Of 65% klikt nietquote:Op maandag 24 mei 2010 16:43 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan 65% het niet weten, als je alleen maar ja of nee kan kiezen.
Ik denk eerder dat 99% niet kliktquote:
Volgens mij ook, en (wellicht iets meer gewicht in de schaal leggendquote:Op maandag 24 mei 2010 22:26 schreef Felixa het volgende:
Hou mag volgens mij wel hoor, in de gebiedende wijs.
quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Volgens mij ook, en (wellicht iets meer gewicht in de schaal leggend) van de Nederlandse Taalunie ook.
quote:Geestelijke gezondheidszorg
Stigmatisering van psychiatrische patiënten moet voorkomen
worden en chronisch psychiatrische patiënten moeten
worden verleidt hulp te accepteren (bemoeizorg). Het
bevorderen van de GGZ verdient zich direct terug in de
kwaliteit van leven en op financieel en sociaal-maatschappelijk
terrein. D66 pleit voor een vroegtijdige en adequate
diagnostiek en behandeling.
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:35 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Een paar weken geleden in pretpark Irrland (Duitsland) geweest. De kinderen hebben zich prima geamuseerd. Ik trouwens ook, met het lezen van alle bordjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:36 schreef Gwywen het volgende:
Hij is erg klein, maar staat daar nou echt wieletjes?
quote:Ook zingt hij een duet met Jamie Collum in de HMH tijdens zijn concert in juli. Vrijdag verlieten in de halve finale Kelvin en Dony de show.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:31 schreef Zapper het volgende:
Ik zie het niet.
Bronquote:Als u er zeker van wilt zijn of de website weer veilig is, dan kunt het beste via Google naar CambiumNed surfen.
Dat is toch goed nieuwsquote:
staat dat er echt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
'OV-Chipkaart al definitief afgeschaft' staat er....
Nee? Echt?quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
'OV-Chipkaart al definitief afgeschaft' staat er....
Vreemde zin...quote:AMSTERDAM - Joran van der Sloot is donderdag in Chili gearresteerd in verband met de moord op de 21-jarige dochter van een zakenman en autocoureur heeft vermoord in de Peruaanse hoofdstad Lima.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:29 schreef Ronados het volgende:
[ afbeelding ]
Wie gaat even naar de gevonden voorwerpen...? Ons land is kwijt
"Ik zie hem daar staan meneer de lokettist, daar achter u... Echt waar! Waarom moet ik nou een formulier invullen?"quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:29 schreef Ronados het volgende:
[ afbeelding ]
Wie gaat even naar de gevonden voorwerpen...? Ons land is kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van een koelkast-verkoop site ofzo, veel (tenenkrommend) leesplezier
yer not one of dem smart felers are ye?
Die Ohra reclamequote:Op donderdag 3 juni 2010 21:00 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
"Ik zie hem daar staan meneer de lokettist, daar achter u... Echt waar! Waarom moet ik nou een formulier invullen?"
quote:De truckers terug naar Alaska, slepen hun grootste lading ooit over de meest
gevaarlijk terrein, ze hebben geconfronteerd. Maar dit jaar, trucking
kritisch nodig lading noord tot de olievelden van Prudhoe Bay is nog maar
het begin. De chauffeurs zullen aanpakken bevroren rivieren en moerassen,
slepen levert aan enkele van de meest afgelegen dorpen van de grote witte
noorden. Regerend King Jack Jesse kijkt naar zijn titel verdedigen, en Lisa
Kelly, een van de enige vrouw truckers op de weg trek, vecht om zich te
bewijzen in de door mannen gedomineerde beroep. Rookie Ray Veilleux, die
onlangs zijn bedrijf verloor in de onderste 48, heeft het noorden gekomen om
de rit op de weg en zijn worstelende familie overeind te houden. En in de
decennia-lange rivaliteit, zijn veteraan bestuurders Hugh Rowland en Alex
Debogorski weer nek aan nek race. De inzet is hoog als het dashboard voor
contant geld is weer in.
Het ijs wegseizoen opent snel en eist zijn eerste slachtoffer met een
road-sluiting wrak. Ondertussen, een andere trucker breekt door het ijs op
weg naar de geïsoleerde stad Bettles. Jack keert terug om zijn titel te
verdedigen als "King of the Road Haul," maar eigenwijs tweede jaar
bestuurder Greg is erop uit om hem af te nemen en heeft iets te bewijzen.
Lisa maakt een besluit dat zal achtervolgen haar het hele seizoen. Rookie
Ray Veilleux krijgt een harde kennismaking met de verraderlijke Atigun Pass.
Alex krijgt in aanloop van Hugh en leidt zijn oude rivaal voor de eerste
keer ooit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie hem nietquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:30 schreef Turbomuis het volgende:
Van de BNN-scheurkalender:
Geen taalfout, wel erg tenenkrommend..
[ afbeelding ]
Ik zie 'm niet?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:30 schreef Turbomuis het volgende:
Van de BNN-scheurkalender:
Geen taalfout, wel erg tenenkrommend..
[ afbeelding ]
Bij jou misschien. Vandaag is het 5 juni, zaterdag dus, morgen 6 juni, zondag dus. Een goed weekend dusquote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:59 schreef Bart het volgende:
5 juni is een maandag, 6 juni een dinsdag. Vreemd weekend.
Je hebt het nu over juli?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:59 schreef Bart het volgende:
5 juni is een maandag, 6 juni een dinsdag. Vreemd weekend.
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Bij jou misschien. Vandaag is het 5 juni, zaterdag dus, morgen 6 juni, zondag dus. Een goed weekend dus
Dat dusquote:
De slaat op eerste, niet op concert. Eerste wordt hier niet als rangtelwoord gebruikt.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:20 schreef Pandora73 het volgende:
Ik vond "de eerste van twee concerten" ook al fout. Het is *het* concert. Niet *de*. Dus het had ook nog "gaven het eerste van twee concerten" moeten zijn.
Tis al gezegd, maar nog even van Wiki:quote:
quote:Blokker kreeg in 1964 landelijke bekendheid doordat in het gebouw van de plaatselijke groentenveiling "Op Hoop van Zegen" The Beatles tweemaal achtereen optraden - hun enige optredens ooit op Nederlandse bodem.
Hm, je kunt "de eerste" zijn die iets doet of als je een wedstrijd wint, maar als je begint aan iets in een reeks, dan is" de eerste uit de reeks voorstellingen" (want: de eerste voorstelling) of "het eerste uit een reeks concerten" (want: het eerste concert) toch correct? En de voorstelling daarna wordt de tweede / en het concert daarna het tweede?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:27 schreef Bart het volgende:
[..]
De slaat op eerste, niet op concert. Eerste wordt hier niet als rangtelwoord gebruikt.
Nee, dat is niet correct. Sowieso sla je de plank mis met je eerste voorbeeld, want je verwijst niet naar concert maar naar reeks. Je tweede voorbeeld is anders opgebouwd, daar wordt tweede niet zelfstandig gebruikt, je kan er namelijk concert 'achterplakken'. Bijvoorbeeld: "en het concert daarna wordt het tweede concert". Je gebruikt in die zin tweede dus als telwoord, niet zelfstandig. Dan gebruik je wel het lidwoord dat bij het geslacht van het naamwoord hoort. In het geval van concert dus 'het'. Maar in de zin "De tweede van een reeks concerten" wordt tweede wel zelfstandig gebruikt, en gebruik je dus altijd 'de'.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:59 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hm, je kunt "de eerste" zijn die iets doet of als je een wedstrijd wint, maar als je begint aan iets in een reeks, dan is" de eerste uit de reeks voorstellingen" (want: de eerste voorstelling) of "het eerste uit een reeks concerten" (want: het eerste concert) toch correct? En de voorstelling daarna wordt de tweede / en het concert daarna het tweede?
Tja, dan verschillen we van mening.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, dat is niet correct. Sowieso sla je de plank mis met je eerste voorbeeld, want je verwijst niet naar concert maar naar reeks. Je tweede voorbeeld is anders opgebouwd, daar wordt tweede niet zelfstandig gebruikt, je kan er namelijk concert 'achterplakken'. Bijvoorbeeld: "en het concert daarna wordt het tweede concert". Je gebruikt in die zin tweede dus als telwoord, niet zelfstandig. Dan gebruik je wel het lidwoord dat bij het geslacht van het naamwoord hoort. In het geval van concert dus 'het'. Maar in de zin "De tweede van een reeks concerten" wordt tweede wel zelfstandig gebruikt, en gebruik je dus altijd 'de'.
Oké. Zal me verder ook worst wezen hoor. Zo zijn er ook genoeg aanhangers van het witte boekje, moeten ze ook lekker zelf weten.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:28 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Tja, dan verschillen we van mening.
Ik lees het namelijk wel als "het eerste (concert) uit de reeks" of in dit geval "het eerste (concert) van twee concerten".
Hier heb ik echt geen woorden voor...quote:Op zondag 6 juni 2010 18:48 schreef OmeCorn het volgende:
Even een foto uit eigen doos:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |