestellen is ze ook weer wat zwaarder en dan heeft ze wel echt een L nodig denk ik, maar voor nu voldoen die L's nog.

@Ticoo ik weet nog niet of ik er vanaf wil ik neig naar bewaren voor een volgende nu.
Lijkt me verstandig

Ik ben er bijna uit wat ik bij ga kopen. Ik denk aan Bg's en totsbots all in one (die met sterren en stippen) Beiden zijn meegroeiluiers, dus hoef ik 1x te kopen en kan de nieuwe baby er de aankomende 2,5 jaar in vertoeven. Ik heb een geteld hoeveel luiers ik nu nog per dag voor Jen gebruik en dan zit ik op 4 luiers. Dus die heeft echt voldoende.
Voor de nieuwe beeb heb ik er nu 7.. Daar koop ik er nog 10 bij. Als ze uit de itties S is dan beslis is of nog eens itties koop, of dat ik dan genoeg heb aan 10 luiers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80198361
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig

Ik ben er bijna uit wat ik bij ga kopen. Ik denk aan Bg's en totsbots all in one (die met sterren en stippen) Beiden zijn meegroeiluiers, dus hoef ik 1x te kopen en kan de nieuwe baby er de aankomende 2,5 jaar in vertoeven. Ik heb een geteld hoeveel luiers ik nu nog per dag voor Jen gebruik en dan zit ik op 4 luiers. Dus die heeft echt voldoende.
Voor de nieuwe beeb heb ik er nu 7.. Daar koop ik er nog 10 bij. Als ze uit de itties S is dan beslis is of nog eens itties koop, of dat ik dan genoeg heb aan 10 luiers.
ik heb al helemaal zin in een bestelling binnenkort kan ik me tegen die tijd vast uren vermaken op zo'n site

ik heb via d&v twee bumgenius overgenomen, one size idd om die ook eens te proberen en te kijken of het bevalt. Als het bevalt dan bestel ik denk ik limited edition bitti's (stippen ) en verder one size luiers. Vind het toch wel een fijn idee (voor mn portemonnee) dat zo'n luier dan de hele periode mee gaat.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 11 april 2010 @ 20:12:46 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80198802
Ja het is een smak geld in 1x.. Maar als je ze ook echt gebruikt heb je het geld er op een gegeven moment echt wel uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80198936
Ja is ook wel. Maar wij hebben wel meer kindjes nodig om het geld eruit te halen hoor. Als Amélie enig kind zou zijn was het voor ons voordeliger geweest om wegwerp te gebruiken. Stom maar waar. We gebruiken zo weinig luiers voor Amélie dat we max 600 euro kwijt zouden zijn als ze met 3.5 zindelijk was. Dan is het wel een twijfelgeval of het voordeliger is met pockets.

Maar met wat van die one sizes scheelt het al, en als er dan meer kindjes gebruik van maken is het natuurlijk wel goedkoper. Dus kindjes bakken zal ik!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80222870
Ik ben op zoek naar Itti Bitti's in maatje L voor een meisje.
Het mogen zowel all in ones als snap in ones zijn. Heeft er iemand die toevallig over?
Dan hoor ik het graag! Eventueel mogen het ook BumGenius luiers zijn.
  maandag 12 april 2010 @ 14:10:57 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80225088
Wat mij opvalt (heb Harry vandaag in wegwerp omdat ik nog zoveel voorraad wegwerp heb staan):
nu heb ik wel 2 billendoekjes nodig m zijn billen schoon te krijgen als hij gepoept heeft. Óf omdat alles nog vol natte poep zit óf omdat het wat opgedroogd is.
Dit heb ik niet als hij in de katoen zit. Dan zijn zijn billen gewoon 'schoon'. Als ik er een billendoekje overheen haal, is het ook nauwelijks geel...
pi_80230156
Ik had net 15 doekjes nodig...
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha, zo hebben wij dat ook met onze hond gedaan. Als hij ging plassen dan snel zeggen: "Plassen, jaaa, dat is plassen, goed zo, dat is plassen!" Dan word je op straat vreemd aangekeken, kan ik je vertellen. Maar het hielp wel. Tot het moment dat de hormonen het over begonnen te nemen plaste hij op commando.
Haha, erg herkenbaar! Ik riep altijd: "Braaaaaf poepen! Dát is braaf poepen, zeg! Goed zo, mooi poepen! Brave hond, hoor, mooi poepen!"

Zo heb ik 'r ook geleerd om zich op commandoa uit te schudden. Erg handig als het geregend heeft.

Btw, dit is niet off topic, hè? Ik ben ervan overtuigd dat een kind op nagenoeg dezelfde manier als een hond te conditioneren is.
  maandag 12 april 2010 @ 16:50:40 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80231408
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:20 schreef Ssserpente het volgende:
Ik had net 15 doekjes nodig...
[..]

Haha, erg herkenbaar! Ik riep altijd: "Braaaaaf poepen! Dát is braaf poepen, zeg! Goed zo, mooi poepen! Brave hond, hoor, mooi poepen!"

Zo heb ik 'r ook geleerd om zich op commandoa uit te schudden. Erg handig als het geregend heeft.

Btw, dit is niet off topic, hè? Ik ben ervan overtuigd dat een kind op nagenoeg dezelfde manier als een hond te conditioneren is.

Tot op zekere hoogte zal je kind ook te conditioneren zijn, maar op een gegeven moment krijgen ze een eigen mening of vragen ze om onderbouwing
mijn honden poepen en plassen ook op commando, maar ze moeten wel eerst nog een goed plekje zoeken dan. Dus daar sta je dan 's morgens buiten: poepen poepen! GA POEPEN!
  maandag 12 april 2010 @ 16:52:38 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80231478
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:50 schreef Asyniur het volgende:

[..]


Tot op zekere hoogte zal je kind ook te conditioneren zijn, maar op een gegeven moment krijgen ze een eigen mening of vragen ze om onderbouwing
mijn honden poepen en plassen ook op commando, maar ze moeten wel eerst nog een goed plekje zoeken dan. Dus daar sta je dan 's morgens buiten: poepen poepen! GA POEPEN!
Mijn hond moet perse iets hebben wat in zn anus prikt... En takje of wat dan ook. En maar draaien..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80232077
Eigen mening?! Maar dát heeft niemand me verteld!
  maandag 12 april 2010 @ 18:09:11 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80234160
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn hond moet perse iets hebben wat in zn anus prikt... En takje of wat dan ook. En maar draaien..
Die van mij juist niet!
Draaien draaien draaien, eindelijk wordt er gehurkt en dan opeens hoppa moet het een hakve meter verder want er stond een grassprietje...
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:07 schreef Ssserpente het volgende:
Eigen mening?! Maar dát heeft niemand me verteld!
Ja, erg hè? Ik kwam er ook pas achter toen ik al zwanger was...
pi_80238303
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:20 schreef Ssserpente het volgende:

Btw, dit is niet off topic, hè? Ik ben ervan overtuigd dat een kind op nagenoeg dezelfde manier als een hond te conditioneren is.
Nou, het opvoeden van onze pup heeft me héél veel geleerd over het opvoeden van een kind, bijvoorbeeld:

* Wees consequent.
* Pick your battles.
* Word niet boos om dingen waar hij niets van begrijpt.
* Probeer straffen te vermijden door positief gedrag uit te lokken en te belonen.
* Er zijn alternatieven voor straffen, namelijk (a) negeren en (b) afleiden.

Ik ben ervan overtuigd dat Ivan opvoeden een eitje zal zijn vergeleken met de beproevingen die we met onze hond hebben moeten doorstaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 12 april 2010 @ 20:10:25 #104
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80238977
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En nog een tegengeluid: een ouder met een kind met luieruitslag laat dat kind heus niet een halve dag in dezelfde wegwerpluier liggen! Ivan had nooit luieruitslag maar heeft die zomaar ineens gekregen nu hij heel vaak dun poept, en de poep is heel zuur. Als we zijn billetjes schoonmaken met een washand - ik durf geen geparfumeerde doekjes meer te gebruiken - dan schreeuwt hij het uit van de pijn terwijl hij de rest van de tijd vrolijk is. Ik vind het heel naar.
oh maar ik bedoelde ook helemaal niet dat luieruitslag komt door een luier te lang omlaten. Mijn kinderen hebben er gewoon geen last van én ik verschoon naar mijn idee vaak. Ruben krijgt gewoon weer exceem op zijn rug nu hij weer een nieuwe tand krijgt. kus voor Ivan!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80239240
De uitslag is wat erger geworden, dus we luchten nu overdag wel:



Als hij zo na de voeding ligt kan ik wel 2 keer een rompertje verschonen en ik blijf de hydrofielen ook maar verversen. Echt milieuvriendelijk zijn alle wasjes die ik er momenteel doorheen jakker niet.

Maar goed, allemaal niet echt ontopic.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 12 april 2010 @ 20:31:30 #106
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80239972
We hadden het er gisteren nog over, en nu heeft mijn dochter vanavond voor het eerst op een potje geplast . Ze had een miniplasje gedaan en ging heel trots staan roepen "mama tijt (kijk), plasje daan". Dus ik helemaal enthousiast lachen en prijzen enzo, had ze het ineens helemaal door gewoon. Ze ging meteen weer zitten en deed er zo een volle plas achteraan .

Ik wist niet dat ik zo enthousiast zou kunnen worden van een plasje op een potje zeg . Ik ben benieuwd of het nu doorzet of dat het toch een soort toevalstreffer was.

Al met al heb ik haar tot nu toe zo'n zes keer in een onderbroekje laten lopen, waarvan ik haar vier keer heb verschoond omdat ze in het onderbroekje had geplast. Ze is nu trouwens 2 jaar en een week oud.

Ik ben echt benieuwd . Ehm, dit is ook volledig offtopic hè?

Oh en Claudia, het ziet er wel heel schattig uit, die spekbilletjes
pi_80241161
wat goed zeg groofs!!

Claudia wat sneu
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80241392
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, het opvoeden van onze pup heeft me héél veel geleerd over het opvoeden van een kind, bijvoorbeeld:

* Wees consequent.
* Pick your battles.
* Word niet boos om dingen waar hij niets van begrijpt.
* Probeer straffen te vermijden door positief gedrag uit te lokken en te belonen.
* Er zijn alternatieven voor straffen, namelijk (a) negeren en (b) afleiden.

Ik ben ervan overtuigd dat Ivan opvoeden een eitje zal zijn vergeleken met de beproevingen die we met onze hond hebben moeten doorstaan.
Maar ik ben het met je eens, hoor. Mn -smiley was mss een beetje misplaatst.

Arme Ivan.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:01:52 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80254666
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, het opvoeden van onze pup heeft me héél veel geleerd over het opvoeden van een kind, bijvoorbeeld:

* Wees consequent.
* Pick your battles.
* Word niet boos om dingen waar hij niets van begrijpt.
* Probeer straffen te vermijden door positief gedrag uit te lokken en te belonen.
* Er zijn alternatieven voor straffen, namelijk (a) negeren en (b) afleiden.

Ik ben ervan overtuigd dat Ivan opvoeden een eitje zal zijn vergeleken met de beproevingen die we met onze hond hebben moeten doorstaan.
Daar heb je wel gelijk in
Honden staan trouwens qua intelligentieniveau ongeveer gelijk aan een 6-jarige en ik heb gemerkt dat je in de loop der jaren toch steeds vaker dingen laat slippen
negeren is overigens ook straffen maar das een andere discussie

Groof, wat leuk!
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:05:31 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80254733
Sorry, maar mn hond krijgt gewoon een douw als ie in de weg ligt... Kind niet. Honden verschillen wel degelijk.
Ook kan ik mn hond flink uitkafferen met een flink zware stem als ie weer eens ongehoorzaam is... Doe ik bij Jen ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80255968
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Sorry, maar mn hond krijgt gewoon een douw als ie in de weg ligt... Kind niet. Honden verschillen wel degelijk.
Ook kan ik mn hond flink uitkafferen met een flink zware stem als ie weer eens ongehoorzaam is... Doe ik bij Jen ook niet.
Dat doe ik bij m'n hond ook niet. Als ie in de weg ligt zeg ik dat ie op moet staan en als ie ongehoorzaam is, negeer ik 'm. Dat werkt honderd keer beter dat foeteren heb ik gemerkt. Tijdens een negeersessie kijkt ie alsof ie geslagen is...
pi_80256149
Tsss, honden vergelijken met baby's.

Mijn baby is een stuk leuker dan welke hond dan ook.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:58:54 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80258583
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:49 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat doe ik bij m'n hond ook niet. Als ie in de weg ligt zeg ik dat ie op moet staan en als ie ongehoorzaam is, negeer ik 'm. Dat werkt honderd keer beter dat foeteren heb ik gemerkt. Tijdens een negeersessie kijkt ie alsof ie geslagen is...
Mijne gaat trillen als ik boos op mn ben... Alsof ie wordt geslagen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80259391
Dragen jullie honden ook (wasbare) luiers?
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:24:39 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80259435
nee sorry...

Maar dus... OT
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:19:26 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80275469
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:22 schreef WupWup het volgende:
Dragen jullie honden ook (wasbare) luiers?
Nee, wel ooit lang geleden een (oude) onderbroek!
hij was toen pas gecastreerd

Babylief zit al de hele dag in katoen en geen lekkages!.
En ik heb allemaal luiers gedroogd aan de waslijn vandaag. Dat ziet er zo gezellig uit!
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:30:52 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80276015
Dat vind ik ook, maar op m'n verwarming vind ik het een rot gezicht. Maf hè?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 april 2010 @ 09:26:37 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80294255
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:30 schreef Ticootje het volgende:
Dat vind ik ook, maar op m'n verwarming vind ik het een rot gezicht. Maf hè?
Das dan weer het voordeel van 'gewone' luiers. Als het buiten geen weer is om te drogen, gooi ik ze in de droger
Harry heeft vannacht voor het eerst in een katoenenluier geslapen. Geen lekkages en luier zat nog keurig op zijn plaats...
pi_80294413
Asyniur heb je ook een foto van Harry in zijn luiertje? Wat super dat het zelfs voor 's nachts genoeg was, je hebt dus ook na de nachtvoedingen niet verschoond?

De pakketjesbezorger kwam net aan de deur met vijf itti bitti's Als Niels straks wakker is gaan we testen (Woeiii!! Ik heb eindelijk 8> overtuigd om wasbare luiers te gaan proberen!!)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80294510
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:26 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Das dan weer het voordeel van 'gewone' luiers. Als het buiten geen weer is om te drogen, gooi ik ze in de droger
Harry heeft vannacht voor het eerst in een katoenenluier geslapen. Geen lekkages en luier zat nog keurig op zijn plaats...
Wat vind jij gewone luiers?

Mijn BG's, FB's en itties gooi ik niet in de droger...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80294547
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:34 schreef Twinkly het volgende:
Asyniur heb je ook een foto van Harry in zijn luiertje? Wat super dat het zelfs voor 's nachts genoeg was, je hebt dus ook na de nachtvoedingen niet verschoond?

De pakketjesbezorger kwam net aan de deur met vijf itti bitti's Als Niels straks wakker is gaan we testen (Woeiii!! Ik heb eindelijk 8> overtuigd om wasbare luiers te gaan proberen!!)
Je ik begon ook voorzichtig met 5 luiertjes... M. is er nooit echt enthousiast over geweest, het is echt mijn ding. Ik verschoon, ik was, dus hij heeft er geen last van. Al moest hij wel toegeven dat de BG's heel vadervriendelijk zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 april 2010 @ 09:55:04 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80294923
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:34 schreef Twinkly het volgende:
Asyniur heb je ook een foto van Harry in zijn luiertje? Wat super dat het zelfs voor 's nachts genoeg was, je hebt dus ook na de nachtvoedingen niet verschoond?
Nope, hij heeft van 23 uur tot 8 uur in een katoenen luier gelegen.
Ik heb van de week een foto geplaatst, maar kan straks wel nog eentje maken hoor

Tico, 'gewone' luier is voor mij een hydrofiel (of oogjes-) luier. Die kunnen prima in de droger
pi_80295060
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat vind jij gewone luiers?

Mijn BG's, FB's en itties gooi ik niet in de droger...
ik gok op oogjesluiers zeg maar met een overbroekje?

Mijn lief is ook niet van de wasbare hoor. Voor zindelijkheid enzo vindt hij ze perfect, maar hij vond wel dat we er dan aan twee IB's wel meer dan genoeg hadden dus ik moet hem nog even uitleggen hoe dat nou precies werkt Ik ben t met hem eens dat ik me niet te buiten hoef te gaan aan de luiers, maar 2 is wel weinig haha.

Als het goed is krijg ik binnenkort twee bumgenius meegroeiluiers, om te proberen en te zien hoe die bevallen. Expres een groene kleur (grasshopper) gekozen zodat ze ook nog mee kunnen als een volgend kindje een jongen is
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80295077
Ik ga straks 2 Itti Bitties ophalen
Het zijn SIO, met per luier 2 inleggers. Gebruiken jullie dan ook standaard Boosters erbij?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80295104
Moet je voor die minifruppels (babies dus) 2 inleggers gebruiken van de IB's?

En wie heeft ervaring met de totsbots all in one? Die met sterren? Ik dacht Oeke. Bevallen ze? Snel droog? Lekken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80295226
Oh nee niet 2 inleggers te gelijk in de luier. Ze zijn 2de hands dus ben blij met 4 inleggers.
Mocht van vriendlief maar 2 luiers kopen om te proberen (wilde eigenlijk 3 dan kan ik er een hele dag meedoen)..

Maar las wel op het 'andere' forum dat ze dan van die boosters erbij gebruiken...
Nou ja ik ga het wel zien ik ga het gewoon uitproberen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80295285
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:06 schreef wickie het volgende:
Oh nee niet 2 inleggers te gelijk in de luier. Ze zijn 2de hands dus ben blij met 4 inleggers.
Mocht van vriendlief maar 2 luiers kopen om te proberen (wilde eigenlijk 3 dan kan ik er een hele dag meedoen)..

Maar las wel op het 'andere' forum dat ze dan van die boosters erbij gebruiken...
Nou ja ik ga het wel zien ik ga het gewoon uitproberen.
dat is echt uitproberen hoor. In de zomervakantie had ik geen booster nodig, Jen zweete toen ook veel en plaste iets minder. Thuis heb ik er altijd een bamboo inlegger onder de microvezel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80298546
Eerste keer Itti Bitty SIO maat M Van dezelfde verkoopster als waarvan Wickie haar luiertjes gekocht heeft.

Er zat geen gebruiksaanwijzing bij, hopelijk heb ik het goed gedaan Ik heb de grote lap die je in drieën moet vouwen en de zandlopervormige inlegger erin. Aan 1 kant heb ik een drukknoopje meer gebruikt dan aan de andere kant, ik had het idee dat de luier anders te los zat, maar op de foto ziet het er best strak uit nu.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80299611
Hebben jullie ook waszakken voor de luiers? Ik denk dat ik me niet kan inhouden en ook vijf Itti Bitti's ga bestellen voor de zomer, maar ik ben benieuwd wat er allemaal nog bij komt kijken naast de luiers zeg maar. Dat ik moet wassen snap ik
pi_80299971
Nog een wasvraagje.
Wassen jullie de luiers op 40 of op 60 graden en was je het met de kleding of witte was mee?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80300575
40 graden bij alle andere was.
1x in de zoveel tijd op 60 met afwasmiddel en dan alleen luiers.

Ik heb een luieremmer speciaal voor de wasbare luiers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80301718
Asyniur ik heb tot nu toe nog geen katoen gedurfd voor de nacht. Wat en hoeveel gebruik je dan als inleggers?

Lief van huup Met 2 bitti's kun je ongeveer een halve dag oefenen en dan 2 dagen later als ze weer schoon en droog zijn weer een halve dag

Tico hier hadden we ze allebei echt wel nodig. Sowieso de drievoudige, want die neemt het meeste op en de zandloper lijkt me gewoon veel zachter tegen de kont.

De luiers gaan in een pedaalemmer van de Blokker. Ik trek de vieze luiers er gewoon met m'n handen uit om in de machine te gooien. Handen wassen, klaar

Twinkly de shells van IB mogen maar op 40. De rest probeer ik wel op 60 te wassen, maar als er een IB mee gaat dus niet. Ze gaan in een aparte luierwas met voorwasprogramma, waspoeder (schijnt beter te zijn voor de luiers dan vloeibaar) en geen wasverzachter (want dat is waterafstotend, niet echt handig voor een luier).
pi_80301832
Ah bedankt Dan haal ik nog even poeder en dan kunnen de shells dus mooi met de kleren mee en de inleggers met de witte was.
Hij begint nu wakker te worden, ik ben benieuwd!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80302860
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:16 schreef Twinkly het volgende:
Ah bedankt Dan haal ik nog even poeder en dan kunnen de shells dus mooi met de kleren mee en de inleggers met de witte was.
Hij begint nu wakker te worden, ik ben benieuwd!
Wat staat Niels dat enorm schetig zeg leuke kleur ook!
wist je dat onze gemeente subsidie verschaft als je wasbare luiers koopt? tot 50 euro kun je terugkrijgen edit:link doet het niet, een formulier kun je downloaden op de gemeentesite!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80303297
Relaxed Poppejans! Dat is hier helaas niet. Die mazzel zit alleen in Barneveld, Wageningen en ik meen nog een plaats.
pi_80303325
Welke gemeente is dat?????
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80303379
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:44 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wat staat Niels dat enorm schetig zeg leuke kleur ook!
wist je dat onze gemeente subsidie verschaft als je wasbare luiers koopt? tot 50 euro kun je terugkrijgen edit:link doet het niet, een formulier kun je downloaden op de gemeentesite!
Owja!!! Dat was ik helemaal vergeten! Het geldt niet voor tweedehands luiers zie ik, nou ja als ze bevallen dan kunnen we misschien wat nieuwe erbij kopen. Zitten jullie ook aan wasbaar te denken?
btw we moeten echt een ijsje gaan eten, het is te lekker weer
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80303387
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:56 schreef Ticootje het volgende:
Welke gemeente is dat?????

Wageningen, Wijk bij Duurstede, Barneveld en Leiden
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80303403
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:56 schreef Ticootje het volgende:
Welke gemeente is dat?????
Wageningen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80303647
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:58 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Owja!!! Dat was ik helemaal vergeten! Het geldt niet voor tweedehands luiers zie ik, nou ja als ze bevallen dan kunnen we misschien wat nieuwe erbij kopen. Zitten jullie ook aan wasbaar te denken?
btw we moeten echt een ijsje gaan eten, het is te lekker weer
Nee, ik was eigenlijk maar heel weinig nu (1x in de week 4, soms 3 machines vol) en heb nog 2 megadozen Pampers staan. Het lijkt me misschien wel wat v in de toekomst als ik de Pampers op heb, om eens eco luiers uit te proberen, volgens mij had Niels die aan toen jij bij ons was toch?Luiers met zo'n blaadje afbeelding erop.Etos verkopen die geloof ik.
Heb ik toch nog een beetje het gevoel dat ik aan het mileu denk
Sorry offtopic

Jaaa, ik ben al effe 2x het ijs gaan proberen hoor, zalig en ook weer nieuwe smaken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80303758
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Nee, ik was eigenlijk maar heel weinig nu (1x in de week 4, soms 3 machines vol) en heb nog 2 megadozen Pampers staan. Het lijkt me misschien wel wat v in de toekomst als ik de Pampers op heb, om eens eco luiers uit te proberen, volgens mij had Niels die aan toen jij bij ons was toch?Luiers met zo'n blaadje afbeelding erop.Etos verkopen die geloof ik.
Heb ik toch nog een beetje het gevoel dat ik aan het mileu denk
Sorry offtopic

Jaaa, ik ben al effe 2x het ijs gaan proberen hoor, zalig en ook weer nieuwe smaken
Ja, die zijn prettig, ze hebben ze nu vernieuwd waardoor de pasvorm wat beter is.
Ohnee he, dan moet ik al die smaken uitproberen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80306073
Ik heb Niels net na 3,5 uur verschoond (hij sliep heel lang!) en alleen de zandlopervormige inlegger was nat
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80306136
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Nee, ik was eigenlijk maar heel weinig nu (1x in de week 4, soms 3 machines vol) en heb nog 2 megadozen Pampers staan. Het lijkt me misschien wel wat v in de toekomst als ik de Pampers op heb, om eens eco luiers uit te proberen, volgens mij had Niels die aan toen jij bij ons was toch?Luiers met zo'n blaadje afbeelding erop.Etos verkopen die geloof ik.
Heb ik toch nog een beetje het gevoel dat ik aan het mileu denk
Sorry offtopic

Jaaa, ik ben al effe 2x het ijs gaan proberen hoor, zalig en ook weer nieuwe smaken
Ja die van de etos, natural baby care heet het... Op basis van mais.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80306439
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja die van de etos, natural baby care heet het... Op basis van mais.
Heb jij die wel eens geprobeerd, zou het wat zijn?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80306516
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:17 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Heb jij die wel eens geprobeerd, zou het wat zijn?
Ja ik heb ze voor Jen als ik in de buurt van etos ben neem ik ze mee.

Prima luiers hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80306832
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:01 schreef Ticootje het volgende:
En wie heeft ervaring met de totsbots all in one? Die met sterren? Ik dacht Oeke. Bevallen ze? Snel droog? Lekken?
Wij vonden ze niet zo fijn. maar ze lekten niet, en best snel droog. Ik vond ze vooral niet lekker opvouwen na het wassen en ik vond ze erg groot.

We waren erg blij met de Itti's, maar momenteel is verschonen zo'n worsteling dat de BG nu de voorkeur hebben. Hup, klittenbandje en dicht.

Over het zindelijkheidsgebeuren, ik herinner me dat Owlet eens zei dat de wasbare luiers niet echt bijdroegen aan eerder zindelijk worden. Tenminste niet die moderne. Ze nemen vrijwel even veel vocht op als een gewone luier en ze voelen ook niet vervelend. Tenzij ze nog niet goed ingedragen zijn en niet veel vocht opnemen.

Laatst heeft Ko de nacht trouwens in BG doorgebracht, onze wegwerp waren op en hij heeft niet doorgelekt of iets. Ik denk dat ze steeds beter vocht opnemen.

Over wassen, wij gebruiken een plastic bak met deksel waar de luiers ingaan (geen water) en als die vol is wassen we op 40 graden gemengde weefsels.
En we spoelen eerst voor in de machine.
We hebben zoveel luiers dat we een was met alleen luiers doen en nog steeds genoeg luiers hebben voor de tijd tot ze droog zijn.
Dus we doen er niets anders (meer) bij.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80306972
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:26 schreef oeke het volgende:

[..]

Wij vonden ze niet zo fijn. maar ze lekten niet, en best snel droog. Ik vond ze vooral niet lekker opvouwen na het wassen en ik vond ze erg groot.

We waren erg blij met de Itti's, maar momenteel is verschonen zo'n worsteling dat de BG nu de voorkeur hebben. Hup, klittenbandje en dicht.

Over het zindelijkheidsgebeuren, ik herinner me dat Owlet eens zei dat de wasbare luiers niet echt bijdroegen aan eerder zindelijk worden. Tenminste niet die moderne. Ze nemen vrijwel even veel vocht op als een gewone luier en ze voelen ook niet vervelend. Tenzij ze nog niet goed ingedragen zijn en niet veel vocht opnemen.

Laatst heeft Ko de nacht trouwens in BG doorgebracht, onze wegwerp waren op en hij heeft niet doorgelekt of iets. Ik denk dat ze steeds beter vocht opnemen.

Over wassen, wij gebruiken een plastic bak met deksel waar de luiers ingaan (geen water) en als die vol is wassen we op 40 graden gemengde weefsels.
En we spoelen eerst voor in de machine.
We hebben zoveel luiers dat we een was met alleen luiers doen en nog steeds genoeg luiers hebben voor de tijd tot ze droog zijn.
Dus we doen er niets anders (meer) bij.
Oh, dan haal ik wel meer BG's. Dank je.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 14 april 2010 @ 16:38:35 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80309771
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:13 schreef WupWup het volgende:
Asyniur ik heb tot nu toe nog geen katoen gedurfd voor de nacht. Wat en hoeveel gebruik je dan als inleggers?
een hydrofiel luier in vlieger gevouwen, 2 veiligheidsspelden en een strikslip
geen inleggers...

Ik gooi ze na het wisselen in een luieremmer met deksel gevuld met water en een beetje biotex.
ik was de luiers op 90 graden met vloeibaar wasmiddel en wasverzachter
pi_80310998
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

een hydrofiel luier in vlieger gevouwen, 2 veiligheidsspelden en een strikslip
geen inleggers...

Ik gooi ze na het wisselen in een luieremmer met deksel gevuld met water en een beetje biotex.
ik was de luiers op 90 graden met vloeibaar wasmiddel en wasverzachter
Hm ik denk niet dat ik je dat na ga doen. De nachtluiers (pampers) zakken hier nog net niet van d'r kont af door het gewicht wat erin zit (regelmatig ook een overloopluier), dus een enkele hydrofiel durf ik echt niet. Of moet ik gewoon niet zo miepen en zal het prima gaan? *twijfelkont*
pi_80311804
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:08 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hm ik denk niet dat ik je dat na ga doen. De nachtluiers (pampers) zakken hier nog net niet van d'r kont af door het gewicht wat erin zit (regelmatig ook een overloopluier), dus een enkele hydrofiel durf ik echt niet. Of moet ik gewoon niet zo miepen en zal het prima gaan? *twijfelkont*
haha I'm with you
die nachtluiers hier zijn ook keizwaar, dat durf ik nog niet echt aan hoor, maar ik ga het denk ik wel proberen met piquéluiers. Gewoon eens kijken hoe het bevalt. Wel kei goedkoop natuurlijk!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 14 april 2010 @ 18:30:06 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80313645
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:08 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hm ik denk niet dat ik je dat na ga doen. De nachtluiers (pampers) zakken hier nog net niet van d'r kont af door het gewicht wat erin zit (regelmatig ook een overloopluier), dus een enkele hydrofiel durf ik echt niet. Of moet ik gewoon niet zo miepen en zal het prima gaan? *twijfelkont*
Geen idee.
het enige dat ik kan zeggen is dat harry 's morgens vaak met pampers nog helemaal droog was
(in de zin van dat hij nog niet geplast had). En dan wachtte je heel even nadat je hem uit bed had gehaald en dan had je een luier die zo zwaar was! EN die erna kwam ook!
Maar tot dusver houden de hydrofielen het prima. Geen enkele lekkage tot nu toe...
pi_80314672
Ik wil ook aan de katoentjes.
Ik krijg een nieuwe keuken en een nieuw washok en dan dus luier droog mogelijkheden
pi_80332440
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:08 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb Niels net na 3,5 uur verschoond (hij sliep heel lang!) en alleen de zandlopervormige inlegger was nat
Dit was een eenmalige actie

Mijn Lief is nu ook een beetje overtuigd van het nut van wasbare luiers, die 50 euro deed het hem Dus ik mag er wat bijkopen BG's zijn ook heel fijn en lekker snel droog toch? En ik wil ook extra inleggers voor de itti bitti's, twee buitenkantjes zijn nu nog schoon.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80332596
quote:
Op donderdag 15 april 2010 08:47 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dit was een eenmalige actie

Mijn Lief is nu ook een beetje overtuigd van het nut van wasbare luiers, die 50 euro deed het hem Dus ik mag er wat bijkopen BG's zijn ook heel fijn en lekker snel droog toch? En ik wil ook extra inleggers voor de itti bitti's, twee buitenkantjes zijn nu nog schoon.
Ja BG's zijn heel snel droog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 april 2010 @ 09:04:43 #155
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80332737
BG's zijn hier favoriet Leuk dat je er wat meer 'mag' kopen Twink!

Er vroeg nog iemand naar ervaringen met Tots Bots Fluffles, en wij hebben er 4 overgenomen van Oeke. Wij vinden ze op zich wel fijn, maar ze zijn hier niet favoriet. Ze zijn erg groot en dat vind ik echt het grootste nadeel, maar ze drogen wel weer snel en nemen veel vocht op. Stef zitten ze prima, ze lekken niet vaak door. Ze zijn niet alleen groot als in dik trouwens, maar een pasgeborene zal ook gewoon nog te klein zijn om erin te passen denk ik. Bij Stef zijn we ze gaan gebruiken toen hij in maatje 62 zat, daarvoor waren ze echt te groot.

Heeft iemand trouwens een groter kind in BG's zitten? De maat-verstel-knoopjes hebben wij op het moment al op de 2e stand zitten, maar ik heb het idee dat dat nu wat krap begint te worden.. Maar Stef is nu 5 maanden, als we nu al naar de grootste stand moeten, hoe lang doen we er dan nog mee? Vlakt een groeicurve dan zo veel af dat hij ze strakjes toch nog heel lang past? Of is standje 3 toch echt nog te groot nu? Ik vraag het me af, als hij nu al naar de 3e stand moet valt me dat wel tegen voor meegroeiluiers.. (Voor de beeldvorming: Stef zit in maat 74 en weegt nu iets van 8 a 8,5 kg.)
3!
pi_80333174
Waar hebben jullie de BG's besteld? Twinkle zegt het niet te willen versturen buiten de UK maar nou las ik op het andere forum dat ze dat wel doen, maar dat topic was van vorig jaar.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 15 april 2010 @ 10:18:39 #157
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80334499
Twink, ik bestel altijd bij green-me.co.uk Minder verzendkosten als Twinkle en tot nu toe nooit iets niet gekregen
3!
pi_80334545
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:04 schreef Incantrix het volgende:
BG's zijn hier favoriet Leuk dat je er wat meer 'mag' kopen Twink!

Er vroeg nog iemand naar ervaringen met Tots Bots Fluffles, en wij hebben er 4 overgenomen van Oeke. Wij vinden ze op zich wel fijn, maar ze zijn hier niet favoriet. Ze zijn erg groot en dat vind ik echt het grootste nadeel, maar ze drogen wel weer snel en nemen veel vocht op. Stef zitten ze prima, ze lekken niet vaak door. Ze zijn niet alleen groot als in dik trouwens, maar een pasgeborene zal ook gewoon nog te klein zijn om erin te passen denk ik. Bij Stef zijn we ze gaan gebruiken toen hij in maatje 62 zat, daarvoor waren ze echt te groot.

Heeft iemand trouwens een groter kind in BG's zitten? De maat-verstel-knoopjes hebben wij op het moment al op de 2e stand zitten, maar ik heb het idee dat dat nu wat krap begint te worden.. Maar Stef is nu 5 maanden, als we nu al naar de grootste stand moeten, hoe lang doen we er dan nog mee? Vlakt een groeicurve dan zo veel af dat hij ze strakjes toch nog heel lang past? Of is standje 3 toch echt nog te groot nu? Ik vraag het me af, als hij nu al naar de 3e stand moet valt me dat wel tegen voor meegroeiluiers.. (Voor de beeldvorming: Stef zit in maat 74 en weegt nu iets van 8 a 8,5 kg.)
Jen zit nu nog steeds in de BG's hoor. Past prima.
Ik heb er dan wel een bamboobooster in zitten, maar de BG's zijn wel favo boven de FB's hier.

DE itties all in one en snap in one... Wat is nu helemaal het verschil? Dikte? Opname? Ik neig namelijk naar all in one..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:24:52 #159
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80334681
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen zit nu nog steeds in de BG's hoor. Past prima.
Ik heb er dan wel een bamboobooster in zitten, maar de BG's zijn wel favo boven de FB's hier.

DE itties all in one en snap in one... Wat is nu helemaal het verschil? Dikte? Opname? Ik neig namelijk naar all in one..
Ok, dat is fijn om te weten, thnx Welke boosters gebruik jij? Van Twinkle?

Ik heb maar 1 soort IB's gehad, dus kan je helaas niet helpen, sorry..
3!
pi_80334755
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:24 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ok, dat is fijn om te weten, thnx Welke boosters gebruik jij? Van Twinkle?

Ik heb maar 1 soort IB's gehad, dus kan je helaas niet helpen, sorry..
Ja twinkle en ik heb ze ook van the baby orchard. Beiden zijn goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:31:23 #161
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80334904
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja twinkle en ik heb ze ook van the baby orchard. Beiden zijn goed.
Nogmaals thnx Heb een heleboel verschillende inleggers om uit te proberen wat het beste werkt, maar ze zijn meestal te dik of nemen niet genoeg vocht op. Misschien zitten de BG's krap omdat er te veel inlegger inzit ofzo..
3!
pi_80334963
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:31 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Nogmaals thnx Heb een heleboel verschillende inleggers om uit te proberen wat het beste werkt, maar ze zijn meestal te dik of nemen niet genoeg vocht op. Misschien zitten de BG's krap omdat er te veel inlegger inzit ofzo..
Ik doe er dus de grote inlegger in en een booster. Die boosters zijn opzich best dun maar nemen goed veel op. Als ik er 2 microvezels in doe dan is de luier zo groot vind ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 april 2010 @ 10:35:40 #163
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80335062
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik doe er dus de grote inlegger in en een booster. Die boosters zijn opzich best dun maar nemen goed veel op. Als ik er 2 microvezels in doe dan is de luier zo groot vind ik.
Dat heb ik nu dus inderdaad.. De boosters die ik heb zijn van allerlei verschillende stofjes, maar ik ga eens kijken voor deze dan! De bamboe exemplaren die ik nu heb vouw je dubbel, dus dat is dan ook weer dik.
3!
pi_80338637
De AIO is 1 geheel, dus waar je bij de SIO alleen de inleggers kunt verversen, moet je bij de AIO altijd de hele luier verversen. De grote inlegger zit zeg maar in de luier en de zandloper zit er aan vastgestikt. Hij heeft wel ook drukkers voor een booster. Ik heb er eentje en ik ben er toch minder fan van dan ik had verwacht. Het is een gele M, wat mij betreft mag 'ie in de verkoop als je geinteresseerd bent.
pi_80338774
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:10 schreef WupWup het volgende:
De AIO is 1 geheel, dus waar je bij de SIO alleen de inleggers kunt verversen, moet je bij de AIO altijd de hele luier verversen. De grote inlegger zit zeg maar in de luier en de zandloper zit er aan vastgestikt. Hij heeft wel ook drukkers voor een booster. Ik heb er eentje en ik ben er toch minder fan van dan ik had verwacht. Het is een gele M, wat mij betreft mag 'ie in de verkoop als je geinteresseerd bent.
Oh, maar ik ben dus een tut, ik doe altijd de hele luier verschonen en nooit alleen de inleggers...

Maat M? Vanaf hoeveel kilo is dat ook alweer? kilootje of 6?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80338857
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Oh, maar ik ben dus een tut, ik doe altijd de hele luier verschonen en nooit alleen de inleggers...
Ik dus ook.

Volgens mij droogt de SIO sneller omdat je hem helemaal kan uitvouwen/loshalen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80338883
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik dus ook.

Volgens mij droogt de SIO sneller omdat je hem helemaal kan uitvouwen/loshalen.
Ja dat zal inderdaad wel ja.
hmmzz twijfel twijfel...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80339039
klopt zeker. aio hangt wel een dagje over de lijn.
pi_80339247
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:21 schreef WupWup het volgende:
klopt zeker. aio hangt wel een dagje over de lijn.
Dat hangen alle luiers hier....

Dan ga ik denk toch voor de aio. En ze zijn toch zo uit de Sjes.. Dan beslis ik wel weer opnieuw als ze in M gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80339689
pi_80343922

Morris in een paarse Itti (SIO).

Ik heb de S'jes gebruikt toen hij pas geboren was, maar toen poepte hij zoveel dat ik het echt drama vond.
Nu is hij ruim een maand en hebben we niet eens meer iedere dag een poepluier. Hij plast wel heel veel, dus ik verschoon altijd ruim binnen de drie uur. Meestal om de twee, tenzij ik een dutje niet wil onderbreken ofzo.
Hij draagt nu M's en ik ben tot dusver eigenlijk wel blij.
Hardloper.
IG @webkim
pi_80344652
Goeie webkim! Poepen doen ze natuurlijk heel vaak de eerste paar weken.. Misschien ben ik het wel zo zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80401528




Hardloper.
IG @webkim
pi_80434494
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:46 schreef Webkim het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
  zondag 18 april 2010 @ 10:55:54 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80439613
Luiers verschonen.

Dit hadden we (het was binnen de lijntjes )

Nu een schone aan

Spelden erin

Strikslip om en achter strikken

Voorkant

Tadaa!
pi_80443731
Ik heb zo'n broekje bij de Hema gehaald, maar het ding is veeeeeeeeels te groot Volgens het label maat 56/68, maar ik kan er volgens mij bij in. Huup past 'ie bij jullie wel goed?
pi_80443912
Ohhh Webkim Wat is hij al groot! hij is heel erg veranderd ineens. Op die bovenste foto lijkt hij heel erg op zijn broer, alhoewel die nog moeilijker kon kijken

Hoe cute Asyniur Is dat gewoon een hema hydrofiel? Hoe vaak moet je nou verschonen?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80444193
Asyniur is zo'n strikslip nou ook gewoon een grote lap? En wat voor stof is dat?
  zondag 18 april 2010 @ 18:50:14 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80453251
Zo ziet een strikslip eruit
Hij is van plastic. Ik was ze gewoon met de luiers mee op 90 graden.

Ik verschoon Harry ongeveer na elke voeding of als hij erg stinkt naar plas of poep. Dit komt in de praktijk neer op ongeveer elke 3 uur. Ik maak hem niet wakker om te verschonen dus als hij in slaap valt na een voeding dan blijft hij er in liggen totdat hij weer wakker wordt.
's Nachts verschoon ik niet, maar Harry plast en poept 's nachts bijna niet. Ik zit er zelfs over te denken om een potje te kopen en hem daar 's morgens op te zetten.
Bijv gisteravond heb ik hem rond 23 uur verschoond en gevoed, daarna om 4:30u gevoed en om 7 uur maar pas rond 8 uur luier verwisseld (Harry drinkt half slapend).
pi_80660825
Ik heb gisteren inlegvellen van Kaatje Katoen gekocht want ivm bijvoeding zitten er nu stukjes in de poep die dan lekker in de wasmachine komen Maar hoe doe ik zo'n ding het beste in de luier? Ik bedoel hoe vouwen jullie het papiertje het beste op maat?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80663879
Oeh goeie herinnering! *bestellen gaat*
pi_80664480
Ik schud de luier even uit boven het toilet. Het is echt te verwaarlozen hoeveel poep er de wasmachine in gaat.. Ik gebruik dus geen doekjes.

Jen doet niet meer aan borstvoeding

[ Bericht 33% gewijzigd door Ticootje op 24-04-2010 17:39:18 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80664823
Maar dat werkt toch nog niet met borstvoedingspoep met wat stukjes, lijkt me?
pi_80722244
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 12:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik schud de luier even uit boven het toilet. Het is echt te verwaarlozen hoeveel poep er de wasmachine in gaat.. Ik gebruik dus geen doekjes.
Hier echt grote onverteerde stukken in de rand van de wasmachine, ze zijn schoongewassen dus ik kan ze de volgende dag gewoon weer aan hem voorschotelen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 april 2010 @ 11:39:14 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80722390
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:35 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Hier echt grote onverteerde stukken in de rand van de wasmachine, ze zijn schoongewassen dus ik kan ze de volgende dag gewoon weer aan hem voorschotelen
Oh wat vies!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80722470
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh wat vies!
dus toch maar papiertjes
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 april 2010 @ 11:42:13 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80722516
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:41 schreef Twinkly het volgende:

[..]

dus toch maar papiertjes
Maar kun je ze ook niet even uitspoelen in het toilet. dus erin hangen en doortrekken (en je luier vasthouden natuurlijk!) Dan spoelt er ook een hoop af..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80722653
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar kun je ze ook niet even uitspoelen in het toilet. dus erin hangen en doortrekken (en je luier vasthouden natuurlijk!) Dan spoelt er ook een hoop af..
Kan wel, maar de wc is beneden en de wasmachine staat op zolder en ik ben lui. Hij heeft tot nu toe niet meer in een wasbare gepoept gelukkig. 's Nachts heeft hij een wegwerpluier om en hij poept direct na de eerste ochtendvoeding, helaas hield die werwerp het vanmorgen niet
Hmm moet nog even uitproberen wat het handigste is met een wasbare als hij toch poept.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 april 2010 @ 11:53:33 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80722891
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Kan wel, maar de wc is beneden en de wasmachine staat op zolder en ik ben lui. Hij heeft tot nu toe niet meer in een wasbare gepoept gelukkig. 's Nachts heeft hij een wegwerpluier om en hij poept direct na de eerste ochtendvoeding, helaas hield die werwerp het vanmorgen niet
Hmm moet nog even uitproberen wat het handigste is met een wasbare als hij toch poept.
Oh dat ken ik nog wel, ik hoop dat met wasbaar toch beter op te vangen... Nekpoep noemde ik het altijd en Jen zat er vaak goed onder.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80722946
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh dat ken ik nog wel, ik hoop dat met wasbaar toch beter op te vangen... Nekpoep noemde ik het altijd en Jen zat er vaak goed onder.
tot nu toe heeft hij dat met de wasbare nog niet gehad, daarbij sluit het op de rug wat beter aan.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 april 2010 @ 12:07:36 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80723305
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:55 schreef Twinkly het volgende:

[..]

tot nu toe heeft hij dat met de wasbare nog niet gehad, daarbij sluit het op de rug wat beter aan.
Ja klopt, dat zie ik bij Jen nu ook. Soms heb ik m een knoopje te strak en dan zie je wel een afdruk van de luier (zoals je dat ook wel eens hebt als je sokken wat strak zitten bij je enkels zeg maar).

Hoe groot zijn de stukken? Op de camping spoel ik poep namelijk wel meteen uit, dat doe ik gewoon in de wasbakken en alle stukken verdwijnen netjes in het putje..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80723378
Ik twijfel de hele tijd over of ik wasbare luiers zal proberen. Ondanks de positieve berichten heb ik nog steeds het idee dat het een gedoe is. Misschien dat ik gewoon een soort starterspakket ergens bestel en kijk hoe het bevalt. Weet iemand waar je zoiets (een pakket dus) zou kunnen kopen? Liefst niet te groot en niet te duur, straks vind ik het niks. Heb het al gevonden!
pi_80723480
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja klopt, dat zie ik bij Jen nu ook. Soms heb ik m een knoopje te strak en dan zie je wel een afdruk van de luier (zoals je dat ook wel eens hebt als je sokken wat strak zitten bij je enkels zeg maar).

Hoe groot zijn de stukken? Op de camping spoel ik poep namelijk wel meteen uit, dat doe ik gewoon in de wasbakken en alle stukken verdwijnen netjes in het putje..
Groot! Echt, ik verbaas me er over dat hij ze doorslikt, hij heeft schijnbaar bijna geen kokhalsreflex meer.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 april 2010 @ 12:18:16 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80723580
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:14 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Groot! Echt, ik verbaas me er over dat hij ze doorslikt, hij heeft schijnbaar bijna geen kokhalsreflex meer.
Arch, dus door het putje gaat ook niet werken..

Nee dan zit je echt met inleggers...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80727426
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar kun je ze ook niet even uitspoelen in het toilet. dus erin hangen en doortrekken (en je luier vasthouden natuurlijk!) Dan spoelt er ook een hoop af..
echt hoor, mij zou het gebeuren
pi_80728462
Mij ook Wupwup!
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Kan wel, maar de wc is beneden en de wasmachine staat op zolder en ik ben lui. Hij heeft tot nu toe niet meer in een wasbare gepoept gelukkig. 's Nachts heeft hij een wegwerpluier om en hij poept direct na de eerste ochtendvoeding, helaas hield die werwerp het vanmorgen niet
Hmm moet nog even uitproberen wat het handigste is met een wasbare als hij toch poept.
Dat had ik niet moeten zeggen Nu twee keer!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 26 april 2010 @ 16:17:16 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80731186
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Kan wel, maar de wc is beneden en de wasmachine staat op zolder en ik ben lui. Hij heeft tot nu toe niet meer in een wasbare gepoept gelukkig. 's Nachts heeft hij een wegwerpluier om en hij poept direct na de eerste ochtendvoeding, helaas hield die werwerp het vanmorgen niet
Hmm moet nog even uitproberen wat het handigste is met een wasbare als hij toch poept.
Boven de wc of boven een potje hangen, meteen na de ochtendvoeding. Scheelt je een hoop rommel
pi_80735579
20% korting op alle BumGenius producten t/m 2 mei middernacht bij Cheeks and Cherries!
pi_80766906
En er staan 2 IB M te koop bij de buren. dit keer écht te koop
pi_81004658
En toen ging twee keer achter elkaar de deurbel:



De verloren bitti's van Twinkle
En nieuwe BG's, flip inleggers en inlegvellen van C&C
En zomaar gratis beenwarmers van C&C
pi_81005602
Wat een mooie luiertjes Wupwup!! Ik ben benieuwd hoe de BG's bevallen!
Ik zit zelf te denken om een proefpakketje BG's en bamboozles te bestellen (als ik weer een baan heb ) Het lijkt me helemaal neit veel meer werk om een overbroekje aan te trekken bij die bamboozles en ze nemen veel vocht op.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:30:06 #202
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81601141
Jeuj! Kíjk nou wat ik vandaag binnenkreeg:



En een BG Flip, dies nieuw.. Ben wel benieuwd, hoop dat het wat is
3!
pi_81601339
bzzzzzzzzzz Stef het Bijtje
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:34:22 #204
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81601418
Ik vind 'm echt zo lief! Het zag er echt niet uit, maar ik heb echt een half uur met een luier zitten knuffelen daarstraks
3!
pi_81601834
:D hihi, maar hij is zo cute, dan mag het
Ik ben wel benieuwd hoe hij bevalt, is het hetzelfde systeem als itti bitti's?

Voor Stef
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:43:09 #206
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81601972
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:40 schreef Twinkly het volgende:
:D hihi, maar hij is zo cute, dan mag het
Ik ben wel benieuwd hoe hij bevalt, is het hetzelfde systeem als itti bitti's?
Haha, vond ik ook, maar mijn lief vond dat niet, eigenlijk

Yup, zo ongeveer.. Enige verschil is dat er in het luiertje zelf, dus tussen het bontlaagje ( ) en het stoffen laagje nog een dun inleggertje lijkt te zitten. Ze zullen dus wel wat moeilijker drogen denk ik zo, maar het is niet zo'n dik pak watten als in de Baby Beehindz, dus ik denk dat het wel fijn gaat zijn. Ik hou je wel op de hoogte
3!
pi_81602061
Jaloers op een luiertje
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:45:55 #208
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81602146
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:44 schreef Twinkly het volgende:
Jaloers op een luiertje
3!
pi_81602933
flip is fijn! qua uiterlijk haalt 'ie het bij lange na niet bij IB of cushie's, maar absorptie is super en hij valt heel slank. Wij zijn al een tijdje fan!
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:46:54 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81612575
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:30 schreef Incantrix het volgende:
Jeuj! Kíjk nou wat ik vandaag binnenkreeg:

[ afbeelding ]

En een BG Flip, dies nieuw.. Ben wel benieuwd, hoop dat het wat is
Oh die is leuk!

Doe eens een webwinkel posten!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86491289
Hallo allemaal!
Het is een tijdje geleden dat hier iemand heeft gepost, ik hoop dat ik op het goede forum zit om mijn vragen te deponeren ;-) (trouwens, ik schrijf onder account van mijn man).
Wij zijn hier ook into de katoenen luiers, van het ouderwetse systeem (popowrap met oogjesluiers) maar merken nu dat ventje steeds meer begint door te lekken. Hij weegt nu 7.2 kg.
Heb bij kaatje katoen lopen speuren en jullie forum helemaal uitgeplozen, maar kom geen wijs uit wat voor een keuze nu te maken... heb heel veel vragen:
-lees iig dat de itti bitti's en de bumbgenius hier erg goed bevallen, klopt dat?
-Is het ook zo dat een tweeledig systeem beter bevalt dan een all in one?
- En wat vinden jullie: maakt het verschil om one size of meerdere maten te kopen?
-Dan nog het verschil katoen/bamboe/kunstvezel. Klopt het dat bamboe echt het meest absorbeert?

We zoeken een luier die goed droogt (we hebben geen droger), die goed past, niet te dik , maar bovenal ook goed absorbeert. Kleine plast veel en heeft echt van die dunne spuitpoep die overal tussendoor piept. We zitten hier dus vaak met natte kleding ;-)

Vind het heel leuk met jullie mee te schrijven!

Groetjes Ratpack
Voetbal?
pi_86495260
Ik heb zelf geen ervaring met oogjesluiers, dus daarmee kan ik geen vergelijking maken. Wij hebben itti bitti's, bumgenius V3.0 en V2, een mommy's touch, een fuzzi bunz en bumgenius flip. Ze werken allemaal.

Itti bitti's vind ik er vooral heel leuk uitzien, maar het drogen van de grote inlegger duurt lang (en dan heb ik zelfs een droger). Daarbij past niet ieder kindje even goed in de IB met lekkage tot gevolg. De luier is smal en dik.
Bumgenius zijn geweldig als je het mij vraagt: passen goed, geen lekkages, snel droog, lekker breed dus makkelijk in de doek, en one size dus 1 aankoop. V3 heeft 2 inleggers, V2 eentje. Inmiddels bestaat er al een V4, maar die ken ik niet.
Met mommy's touch had ik gisteren voor het eerst een lekkage. Misschien niet goed gezeten? Hij is lekker zacht van binnen, met fleece, maar voelt niet heel degelijk. Ik heb er eentje, omdat ie er leuk uitziet maar geen drang om bij te kopen.
Fuzzi bunz gekocht om uit te proberen. Hij is dun, maar ik vind de positionering van de drukkers niet altijd optimaal. Wat dat betreft heb je met klitteband in ieder geval grotere kans op een passende luier.
Bumgenius flip: geweldig. Zit goed, lekker slank. Maar het uiterlijk is niet je van het. Ach, wat je belangrijk vindt ;)

Ik vind one size fijn, je hoeft maar 1 keer te kopen. Maar ik weet niet of de BG hierdoor net zo lang als de IB mee zullen gaan.
Bamboe absorbeert inderdaad het meeste. Maar daarentegen heeft het dus ook tijd nodig om te drogen na het wassen. Kunstvezel is dan veel sneller droog.
  donderdag 16 september 2010 @ 20:52:47 #214
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86512201
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:12 schreef ratpack het volgende:
Hallo allemaal!
Het is een tijdje geleden dat hier iemand heeft gepost, ik hoop dat ik op het goede forum zit om mijn vragen te deponeren ;-) (trouwens, ik schrijf onder account van mijn man).
Wij zijn hier ook into de katoenen luiers, van het ouderwetse systeem (popowrap met oogjesluiers) maar merken nu dat ventje steeds meer begint door te lekken. Hij weegt nu 7.2 kg.
Heb bij kaatje katoen lopen speuren en jullie forum helemaal uitgeplozen, maar kom geen wijs uit wat voor een keuze nu te maken... heb heel veel vragen:
-lees iig dat de itti bitti's en de bumbgenius hier erg goed bevallen, klopt dat?
-Is het ook zo dat een tweeledig systeem beter bevalt dan een all in one?
- En wat vinden jullie: maakt het verschil om one size of meerdere maten te kopen?
-Dan nog het verschil katoen/bamboe/kunstvezel. Klopt het dat bamboe echt het meest absorbeert?

We zoeken een luier die goed droogt (we hebben geen droger), die goed past, niet te dik , maar bovenal ook goed absorbeert. Kleine plast veel en heeft echt van die dunne spuitpoep die overal tussendoor piept. We zitten hier dus vaak met natte kleding ;-)

Vind het heel leuk met jullie mee te schrijven!

Groetjes Ratpack
Ik heb een tijdje oogjesluiers gebruikt met strikslips. Ik heb nog nooit lekkage gehad, terwijl ik in die tijd wel lekkages had met Pampers. De strikslips kun je (naar mijn mening) beter aansluiten dan een standaard overbroekje.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu al een tijdje geen katoen meer gebruik. Mijn zoontje poept 's morgens op de wc dus ik heb altijd alleen maar plasluiers.
pi_86513783
quote:
Op donderdag 16 september 2010 20:52 schreef Asyniur het volgende:
Mijn zoontje poept 's morgens op de wc
O+ ik vind dat zo tof he, een 7-maandertje die gewoon op het toilet poept :D
  donderdag 16 september 2010 @ 21:43:27 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86514634
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

O+ ik vind dat zo tof he, een 7-maandertje die gewoon op het toilet poept :D
:D
Wij vinden het inmiddels doodnormaal, maar realiseren ons pas dat het dat niet is als het toevallig bij anderen ter sprake komt
pi_86538372
Wupwup en Asyniur bedankt voor jullie snelle reactie!! Hoe krijg je dat voor elkaar, op 7 maanden op de toilet???
Asyniur wat is de reden dat je ermee bent gestopt?
Wupwup heeft V3 de voorkeur boven V2? Hoe oud is jouw kindje nu?
Voetbal?
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:09:31 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86540726
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:09 schreef ratpack het volgende:
Wupwup en Asyniur bedankt voor jullie snelle reactie!! Hoe krijg je dat voor elkaar, op 7 maanden op de toilet???
Asyniur wat is de reden dat je ermee bent gestopt?
Wupwup heeft V3 de voorkeur boven V2? Hoe oud is jouw kindje nu?
Gewoon elke dag op het toilet/potje houden vanaf 3 maanden :D

Ik ben er (tijdelijk?) mee gestopt omdat mijn man en schoonouders er niet mee overweg kan. Dus ik moest steeds nadenken over wie de volgende verschoning ging doen etc. Bovendien ben ik vaak de hort op en dan vind ik het niet echt handig. Zit je met die natte luier.
En omdat mijn baby toch eigenlijk zelden tot nooit meer poept in de luier, doet hij langer met een luier. De pampers blijven immers droog, ook met een klein plasje erin terwijl katoen dan toch nat is en dan zou ik vaker moeten verschonen.
Kortom het is meer luiheid van mijn kant.
Het wassen vond ik overigens het probleem niet. Dat interesseert me niet.

We hebben nog een voorraadje Pampers staan maar misschien dat ik daarna toch weer (deels) overga op katoen...
pi_86546328
Tsjee daar moet je toch een engelengeduld hebben... steeds gewacht totdat hij zou poepen en dan belonen ofzo? Of had hij een redelijk vast poepmoment haha. En dan ga je daarna weer opnieuw over op katoen met strikslips?
Voetbal?
pi_86547031
Oh ik ken het, ik heb ook perioden dat ik echt geen zin heb in katoen. Ik zit er nu in 1. Echt ff geen zin in. Terwijl het niet veel meer moeite is. Ik heb zelfs de smalletjes van Leyla te koop gezet, maar misschien ga ik toch maar gewoon weer beginnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86551571
Ik vind het echt zo geen moeite he. Wassen doet de machine, drogen doet de droger en het wasrek. En ik hoef niet naar de winkel :6 Maar het is ook gewoon een hele leuke verslaving ;)

(Ben even je nick kwijt) Emma is bijna 10 maanden. Ik vind V3 wel prettiger, maar dat is misschien omdat ik die gewend ben? Heb pas sinds kort ook een paar V2 erbij. V3 heeft 2 inleggers, dus kan wel langer mee. Ik verschoon om de 3-4 uur. Denk dat je V2 niet meer nieuw gaat vinden, maar alleen tweedehands.
pi_86551671
Ja, maar mn wasrek hangt vol continu al vol door al het gespuug. Ik heb gewoon geen plek voor zeg 14 luiers per dag.... En door het weer moet mn was ook binnen staan en droogt het echt voor geen meter..

Ik zoek excuses...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86551864
Ik had geen spugertje, dus je hebt een geldig excuus wat mij betreft hoor ;) Maarreh, 14 luiers???? Was het echt zoveel in het begin?
pi_86551884
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:20 schreef WupWup het volgende:
Ik had geen spugertje, dus je hebt een geldig excuus wat mij betreft hoor ;) Maarreh, 14 luiers???? Was het echt zoveel in het begin?
2 kinderen ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86551909
oja, duh
pi_86551968
Ik zit met Jen op 4 a 5 luiers op een dag en Leyla verschoon ik nog iets vaker, maar ook niet bij elke scheet. Ik denk rond de 8x op een dag...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:30:31 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86552337
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 18:57 schreef ratpack het volgende:
Tsjee daar moet je toch een engelengeduld hebben... steeds gewacht totdat hij zou poepen en dan belonen ofzo? Of had hij een redelijk vast poepmoment haha. En dan ga je daarna weer opnieuw over op katoen met strikslips?
Nee, baby's poepen en plassen in een redelijk vaste frequentie. En belonen is niet mogelijk bij een baby ;)
En toen ik begon had hij geen vast poepmoment maar gewoon regelmatig bvpoepluiers ;)
Ik zag trouwens met terugzoeken dat ik al met 2 maanden begonnen ben :D
pi_86552423
Ja zo kan ik het me idd ook nog herinneren. Dacht al dat ik wéér wat had weggestopt :')
pi_86569836
Asyniur nee idd dat belonen kan natuurlijk nog niet zo goed, maar ze leren snel... Echt bijzonder hoor!
Ticootje, hier ook al wat dips gehad mbt katoenen...
wupwup Die bgs die nu op marktplaats staan, weet jij welke uitvoering dat dan is? En die fleece binnenkant, gaat dat niet broeien?
Voetbal?
pi_86632179
Nee, want ik weet niet welke je bedoelt :+
Hier geen last van broeiende luiers, maar ook niet van luieruitslag eigenlijk, dus dan gewoon lekker warme billen ofzo? ;)
pi_86632205
Nou de smalletjes zijn verkocht. Ik wacht wel tot de zomer weer. En ik kan van het geld mooi een draagtrui kopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_86646508
Voetbal?
pi_86669505
Ik zie sets van 2 inleggers en ze zijn vorig jaar nieuw gekocht, dus ik dénk dat het V3 is.
pi_86704747
Ik heb een bod gedaan, ff afwachten nu!
Voetbal?
pi_87160783
Ik heb luiertjes te koop staan in V&A
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89949108
Megaschop voor dit topic!

Ik overweeg voor dochter twee toch weer om voor wasbaar te gaan. Bij Amélie heb ik een paar wasbare luiers gebruikt, die bevielen op zich wel maar we hadden er te weinig om er echt wat van te zeggen.

Wat heb ik nodig voor een mini? Ik zou het liefst een soort one size kopen vanwege het 'in 1 keer klaar' idee. Maar is dat wel handig, zijn die niet veeeel te bulky in het begin? Ik ben fan van all in one of snap in one gedoetjes, zelf vouwen is wat minder aan mij besteed, net als wolbroekjes en dergelijke. En hoeveel heb ik er nodig? Inleggers zijn die nodig? Draai je een aparte luierwas of gaan ze met de gewone was mee? (in dat eerste geval zal ik er wsl meer nodig hebben.)

Voor 's nachts zou ik in principe wegwerp gebruiken vanwege het gemak, dat dan weer wel :P

Ohja en laatste vraag, is er iemand die ze zelf gemaakt heeft? Hoe bevalt dat?

vragen vragen...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89949764
Ik denk dat je bij heel wat merken terecht kan. De meeste komen ongeveer op hetzelfde neer, al verschilt de pasvorm soms een beetje. Omdat je toch nog geen idee hebt of je een spekje of een sprietje zal gaan krijgen denk ik dat je wat dat betreft gewoon de gok moet nemen en luiers moet kiezen die je aanspreken.

Met AIO's (luiers met een ingenaaide inlegger) heb je als je koopt zonder ze eerst te zien iets meer kans dat ze erg bulky zijn, je hebt immers geen controle over de hoeveelheid absorberend materiaal dat er in zit.
Totsbots bamboe zijn heel dunne AIO's

Pocketluiers en snap-in-one luiers zijn negen van de tien keer gebaseerd op hetzelfde principe: een waterdichte luier met losse inleggers. Hoe veel inleggers je er in propt is afhankelijk van wat je prettig vindt. Ze zijn dus ook allemaal vergelijkbaar qua dikte.

Vaak worden dit soort luiers geleverd met een of twee inleggers. Volgens de fabrikant kan je daar van geboorte tot peutertijd mee doen maar in de praktijk gebruik je waarschijnlijk later een extra inlegger. Voor kleine babyplasjes voldoende de bijgeleverde inleggers echter vaak prima.

One size fits all luiers zijn in de praktijk meestal vooral geschikt voor de middenmoot. Ergens tussen de 12 weken en de anderhalf jaar ofzo. Vaak zijn ze wel geschikt vanaf de geboorte maar het zou kunnen zijn dat ze sneller gaan lekken bij de beentjes omdat die in het begin nou zo heel scrawny zijn.

Newbornmaatjes zijn vaak héél snel te klein bij de gemiddelde baby dus je zou ook kunnen overwegen om te kiezen voor one sizers en dan in het begin wegwerp te gebruiken.

Of je apart wast of niet is aan jezelf. Hier gingen ze in één luierwas als ze echt heel vies waren of als ik toevallig een hele trommel aan luiers bij elkaar had.
Ze gingen ook wel bij de gewone was als dat zo uit kwam maar je moet uitkijken dat je dan met een wolwasmiddel wast.
De enzymen in gewoon wasmiddel (ook in de ecovarianten) breken het elastiek in je luiers af waardoor ze een stuk minder lang mee gaan.
Wolwasmiddel doet het prima.

Zelf maken is leuk! En helemaal niet moeilijk, zeker niet als je begint met een goed patroon en je niet al te kieskeurig bent vwb het eindresultaat ;) . AIO's zijn lastiger dan losse luiers en overbroekjes.
Er zijn verschillende webwinkels die kant en klare zelfmaakpakketjes verkopen, o.a. stormopzolder en de kleine hand.

Waar ik echt mee zou oppassen is een complete uitzet voor honderden euro's van één merk kopen. Zeker niet met zo veel luiers als de fabrikanten menen dat je nodig hebt ;)
Extra luiers zijn zo bijgekocht mochten ze bevallen.

Ik zou ook weg blijven bij de chinese goedkope ebay-luiers (er is nu ook een belgische webshop die ze verkoopt zag ik). Been there, done that. Ze gaan snel kapot, houden het niet in de was en hebben een beroerde pasvorm.
pi_89950568
ha wauw dank voor je antwoord!

wolwasmiddel dus, goed om te weten, en geen chineesjes :P

ik had bitti SIO's en die bevielen me op zich goed maar Amélie had toch iets te dikke beentjes ervoor, pasvorm daarvan was best smal.In principe was ik van plan om in het hele begin zeker gewoon wegwerp te gebruiken, met name met meconium heb ik niet zoveel zin in de wasjes :P

Zo'n complete uitzet zit echt wáy buiten mijn budget :D ik heb er ooit wel eens naar gekeken maar ik vind het te duur en ik vraag me inderdaad af of je alles wel nodig hebt. Het voordeel van een SIO toen vond ik dat ik bij een klein plasje alleen de inlegger hoefde te verwisselen en niet de hele luier hoefde te wassen.

En ik heb in de Ottobre een patroon gezien dat me wel wat lijkt dus daar ga ik me sowieso eens in verdiepen :D
kritisch over het eindresultaat ben ik toch niet, daar ken ik mn eigen skills te goed voor, t is hopeloos :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89973942
En weer een vraag :P

Iemand ervaring met thirsties? http://www.thirstiesbaby.com/
Ik vind ze erg mooi O+

Ik neig nu naar bumgenius en evt. fuzzibunz. Door de lage dollar is t aantrekkelijk om uit de VS te bestellen, tips voor websites die snel/goed/betrouwbaar zijn?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89975758
Ik ken thirsties niet, sorry.
Is het ook nog aantrekkelijk als je de eventuele belastingen enzo er bij telt? Aantrekkelijker nog dan in Engeland bestellen?
pi_89976890
Belasting erbij heb ik nog niet meegerekend nee, das een goeie.
Hoewel ik nog nooit met de invoerbelasting te maken heb gehad maar t is een dure grap als je t wel krijgt :X

even grofweg, een bumgenius is omgerekend 13 euro uit de VS en 18 uit de UK, dus het is best een verschil.

ik wilde ze eigk 2ehands via t andere forum kopen, maar B. heeft een sterke voorkeur voor nieuw, en hij betaald, dus ik klaag niet :') :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89976939
Wat een leuke printjes hebben die Thirsties. Blackbird O+

Hier en hier kun je nu nog de versie 3 van BG's bestellen voor veel minder geld. Alhoewel erbij staat dat ze niet buiten de UK verzenden, hebben ze het hier toch naartoe gestuurd (ik weet alleen niet welke van de twee, het was een cadeau voor Niels' eerste verjaardag).

Wij hebben drie Chinese luiers en de pasvorm is inderdaad echt slecht: ze zijn heel groot en bulky maar Niels moet ze wel al op de grootste stand aan, terwijl hij de BG's op de middelste stand past. Ik gebruik ze alleen voor in bed, in een pyjamabroek past zo'n grote luier wel. Ze absorberen wel goed. Als je toch besluit een aantal Chinese luiers te kopen, ze zijn wel erg goedkoop, let dan op dat ze wel op 60 graden te wassen zijn. De leukste, met grappig printjes, zijn namelijk op maximaal 30 graden te wassen ( :X eew).

Owlet ik wist helemaal niet dat wolwasmiddel geen enzymen bevat, ik was al op zoek naar een goed wasmiddel voor de BG's. Ik was de luiers trouwens samen met de handdoeken, slabbetjes en hydrofiel doeken op 60 graden, ik heb te weinig luiers om een luierwas te draaien (ik prop de machine graag zo vol mogelijk :P)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89978290
Wolwasmiddel. Daar kom ik dan nu pas achter. Niet goed ingelezen blijkt maar weer. |:(
Gelukkig hebben we een fles staan, dus dat gebruik ik voortaan, dank voor de tip, Owlet.
Verder heb ik ook eens iets gelezen over je luiers een keertje in Dreft wassen, hoe zit dat nou precies? Kun jij me dat vertellen?

Die Thirsties zien er inderdaad leuk uit. Ze hebben iets BG-achtigs. Misschien een paar kopen om te testen.
Ik weet niet wat de verzendkosten vanuit de US zijn, maar eventueel zou ik mijn oom kunnen vragen het als een kadootje op te sturen, maar ik geloof dat je altijd kans maakt om eruit gepikt te worden door de douane, toch?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89978534
Ja dat maakt niet zo gek veel uit, het is meer mazzel hebben. De meeste webshop verkopers zijn ook wel bereid om er "gift" op te zetten, het risico is dan voor mij omdat het dan maar verzekerd is tot een laag bedrag, eh 50 dollar ofzo? in plaats van de waarde van wat erin zit.

Thanks voor de linkjes twinks! Ik zie wel eea, en bij die tweede hebben ze ook die thirsties :9
Ik vond idd die print mooi O+

Ik neig naar 10 stuks in totaal wasbaar, waarbij 's nachts wegwerp wordt gebruikt. Is dat te doen? Zit ik dan way ruim en kan er wel wat af of is dat net aan genoeg? Ik ga er vanuit dat er dagelijks gewassen zal worden.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89978545
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:59 schreef oeke het volgende:
Verder heb ik ook eens iets gelezen over je luiers een keertje in Dreft wassen, hoe zit dat nou precies? Kun jij me dat vertellen?
Ja, klopt! Af en toe moet je de luiers ontvetten door ze te wassen met een klein kneepje afwasmiddel (verder geen wasmiddel in het bakje doen). Er blijft altijd een beetje wasmiddel achter in de luiers en dat laat een vettig laagje achter waardoor ze minder vocht opnemen.

edit: ik heb er nu 13 en ik gebruik 's nachts ook wegwerp. Daarmee red ik het nu in de winter net niet tot de volgende wasbeurt omdat de overbroekjes langzamer drogen. De inleggers doe ik in de droger.

Oh en de papieren inleggers kun je, als er alleen geplast is, ook gewoon meewassen en in de droger doen! :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89978804
Doe je dan het afwasmiddel in het bakje? Of los in de machine?
Volgende was gaan we dat eens doen!

Ja, wij hebben er 12 en ik vind het net te weinig. Liever had ik er 15. Dan red je het denk ik beter. Wij gooien niks in de droger trouwens. Wel 's nachts ook wegwerp. En nu ook dagen wel wegwerp, omdat hij niet meer in de Itti Bittis past en ik dus te weinig luiers heb op het moment.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89978841
Ik weet niet of dat wat uitmaakt, ik doe het in het wasmiddelbakje. Daarna was ik ze trouwens nog wel gewoon met wasmiddel, maar ik weet niet of dat echt noodzakelijk is.

Hoe droog jij de inleggers dan Oeke? Hier duurt dat zo lang (en ze gaan muf ruiken) dat ik ze maar in de droger stop. Leg je ze over de verwarming?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89979024
We hebben een hoge kamer, waar alle warmte naar boven gaat, daar hangt een sterk wit touwtje wat je meestal niet ziet, behalve als de luiers erover hangen.
Dan hangt er een soort slinger van luiers boven je hoofd. w/
Ze drogen dan best snel en ruiken niet muf!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89992482
Oeh goeie tips! Ik sla alles op in mn geheugen :7

Ik heb zo net de nieuwe Ottobre voor mezelf gekocht O+ straks even lezen. Er staat een patroon in voor wasbare luiers, alleen dat is wel een versie die nog een overbroekje nodig heeft. Ik zou er het liefst een maken die alles in 1 is, dus de buitenkant direct van een watervast stofje maken, of een tussenlaagje ofzo, maar het moet natuurlijk wel op 40 graden (en liefst ook op 60) wasbaar zijn... Tips?

En die snaps die je had besteld Twinks, zijn die geschikt voor luiertjes denk je?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89992563
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:24 schreef huuphuup het volgende:
Oeh goeie tips! Ik sla alles op in mn geheugen :7

Ik heb zo net de nieuwe Ottobre voor mezelf gekocht O+ straks even lezen. Er staat een patroon in voor wasbare luiers, alleen dat is wel een versie die nog een overbroekje nodig heeft. Ik zou er het liefst een maken die alles in 1 is, dus de buitenkant direct van een watervast stofje maken, of een tussenlaagje ofzo, maar het moet natuurlijk wel op 40 graden (en liefst ook op 60) wasbaar zijn... Tips?

En die snaps die je had besteld Twinks, zijn die geschikt voor luiertjes denk je?
Ik heb ze nog niet besteld, geld is op. Maar Owlet zei dat het dezelfde soort snaps zijn :Y
Ottobre O+

Die sites die Owlet gisteren postte hebben waterdichte stofjes en Storm op Zolder heeft een patroon voor AIO's.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89993136
Ah thnx, dus als k het goed begrijp dan is het vooral dat PUL dat ik moet hebben.

hier staat een Ottobre patroon voor een luier trouwens, ik heb nog niet gekeken of het dezelfde is als in mijn Ottobre, maar het zou zomaar kunnen ik zag natuurlijk weer nog veel meer leuks waar ik direct de maakkriebels van kreeg :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 december 2010 @ 12:04:34 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89993696
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:43 schreef huuphuup het volgende:
Ah thnx, dus als k het goed begrijp dan is het vooral dat PUL dat ik moet hebben.

hier staat een Ottobre patroon voor een luier trouwens, ik heb nog niet gekeken of het dezelfde is als in mijn Ottobre, maar het zou zomaar kunnen ik zag natuurlijk weer nog veel meer leuks waar ik direct de maakkriebels van kreeg :')
Hé, dat ziet er handig uit!
Misschien eens enkele oogjesluiers aan opofferen. Dan kunnen we meer katoen gaan gebruiken.
pi_89995753
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:39 schreef Twinkly het volgende:
terwijl hij de BG's op de middelste stand past.
seriously? :o Ik had het idee dat Niels veel groter was dan Emma! Die heeft ze wel al op de grootste stand namelijk.
Ik heb inmiddels een beetje te veel luiers. We draaien ongeveer 2 keer in de week een luierwas met waspoeder ipv vloeibaar (ik had begrepen dat je voor het behoud van je luiers met poeder moest wassen, wolwasmiddel is me weer iets nieuws :? ) We hebben itti bitti's sio, bumgenius V3.0 (en ik wacht met smart tot C&C de nieuwe Artisancollectie in voorraad heeft) en bumgenius flip.

Oeke, afwasmiddel in het bakje. En niet te veel, anders schuimt je machine weg :D
pi_90001546
Bij wolwasmiddel gaat het er niet om dat het wolwasmiddel is maar dat er geen enzymen in zitten. Die laten het elastiek van je luiers sneller slijten. In de praktij, na een aantal telefoontjes naar fabrikanten, blijken alle wasmiddelen wel enzymen te bevatten, behalve de wol- en fijnwasmiddelen.

Poeder in plaats van vloeibaar heeft er volgens mij mee te maken dat vloeibaar wasmiddel sneller je luiers wat vettig maakt, net zoals het sneller vetluis in je machine geeft. Tegen dat vettige moet je dan weer gaan strippen, met afwasmiddel :D

Ik heb een keer tweedehands luiers overgenomen waarvan het elastiek na een paar keer gebruiken echt helemaal op was. Dat vond ik zo zonde, dan kies ik liever voor een keertje vaker strippen.

Maar goed, zo veel mensen zo veel verschillende manieren van wassen *)

Avalon zit trouwens al weer een tijdje meer in wegwerp dan in wasbaar. Met de huidige wasachterstand heb ik niet zo veel zin in emmers vol peuterluiers :@ Maar ik durf ze ook niet te verkopen, misschien....ooit.... van die kleine spillepootjes in zo'n dikke luier O+
pi_90013414
Wat lees ik hier nu over chineesjes? :D Florian zit nu al in de chineesjes van Leander en die zijn nog net zoals ik ze kocht hoor? :?
En de pasvorm is best wel handig moet ik zeggen :)

Ik heb nu dus 2 kinderen in minder dan 20 chineesjes en dan moet je wel vrij vaak wassen _O-
pi_90015354
Fijn, Freecell! :D En respect voor je wasskills _O_
Ik vond de chineesjes van mij in ieder geval hun geld niet waard. Slechte pull, een paar gebroken drukkers en al vrij snel veels te klein voor mijn stevige dames
pi_90017078
Ik had idd één waar het drukkertje vrij snel vanaf sprong.... De rest niet. Elastiek is nog goed.
De PUL gaat wel snel lek, maar dan gooi ik ze in de droger en dan smelten ze wel weer dicht :)

En ik was ze met wasnoten, misschien scheelt dat? :)

En Leander past ze nog prima, maar das ook een klein sprietje natuurlijk :)
pi_90017647
Oh das fijn ja Free :Y
Toch hoor en lees ik voor het overgrote merendeel slechte verhalen over Chineesjes. Leuk voor erbij voor weinig zeg maar, maar niet voor intensief gebruik.
Misschien heb je mazzel en een goeie stash :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 december 2010 @ 21:30:50 #259
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90018976
Ik was lekker wat luiers aan het omturnen, is mijn laatste naald gebroken...
Heb je er bijna eentje klaar, kun je niet verder -O-
pi_90019122
Die chineesjes he? Daar lees ik zo vaak over, maar waar koop je die dan?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90019180
Ebay oa.

Das stom asy -O-
morgen nieuwe naald halen dan? De AH bij ons verkoopt ook naaimachinenaalden :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 16 december 2010 @ 21:46:48 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90019815
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:34 schreef huuphuup het volgende:
Das stom asy -O-
morgen nieuwe naald halen dan? De AH bij ons verkoopt ook naaimachinenaalden :D
De Greef zit een dorp verder. Maar die had geen koopavond vanavond...
Dus nou moet ik wachten tot morgen... -O-
note to self: dikkere naalden kopen
pi_90020023
Dat is balen Asy -O- Ik ben wel benieuwd naar je creatie!!

Oeke, die van mij heb ik van deze Ebaywinkel.
Er zijn echt hele leuke chineesjes te koop, maar die kun je maar op maximaal 30 graden wassen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90030628
Dat is mijn chineesjesadres inderdaad en ik was ze op 40 of 60 graden :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:38:06 #265
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90032165
Oh, jeetje, ik heb eigenlijk sinds we de wasnoten wat minder zijn gaan gebruiken (ik verdroeg de geur niet meer zo goed) eigenlijk gewoon altijd met vloeibaar wasmiddel gewassen -O- Dat is wel balen, we wilden onze stash toch nog wel even bewaren, zeg maar.. Vandaag meteen even wolwasmiddel kopen, misschien is er nog wat te redden :{
3!
pi_90060684
yay ik heb 10 bumgenius met inleggers etc. overgenomen voor 100,- via de buren :D *O*
deze waren nauwelijks gebruikt en B. schrok toch wat van de nieuwprijs _O- gevalletje 'zei ik toch...'

