Ga maar alvast geboortekaartjes printenquote:Op donderdag 25 maart 2010 01:14 schreef pumpkinsoup het volgende:
ik ben afgelopen zondag begonnen met een nieuwe strip maar ben hem dinsdag vergeten in te nemen en vandaag ook (had hem niet bij me)
de laatste keer dat ik sex heb gehad is zaterdag.
Ja zaterdag (de laatste dag), maar dat is gewoon nog veilig hoor..quote:Op donderdag 25 maart 2010 01:18 schreef Seam het volgende:
Morning after pill werkt tot 72 uur na de coitus. Maar je hebt tijdens je stopweek dus sex gehad?
Is dit duidelijk zo?quote:Ook als je twee pillen hebt vergeten, hoeft dit niet erg te zijn als je het op tijd merkt: Zolang je beide pillen alsnog inneemt binnen twaalf uur na vaste het tijdstip waarop je de tweede pil had moeten slikken, ben je tegen zwangerschap beschermd. Als je twee pillen hebt vergeten en dit te laat merkt, namelijk meer dan twaalf uur nadat je de tweede pil had moeten nemen, dan is de werking niet betrouwbaar. Wat je dan moet doen hangt af van de week waarin je de pillen hebt vergeten.
*
Twee (of meer) pillen vergetenin deeerste weekvan de pilstrip: Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Heb je in de afgelopen drie dagen (72 uur) onbeschermde seks gehad? Neem dan ook de morning-afterpil om zwangerschap te voorkomen. Neem de volgendeanticonceptiepil weer op het normale tijdstip en maak de pilstrip af. Gebruik de eerste zeven dagen een aanvullend voorbehoedmiddel (condoom) als je wilt vrijen. Dan ben je weer tegen zwangerschap beschermd. Heb je onbeschermde seks gehad in de afgelopen zes dagen en ben je te laat voor de morning-afterpil? Dan kun je eventueel een spiraaltje laten plaatsen om een zwangerschap alsnog te voorkomen. Bel dan naar de praktijk om te overleggen of dat nodig is.
Nee niet met condoom maar als je de pil neemt is sex tijdens de stopweek nog veiligquote:Op donderdag 25 maart 2010 01:21 schreef AardappelAnders. het volgende:
[..]
Maar wel veilig las ik nog voor je ninja-edit.
WTF?quote:
Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om hem in m'n portemonnee te doen, aangezien ik die altijd wel bij me móet hebben!quote:Op donderdag 25 maart 2010 02:11 schreef NZmeid het volgende:
TIP: Bewaar je strip met pillen ergens waar je langskomt; badkamer of in je hand tas?! ik heb 't in mn portmonee!
Omg hahaquote:Op donderdag 25 maart 2010 02:20 schreef Kikopuz het volgende:
oh kan niet wachten om weer seks te hebben
Hmm ja ik begreep het allemaal niet echt, maar uiteindelijk komt dit er op neer ja, wat de rest ook zegtquote:Op donderdag 25 maart 2010 02:23 schreef Prixie het volgende:
Strip gewoon afmaken en de eerste week een condoom gebruiken ,Na die 7 dagen is hij weer gewoon betrouwbaar .
was een vraag in het algemeen over meisjes. ging niet over mij debielquote:Op donderdag 25 maart 2010 02:38 schreef Sander het volgende:
Goed dat je navroeg of jij zwanger kon worden, Schenkstroop.
Die jongeren-medewerkster moet zich dan maar eens goed achter de oren krabben. In de 1e en 3e week kan je zeker wel zwanger raken als je een pil vergeet en sex hebt. De 2e week maakt niet zo heel veel uit, maar juist de 1e en 3e wel, omdat er daarvoor of erna een stopweek zit (over het algemeen). Zelf slik ik de pil altijd 3 maanden door, dus dan maakt de 1e of 3e week niet zo heel veel meer uit.quote:Op donderdag 25 maart 2010 02:34 schreef Schenkstroop het volgende:
Is het zo rot met die pil dan joh. De laatste keer dat ik navraag deed bij een jongeren-medewerkster. Zei ze dat je niet zwanger kunt raken als je één keer de pil vergeet. En zelfs de pil is geen garantie dat je niet zwanger raakt. Wat een gedoe zeg.
En bij meer dan 1 tablet vergeten, ben je altijd mogelijk zwanger. Dus ren naar de dokter of koop een wieg.quote:Slechts 1 tablet vergeten (meer dan 12 uur te laat met innemen) in week 1 + gemeenschap gehad in de week ervoor = vraag uw dokter om advies.
Test halenquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:18 schreef VenenumVirginis het volgende:
Lees dan ook bijsluiters en zulks. Je zult naar de dokter moeten, want je bent mogelijk zwanger.
[..]
En bij meer dan 1 tablet vergeten, ben je altijd mogelijk zwanger. Dus ren naar de dokter of koop een wieg.
Ik weet best hoe het werkt als ik 1 pil ofzo vergeten ben, niet hoe het werkt als ik 1 (of misschien toch 2 vanwege de tijd) vergeten ben, in de eerste week, en dan een paar dagen daarvoor, in m'n stopweek nog seks heb gehad. Twijfelde gewoon heel erg omdat ik dus niet zeker wist of die pil van woensdag nou wel of niet werkt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tering zeg, echt. Dat er meiden zijn die nu nog niet weten hoe dat werkt....
Gek he! Weet je waarom?quote:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:42 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Gek he! Weet je waarom?
Wij zijn geen dokters!!![]()
Ga naar je huisarts, hij is de enige die je een sluitend antwoord kan geven.
Disclaimer voor dit topic:
FOK! aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van gegeven suggesties, tips en trucs. Bij een eventuele zwangerschap zal de TS FOK! niet inhoudelijk en/of vaderlijk aansprakelijk stellen, ongeacht of users in dit topic al dan niet hebben bevestigd dat TS niet zwanger zou mogen zijn. FOK! is ook geen tussenstation van eerste symptomen en huisarts. Een TS dient zich direct naar de huisarts te begeven bij de eerste schopjes in de buik. FOK! verwacht natuurlijk wel een geboortekaartje. Deze kunnen naar pr@fok.nl gestuurd worden o.v.v. topicnummer.
Jawelquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:03 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Je weet blijkbaar zelf ook niet hoe het werkt..
Dat vraag ik ook niet, ik vraag of er verhoogde kans is op zwangerschap omdat ik de pil vergeten ben en wanneer het weer veilig isquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Jawel![]()
je kan hoog of laag springen. Maar wij kunnen niet ruiken of jij zwanger bent of niet
En zo'n test kan je pas doen op de eerste dag van menstruatie (stopweek dus) en dat duurt nog 2,5 wekenquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Jawel![]()
je kan hoog of laag springen. Maar wij kunnen niet ruiken of jij zwanger bent of niet
Ja.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:05 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Dat vraag ik ook niet, ik vraag of er verhoogde kans is op zwangerschap omdat ik de pil vergeten ben en wanneer het weer veilig is
mijn god, je weet echt van niets af hequote:Op donderdag 25 maart 2010 12:06 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
En zo'n test kan je pas doen op de eerste dag van menstruatie (stopweek dus) en dat duurt nog 2,5 weken
deze kan het iig 4 dagen van tevoren en mijn arts vertelde dat de testen die ze daar doen (dus geen thuistesten) het nog veel eerder kunnen aantonen (maar dat een positief resultaat niet altijd hoeft te betekenen dat je ook echt zwanger bent)quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:58 schreef tenequa het volgende:
zo'n zwangerschapstest kan inderdaad pas vanaf de eerste dag van je gemiste menstruatie. Dus op de dag dat je normaal ongesteld moet worden.
Succes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |