Zou ik juist niet doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:51 schreef miss_sly het volgende:
eiwit stijf kloppen en dat er voorzichtig door spatelen. Ik weet alleen niet of je aan 1 ei dan nog voldoende hebt.
Freudiaans? Jij viezerik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:17 schreef miss_sly het volgende:
er wordt gevochten wie de schaap mag uitlikken enzo\
Combi van http://www.kookjij.nl/recept-tiramisu-met-amaretto en http://www.tastyweb.nl/recept/tiramisuquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:34 schreef mjan het volgende:
Welk recept heb je gebruikt? Ik had de laatste paar keer ook dat het veel te dun was, terwijl ik hetzelfde recept gebruikte als daarvoor. Heb nog steeds niet kunnen achterhalen waar het door kwam.
Nah, kans op salmonella is niet zo heel groot hoor. Ik heb echt al tig keer tiramisu ( en chocolademousse) gemaakt en dan gebruik ik gewoon rauwe eitjes.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:21 schreef Buschetta het volgende:
ik hoop dat je gepasteuriseert ei gebruikt
Dat is ook ongeveer wat ik gedaan heb. Ik gok dat ik mascarpone aan mn vingers heb gehad, en er vet bij het eiwit is gekomen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:01 schreef -Mellow- het volgende:
stijfgeklopt eiwit is inderdaad essentieel. Vergeet trouwens de tips van zout bij het wit voegen voor het kloppen want zout destabiliseert het eiwit juist. Beter kan je er een schepje suiker bij doen voor het kloppen, daar wordt het weer stabieler van.
En slagroom in de tiramisu, ik snap het niet. Met mascarpone wordt het al zwaar genoeg.
Verder vind ik de verhoudingen in de recepten ook wat vreemd. Zelf gebruik ik 250 g mascarpone op 4 eieren.
De tiramisoep was heerlijk!quote:
Her en der een klont, yoghurt met kwark er in, zeg maar.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:49 schreef MissHobje het volgende:
Is het alsnog niet echt dikker geworden?
Heb het ook wel eens gehad maar juist die mascarpone deed dan zijn werk tijdens het koelen goed zeg maar.
Hmm nee dat klinkt niet echt goedquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Her en der een klont, yoghurt met kwark er in, zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |