Hallo allemaal,
ik studeer Industrieel Ontwerpen aan de Technische Universiteit van Delft. Ik heb zelf geen ervaring met protheses, maar ik heb wél een mening, en ik vind de ontwerpen van de bestaande armprothesen persoonlijk nogal tegenvallen.
Voor mijn afstudeerproject wil ik daarom een ontwerp maken voor een armprothese met een betere/stoerdere/coolere/toffere uitstraling, speciaal voor tieners!
Daarvoor moet ik natuurlijk wel eerst weten wat iedereen van de prothesen vindt die nu te koop zijn, en daarom heb ik een online vragenlijst gemaakt. Ik zou het erg tof vinden als jullie hem voor mij in zouden willen vullen. Even voor de duidelijkheid; het maakt hierbij niet uit of je een armprothese hebt, als je maar een tiener bent.
Waarom nou tieners? De puberteit is een lastige fase in ieders leven, maar met de huidige protheses hebben tieners er nog een extra uitdaging bij. Uit onderzoek blijkt dat in de puberteit het aantal mensen dat stopt met dragen van een prothese extra hoog is, en dat is wat mij betreft onnodig! Ik verwacht namelijk dat de uitstraling van de prothese daar een grote rol in speelt.
Via deze online vragenlijst krijg je 9 uiteenlopende ontwerpen van bestaande en toekomstige prothesen te zien. Dit zijn voor het grootste deel onderarmprothesen, maar er zitten ook een paar beenprothesen tussen. Bij elke prothese moet je heel simpel aangeven in hoeverre de uitgebeelde emoties bij de prothese passen. Je mag hierbij naar alle aspecten van de prothesen kijken: functie, vorm, kleur, uitstraling, noem maar op. Je kunt je bijvoorbeeld ook indenken hoe het zou zijn om de prothesen zelf te dragen, één van je vrienden of iemand anders uit je klas.
De methode kan mogelijk een beetje kinderachtig overkomen, maar het is een serieuze exlink die ook bij volwassenen wordt gebruikt.
Bekijk alle prothesen goed, en neem de tijd om alle vragen in te vullen. Er zijn absoluut geen goede of foute antwoorden, het is de bedoeling dat je gewoon invult wat jij zelf voelt, daar heb ik het meest aan. Mijn inschatting is dat je hier ongeveer een half uur mee bezig zult zijn. Het past dus perfect in een tussenuurtje waarin je niks te doen hebt.
Ik werk onder andere samen met het Delft Institute of Prosthetics and Orthotics, Stichting Korter Maar Krachtig, De Hanvereniging, Revalidatiecentrum De Hoogstraat in Utrecht en Revalidatiecentrum Sint Maartenskliniek in Nijmegen.
[b]Als je me wilt helpen prothesen te verbeteren, graag! Het onderzoek is weg
Alvast ontzettend bedankt voor jullie mening!
Groetjes, MadMarine
PS: en dit keer wél met toestemming van FA Biogarde
[ Bericht 1% gewijzigd door RenRen- op 16-04-2010 09:14:23 ]
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]
best bekeken topic, ooit[/b]