abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 maart 2010 @ 08:50:54 #201
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79663028
quote:
Op zondag 28 maart 2010 08:44 schreef Tommeke het volgende:
Succes Ivo!

We horen wel hoe 't gegaan is
De wegen in de Ardennen kunnen bij vlagen inderdaad goed slecht zijn!
Je kunt beter zeggen dat ze bij vlagen goed zijn

Allebei succes
Ik ga nog een toertochtje in Soest rijden. Op 't fietsje ernaartoe, daar de 80 km rijden en weer terug. Kom ik ook weer op 130 km oid
in a crowd you lose humanity
pi_79663250
Prachtig weer hier! Ik spring zo op mijn fietsie
pi_79670627
Iemand enig idee waar je goedkoop shimano 600 hoods kan halen, wil die van een oude koga vervangen want die zijn helemaal verrot geworden.
Deze dus:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://farm4.static.flickr.com/3177/2481888370_2cfa2234b3.jpg&imgrefurl=http://flickr.com/photos/27209537%40N00/2481888370/&usg=__enaE_soSvbOxrWMfpMFzgShijmI=&h=422&w=500&sz=110&hl=nl&start=14&sig2=_XZYKYg7-olYOUH-76igSg&um=1&itbs=1&tbnid=KayM9jDEXj_KsM:&tbnh=110&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dshimano%2B600%2Blever%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26tbs%3Disch:1&ei=JlSvS5qzBo_54AaRgKnADg
pi_79671848
Zo en weer terug Gisteren voelde de benen belabberd maar vanmorgen ging het prima. Erg vroeg begonnen (09:15 ) en halverwege afgezwaaid voor nog een extra stuk vol tegen de wind in. Uiteindelijk net boven de 140km uitgekomen, dat soort afstanden zijn toch wel een compleet andere discipline dan 90km
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79672568
Gister 10 uren gewerkt en al de hele dag moe heeft z'n weerslag gehad voor vandaag. Lag er binnen twee ronden al af
Echt jammer, want als ik fit was had ik wel makkelijker uit kunnen rijden
  zondag 28 maart 2010 @ 16:13:04 #206
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79672604
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:11 schreef Tommeke het volgende:
Gister 10 uren gewerkt en al de hele dag moe heeft z'n weerslag gehad voor vandaag. Lag er binnen twee ronden al af
Echt jammer, want als ik fit was had ik wel makkelijker uit kunnen rijden
't Was ook nogal winderig, zeker?
in a crowd you lose humanity
pi_79672995
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

't Was ook nogal winderig, zeker?
Nogal ja! 't Ging na de eerste bocht al op de kant. Ik zat al helemaal achteraan en moest al even gas geven. Opzich ging 't in de waaiers niet zo erg lastig, maar wind mee werd er zo hard gereden. Er reden een paar gasten mee die bij de A's ook top 20 gereden hadden... En ik merk dat in een puur B/nieuwelingen peloton er niet zulke mooie bochten gereden worden. In een bocht remmen en weer optrekken kostte me ook flink kracht.

Maarja, allemaal dingen waar ik, als ik goed was, geen last van zou hebben gehad omdat ik dan wel verder voorin gezeten had. Volgende keer maar een echte rustdag nemen de dag ervoor
  zondag 28 maart 2010 @ 16:44:10 #208
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79673637
Volgende keer beter Tommeke! Ik twijfel nog steeds een beetje over wedstrijden rijden, lijkt me toch best mooi. Eerst maar eens teamkleding regelen en dan zien we wel weer verder
.
pi_79673868
Zo, net terug van een rondje Ringvaart (90km) met een hoop wind! Samen met twee clubgenoten gereden. Eerste helft ging als vanzelf, even aanzetten en je zat boven de 50 in het uur... Maar terug kregen we het dubbel en dwars voor de kiezen: kop over kop spartelen om het nog boven de 25km per uur te houden. Merk aan mezelf dat ik goed was: na 70km woeien ze gewoon uit mn wiel. Altijd een lekker gevoel. Wel was meteen het lichtje bij ze uit, laatste 10km heel rustig gereden.

Onderweg wel lekker een appelpuntje gedaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_79674647
Zo, heb deze week zo een 120 KM gefietst, ging lekker. Ik wil graag meedoen aan Tilf - Bastogne - Tilf 23 mei. Wel de korte versie van 78 KM.

Dat wordt flink trainen. Zijn er hier trouwens nog meer mensen van mijn leeftijd? (16)

BTW, TVP.
pi_79674790
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:44 schreef Yankee het volgende:
Volgende keer beter Tommeke! Ik twijfel nog steeds een beetje over wedstrijden rijden, lijkt me toch best mooi. Eerst maar eens teamkleding regelen en dan zien we wel weer verder
Krijg je geen spijt van
Als je dat echt wil doen, zou ik eens, zoals al eerder gezegd, meedoen op Corpus den Hoorn.
't Is erg laagdrempelig daar en 't niveau is ook niet al te hoog.

@Wombcat: Ik had nog een vraagje aan jou als wedstrijdrijder. Op een gegeven moment kreeg ik een gaatje niet dicht en vroeg ik degene achter mij om over te nemen, maar die kreeg 't ook niet dicht. Ik ging maar even op kop van 't groepje gelosten rijden, zo rond de 34 per uur. Ik had een paar gasten achter me, geen probleem, maar voor eentje ging 't toch nog iets te snel en die moest er blijkbaar weer af (had ik niet gezien). Toen zag ik in de verte een ploeggenoot met kramp, dus ik zeg tegen de gene achter me dat ik 'm laat lopen om bij hem te fietsen. Toen werd ik ingehaald door die gast die dus loste toen ik 34 per uur ging rijden. Hij begon te schelden op me en was ontzettend kwaad dat ik eerst 'keihard ' ging rijden om daarna weer rustig te fietsen naast m'n ploeggenoot. Ik heb 'm gezegd dat ie z'n bek moest houden, omdat 't als je gelost bent en uitfietst geen koers meer is.. Deed ik nou iets verkeerd? Hij kwam op mij in ieder geval ontzettend zielig over, na 1,5 ronde lossen op z'n veel te dure Specialized met Cosmic Carbone's...
pi_79675118
Machtig gereden van Eisel, van Marcke en Gilbert.. jammer van Freire. Gent-Wevelgem vind ik nou geen echte vurige klassieker maar hij is wel enorm zwaar zo met die wind in de westhoek. Waaiers.

Vanmorgen met wind mee vertrokken.. man wat ben ik afgestraft op de terugweg.
  zondag 28 maart 2010 @ 17:52:37 #213
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79675536
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Krijg je geen spijt van
Als je dat echt wil doen, zou ik eens, zoals al eerder gezegd, meedoen op Corpus den Hoorn.
't Is erg laagdrempelig daar en 't niveau is ook niet al te hoog.

@Wombcat: Ik had nog een vraagje aan jou als wedstrijdrijder. Op een gegeven moment kreeg ik een gaatje niet dicht en vroeg ik degene achter mij om over te nemen, maar die kreeg 't ook niet dicht. Ik ging maar even op kop van 't groepje gelosten rijden, zo rond de 34 per uur. Ik had een paar gasten achter me, geen probleem, maar voor eentje ging 't toch nog iets te snel en die moest er blijkbaar weer af (had ik niet gezien). Toen zag ik in de verte een ploeggenoot met kramp, dus ik zeg tegen de gene achter me dat ik 'm laat lopen om bij hem te fietsen. Toen werd ik ingehaald door die gast die dus loste toen ik 34 per uur ging rijden. Hij begon te schelden op me en was ontzettend kwaad dat ik eerst 'keihard ' ging rijden om daarna weer rustig te fietsen naast m'n ploeggenoot. Ik heb 'm gezegd dat ie z'n bek moest houden, omdat 't als je gelost bent en uitfietst geen koers meer is.. Deed ik nou iets verkeerd? Hij kwam op mij in ieder geval ontzettend zielig over, na 1,5 ronde lossen op z'n veel te dure Specialized met Cosmic Carbone's...
Als je in een groepje zit moet je niet versnellen, maar een constant tempo rijden. Het is trouwens altijd wel een dilemma, want je moet vaak ook een hoger tempo rijden om weer terug te komen (of juist weg te komen).
Als je gelost bent na twee ronden, dan is 't een beetje lood om oud ijzer.
En als je met 34 er af moet, dan is het wel ver op en moet je niet zeuren, het wordt dan toch niets meer.
Meestal als ze je uitschelden in zo'n situatie dan zijn ze zelf ook niet goed meer en compenseren ze hun eigen falen.
Ik heb 't zelf wel eens gehad dat ik in een wedstrijd achteraan hing, maar niet goed meer was. Ik schoof een plek op tien/twintig op toen het even stilviel. Daarna kwam een bochtig stuk en dat aanzetten verteerde ik niet goed, ik liet een gaatje vallen, kreeg het niet dicht en ging ertussen uit. Ook een hoop gescheld tot gevolg. Tsja, hadden ze me er maar niet langs moeten laten. En als ze op zo'n moment nog wel goed zijn, dan hebben ze dat gaatje in twee trappen dicht.
in a crowd you lose humanity
  zondag 28 maart 2010 @ 17:54:15 #214
148059 Pritt
Atheïst
pi_79675586
Ik heb volgende week vakantie en ga weer 3 daagjes de Ardennen in op mijn stalen ros.
Eindelijk heb ik nu fatsoenlijke klikschoentjes, ben erg benieuwd.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_79677180
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je in een groepje zit moet je niet versnellen, maar een constant tempo rijden. Het is trouwens altijd wel een dilemma, want je moet vaak ook een hoger tempo rijden om weer terug te komen (of juist weg te komen).
Als je gelost bent na twee ronden, dan is 't een beetje lood om oud ijzer.
En als je met 34 er af moet, dan is het wel ver op en moet je niet zeuren, het wordt dan toch niets meer.
Meestal als ze je uitschelden in zo'n situatie dan zijn ze zelf ook niet goed meer en compenseren ze hun eigen falen.
Ik heb 't zelf wel eens gehad dat ik in een wedstrijd achteraan hing, maar niet goed meer was. Ik schoof een plek op tien/twintig op toen het even stilviel. Daarna kwam een bochtig stuk en dat aanzetten verteerde ik niet goed, ik liet een gaatje vallen, kreeg het niet dicht en ging ertussen uit. Ook een hoop gescheld tot gevolg. Tsja, hadden ze me er maar niet langs moeten laten. En als ze op zo'n moment nog wel goed zijn, dan hebben ze dat gaatje in twee trappen dicht.
Ik deed dat ook. Ik pakte een tempo wat ik lekker vol kon houden en ging midden op de weg fietsen zodat ze niet op de kant moesten. Dichtrijden lukte geen van ons meer (waar ik nog steeds van baal, met iets meer moraal had 't nog wel gelukt ) Ik gaf nog duidelijk aan dat ik eraf ging om bij m'n ploegmaat te kijken, dus ik had inderdaad wel 't idee dat 't compensatiedrang was aangezien 't peloton al op 100 meter reed

Maarja, als je niet goed bent compenseer je dat niet echt met een grote bek
Zal de menselijke psyche wel zijn!
pi_79677198
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:37 schreef jpjedi het volgende:
Machtig gereden van Eisel, van Marcke en Gilbert.. jammer van Freire. Gent-Wevelgem vind ik nou geen echte vurige klassieker maar hij is wel enorm zwaar zo met die wind in de westhoek. Waaiers.

Vanmorgen met wind mee vertrokken.. man wat ben ik afgestraft op de terugweg.
Wordt je sterk van

Ik kijk altijd eerst ff waar de wind heengaat, tenzij ik toch diep wil gaan
  zondag 28 maart 2010 @ 19:00:02 #217
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79677418
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:52 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik deed dat ook. Ik pakte een tempo wat ik lekker vol kon houden en ging midden op de weg fietsen zodat ze niet op de kant moesten. Dichtrijden lukte geen van ons meer (waar ik nog steeds van baal, met iets meer moraal had 't nog wel gelukt ) Ik gaf nog duidelijk aan dat ik eraf ging om bij m'n ploegmaat te kijken, dus ik had inderdaad wel 't idee dat 't compensatiedrang was aangezien 't peloton al op 100 meter reed
Ik bedoelde dat je bij het overnemen niet moet versnellen. Of heel langzaam, zodat degene die van kop af komt de kans krijgt weer in te pikken.
Hoe was je gelost? Doordat iemand voor je een gat liet vallen?
Als het gat al groot is, dan is het héél moeilijk dicht te rijden. Dan moet je al echt goed zijn. Om een gat van een meter of 100 dicht te rijden, moet je toch al wel een kilometer of 5 sneller rijden dan het peloton, anders duurt het te lang.
quote:
Maarja, als je niet goed bent compenseer je dat niet echt met een grote bek
Zal de menselijke psyche wel zijn!
Een hoop wielrenners zijn verschrikkelijke haantjes.
in a crowd you lose humanity
  zondag 28 maart 2010 @ 19:00:35 #218
148059 Pritt
Atheïst
pi_79677437
Vraagje: Als ze het over een carbon achtervork hebben. Gaat het dan om de stang van het achterwiel naar je zadel of over de stang of je achterwiel naar je trapper of over beide?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_79677605
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat je bij het overnemen niet moet versnellen. Of heel langzaam, zodat degene die van kop af komt de kans krijgt weer in te pikken.
Hoe was je gelost? Doordat iemand voor je een gat liet vallen?
Als het gat al groot is, dan is het héél moeilijk dicht te rijden. Dan moet je al echt goed zijn. Om een gat van een meter of 100 dicht te rijden, moet je toch al wel een kilometer of 5 sneller rijden dan het peloton, anders duurt het te lang.
[..]

Een hoop wielrenners zijn verschrikkelijke haantjes.
Ik zat op de kant en er viel een gat dat ik niet meer dicht kreeg. Ik probeerde 't nog en iemand anders later ook, maar dat lukte niet. Iedereen zat wel stuk.. Uhu, dat deed ik ook niet, ik reed op een gegeven moment op kop van 't groepje en heb dat tempo maar vastgehouden. Dat er veel haantjes rondfietsen is mij wel duidelijk, ik doe er vaak ook vrolijk aan mee. Bij mijn vereniging is dat 'n beetje een cultuurtje, en gebeurt 't met een knipoog
  zondag 28 maart 2010 @ 19:07:30 #220
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79677656
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:00 schreef Pritt het volgende:
Vraagje: Als ze het over een carbon achtervork hebben. Gaat het dan om de stang van het achterwiel naar je zadel of over de stang of je achterwiel naar je trapper of over beide?
beide
in a crowd you lose humanity
  zondag 28 maart 2010 @ 19:37:00 #221
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79678613
Vandaag met fietsen iemand met een roeifiets gezien. Die ging best hard. Wel handig, want ik had tegenwind het laatste stuk, dus kon nu lekker achter 'm hangen.
in a crowd you lose humanity
pi_79680650
Heb daar ook wel eens iets over gelezen, best cool!

Er schijnt zelfs een EK te zijn, die gemiddelden zijn niet echt schrikbarend..
http://rowingbike.com/sit(...)ioenschap/Uitslagen/
  zondag 28 maart 2010 @ 21:05:32 #223
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_79683192
Best wel wat kilometers gemaakt. Zaterdag 108km met de club en vandaag 114 met de maten. Vandaag ging het lekker, hadden 32 gemiddeld met 80km op de teller, reden constant 30km tegen de wind totdat we de "heuvels" bij Garderen tegenkwamen en er eentje het niet meer kon opbrengen. Daarna tempo flink omlaag en vol wind tegen in de polder naar huis gefietst. 28.6km gem in 4 uur, had sneller gekund. Maar dit is het eerste weekend waarin ik beide dagen tochten van 4 uur heb gefietst. Conditie wordt beter, herstel is sneller.

Woensdag rijd ik naar Frankrijk, naar de Dordogne en ga ik de heuvels in. Per heveul zo'n 250 hoogtemeter en ik zal er wel zo'n 8 per tocht pakken. Van vallei naar vallei. Heb er nu al zin in!

Ow.. rijdt er iemand met Northwave schoenen? Mijn schoenen zijn op (specialized) en ik ga nieuwe kopen. Zat zelf te denken aan NOrthwave Aerlite 3, http://www.northwave.com/eu/shoes_det.php?itemid=458&catid=1&area=1 . Tips zijn welkom!
Superhero to the rescue!
  zondag 28 maart 2010 @ 21:09:18 #224
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79683510
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:05 schreef Superher0 het volgende:

Woensdag rijd ik naar Frankrijk, naar de Dordogne en ga ik de heuvels in. Per heveul zo'n 250 hoogtemeter en ik zal er wel zo'n 8 per tocht pakken. Van vallei naar vallei. Heb er nu al zin in!

Ow.. rijdt er iemand met Northwave schoenen? Mijn schoenen zijn op (specialized) en ik ga nieuwe kopen. Zat zelf te denken aan NOrthwave Aerlite 3, http://www.northwave.com/eu/shoes_det.php?itemid=458&catid=1&area=1 . Tips zijn welkom!
Ah lekker fietsen in Frankrijk, mooi man!

Ik heb op dit moment schoenen van Northwave, zijn prima maar mijn volgende paar worden Sidi's want die vind ik mooier
.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:14:01 #225
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79683859
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:05 schreef Superher0 het volgende:
Best wel wat kilometers gemaakt. Zaterdag 108km met de club en vandaag 114 met de maten. Vandaag ging het lekker, hadden 32 gemiddeld met 80km op de teller, reden constant 30km tegen de wind totdat we de "heuvels" bij Garderen tegenkwamen en er eentje het niet meer kon opbrengen. Daarna tempo flink omlaag en vol wind tegen in de polder naar huis gefietst. 28.6km gem in 4 uur, had sneller gekund. Maar dit is het eerste weekend waarin ik beide dagen tochten van 4 uur heb gefietst. Conditie wordt beter, herstel is sneller.

Woensdag rijd ik naar Frankrijk, naar de Dordogne en ga ik de heuvels in. Per heveul zo'n 250 hoogtemeter en ik zal er wel zo'n 8 per tocht pakken. Van vallei naar vallei. Heb er nu al zin in!

Goed bezig.
Lekker in Frankrijk fietsen
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 29 maart 2010 @ 03:55:25 #226
73911 ultra_ivo
pi_79695824
quote:
Op zondag 28 maart 2010 08:44 schreef Tommeke het volgende:
Succes Ivo!

We horen wel hoe 't gegaan is
De wegen in de Ardennen kunnen bij vlagen inderdaad goed slecht zijn!
Net terug en redelijk plat. 310km, 2700hoogtemeters in net boven de 20 uur. De 300 sec ging in 19.45, was dus genoeg, de rest zijn kilometers van en naar huis. Het was flink winderig in de Ardennen. Op grote stukken gaat het wegdek wel, maar af en toe zitten er hele bomkraters in de weg. O ja, veel regen gehad, vooral het laatste stuk.
pi_79697984
Weet iemand wat goeie lichtgewicht tenten waar je je fiets in kan stallen(of zelfs aan vast kan maken).
Ik kan me herrineren dat ik een tent zag die dat had... heb geen zin om s'ochtends wakker te worden zonder fiets :p.

Maar anders koop ik deze en zet ik een alarm op mijn fiets..
http://www.ferrino.it/en/(...)_232/LIGHTENT_2_1069
  maandag 29 maart 2010 @ 10:57:22 #228
130803 Gripper
Get a grip
pi_79699336
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:51 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand wat goeie lichtgewicht tenten waar je je fiets in kan stallen(of zelfs aan vast kan maken).
Ik kan me herrineren dat ik een tent zag die dat had... heb geen zin om s'ochtends wakker te worden zonder fiets :p.

Maar anders koop ik deze en zet ik een alarm op mijn fiets..
http://www.ferrino.it/en/(...)_232/LIGHTENT_2_1069
Dat tentje is wel erg klein om jou en je fiets te herbergen... Ik neem aan dat je hem 's nachts bij je in de tent wilt stallen, en dat je er overdag mee onderweg bent. Mocht je juist overdag de fiets in de tent willen laten, en zelf weg zijn, dan kan je hem wel in zoiets kleins parkeren.

In de tent kan je fiets natuurlijk nog steeds gejat worden, alleen hij staat minder in het zicht. Vaude maakt bijvoorbeeld een tent met zo'n ruime voorhal, waarin ie rechtop kan staan.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_79699717
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat tentje is wel erg klein om jou en je fiets te herbergen... Ik neem aan dat je hem 's nachts bij je in de tent wilt stallen, en dat je er overdag mee onderweg bent. Mocht je juist overdag de fiets in de tent willen laten, en zelf weg zijn, dan kan je hem wel in zoiets kleins parkeren.

In de tent kan je fiets natuurlijk nog steeds gejat worden, alleen hij staat minder in het zicht. Vaude maakt bijvoorbeeld een tent met zo'n ruime voorhal, waarin ie rechtop kan staan.
Bij die tent zou ik de fiets wel buiten zetten, heb al een mooi fiets alarm op het oog .
Maar ik zal ff bij vaude kijken.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:20:23 #230
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79699846
Ik heb een slecht weekend gehad. Kansloos veel gezopen en weinig geslapen. Zondag tegen de kater even 30km gefietst, mocht echter niet baten.

Ik schaam me.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:24:24 #231
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79699944
En deze week is het nou niet bepaald lekker fietsweer. Koud, kil, nat weer.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:18:03 #232
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_79701803
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:51 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand wat goeie lichtgewicht tenten waar je je fiets in kan stallen(of zelfs aan vast kan maken).
Ik kan me herrineren dat ik een tent zag die dat had... heb geen zin om s'ochtends wakker te worden zonder fiets :p.

Maar anders koop ik deze en zet ik een alarm op mijn fiets..
http://www.ferrino.it/en/(...)_232/LIGHTENT_2_1069
Ik ben afgelopen jaar door Europa gefietst en heb mijn fiets gewoon buiten gezet. Slot erom en het zal wel. Ook bij supermarkten is een slot handig, dus hij moet toch mee.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_79704645
Die Elfstedenrijwieltocht lijkt me wel geinig maar beetje jammer dat het al vol is
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79704889
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:18 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen jaar door Europa gefietst en heb mijn fiets gewoon buiten gezet. Slot erom en het zal wel. Ook bij supermarkten is een slot handig, dus hij moet toch mee.
Oke dat laat ik dan maar liggen.. is toch een stuk duurder.
Denk dat ik maar ff een leverancier in NL ga zoeken voor die Ferrino Lightent 2.
pi_79705178
Zojuist mezelf ingeschreven voor de 125km-versie van de Classico Boretti. Er wordt gestart vanaf de Velodrome in Amsterdam en voert langs delen van mijn vaste trainingsgebied.

Ik doe hem als 'voorbereiding' op de Elfstedentocht, maar ook de extra's spraken mij aan: pendelbussen naar de proloog, een wielershirt (Giroroze dit keer ) en de Giro-uitgaves van de bladen Fiets en Procycling.

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_79706254
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:24 schreef Oksel het volgende:
En deze week is het nou niet bepaald lekker fietsweer. Koud, kil, nat weer.
Juist lekker fietsweer
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:45 schreef FJD het volgende:
Die Elfstedenrijwieltocht lijkt me wel geinig maar beetje jammer dat het al vol is
Op marktplaats komen wel kaartjes vrij
pi_79707623
Ik kom er net achter dat er aardig wat speling op de trapas van m'n fiets zit
Weet iemand wat zo'n geintje gaat kosten?
  maandag 29 maart 2010 @ 15:11:41 #238
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_79707852
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:04 schreef Tommeke het volgende:
Ik kom er net achter dat er aardig wat speling op de trapas van m'n fiets zit
Weet iemand wat zo'n geintje gaat kosten?
Tientje voor de sleutels en nog een paar euro voor vet. Kun je het zelf doen. Niet zo moeilijk. Losschroeven, schoonmaken, drogen, invetten en weer terug. ALs je een hele nieuwe bracket nodig hebt dan kost het je tegen de 50 euro afhankelijk van merk en type.
Superhero to the rescue!
  maandag 29 maart 2010 @ 15:12:32 #239
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_79707883
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:59 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Doe de 125 ook, laten we bij de start even een bakkie doen ofzo, want we kunnen misschien samen starten, maar ik vermoed dat jij een stuk eerder bij de finish zal zijn
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_79708562
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:11 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Tientje voor de sleutels en nog een paar euro voor vet. Kun je het zelf doen. Niet zo moeilijk. Losschroeven, schoonmaken, drogen, invetten en weer terug. ALs je een hele nieuwe bracket nodig hebt dan kost het je tegen de 50 euro afhankelijk van merk en type.
Vet heb ik wel. Niet alleen van mezelf, maar ook in een potje
Wat voor soort sleutel heb je d'r voor nodig? Een cranktrekker sowieso he?

On the other hand, wat als de lagers versleten zijn? Ik laat 't liever ff door 'n pro doen
  maandag 29 maart 2010 @ 15:41:08 #241
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_79709021
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:30 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vet heb ik wel. Niet alleen van mezelf, maar ook in een potje
Wat voor soort sleutel heb je d'r voor nodig? Een cranktrekker sowieso he?

On the other hand, wat als de lagers versleten zijn? Ik laat 't liever ff door 'n pro doen
Wat voor trapas heb je Tom? En crankstel?
I'm Back Again!
  maandag 29 maart 2010 @ 16:01:42 #242
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79709906
Jongens, iedereen even via C_F lid worden van http://fok-fietsforum.teamwebs.nl/!!
pi_79710718
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:59 schreef marcodej het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er erg goed uit, jammer dat het voor mij te ver weg is en op een zaterdag, dan moet ik helaas werken.
Zijn er ook nog mooie tochten op de zondag rond Utrecht ivm de Giro? Kan dan miss wel bij een maat blijven pitten
pi_79710990
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Doe de 125 ook, laten we bij de start even een bakkie doen ofzo, want we kunnen misschien samen starten, maar ik vermoed dat jij een stuk eerder bij de finish zal zijn
Ik rij met een groepje mee, heb geen idee wat hun plannen zijn. We zien wel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 29 maart 2010 @ 16:27:32 #245
58560 Oksel
Gezellig.
pi_79710995
Sowieso 100+ km rijden voor een tocht in NL begrijp ik niet echt.
  maandag 29 maart 2010 @ 16:31:26 #246
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_79711167
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:27 schreef Oksel het volgende:
Sowieso 100+ km rijden voor een tocht in NL begrijp ik niet echt.
op een gegeven ogenblik heb je het wel gezien in je eigen omgeving en wil je eens wat anders. Fietsen is een ideale manier om je land beter te leren kennen en te zien hoe mooi Nederland wel niet kan zijn. Als de start binnen 30km is wil ik ook wel op de fiets gaan.
Superhero to the rescue!
  maandag 29 maart 2010 @ 16:32:51 #247
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_79711227
Er is een tocht vanuit Utrecht, 130 km met voorrijders, en korter als tourtocht...en een tocht vanuit Amsterdam, startend in het Olympisch stadion, en over het parcours van de proloog eerst. Ik rij de laatste :



http://www.girotoertochtamsterdam.nl/
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_79711312
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er is een tocht vanuit Utrecht, 130 km met voorrijders, en korter als tourtocht...en een tocht vanuit Amsterdam, startend in het Olympisch stadion, en over het parcours van de proloog eerst. Ik rij de laatste :

[ afbeelding ]

http://www.girotoertochtamsterdam.nl/
Dus je rijdt twee toertochten in twee dagen? Goed bezig!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_79711560
Ik ben al ingeschreven voor die giro toertocht ja
  maandag 29 maart 2010 @ 16:42:25 #250
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_79711694
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:34 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dus je rijdt twee toertochten in twee dagen? Goed bezig!
Ik neem die maandag ook vrii vanwege verwachte speirpijn enzo
Maar dank je, ik zal wel tot de langzaamste deelnemers gaan behoren op beide tochten, maar vindt het belangrijker voor mezelf om beiden te rijden, dan hoe snel. Niet dat ik expres langzaam zal gaan, maar ik denk dat ik zo vroeg mogelijk weg ga, en van groepje tot groepje ga fladderen...heb ik vorig jaar bij de Boretti en dam tot dam ook gedaan, en dat werkt het best voor mij nu. Volgend jaar heb ik hopelijk de benen om voor snelheid te gaan.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')