OK, heb het altijd voor me uit geschoven...quote:
USB 1.1 speed = 12mbit p/s max = 1,5 MB p/s max.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, heb het altijd voor me uit geschoven...
Het staat wel allemaal op een aparte partitie en kan het er via USB (1.1 nog) waarschijnlijk wel af krijgen via een externe HD. Misschien een mooi klusje dan voor een druilerige zondagmiddag of zo...
Ik wil die andere PC niet gebruiken voor mail, dat wil ik via mijn laptop gaan doen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:29 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
USB 1.1 speed = 12mbit p/s max = 1,5 MB p/s max.
50GB = 51200 MB
51200 / 1,5 = 34133 seconden
34133 / 3600 = 9.48 uur
Weet je zeker dat je niet even die hardeschijf er uit gaat schroeven en in de andere pc er bij hangt ?
5 Kilo wiet per dag is wel erg veel voor één coffeeshop.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:29 schreef Whiteguy het volgende:
Nu op RTL: bericht over een coffeeshop die moet sluiten omdat ze meer dan 500gr wiet op voorraad hadden, en daarmee de gedoogwet overtreden hadden.
Nu ben ik niet zo thuis in drugs enzo, maar als je je als shop netjes aan die limiet houdt, moet je dan niet 10x per dag de voorraad aanvullen? 500gr lijkt me niet zo veel...
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
5 Kilo wiet per dag is wel erg veel voor één coffeeshop.
Per verkochte portie gaat het meestal maar om enkele grammen, dat gedroogde spul weegt niets.
Nou was dat blijkbaar dus wel een hele grote shop ... maargoed, binnenstad Amsterdam lijkt me 500gr ook wat weinig met al die toeristen die binnen droppen de hele dag.quote:Een schoolvoorbeeld daarvan is de zaak-Checkpoint in Terneuzen. Checkpoint groeide met steun van de gemeente uit tot de grootste coffeeshop van Nederland. De eigenaar werd gezien als een succesvol zakenman, die regelmatig op het gemeentehuis langsging miljoenen investeerde in een skihal. Het Openbaar Ministerie vervolgt hem nu als leider van een criminele bende. De rechtszaak tegen hem wordt dinsdag hervat.
Volgens Daniel kan een coffeeshophouder misschien nog wel zuiver op de graat zijn, maar hij is voor de levering van wiet altijd afhankelijk van criminelen. Checkpoint verkocht 10 tot 15 kilo cannabis per dag aan bijna 3.000 klanten uit België en Frankrijk ‘Zulke hoeveelheden krijg je echt niet voor elkaar zonder georganiseerde misdaad’, aldus Daniel.
In theorie kan het dus zijn dat je na 100 klanten op een dag je deur dicht moet trekken... logisch dat dat niet werkt :quote:Hoewel de handel in cannabisproducten officieel is verboden volgens de Opiumwet, wordt deze in Nederland onder een aantal voorwaarden (de zogenaamde AHOJ-criteria uit 1992 van het Openbaar Ministerie, later AHOJ-G) gedoogd. Dit komt erop neer dat een coffeeshop door justitie met rust wordt gelaten als men
geen Affichering toepast (geen reclame)
geen Harddrugs verkoopt maar alleen softdrugs (de scheiding der markten)
geen Overlast veroorzaakt, waaronder ook parkeeroverlast
geen Jongeren toelaat: voor klanten geldt een minimumleeftijd van 18 jaar
geen Grote hoeveelheden verkoopt of in voorraad heeft. Een coffeeshop mag maximaal vijf gram per dag per persoon verkopen. De coffeeshop mag maximaal 500 gram in voorraad hebben.
5 gram voor 5 euro?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:49 schreef iamredleader het volgende:
100 klanten keer 5 gram, 5 euro per "deal", da's 500 Euro per dag omzet. Daarvan wordt je niet rijk, nee
Of zijn de prijzen wat hoger? Heb echt al heel lang niks meer gekocht
Koffieshops zijn vaak niet zo groot dus je hebt aan 1-2 man personeel genoeg. Dan heb je nog de theedrinkers(ja echt) en dat soort bezoekers. Gezien het feit dat er miljoenen verdiend zijn in die Checkpoint, geeft aan hoe lucratief het kan zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:01 schreef iamredleader het volgende:
Okee, dus per gram 5 Euro? Dan is het 2500 EUR omzet per dag, maximaal. En ook dan vraag ik me af of dat voldoende is om een zaak op te drijven
Ik dacht 7?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:14 schreef Etcetera het volgende:
Voor de liefhebbers: The Pacific gaat op Veronica worden uitgezodnen vanaf 3 april
Ja en daar meen ik 7 te hebben gezien maar ik zal er wel naast zittenquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:16 schreef Etcetera het volgende:
7 aprilDunno, volgens een intranetartikel hier 3 april. Maar zal nog wel reclames voor worden gemaakt op Veronica zelf
Nou, jullie zouden niet de enige zijn. Ik zie er wel meer die het op 3 hebben gezet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:20 schreef Etcetera het volgende:
Ach het zal niet de eerste keer zijn dat er hier iets fout wordt neergezet
Ik moet ze allebei nog kijken, heb ze wel liggenquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:21 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik heb gister afl.2 al gekeken, zonder reclame e.d.
1200 Euro aan loonkosten en overhead per dag?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef iamredleader het volgende:
Aha, zie edit van Nem: 7 Euro (ongeveer) dus per gram. 500 gram is dan 3500 euro omzet per dag, laten we uitgaan van 40% kosten voor de aanschaf (1400) en 1200 Euro aan loonkosten en overhead per dag voor een kleinere zaak, dan kom je al gauw op 800 bruto winst voor belasting. Niet gek als je het zo bekijkt, maar ik denk dat het geen vetpot is...
Heb vrienden gehad die in een coffeeshop hebben gewerkt en artiesten in de Melkweg/Paradiso bevoorraadde en heb zelf jarenlang wat plantjes op het dakterras gehad. En als die vriend uit de USA over komt, dan zit ik meer in de coffeeshop dan thuis...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef iamredleader het volgende:
Aha, we hebben een kenner in ons midden
Dus wat denk je dat die zaken werkelijk voor marges maken?
Met streetview weergave zijn het een stel sleuven in het middenstuk van de rotonde. Ik zeg een kunstwerkquote:
Van een afstand is het een soort smileyquote:
Het lijken me metalen heuvels, mogelijk kunstwerken. Er liggen er nog meer, te zien als je uitzoomt...quote:
Pfff.. wat een 'kunst' dan weer zegquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Met streetview weergave zijn het een stel sleuven in het middenstuk van de rotonde. Ik zeg een kunstwerk
En dan t/m de Pesach vrij?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:17 schreef iamredleader het volgende:
Nog iets meer dan een dag werken, en dan vakantie
Inderdaad, vanaf nu tot het weekend na Pesachquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef MadMaster het volgende:
En dan t/m de Pesach vrij?
Dat doet me denken dat het nu de tijd is om op zoek te gaan naar Gremsjelies...
Sterker nog: ik heb toestemmingquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja maar
ja maar
Dat neemt zomaar vakantie.
heb je het al aan je baas verteld of komt hij er pas maandag achter dat je er niet bent?
Nee, sommige zijn gladde afzetters en echte sjaggeraarsquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:26 schreef TradeMarkie het volgende:
Gloeiende gloeiende...![]()
Zijn alle makelaars chaotische rommelaars?
O, dat is redelijk gebruikelijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:30 schreef TradeMarkie het volgende:
Er is nog niks gebeurd, er zou morgenochtend iets gebeuren, maar dat kan nu niet omdat de verkopende partij de stukken nog niet retour heeft gestuurd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |