Onderstaand recept heb ik van de mama van mijn italiaanse vriendin en wat mij betreft is ie perfect:
maak een kopje espresso (ik doe het met een percolator) en zet weg.
Scheid ondertussen 4 eieren. Klop de dooiers met 50g suiker tot een schuimige homogene massa. Voeg hieraan een snufje zout toe. Meng de dooiers met 250g mascarpone.
Klop de witten samen met een schepje suiker tot je glanzende pieken krijgt en de kom op de kop kan houden. Pas op dat je niet te lang doorklopt! (De schuimmassa mag niet als een geheel uit de kom glijden als je m schuin houdt, dan heb je te lang geklopt en heeft het vocht zich van het schuim gescheiden, de structuur is dan ook wat korrelig)
Meng 1/3 van het stijve eiwit bij het mascarponemengsel. Doe dan beetje bij beetje het mascarponemengsel bij het wit. Spatel het heel voorzichtig door en haal daarbij het mascarponemengsel omhoog. Je moet dus niet roeren.
doe bij de afgekoelde koffie een scheut koffielikeur ( ik gebruik wel eens kahlua, maar marakesh is lekkerder en voller van smaak)
Doop de lange vingers met beide kanten in de koffie, niet te lang niet te kort.
Leg ze in een schaal, verdeel het mascarponemengsel erover en laat een paar uur in de koelkast opstijven, bij voorkeur een hele nacht. Strooi voor het opdienen de cacao erover.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'