Het gaat de goeie kant op, dank jequote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:37 schreef ghizzer het volgende:
Ps. Hoe is het op dit moment met Flash?
Je kan bij de automaat gewoon aangeven dat je het Nederlandse traject met korting wil reizen!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:37 schreef ghizzer het volgende:
Nu wil ilk mijn treinkaartje bij de touchscreenautomaat halen. Ik heb een voordeelurenkaart. Wat kan ik nu het beste kopen en is voor mij het goedkoopst. De NS-demo op ns.nl biedt geen uitkomst m.b.t. de kosten en volgens mij moet ik dan ook het Nederlands gedeelte volle pond betalen.
Niet bij een weekendretour.. maar da's pas 8 keer verteld.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Je kan bij de automaat gewoon aangeven dat je het Nederlandse traject met korting wil reizen!
De meest recente (november '09) Weekendretour Rsd - Antwerpen die ik hier heb liggen kost ¤10,60. Een enkeltje Doetinchem - Rsd met korting kost ¤13,30. Dat zou in totaal dus ¤37,20 kosten, aangezien die eerste prijs ongetwijfeld zal zijn gestegen in die paar maanden, lijkt het boeken via NsHispeed me dus de goedkoopste en simpelste optiequote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
Wellicht is het inderdaad goedkoper om je reis als 2 kaartjes te kopen, dat weet ik zo niet.
[ link | afbeelding ]
Ik heb dus 16,80 euro betaald voor een reis die mijn normaal 5,60 kost.quote:U heeft onlangs via onze internetsite een internationale treinreis besteld.
Van deze bestelling heeft u per e-mail een bevestiging ontvangen.
Volgens afspraak zouden de reisbescheiden worden afgehaald aan de afhaalautomaat van een door u aangegeven Servicebalie Internationale Verkoop.
Helaas is dat niet gebeurd. De bestelling is daarom na vertrekdatum door ons geannuleerd.
Zoals beschreven in uw bevestiging zijn aan deze annulering kosten verbonden.
Het totaal aan annuleringskosten bedraagt ¤5.60
Nieuws? Zie OdR 2010-2quote:Op zondag 28 maart 2010 07:13 schreef Ofyles2 het volgende:
HSL-nieuws uit Spanje:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ilia-tunnelbouw.html
We? Hoezo?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we volgende maand ook nog een meet organiseren?
Kan iedereen met die trein meereizen?quote:Op zondag 28 maart 2010 18:00 schreef dennistd het volgende:
De eerste twee dagen reisschema van de vrijheidstrein, de rest volgt zometeen: http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=388
Lijkt me wel aangezien hij gewoon in de normale dienstregeling zit..quote:
Mogen ze het schema wel aan gaan passen, want bij een .40 vertrek uit Zwolle loopt de Leeuwarder gegarandeerd voor de rooie, met de Groninger er achteraan.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:21 schreef dennistd het volgende:
Ja, behalve als het een LM-rit is (leeg mat)
De 288xx zijn allemaal extra treinen voor passagiers
En wat houdt REIZ in? 'k Zie dat op 6 april voor Rsd - Bd staan, da's geen verkeerde rit aangezien hij dan gunstiger op m'n aansluiting aansluitquote:Op zondag 28 maart 2010 18:21 schreef dennistd het volgende:
Ja, behalve als het een LM-rit is (leeg mat)
De 288xx zijn allemaal extra treinen voor passagiers
Reizigerstreinen met passagiers met een onbekend treinnummer.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:45 schreef Ireyon het volgende:
En wat houdt REIZ in?
Hoelaat was jij dan wel niet in Zwijndrecht?quote:Op zondag 28 maart 2010 16:53 schreef dennistd het volgende:
Zo, even wat foto's van afgelopen woensdag:
[knip]
Ik was van plan om ICL mee te pakken op Den Haag-Eindhoven, maar dat reed niet en om nou zo weer naar huis te gaan vond ik ook niksquote:Op zondag 28 maart 2010 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoelaat was jij dan wel niet in Zwijndrecht?
Ik heb er woensdag ook gestaan (3 keer ongeveer een uur) en je niet gezien. Woon er maar 5 minuten vandaan. Gewoon voor je plezier die kant uit gegaan?
Nice Duvel, werkt zeker nu als een zonnetje die nu scan softwarequote:Op zondag 28 maart 2010 22:56 schreef Duvel het volgende:
Met de dienstregelingwijziging van mei 1996 kwam de Thalys in dienst tussen Amsterdam en Parijs. Daarvoor werd de dienst uitgevoerd door Corail rijtuigen, getrokken door een loc reeks 25.5 van de NMBS. Op een van de laatste dagen dat de oude treinen dienst deden, had de trein tussen Parijs en Amsterdam zo veel vertraging opgelopen dat besloten werd de loc al op Amsterdam CS om te laten lopen.
[ afbeelding ]
De trein uit Parijs is binnengekomen op spoor 7.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De loc gekoppeld aan de andere zijde van de trein, rangeerpit nog aan.
Een aantal dagen later was dit beeld voorbij, en was dit de nieuwe mores:
[ afbeelding ]
Bron: nu.nlquote:Aanslagen eisen tientallen levens in metro Moskou
MOSKOU - Ten minste 37 mensen zijn omgekomen door zelfmoordaanslagen in de metro van de Russische hoofdstad Moskou.
Een eerste aanslag vond plaats tegen acht uur (lokale tijd) in de ochtendspits in metrostation Lubjanka, waardoor ten minste 22 mensen om het leven zijn gekomen. Metrostation Lubjanka ligt dichtbij het hoofdkantoor van de Russische Binnenlandse veiligheidsdienst FSB.
Volgens de eerste onderzoeken zijn de aanslagen van maandag in de metro van Moskou uitgevoerd door twee vrouwen. Ze droegen ieder een bomgordel met 2 kilo van de explosieve stof TNT. Dat hebben de Russische autoriteiten bekendgemaakt.
Ochtendspits
Een vrouw blies zich tijdens de ochtendspits op in de tweede wagon van een metrotrein, toen deze stopte bij station Lubjanka in het centrum. Een tweede vrouw pleegde een aanslag in de derde wagon bij het nabijgelegen station Park Kulturi.
Er vielen in totaal zeker 37 doden en tientallen gewonden. De slachtoffers bevonden zich zowel in de opgeblazen wagons als op de perrons. De aanslagen zijn nog niet opgeëist, maar volgens de autoriteiten zitten Tsjetsjeense separatisten erachter.
Mobiele netwerk
Veiligheidsmaatregelen werden direct na de aanslagen aangescherpt. Politieagenten controleren koffers en tassen bij de vele ingangen van metrostations. Vanwege de aanslagen ligt het mobiele telefoonnetwerk in Moskou deels plat.
De tweede aanslag vond plaats iets na half negen in metrostation Park Kulturi, eveneens in het centrum van de miljoenenstad. Daardoor zijn zeker twaalf doden gevallen. In totaal raakten ten minste achttien mensen gewond, aldus de autoriteiten.
Derde explosie
Een aantal Russische media meldde een derde explosie in station Prospekt Mira, maar dat werd later door andere media weer tegengesproken.
De autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar de explosies. De autoriteiten vermoeden dat rebellen uit de Noord-Kaukasus, waarschijnlijk uit de deelstaat Tsjetsjenië, achter de aanslagen zitten.
Rusland is onlangs een offensief begonnen tegen militanten in Tsjetsjenië, die vechten voor een onafhankelijke staat en banden zouden onderhouden met terreurnetwerk al-Qaeda.
Tijdens het offensief zou onder meer Abu Haled, een Arabische strijder die ongeveer dertien jaar geleden naar Tsjetsjenië kwam, zijn gedood. Hij zou leiding geven aan de contraspionage van de Tsjetsjeense rebellen en nieuwe strijders opleiden.
Niet iedereen gaat straks internetten in de trein, hoor.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
ik las op OHIH dat het systeem berekend is op 55 gebruikende reizigers per treinstel. Lekker nuttig in de spits, dan zitten er al 55 per bak
Dat is wel hard van jequote:Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef dennistd het volgende:
Mja, erg kut voor die mensen maar het is geen trein... ()
klopt. zwijndrecht is wat dat betreft een druk station, met veel passerende treinen. Je kan er dan ook goede fotoos maken, vanwege het eilandperron, met een lange lengte.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik was van plan om ICL mee te pakken op Den Haag-Eindhoven, maar dat reed niet en om nou zo weer naar huis te gaan vond ik ook niks
Dus bedacht ik me welk station me wel mooie foto's op kon leveren en bedacht ik me dat ik wel eens mooi foto's op Zwijndrecht had gezien, dus ben ik daar maar heen gegaan.Ik kwam aan om 13.03 en ben om 13.40 weer weg gegaan. Als je alle treinen die daar langs komen wilt meepakken heb je echt nauwelijks een minuutjes rust
alsnog is het gemaakt voor niet veel mensen.. Ik had wel verwacht dat er meer op konden. Hoe meer erop, hoe langzamer zeker?quote:Op maandag 29 maart 2010 11:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat straks internetten in de trein, hoor._!
Netjesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |