Koga heeft ook een naam toch?quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:36 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Die valt weg trouwens, aangezien Koga dat ook heeft
De Koga Team Edition in vol carbon met ultegra 6700 is voor 1600,- te krijgen. Het bewijs staat hier in m'n woonkamerquote:
Hoe heb je dat geregeld?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:11 schreef FJD het volgende:
De Koga Team Edition in vol carbon met ultegra 6700 is voor 1600,- te krijgen. Het bewijs staat hier in m'n woonkamer![]()
PMquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:14 schreef ErikT het volgende:
Hoe heb je dat geregeld?
Want hij staat voor 1999,- in de winkel.
En vooraf zei je nog dat ze te langzaam gingen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:08 schreef Oksel het volgende:
Ik moet zeggen dat ik aardig verrot ben nu.
De Wilier Izoard en de Pinarello Prince (dus niet deze FP3) zijn echt mijn droomfietsen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:22 schreef Oksel het volgende:
Oh, en 2 mensen op een Wilier. Dat was ook wel erg mooi fietsje. En de Pina dan. Vind nu natuurlijk Italiaanse fietsen mooier dan andere..
Dit soort spul.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook weleens gehad. Dan zit er toch ergens een minuscuul gaatje in en loopt hij heel langzaam leeg. Binnenbandje vervangen. Zijn ze allebei zacht? Dat is wel raar.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:04 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen mijn banden zijn de laatste tijd nogal leeg. Ik houd van harde banden en pomp ze meestal zo hard mogelijk op (met handpompje). Vroeger bleven ze altijd goed hard maar de laatste tijd zijn ze een dag later alweer merkbaar zachter hoewel ze nooit helemaal leeglopen. Heb al een half jaar geen lekke band gehad en rijd dus de hele tijd al op dezelfde binnenbanden.
Zijn mijn binnenbanden aan vervanging toe? Is dit normaal?
Achter is erger dan voor, maar allebei zijn ze een beetje zacht. Het is wel raar dat ze na een tijd niet verder leeglopen, ben pas op vakantie geweest maar na 10 dagen waren de banden niet leger dan normaal na 2 dagen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ook weleens gehad. Dan zit er toch ergens een minuscuul gaatje in en loopt hij heel langzaam leeg. Binnenbandje vervangen. Zijn ze allebei zacht? Dat is wel raar.
Tot hoeveel bar pomp je ze op? Als je met een handpomp 8 bar erin pompt kost het je wel wat kracht. In principe zou je een week niet hoeven te pompen en gewoon kunnen fietsen zonder dat ze erg zachter worden. Dat je druk verliest is normaal, maar niet zo snel. Kan aan de leeftijd van de binnenband liggen, deze slijten ook, drogen uit. Aan te raden is als je nieuwe banden op je fiets zet ook gelijk nieuwe binnenbanden er op te zetten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Achter is erger dan voor, maar allebei zijn ze een beetje zacht. Het is wel raar dat ze na een tijd niet verder leeglopen, ben pas op vakantie geweest maar na 10 dagen waren de banden niet leger dan normaal na 2 dagen.
Of zou ik ze te hard oppompen? Pomp meestal tot er niets meer bij kan en dan laat ik er een klein beetje uitlopen.
Geen idee hoeveel bar het is, maar in principe totdat ik met de handpomp niet meer erin krijg. Als dat 8 bar is dan kan het dus nog een heel stuk harder begrijp ik?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Tot hoeveel bar pomp je ze op? Als je met een handpomp 8 bar erin pompt kost het je wel wat kracht. In principe zou je een week niet hoeven te pompen en gewoon kunnen fietsen zonder dat ze erg zachter worden. Dat je druk verliest is normaal, maar niet zo snel. Kan aan de leeftijd van de binnenband liggen, deze slijten ook, drogen uit. Aan te raden is als je nieuwe banden op je fiets zet ook gelijk nieuwe binnenbanden er op te zetten.
Boven de 3 bar kun je het verschil niet meer voelen met je handen is mij verteld. Ik heb een fietspomp met meter, ik pomp altijd tot iets boven de 8 bar. Minder dan 7 is niet aan te raden, dat rijdt niet lekker, je voelt de band zwalken in bochten, harder is niet mogelijk (klapband door overdruk of door verhitting in de afdalingen van de velg).quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel bar het is, maar in principe totdat ik met de handpomp niet meer erin krijg. Als dat 8 bar is dan kan het dus nog een heel stuk harder begrijp ik?
Ik kan ook direct nieuwe binnenbanden erop zetten? Die heb ik wel liggen. Na hoeveel tijd moet ik de buitenbanden vervangen? Fiets is nu 10 maanden oud, en heb er na schatting ongeveer 2000-2500km mee gereden.
Met een handpompje 8 bar er in krijgen is heel lastig, zo niet onmogelijk.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel bar het is, maar in principe totdat ik met de handpomp niet meer erin krijg. Als dat 8 bar is dan kan het dus nog een heel stuk harder begrijp ik?
Wanneer het loopvlak vlak is. Achter slijt daarin sneller dan voor. Een band is zeker aan vervanging toe als het canvas er doorheen komt. Met 2000km moet je het nog wel een tijdje kunnen uitzingen.quote:Ik kan ook direct nieuwe binnenbanden erop zetten? Die heb ik wel liggen. Na hoeveel tijd moet ik de buitenbanden vervangen? Fiets is nu 10 maanden oud, en heb er na schatting ongeveer 2000-2500km mee gereden.
Siliconenspray is dacht ik geen smeermiddel. Ik gebruik Teflonspray, maar ben van plan om, wanneer deze fles leeg is, over te stappen op druppelolie. Teflonspray vervliegt heel erg en ik heb het gevoel dat het niet erg nauwkeurig is. Andere onderdelen van de fiets komen ook onder de spray te zitten, wat vuil aantrekt. En ik ben geen milieufreak, maar milieutechnisch lijkt het me ook niet helemaal top.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef Happel het volgende:
Vraagje voor de ervaren renners hier. Ben morgen van plan om mijn fiets weer rijklaar te maken en kreeg het advies om een siliconen? spray te kopen om de ketting en alles te bewerken en weer soepel te laten draaien. Wat voor spray dien ik te kopen?
Eens. beste kun je droogsmeermiddel gebruiken...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Siliconenspray is dacht ik geen smeermiddel. Ik gebruik Teflonspray, maar ben van plan om, wanneer deze fles leeg is, over te stappen op druppelolie. Teflonspray vervliegt heel erg en ik heb het gevoel dat het niet erg nauwkeurig is. Andere onderdelen van de fiets komen ook onder de spray te zitten, wat vuil aantrekt. En ik ben geen milieufreak, maar milieutechnisch lijkt het me ook niet helemaal top.
Veel goede verhalen gehoord over Squirt Lube, een droog smeermiddel. Ben van plan dat aan te gaan schaffen.
Ik geef het toequote:Op donderdag 25 maart 2010 08:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Yankee : beken maar, je bent hier onder vrienden...zit je stiekum wel eens die fiets te aaien als je TV kijkt? Heel fraai moet ik zeggen!
Die fulcrums heb ik ook, dat is mijn eigen set. Vind het prima wielen die er ook wel mooi uitzienquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:45 schreef Chezzzz het volgende:
Net een setje Fulcrum Racing 5 wielen bestelt.. Iets meer stevigheid op de fiets. Huidige wielen voelen toch iets te slap aan.
Als dit vrijdag was, zou ik zeggen dat dit de term 'triootje' verrassende invulling geeft, maar aangezien het donderdag is...maar toch benieuwd...Is het nooit dringen in de douche?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik geef het toeDie wielen zijn trouwens maar voor de helft van mij, ik moet ze delen met m'n vriendin
[..]
Dat moet inderdaad prima spul zijnquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:28 schreef marcodej het volgende:
Veel goede verhalen gehoord over Squirt Lube, een droog smeermiddel. Ben van plan dat aan te gaan schaffen.
Toen ik een paar jaar geleden als leek een nieuwe racefiets ging kopen dacht ik ook dat Koga maatgevend was. Nu vind ik Koga gevoelsmatig en als ik om me heen kijk een beetje de Mercedes onder de fietsen.. vroeger waren ze beter dan de concurrentie, nu alleen nog duurder en er rijden voornamelijk oude mannen op met dikke buiken.quote:
quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef Oksel het volgende:
Ik gebruik WD40 voor het schoonmaken, en heb een Shimano potje met olie wat er dan weer op gaat.
Is er beter spul?
Absoluutquote:Op donderdag 25 maart 2010 17:00 schreef No-P het volgende:
Wat is het toch fijn om student te zijn en je eigen planning te kunnen maken met dit weer.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
.... nu alleen nog duurder en er rijden voornamelijk oude mannen op met dikke buiken.
Fokking hell, das een gaaf bakkie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 04:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
okay de izoard, dit is mijn fiets
[ link | afbeelding ]
Mijn halve club heeft Squirt Lube op de ketting. Ik heb 't ook maar gekocht en 't is echt erg goed spul!quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:16 schreef Yankee het volgende:
Is iemand van jullie trouwens nog opzoek naar een tweedehands Ultegra afgemonteerde Cannondale maatje 52 voor een mooi prijsje?
[..]
Dat moet inderdaad prima spul zijn
36 spaaks is wel lekker stevig, maar 't ziet er niet uitquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Net een vers stel wielen opgehaald, speciaal voor de Witte Nachten 1200 straks in juni. Op Ebay had ik een stel Edco naven op de kop getikt. Die nu laten inspaken met lage Rigida velgen door de beste wielenbouwer van de stad. 36 spaaks natuurlijk. De Russische (en Ardense) kuilen kunnen komen.
In een klassiek stalen frame juist wel.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
36 spaaks is wel lekker stevig, maar 't ziet er niet uit
Dat dan weer wel idd!quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In een klassiek stalen frame juist wel.
Waar zitten die testputjes op de gp4000's?quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:23 schreef marcodej het volgende:Wanneer het loopvlak vlak is. Achter slijt daarin sneller dan voor. Een band is zeker aan vervanging toe als het canvas er doorheen komt. Met 2000km moet je het nog wel een tijdje kunnen uitzingen.
Welke banden heb je? Mijn Conti GP4000's hebben 'testputjes'. Als die weggesleten zijn moet je aan vervanging denken...
Op het loopvlak zitten twee "gaatjes".quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:20 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Waar zitten die testputjes op de gp4000's?
Heb net buienradar gecheckt, maar ik denk niet dat je de dans ontspringtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:33 schreef FJD het volgende:
"Morgen blijven wolkenvelden het beeld beheersen. In de loop van de ochtend trekt een gebied met regen in noordelijke richting over het zuidoosten en oosten. Het is nog niet helemaal duidelijk hoever westelijk de regen komt, maar mogelijk blijft het in het westen droog."
Randstad
Leuke namen voor teams! Prestatie klinkt wel pretentieus, zou iets voor mij zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:13 schreef Oksel het volgende:
Ik sla vandaag ook maar even over. Morgenochtend 110km met "team 1", of 120km met "team Prestatie". Denk dat het voor mij nog even 110km wordt..
Hoezo, zit er waterverf op je bianchi?quote:
Nee, ik ben van suiker gemaakt. Hoezo?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoezo, zit er waterverf op je bianchi?
Ik heb wel slaapkamer (4 stuks) over, en een douche. Wie rijdt er met me mee?quote:Op woensdag 19 mei wordt de "Hel van Twente" weer verreden.
De start is vanaf 08.30 tot 09.30 er zijn 3 verschillende parkoersen te weten 60km, 100km en 160km.
De start is bij voetbalvereniging PH op het sportpark "Veenelanden", Almelo.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:05 schreef jakkop het volgende:
De Hel van Twente, en dan de 60 KM rijden![]()
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:10 schreef Oksel het volgende:
Ze noemen het de Hel van Twente omdat de maximum luchtdruk van je banden 2 bar is. De enige manier om enige uitdaging te creeren in deze vlakte. je naar Twente moet om mee te kunnen doen
Hij staat bij mij op de agenda! Dit is een erg interessant aanbod. Misschien dat ik er gebruik van wil maken. Eens kijken wat mijn fietsmaten van plan zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:47 schreef Oksel het volgende:
Gripper en andere Fok!ers die interesse hebben:
[..]
Ik heb wel slaapkamer (4 stuks) over, en een douche. Wie rijdt er met me mee?
hetzelfde vind ik ook. ik wil hem ook graag rijden, maar ik heb zin in uitslapen na hele week hadr werken. ik twijfel nog.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:57 schreef Yankee het volgende:
Waarom moet je toch altijd zo vroeg starten bij dergelijke tochten? Er is hier morgen in de buurt ook een tocht, 100 mijl van Drenthe geloof ik, lijkt me ook best leuk maar ook daar moet je starten tussen 08.00 en 09.00. Dat is toch veel te vroeg
Denk dat ik maar voor de helft ga, dan kan ik tenminste nog tot 12.00 starten. En met heen en terug fietsen etc is dan alsnog wel een mooie afstand te realiseren. Zou ook met de club kunnen gaan fietsen, maar daar heb ik vandaag niet zo heel veel zin inquote:
Deels het wegdek, deels de schade die de fietsen in de winter opgelopen hebben.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 18:47 schreef Wombcat het volgende:
Hebben die dan hun fiets niet goed nagekeken? Of is na de winter het wegdek daar nog beroerder dan gewoonlijk?
Mooie afstandquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:08 schreef FredWielergek het volgende:
zo vandaag lekker 190 km gefietst, waarvan 165 van 100 mijl van drenthe, vanuit peize.
valt me een beetje tegen, dik 6 uur, ik was niet helemaal in orde en die windquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mooie afstandHoelang was je ongeveer bezig?
Da's nog tegen de 30/dik 29 gemiddeld? Da's netjes hoorquote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:38 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
valt me een beetje tegen, dik 6 uur, ik was niet helemaal in orde en die wind
Ik was nog niet helemaal wakkerquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:47 schreef FJD het volgende:
@Tommeke; Er staat duidelijk "morgen" in het bericht heHet gaat dus om morgenochtend en niet om vandaag. Vandaag rustdag en dan morgenochtend mits droog om 10:00 op de fiets
Je kunt beter zeggen dat ze bij vlagen goed zijnquote:Op zondag 28 maart 2010 08:44 schreef Tommeke het volgende:
Succes Ivo!
We horen wel hoe 't gegaan is
De wegen in de Ardennen kunnen bij vlagen inderdaad goed slecht zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |