abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79560502
Macka je inbox is weer eens vol
Ik weet niet of mijn tweets kan zien namelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_79560691
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een musthave dus
je bent helemaal niet lief, ik heb hier helemaal geen geld voor, en nu moet ik die ook hebben ,

Er staat trouwens een X bij 'kangaru' bij die maat. Dus dan zou het niet kunnen? Lijkt me namelijk een eppogave knoop.
Een maat 4 moet de kangaru echt wel mee lukken
pi_79560803
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:53 schreef Tan het volgende:

[..]

Het is een virus

Ik heb er ook last van

maar het is ook zo fijn om te dragen, v oor beide partijen, da's toch een goed excuus?
Ik heb er ook al een poosje heel erg last van
Ik ben zo dol op het dragen, zeker als ik dan ergens ben waar een wagen onhandig is.
Dan lach ik graag hartelijk om al die ouders die worstelen met een wagen
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 10:20:47 #157
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_79560950
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:08 schreef LovelyLady het volgende:
Macka je inbox is weer eens vol
Ik weet niet of mijn tweets kan zien namelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is leeg, ik ga jou toevoegen op Twitter, en er zal vast ergens een k ontbreken
(die was laatst door mijn bevallige dochters van het toetsenbord gesloopt)
En dankjewel!

Ja, ik ben dus te volgen op Twitter onder de naam DraagKrachtig.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_79560997
Oh ik heb trouwens een mooie framedrager voor M. Hij helemaal blij, kind helemaal blij! Ze zit er echt goed in, goede stevige zit.

Happy.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79561999
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:07 schreef Macka66 het volgende:

[..]

VDC is de Vereniging van draagdoekconsulenten.

Lodgers zijn ook fout als draagding. Maar als dekengeval lijken ze me wel fijn.
De foute dragers zijn alle banaanvormige dingen waar je kindje te diep en te krom in ligt. Ze werken in de hand dat je kind met kin op de borst komt te liggen en zo de luchtwegen blokkeren. En zo'n kleintje kan nog niet zelf het hoofd optillen. Als de dragers te diep zijn kun je bovendien niet goed waarnemen wat er met je kindje gebeurt daarbinnen.

Ik noem mijn Babybag altijd de bodybag, mijn draagpop kan er in en dan de bag helemaal afgesloten zodat niemand denkt dat ik een echte baby op de bagagedrager heb gebonden
zo'n bodybag heb ik hier ook nog liggen, dus als je die actie erdoor hebt dan hoor ik het graag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:02:40 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79562489
Geldt de actie dan ook voor de minimonkey? Heb er hier een ongebruikt liggen namelijk.
Ik heb wel intersse in een mooie amazonas.
pi_79562529
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:02 schreef amaranta het volgende:
Geldt de actie dan ook voor de minimonkey? Heb er hier een ongebruikt liggen namelijk.
Ik heb wel intersse in een mooie amazonas.
ik ook
Lotte!
Noah!
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:45:41 #162
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79564083
Oh, die heb ik trouwens ook nog liggen

Macka, ah, dat is duidelijk, thnx Mag ik je nóg eens ergens over lastigvallen? Wat doe je precies bij een draagconsult? Ik heb zodadelijk een paar doeken en dan wil ik, zodra ik het knopen een beetje onder de knie hebben, een workshop volgen om te leren rugknopen. Voegt een draagconsult voor mij nog iets toe?

Amaranta, thnx Uiteindelijk heeft Texelonia al een berichtje voor me gestuurd, dus ik wacht geduldig af
3!
pi_79564241
Ik val hier even binnen.

Welke draagdoek adviseren jullie voor mij, m'n zoontje is bijna een jaar oud. En waar kan ik deze aanschaffen?
pi_79564245
Draagdoeken, een gevaar voor je kind en een vervuiling van het straatbeeld:

pi_79564300
dat zijn dus geen draagdoeken...
pi_79564375
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:51 schreef Ticootje het volgende:
dat zijn dus geen draagdoeken...
Staat toch duidelijk op de site vermeld, vanochtend ook op teletekst trouwens.
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 07:45 schreef amaranta het volgende:
je kale dochter een haarband omdoen is het toppunt van spuuglelijkheid
Dat jouw kinderen bij geboorte kaal waren wil nog niet zeggen dat alle baby's dat zijn.
pi_79564457
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:53 schreef willempjewever het volgende:

[..]

[..]

Dat jouw kinderen bij geboorte kaal waren wil nog niet zeggen dat alle baby's dat zijn.
Oh ja, dan is het ook zo.
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:55:46 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79564485
quote:

[..]

[..]

Mijn kinderen waren niet kaal bij de geboorte. Maar dan nog heeft mijn dochter geen haarband gekregen .
Maargoed, ben je soms aangetast in je ego ofzo? Net zoals jij het recht hebt om mensen hier af te branden mag je verwachten dat de bal wordt teruggekaatst.
pi_79564551
Ik heb een baby met enorm veel haar en ook voor haar vind ik een haarband spuuglelijk, máár dat is een mening en ik heb er geen problemen mee dat een ander daar anders over denkt. Heb er ook geen problemen mee als ik hier in het noorden iemand met een gehaarbande baby zie lopen. Boeit me niet en de baby heeft er ook geen last van (hooguit over een jaar of zestien als ze nog eens goed in d'r babyfotoboek kijkt).

Kan me er dan ook vrij weinig bij voorstellen dat het je kan schelen als er mensen met een baby in een draagdoek rondlopen in het noorden.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 11:58:48 #170
141844 Macka66
pi_79564603
Die specifieke actie is van mij alleen. En minimonkeys accepteer ik ook. Mijn collega consulent in Zeeland gaat er eveneens aandacht aan besteden in haar consulten/workshops.
En ik hoop natuurlijk dat meer verkopers/consulenten zo'n actie gaan doen. Want die draag-ondingen moeten het systeem uit!
en verder verwijs ik naar de link in mijn sig
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_79564690
Geldt die actie nu dan al Macka?

edit:ja dus!!!

[ Bericht 9% gewijzigd door XXXKarinXXX op 25-03-2010 12:13:36 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:20:02 #172
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79565367
Brrrr, baby's gestikt in onhandige draagdingen. Wat vreselijk zeg
En het erge is nog dat die moeders heus gedacht hebben hun baby's en zichzelf een plezier te doen, "en als je het overal kan kopen dan moet het toch een goed product zijn?? Ze stonden zelfs op de 9 maanden beurs!"
(Uit een discussie van afgelopen dinsdag toen iemand me vroeg waarom ik zo moeilijk stond te doen met de doek en niet "gewoon" zo'n kant en klare babyzak gekocht had zoals zij. "Reuze handig voor korte stukjes, van en naar de auto enzo. Niet te lang hoor, dat kost je je rug en de kleine vindt het ook niet leuk om er te lang in te zitten."
Had ze zomaar d'r eigen vraag beantwoord )

Hoe fijn ik mijn draagtrui ook vind... ik ben zo blij dat het nu jas uit/show je draagdoek - weer is
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:43:14 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79566089
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:20 schreef Kersjes het volgende:

Hoe fijn ik mijn draagtrui ook vind... ik ben zo blij dat het nu jas uit/show je draagdoek - weer is
Dat bedacht ik me ook toen ik net Noah uit school haalde En tegelijkertijd bedacht ik me ook weer dat ik altijd 'bang' was wat de andere moeders op het schoolplein wel niet zouden denken als ik wéér met een andere doek aan kwam (en waarschijnlijk valt ze niet eens op hóeveel verschillende het zijn, maar goed)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79566326
ww hoe krijg je het toch voor elkaar niet overal tegenaan te lopen met zo'n enorm bord voor je kop?
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:51:34 #175
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79566360
quote:

[..]

[..]

Want wat je op tv en teletekst ziet, is altijd per definitie waar
Een draagzák is heel, heel wat anders dan een draagdóek.
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 12:59:48 #176
141844 Macka66
pi_79566608
Het is vooral het te diep en krom liggen dat niet goed is voor de baby's. De beroepsvereniging raadt dus aan om in draagzaken en draagdoeken alleen rechtop te dragen.

Nou moet ik wel zeggen dat Maja alleen wilde liggen. Dus die heeft de eerste maanden liggend in een korte doek doorgebracht, maar wel zo dat ik haar voortdurend in de gaten kon houden.
pi_79570060
de voorkant van de intermediair was ook om te huilen zal zo ff een foto zoeken.

maar, leuk nieuws! Lelies is er! en inderdaad dun en zacht! Maar het lijkt wel of de draad pluist, er steken van die kleine donsjes uit. Hoort dat? En moet ik 'm nu eerst wassen?

edit:
Lotte!
Noah!
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:32:51 #178
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79570438
Linda
Even lekker wassen ja. En dat pluizen hoort wel een beetje bij deze doek. Komt door de Ramie denk ik? Bij andere doeken heb ik het nog niet gezien (doeken met Kapok hebben het geloof ik ook).

Tessie is jouw sling er inmiddels al? Was ie op voorraad, of moesten ze hem nog vermaken ofzow? Anders kun je ook mailen naar didymos voor het tracking nummer, dan kun je als het goed is zien waar het pakket ergens uithangt.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_79570518
Ik heb sinds vanochtend een Hoppe das Leichte Goa. 't Is wel jammer dat de print is opgedrukt en niet ingeweven, maar dat kon ik ook niet verwachten voor dat geld. En hij is wel lekker dun voor met dit mooie weer. Nu doorsparen voor een Indio voor het najaar en de winter.

Ik kwam trouwens op de site van de betreffende Zeeuwse internetwinkel een fotootje van Texelonia tegen...
pi_79570530
met wit of kleur wasmiddel?

en dan gaat eva dus op reis! ben nu aan het voeden, zal straks in het juiste topic nog wat posten
Lotte!
Noah!
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:46:07 #181
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79570870
quote:

[..]

[..]

Als je iets verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat het gaat om van die draagzakken, google maar op die vermelde modellen van dat merk infantino. De bovenste site heeft volgens mij ook niet de juiste afbeelding erbij gezocht. En voor een leek is een draagdoek of draagzak kennelijk hetzelfde. Verder zou ik zeggen, lees eens de rest van dit topic door voor je nog meer onzin gaat spuien.

en nu ga ik er zelf ook nog op in, maar ik geef je het voordeel van de twijfel dat je zo dom bent als je je voordoet.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:46:48 #182
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79572845
Zou iemand voor mij ook een PM willen sturen naar de beheerders op 't andere forum? Ik heb me van de week al twee keer aangemeld, bevestiging gekregen maar niet in kunnen loggen.

Enne, ik ga voor een binana en een sling! Ik vind dat ik mezelf best eens mag verwennen!
Heeft iemand nog een goede tip qua site/winkel?
A grand adventure has begun.
pi_79575466
Macka, wat een goede actie!

Gefeliciteerd dames met nieuwe doeken!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 16:53:19 #184
5428 crew  miss_sly
pi_79575593
Ik had het hele gedoe rondom die draagzakken gemist. Stom dat het verschil tussen doeken en zakken nergens wordt gemaakt, of beter nog, wordt uitgelegd.
Ik zie dat er in het artikel dat op dit moment nog op nu.nl staat, toch ook weer gesproken wordt over draagdoeken.

Goede actie Macka!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:58:13 #185
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79575850
Wiehoe! Daarnet kwam ik terug van boodschappen doen en toen lag er een briefje van de TNT-post dat er een pakje bij de buren was afgegeven: de Mei Tai van Amaranta!

En dan zijn we er nog niet, want een half uur later ging de bel: de andere pakketdienst. De Didymos is óók binnen!!

*stuitert met Stef naar de babykamer voor een verschoning en voeding*
3!
pi_79576396
Tex, hij is er nog steeds niet. Ik weet niet of hij op voorraad was, ik zie nergens waar je dat kan zien? Ik heb in elk geval net gelijk even een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ik hem kan verwachten.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:13:32 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79576500
Wouter Bos notabene op de voorkant van de intermediair. Maargoed dat hij tijd vrijmaakt voor zn kinders, kan hij zich gelijk gaan inlezen hier op fok! over draagdoeken

Inca, fijn dat hij binnen is, hoop dat hij bevalt.
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:07:03 #188
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79578599
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:46 schreef Keshet het volgende:
Zou iemand voor mij ook een PM willen sturen naar de beheerders op 't andere forum? Ik heb me van de week al twee keer aangemeld, bevestiging gekregen maar niet in kunnen loggen.

Enne, ik ga voor een binana en een sling! Ik vind dat ik mezelf best eens mag verwennen!
Heeft iemand nog een goede tip qua site/winkel?
Heb je je profiel ingevuld? Iets in je signature zetten hoe oud je kind is, of welke draagdoeken je hebt of wilt, of iets in die richting. Daaraan zien ze dat je serieus bent en geen spam-account.

Als je dit nog niet had gedaan is dat waarschijnlijk de reden dat inloggen niet lukt. Je kunt dan gewoon opnieuw registreren, met dezelfde e-mail en nickname als eerst.
Zo was het bij Incantrix in elk geval.
©Dumbo
pi_79578690
Ik heb hier vandaag ook de doeken van P_iglet gekregen om te lenen!

Het knopen is me redelijk afgegaan volgens mij, maar een goede foto maken is niet gelukt. Maar ik zat even te twijfelen over hoe strak het moet, ze moeten ook niet tegen je aan stikken natuurlijk. Maar te los lijkt me ook niet echt handig. Is daar een indicatie voor?
Wat wel weer zo'n oh ja momentje was: mevrouw geeft even een mondje voeding terug recht in mijn decolleté

Volgens mij vindt Laura het wel prettig, maar toen ik vanmiddag weer probeerde had ze teveel honger volgens mij en bleef maar zoeken dus maar weer eruit gehaald.

Morgen verder oefenen
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:18:09 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79578954
Oeh, ik mag 'binnenkort' ook weer aan de draagdoek ... en ik ben bang deze keer toch écht wel te gaan voor wat nieuwe doeken met mooie kleurtjes.. ik wist 'vroegah' niet eens dat die bestonden.
En ik heb Noa veel gewiegd in zo'n 'babybag' ... je kreeg er last van je rug in en het was idd opletten... dat vond ik ook niet veilig.
pi_79581417
whiiiiii huuppppppppppp heb je cherryblossom al gezien?
pi_79581632

pi_79581983
OMG ik moet die!
pi_79582131
Ja ik ook
pi_79582347
Zou dat een puur katoen worden?

Ik geloof dat mijn hebberige draagdoeken-twijfel-crisis op slag over is. Als ik deze heb, dan he?
pi_79582535
er staat alleen dit en verder geen info
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:03:03 #197
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79582916
Ik vind hem helemaal niet mooi (het printje wel, de kleuren niet) Grappig hoe smaken verschillen.

Ik zit heel erg te twijfelen tussen:
Ellevill Zara aubergin
Ellevill Jade royal
Didymos Indio lila-royal (1) met linnen

Mijn eisen zijn: zacht, dun geschikt voor de zomer.

Welke adviseren jullie?
Ik zie nog veel meer mooie, maar die zijn allemaal een beetje qua stof als wat ik heb, en ik wil juist iets anders.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2010 @ 20:08:00 #198
141844 Macka66
pi_79583125
Op de site van de Vereniging van Draagdoekconsulenten als reactie op de nieuwsberichten over de bag slings staat nu een artikel over Veilig dragen.
pi_79583224
Tan als er 1 heel erg lekker dun is dan is het de Lila royal 1 wel.
En lekker koel door het linnen in de zomer.
pi_79583252
Volgens mij zijn het alledrie doeken waar je prima mee uit de voeten kan. Alledrie potentie tot zacht worden, allemaal geen verschrikkelijk dikke doeken (maar ook geen flinterdunne-en-dus-secuur-knopen-vragende doeken).

Linnen is erg draagkrachtig, daar zou je in theorie het langst mee kunnen doen en die zou in theorie ook koel moeten zijn in de zomer.

Maar eerlijk is eerlijk: het is zo persoonlijk wat warm en koel of dik en dun is... Ellevill en Didymos zijn twee "goede" merken, als je geen onwijze draagnerd bent dan moet je vooral kiezen wat je het mooist vindt. Aldus mijn bescheiden mening
pi_79583568
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:29 schreef Kleurdoos het volgende:
whiiiiii huuppppppppppp heb je cherryblossom al gezien?
waarom
ik.heb.geen.geld.voor.nieuwe.doeken muh.

hij s wel mooi zeg!

Linda ik ben benieuwd naar een actiepic van je Lelies!

Ghehe gister in Albert Heijn een mevrouw met haar dochtertje van een jaar of 8. Mam wat is dat? *kijktvies* "das handig" ja maar wat is het? "een omslagdoek!"

euh. hm. haha ik snapte wel wat zij bedoelde en ze kon het woord er niet voor vinden maar k moest wel grinniken om haar eerste reactie, wat is dat, das handig Ze vertelde dat ze zelf ook wel had willen dragen maar dat het er bij haar jongste nooit van gekomen was. Wel jammer vond ze.

Ik ben nog steeds zo blij met mn doek maar ik moet zeggen dat met baby zeulen én met boodschappen zeulen nu toch wel wat zwaarder wordt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:18:56 #202
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_79583630
Ik vind die kleur ook niet mooi.... Als het nou roze was

Tan van die 3 is de Indio veruit het dunst en waarschijnlijk het snelst zacht. Maar het is wel echt heel dun, niet iedereen vindt dat lekker knopen. En het is met linnen, wat draagkrachtig en iets koeler is. Zara is ook redelijk dun, niet zo dun als de Indio. En wat dichter geweven, en daardoor ook stevig. Wordt vaak een theedoek genoemd door mensen, heeft iets meer werk nodig om zacht te worden. Nou vind ik het helemaal geen stugge doek, hij is wel heel soepel. Alleen niet super zacht meteen. Jade heeft iets meer structuur dan Zara, omdat het patroontje kleiner is dan Zara. Zara is vlakker. Jade lijkt daardoor wat dikker. Jade heeft iets meer rek (bounce) dan Zara (en de Indio).

Ik vond zelf Jade iets lekkerder dragen dan Zara, maar Zara iets mooier. En ik hou van Indio's met linnen, die jij noemt schijnt even dun te zijn als Kobalt-Rouge die ik heb. En ik vond dat iets té dun. Maar er zijn er ook zat die hem geweldig vinden dragen, ook met zwaardere kindjes. Dus het is heel persoonlijk wat voor jou de beste doek zou zijn.
©Dumbo
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:19:52 #203
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_79583685
Bedankt voor de snelle reacties

Onwijze draagnerd haha, nee, zo super kieskeurig ben ik niet.

Mijn voorkeur ging ook uit naar de linnen, vooral omdat ik linnen ook erg prettig vind om te dragen in de zomer. Die Jade royal vind ik supermooi, en een iets kortere doek lijkt me in de zomer wel fijn, maar ik vind in Noorwegen bestellen toch wat omslachtiger, volgens mij zijn de verzendkosten dan ook best hoog? Die doek was wel weer een stuk goedkoper, dus misschien toch nog een overweging waard (of ik doe ze allebei, ik doe toch niets met de kinderbijslag voor Elyas. maar ik denk dat mijn vriend het daar niet mee eens is, hij vindt een extra doek sowieso al overbodige luxe)

En mijn oudste twee dochters zijn het er alleen niet mee eens dat ik een paarse wil, omdat dat niets is voor een jongen. Ze moeten niet zeuren vind ik
pi_79583723
roze zou hemels zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')