Trix heb jij nog bitti's maat S? doe je ze weg? zijn ze uberhaupt fijn voor hele kleintjes of kun je net zo goed gelijk M nemen? ik blijf zo enorm een zwak houden voor Bitti's :@ O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90060872
Huup ik heb nog 2 bitti's. Maatje M SIO. wij hebben m maar 1 gebruikt, niet ons ding. Heb ze via het andere forum, zien er gewoon goed uit :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90060936
*

[ Bericht 99% gewijzigd door Santaboxtweepuntnul op 17-12-2010 21:17:04 ]
pi_90061082
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:15 schreef wickie het volgende:
Huup ik heb nog 2 bitti's. Maatje M SIO. wij hebben m maar 1 gebruikt, niet ons ding. Heb ze via het andere forum, zien er gewoon goed uit :)
ok, ik denk dat k wel interesse heb, maar pas vanaf 1-1, na de kinderbijslag :')

welke kleur heb je?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90061189
Itties zijn ook leuk! Ik had er de tijd voor genomen om ze her en der over te nemen, voor iets van 150 euro had ik er 14 ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90061286
Jades, ze liggen hier gewoon netjes in de kast. Dus geen haast hoor, als je ze wil zijn ze voor minihuup 2.0 O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90061340
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:20 schreef Ticootje het volgende:
Itties zijn ook leuk! Ik had er de tijd voor genomen om ze her en der over te nemen, voor iets van 150 euro had ik er 14 ofzo.
welke maat raad je aan voor kleintjes? Ik vond de M iets klein vallen nmlk. Maar we zijn bij Amélie pas redelijk laat begonnen met M. paste wel nog maar zat wel eh fitted :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90061435
Maar een verse baby is ook mini! Ik zou toch gewoon voor de s jes gaan. Je verkoopt ze ook vrij makkelijk weer als je er zuinig mee omgaat. Voor dat geld koop je dan weer m. Toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90061789
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:22 schreef wickie het volgende:
Jades, ze liggen hier gewoon netjes in de kast. Dus geen haast hoor, als je ze wil zijn ze voor minihuup 2.0 O+
oh mooie kleur!! O+ ja ik wil wel :Y O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90062059
Ik zal zondag opzoeken wat ik ervoor betaald heb enzo en fotootje voor je maken, dan pm ik je wel even.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90062128
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:35 schreef wickie het volgende:
Ik zal zondag opzoeken wat ik ervoor betaald heb enzo en fotootje voor je maken, dan pm ik je wel even.
s goed! ik hoor het wel :)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90066952
Ik ga mijn bitti's sio m in allerlei kleuren binnenkort ook te koop zetten, want Emma groeit eruit. Moet ik nog even aan jou denken huup of sla je over?
pi_90068961
Was gister mijn luiertjes aan het vouwen en ik kon het gewoon niet laten.
Een stashfoto!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90077846
Welke zijn dat oeke?
pi_90078057
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:00 schreef WupWup het volgende:
Ik ga mijn bitti's sio m in allerlei kleuren binnenkort ook te koop zetten, want Emma groeit eruit. Moet ik nog even aan jou denken huup of sla je over?
Oeh ook je LE's? :9 O+
ik wil denk ik sowieso wel meisjeskleurtjes en als je je LE's wegdoet heb k ook wel interesse.

hoeveel enzo is wat afhankelijk van je vraagprijs en mn budget :+ :')

Oeke nice je stash! Ik ben gelijk heul benieuwd naar de mijnese strakjes!

Hoe doen jullie dat met bv-poep in t begin? Uitspoelen, spoelen in de wasmachine of een inlegger gebruiken?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90078340
Free, het zijn alleen maar BumGenius luiers. De one-sizes.

Ik moest er gewoon een beetje om lachen, om mijn stapeltje, een soort draagdoekenstapel maar dan van luiers. :P

Wij hebben gewoon altijd gespoeld in de wasmachine. En die papieren inleggers ben ik pas gaan gebruiken toen het allemaal wat substantieler en steviger werd. Daarvoor leek het me gewoon niet lekker zitten.
En het papier laat het vocht door, dus die kerrievlekken krijg je toch wel, vooral omdat bv poep eigenlijk erg nat is.
Nou, lekker praatje op de ochtend. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90078379
Dat is bijna mijn stashje Oeke :D Alleen heb ik geen gele en licht blauwe BG's en drie chineesjes.

Die bv-poep vlekken krijg je weg door ze in de zon te hangen Huups!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90078411
Ja, die vlekken trekken er nog goed uit he? Hier is alleen 1 inlegger erg gevlekt, maar ik heb nog goede hoop.
Heb je dan vooral groen en donkerblauw, Twinkly?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90078429
3 donkergroen
4 lichtgroen
3 donkerblauw
1 rood Chineesje
1 licht blauw Chineesje
1 oranje Chineesje (die is echt lelijk :'))
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90078457
Die donkergroene zijn mooi he? Ik vind het jammer dat ik er daar niet meer van heb.
En Chineesjes, ik moet er elke keer zo om lachen, het klinkt zo grappig. Misschien moet ik daar ook eens wat van kopen, voor de gein.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90078478
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:03 schreef oeke het volgende:
Die donkergroene zijn mooi he? Ik vind het jammer dat ik er daar niet meer van heb.
En Chineesjes, ik moet er elke keer zo om lachen, het klinkt zo grappig. Misschien moet ik daar ook eens wat van kopen, voor de gein.
Ja, die donkergroene vind ik het mooist :D

Hihi, klinkt echt grappig ja! Ik heb nu ook de neiging die grappige bedrukte Chineesjes eens te proberen omdat het Free ook lukt om ze heel te houden :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90179724
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:06 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, die donkergroene vind ik het mooist :D

Hihi, klinkt echt grappig ja! Ik heb nu ook de neiging die grappige bedrukte Chineesjes eens te proberen omdat het Free ook lukt om ze heel te houden :P
Ik voel die drang ook :P

Het plan is hier nu om de eerste tijd de doodordinaire hydrofiel te gebruiken met een wolbroekje of een overbroekje en dan als het meiske iets meer spekjes heeft de one size BG gebruiken. Ik heb toch nog 45 hydrofielen liggen waarvan merendeel ongebruikt is dus waarom niet eh.

Heb hier een té schattig (en goedkoop :o) wolbroekje gevonden en de overbroekjes van Hema zijn er vanaf 62-68.

Ik weet alleen niet zo goed of er nou wel of niet nog een strikslip over de gevouwen hydrofiel moet, zeg maar tussen de hydrofiel en de wolbroek. En waar koop ik best snappi's?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90180885
Goshie, dat kindje heeft bijna geen andere kleertjes nodig dan dat wolbroekje :D O+

Die Hema-broekjes schijnen heel slecht aan te sluiten en een strikslip gebruik je ipv een wolbroek of overbroekje (tenminste, zo deed mijn moeder dat vroeger wel, die gebruikte hydrofiels, oogjesluiers en strikslips).
Nu heb ik Schnappi in mijn hoofd :') "sni sna schnappi..."

Wups, ik heb het een paar dagen geprobeerd nu met de BG's op de grootste stand, maar Niels zit precies in een tussenmaat. Helemaal open sluiten ze bij de beentjes niet goed aan en op de middelste stand zitten ze wat te laag bij de buik en rug waardoor ze wat lastiger aan te krijgen zijn.
Emma heeft gewoon vrouwelijke heupen :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90181378
ja googelen op snappi is ook wat lastig :+
dat hema broekje heb ik nog liggen van Amélie dus t is t proberen waard.

Ik kwam uit de verschillende online gebruiksaanwijzingen niet helemaal wijs of er nou wel of niet nog iets over zo'n wol strikslip heen moest. Wij hadden vroeger ook hydrofielen en oogjesluiers maar mn moeder had geen idee meer hoe ze dat nou ook weer deed verder met eroverheen enzo.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90181917
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:53 schreef huuphuup het volgende:
ja googelen op snappi is ook wat lastig :+
dat hema broekje heb ik nog liggen van Amélie dus t is t proberen waard.

Ik kwam uit de verschillende online gebruiksaanwijzingen niet helemaal wijs of er nou wel of niet nog iets over zo'n wol strikslip heen moest. Wij hadden vroeger ook hydrofielen en oogjesluiers maar mn moeder had geen idee meer hoe ze dat nou ook weer deed verder met eroverheen enzo.
Over die strikluiers moet nog wel een plastic/pul/fleece/wollen overbroekje! Ik dacht dat je plastic strikslips bedoelde, die kun je er trouwens ook overheen doen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_90182157
ja ik zei het verkeerd zie ik nu, had niet gezien dat dit ding een strikluier heet ipv strikslip.

Maar die plastic strikslips lijken me niks eigenlijk, heb het idee dat het kraakt en zo plasticig is.
Dan toch maar zo'n wolbroekje. Lekker warm nog in februari.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 20 december 2010 @ 20:14:51 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90195056
Die strikslips zijn gewoon soepel hoor en kraken doen ze ook niet ;)
Maar je kunt ze in kleine maten niet meer krijgen (althans ik heb ze niet meer kunnen vinden, alleen 2ehands).

Ouderwets gaat het als volgt: inlegvelletje, gevouwen hydrofiel of oogjesluier en dan strikslip. Dan ben je klaar.
pi_90204926
Hoi, nieuw hier in Fok-land :s) . Ik gebruik ook naar volle tevredenheid Chineesjes, ze leven nog steeds en zijn gewoon superleuk! Ik heb stippen, sterren, strepen en dan nog effen in alle kleuren van de regenboog :)
Ik heb ook wat itti's maar daarin lekt mijn zoon snel door, die sluit niet mooi aan bij de beentjes. Ik heb toch echt liever mijn chineesjes.
  maandag 20 december 2010 @ 22:34:27 #294
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_90205539
Hmmm, misschien moet ik ook maar eens een chinees proberen dan, haha! En Oeke, je stashfoto is hip :D Tegelijkertijd ook wat beschamend, wij hebben echt zó veel luiers.. :@ Heel decadent :@

(5 BG's, 10 FB's, 1 Issybear, 1 weetiknietmeer, maar da's het bijenluiertje , 3 Ecobubs, 4 TB's.. En dan tel ik nu alleen nog maar de nu in gebruik zijnde luiers, er liggen nog 15 smalletjes van diverse merken op zolder :X )
3!
pi_90206369
Dat vraagt ook om een stashpic trix :+ :D

Asy ik wist dat jij strikslips had gebruikt ja, herinner me nog een foto, maar ik weet het niet, ik geloof niet dat ik het wat vind... Liever een overbroekje of wolbroekje denk ik voor hier.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90206697
Zo'n wolbroekje is wel gewoon te schattig O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_90207406
Haha, Inca, ik dacht dat het wel mee viel, je stash, tot ik ging tellen. :D
Er liggen bij ons ook nog zo'n 15 IttiBitti's maat M op zolder. Maar we wilden eigenlijk niet meer bijkopen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_90286591
Huup als ik de boel gewassen heb, zal ik m'n stash op een rijtje zetten en je een pm sturen. Ik weet alleen niet of ik er voor de kerst nog tijd voor heb. (pm dan, de was lukt wel :P )
pi_90288293
:D ! fijn dat het wassen nog voor kerst lukt :+

nee prima, ik zie het wel, geen haast, Amélie past toch niet meer in M en de baby voorlopig nog niet dus ik heb geen haast :)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_90674190
dicht :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')