Dat werkt toch niet.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:55 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik kom er net achter dat je een broodje bapao moet plat slaan zodat het vlees gelijkmatig verdeeld is
Dat heb ik ook eens gehad , hier op fokquote:Op zaterdag 3 april 2010 21:26 schreef TheFrankey het volgende:
"Op de markt is uw gulden een daalder waard" veel mensen denken dat 1 gulden dan 2,50 waard was. Maar een daalder was 1 gulden 50 ....en niet 2 gulden 50.
Ik wist het al even, maar laatst was iemand bij hoog en laag aan het beweren dat een daalder 2 gulden 50 was
Heb je daar een bron van?quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:26 schreef TheFrankey het volgende:
"Op de markt is uw gulden een daalder waard" veel mensen denken dat 1 gulden dan 2,50 waard was. Maar een daalder was 1 gulden 50 ....en niet 2 gulden 50.
Ik wist het al even, maar laatst was iemand bij hoog en laag aan het beweren dat een daalder 2 gulden 50 was
wikiquote:Op zaterdag 3 april 2010 23:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Ik ben er heilig van overtuigd al mijn hele leven dat een daalder een afkorting was van rijksdaalder en zodoende dus 2 gulden 50
quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben er heilig van overtuigd al mijn hele leven dat een daalder een afkorting was van rijksdaalder en zodoende dus 2 gulden 50
U hebt gezocht op het woord: Daalder.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Fabels. Dollar komt niet van daalder. Zowel daalder als dollar zijn afgeleid van de Thaler. De eerste Thaler was de Joachimsthaler, die in 1518 voor het eerst werd geslagen in het huidige Tsjechische Jáchymov, waar zilver werd gevonden. Die plaats heet in het Duits Sankt Joachimsthal.quote:Op zondag 4 april 2010 08:38 schreef Thijz het volgende:
[..]
Verrek je plekje. En ook de dollar is daar van afgeleidt.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook.quote:Op zondag 4 april 2010 11:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Fabels. Dollar komt niet van daalder. Zowel daalder als dollar zijn afgeleid van de Thaler. De eerste Thaler was de Joachimsthaler, die in 1518 voor het eerst werd geslagen in het huidige Tsjechische Jáchymov, waar zilver werd gevonden. Die plaats heet in het Duits Sankt Joachimsthal.
Lolquote:Op zondag 4 april 2010 10:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
U hebt gezocht op het woord: Daalder.
RESULTAAT
daal·der de; m -s (hist) bedrag van anderhalve gulden
U hebt gezocht op het woord: rijksdaalder.
RESULTAAT
rijks·daal·der de; m -s vroegere Ned. munt van ƒ2,50
Ik dacht ook dat het een afkorting was van rijksdaalder
Ik kan me voorstellen dat je je dom voelt.quote:Op zondag 11 april 2010 13:05 schreef Fredo55 het volgende:
De link Kingdom en Koninkrijk.![]()
![]()
United betekend vereniging dus vandaar Verenigd Koninkrijk.![]()
Ik voel me zo ontzettend dom.
Manchester United betekent dan ook "mannenschaakvereniging"quote:Op zondag 11 april 2010 13:05 schreef Fredo55 het volgende:
De link Kingdom en Koninkrijk.![]()
![]()
United betekend vereniging dus vandaar Verenigd Koninkrijk.![]()
Ik voel me zo ontzettend dom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |