Het franse verzet vermoorde meer Fransen dan Duitsers.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:09 schreef Keltie het volgende:
Maar goed, zo pakte het verzet ook regelmatig iemand die, achteraf, niet fout bleek te zijn.
Klopt. Maar op het moment dat je "hard tegen hard" gaat, moet je niet gaan piepen als er daarna een straf uit voortkomt. Als militair heb je met je klauwen van burgers af te blijven, dan weet je dat er op een gegeven moment een emmer stront over je heen gaat komen zodra je bij de einzatsgruppen gaat. Zeker als die nog eens onderdeel is van een krijgsmacht waarmee je eigen land in staat van oorlog is en op dat moment ook nog eens jouw land bezet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar andersom was dat vaak ook zo.
Zoals ik al zei; op een gegeven moment ging het gewoon hard tegen hard.
Het was een nare en vervelende periode.. er zijn ook burgers doodgegaan in Duitsland.quote:
"De goede kant" is relatief natuurlijk. Voor hun gevoel stonden de Duitsers aan de goede kantquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee denk het ook niet. Maar wat ik bedoel te zeggen is.. er waren 2 kampen toen, en toevalligerwijs stonden wij aan de goeie kant maar ook wij hebben in de oorlog mannen doodgeschoten die een vader waren, of een broer, een neef en waarom.. omdat het oorlog was en moest.
In die gedachte, zo heeft deze meneer ook gehandeld in zijn jeugdige jaren.. wie schiet er nu iets mee op dat hij achter de tralies gaat. Berouw heeft hij niet (en daar kan ik dus over in komen).
Goh? Maar daarom hoeft deze meneer zich niet te verantwoorden voor z'n daden? Het afschieten van burgers.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het franse verzet vermoorde meer Fransen dan Duitsers.
Het griekse communistische verzet ging nadat de Italianen zich hadden teruggetrokken uit de oorlog met de buitgemaakte wapens aan de haal om andere verzetsgroepen uit te roeien.
Oorlog is een smerig spelletje.
En ook daar word schande van gesproken (de bombardementen op Dresden en Hamburg)?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het was een nare en vervelende periode.. er zijn ook burgers doodgegaan in Duitsland.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:26 schreef Keltie het volgende:
[..]
Goh? Maar daarom hoeft deze meneer zich niet te verantwoorden voor z'n daden? Het afschieten van burgers.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:26 schreef Keltie het volgende:
[..]
Goh? Maar daarom hoeft deze meneer zich niet te verantwoorden voor z'n daden? Het afschieten van burgers.
Ja precies, uiteindelijk vind ik dus een beetje hypocriet... althans in deze zaak dan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:28 schreef Keltie het volgende:
[..]
En ook daar word schande van gesproken (de bombardementen op Dresden en Hamburg)?
Neemt niet weg dat er veel wandaden zijn "weggemoffeld" (hihi) omdat de Duitsers op weinig medelijden hoefden te rekenen na de bevrijding van de verschillende concentratiekampen..
2 wrongs do not make a rightquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja precies, uiteindelijk vind ik dus een beetje hypocriet... althans in deze zaak dan.
'quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja precies, uiteindelijk vind ik dus een beetje hypocriet... althans in deze zaak dan.
Nee.. en een duitse familie zal je ook niet snel horen over zulks onrecht vanaf de andere zijde. Dat durven ze niet.. hell ze durven amper tot op de dag van vandaag trots te zijn op hun eigen vlag of land.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is meer zo dat ik nog nooit gehoord heb van het vervolgen van verzetsmensen die mensen uit de weg geruimd hebben die onschuldig waren, of waar het om wat anders ging dan collaboratie, maar bv om het vereffenen van oude rekeningen of belang na de oorlog.
Mwah, het slaat door naar het beschimpen van de mensen uit die tijd. Vond het een beetje ranzig.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee.. en een duitse familie zal je ook niet snel horen over zulks onrecht vanaf de andere zijde. Dat durven ze niet.. hell ze durven amper tot op de dag van vandaag trots te zijn op hun eigen vlag of land.
Nee maar dat was hier niet het geval.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef Bastard het volgende:
Is het vreemd om te denken "het was oorlog" er werd gemoord omdat het moest?
eh ja, dat heb je hier in Nederland ook. Als je een overval pleegt kun je daar niet 30 jaar later nog eens voor worden opgepaktquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Met andere woorden: als je lang genoeg weg blijft , ontkom je aan je straf. Lekkere instelling!
En in duitsland niet. Naast dat hij in Nederland al was berecht voordat het verjaarde.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:04 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
eh ja, dat heb je hier in Nederland ook. Als je een overval pleegt kun je daar niet 30 jaar later nog eens voor worden opgepakt
Dat dus. Vrijheidsberoving pas je ook toe om de samenleving te beschermen van de dader. Dat is hier niet van toepassing.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
Maar wie schiet er nou hier mee wat op?
De nabestaanden zijn nog steeds hun familielid kwijt en de nabestaanden die er nu nog zijn hebben dat familielid in veel gevallen nooit persoonlijk gekend.
De straat wordt er niet veiliger op. Eventuele celruimte kun je beter besteden aan een echt boefje
Boere heeft zijn leven kunnen leven, nu nog de rolstoelgebonde man opsluiten heeft totaal geen (maatschappelijk) nut
Ach wat lief, nee we moeten niet straffen maar meer knuffelenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:40 schreef Xeanor het volgende:
Ik lach een beetje om alle moraalridders hier. "Beter laat dan nooit" en "Moord verjaart niet". Heel erg aardig van jullie allemaal, en ik ben het er ook wel mee eens dat iemand gestraft moet worden voor misdaden.
Straffen delen we echter uit in celstraffen: vrijheidsberoving. Dit is het ergste wat je iemand geestelijk kan aandoen zonder dat hij daar fysiek onder lijdt. Marteling en lijfstraffen hebben we namelijk verboden.
Een 88-jarige heeft echter al geen vrijheid meer, je bent verdoemd tot thuis in je stoel je zitten achter de bloemen. Misschien dat je nog met je rollator even naar de supermarkt kan gaan, maar veel meer dan dat zit er niet in. In feite pakken we nu deze man niets af, we schenken hem enkel verzorging en onderdak voor zijn laatste levensjaren. Iemand hier die al eens op de dementen-afdeling in een bejaardentehuis is geweest? Ik kreeg zo'n gevangenis-gevoel van die deur waarmee die afdeling is afgesloten van de rest. Daar zit je ook opgesloten, en het zou me niet verbazen als gevangenen nog beter worden behandeld dan daar.
Dit is allemaal niets meer dan symbolisch, er is geen enkel maatschappelijk nut om dit te doen.
Mooie one-liner, maar daar schieten we ook niets mee op.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach wat lief, nee we moeten niet straffen maar meer knuffelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |