abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:23:21 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79485598
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:09 schreef Keltie het volgende:

Maar goed, zo pakte het verzet ook regelmatig iemand die, achteraf, niet fout bleek te zijn.
Het franse verzet vermoorde meer Fransen dan Duitsers.
Het griekse communistische verzet ging nadat de Italianen zich hadden teruggetrokken uit de oorlog met de buitgemaakte wapens aan de haal om andere verzetsgroepen uit te roeien.
Oorlog is een smerig spelletje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:23:31 #77
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79485607
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar andersom was dat vaak ook zo.
Zoals ik al zei; op een gegeven moment ging het gewoon hard tegen hard.
Klopt. Maar op het moment dat je "hard tegen hard" gaat, moet je niet gaan piepen als er daarna een straf uit voortkomt. Als militair heb je met je klauwen van burgers af te blijven, dan weet je dat er op een gegeven moment een emmer stront over je heen gaat komen zodra je bij de einzatsgruppen gaat. Zeker als die nog eens onderdeel is van een krijgsmacht waarmee je eigen land in staat van oorlog is en op dat moment ook nog eens jouw land bezet.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:24:32 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79485644
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Er moesten burgers gedood worden?
Het was een nare en vervelende periode.. er zijn ook burgers doodgegaan in Duitsland.
The truth was in here.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:25:02 #79
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79485660
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee denk het ook niet. Maar wat ik bedoel te zeggen is.. er waren 2 kampen toen, en toevalligerwijs stonden wij aan de goeie kant maar ook wij hebben in de oorlog mannen doodgeschoten die een vader waren, of een broer, een neef en waarom.. omdat het oorlog was en moest.
In die gedachte, zo heeft deze meneer ook gehandeld in zijn jeugdige jaren.. wie schiet er nu iets mee op dat hij achter de tralies gaat. Berouw heeft hij niet (en daar kan ik dus over in komen).
"De goede kant" is relatief natuurlijk. Voor hun gevoel stonden de Duitsers aan de goede kant
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:26:18 #80
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79485701
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het franse verzet vermoorde meer Fransen dan Duitsers.
Het griekse communistische verzet ging nadat de Italianen zich hadden teruggetrokken uit de oorlog met de buitgemaakte wapens aan de haal om andere verzetsgroepen uit te roeien.
Oorlog is een smerig spelletje.
Goh? Maar daarom hoeft deze meneer zich niet te verantwoorden voor z'n daden? Het afschieten van burgers.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:28:08 #81
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79485771
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het was een nare en vervelende periode.. er zijn ook burgers doodgegaan in Duitsland.
En ook daar word schande van gesproken (de bombardementen op Dresden en Hamburg)?
Neemt niet weg dat er veel wandaden zijn "weggemoffeld" (hihi) omdat de Duitsers op weinig medelijden hoefden te rekenen na de bevrijding van de verschillende concentratiekampen..
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:31:28 #82
45206 Pietverdriet
pi_79485879
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:26 schreef Keltie het volgende:

[..]

Goh? Maar daarom hoeft deze meneer zich niet te verantwoorden voor z'n daden? Het afschieten van burgers.
Zeg ik dat dan?
pi_79485896
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:26 schreef Keltie het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:32:19 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79485905
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:28 schreef Keltie het volgende:

[..]

En ook daar word schande van gesproken (de bombardementen op Dresden en Hamburg)?
Neemt niet weg dat er veel wandaden zijn "weggemoffeld" (hihi) omdat de Duitsers op weinig medelijden hoefden te rekenen na de bevrijding van de verschillende concentratiekampen..
Ja precies, uiteindelijk vind ik dus een beetje hypocriet... althans in deze zaak dan.
The truth was in here.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:33:43 #85
45206 Pietverdriet
pi_79485954
Het is meer zo dat ik nog nooit gehoord heb van het vervolgen van verzetsmensen die mensen uit de weg geruimd hebben die onschuldig waren, of waar het om wat anders ging dan collaboratie, maar bv om het vereffenen van oude rekeningen of belang na de oorlog.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:34:26 #86
45206 Pietverdriet
pi_79485978
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja precies, uiteindelijk vind ik dus een beetje hypocriet... althans in deze zaak dan.
2 wrongs do not make a right
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:34:46 #87
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79485992
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

'
Is het ook. Maar het is ook zowat om dan alle criminelen te laten gaan ey.
Maar pak een Churchill, die valt al niet meer te berechten.
En zoals al eerder gezegd: de overwinnaar bepaalde de regels, de Duitsers kunnen nog blij zijn dat de Russen het niet volledig voor het zeggen hadden.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:39:00 #88
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_79486133
Goed voor hem. Had al veel eerder moeten gebeuren.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:41:46 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79486238
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is meer zo dat ik nog nooit gehoord heb van het vervolgen van verzetsmensen die mensen uit de weg geruimd hebben die onschuldig waren, of waar het om wat anders ging dan collaboratie, maar bv om het vereffenen van oude rekeningen of belang na de oorlog.
Nee.. en een duitse familie zal je ook niet snel horen over zulks onrecht vanaf de andere zijde. Dat durven ze niet.. hell ze durven amper tot op de dag van vandaag trots te zijn op hun eigen vlag of land.
The truth was in here.
pi_79486303
De man heeft naar mijn weten nooit enige spijt betuigt, als hij dat nou had gedaan, dan had het van mij bij een symbolische straf mogen blijven na zoveel jaar, maar mensen met zo een instelling mogen wat mij betreft even flink hun zonden overdenken
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:59:39 #91
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79486877
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee.. en een duitse familie zal je ook niet snel horen over zulks onrecht vanaf de andere zijde. Dat durven ze niet.. hell ze durven amper tot op de dag van vandaag trots te zijn op hun eigen vlag of land.
Mwah, het slaat door naar het beschimpen van de mensen uit die tijd. Vond het een beetje ranzig.
(2 jaar terug in Berlijn)
pi_79486945
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:12 schreef Bastard het volgende:
Is het vreemd om te denken "het was oorlog" er werd gemoord omdat het moest?
Nee maar dat was hier niet het geval.

Met broere ging het om beestachtige moorden op totaal onschuldige burgers (willekeurige vergelding) waar hij geen spijt voor heeft betuigd. Hij is hier in Nederland dan ook veroordeeld maar hij is ontsnapt en heeft nooit een straf uitgezeten. Ja dat het nu verrekte laat is klopt maar die gast hoorde de afgelopen 50 jaar achter de tralies
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:04:10 #93
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_79487030
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Met andere woorden: als je lang genoeg weg blijft , ontkom je aan je straf. Lekkere instelling!
eh ja, dat heb je hier in Nederland ook. Als je een overval pleegt kun je daar niet 30 jaar later nog eens voor worden opgepakt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2010 @ 13:05:57 #94
230491 Zith
pls tip
pi_79487113
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

eh ja, dat heb je hier in Nederland ook. Als je een overval pleegt kun je daar niet 30 jaar later nog eens voor worden opgepakt
En in duitsland niet. Naast dat hij in Nederland al was berecht voordat het verjaarde.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:06:04 #95
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_79487120
Chapeau!
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_79488390
Ik lach een beetje om alle moraalridders hier. "Beter laat dan nooit" en "Moord verjaart niet". Heel erg aardig van jullie allemaal, en ik ben het er ook wel mee eens dat iemand gestraft moet worden voor misdaden.

Straffen delen we echter uit in celstraffen: vrijheidsberoving. Dit is het ergste wat je iemand geestelijk kan aandoen zonder dat hij daar fysiek onder lijdt. Marteling en lijfstraffen hebben we namelijk verboden.

Een 88-jarige heeft echter al geen vrijheid meer, je bent verdoemd tot thuis in je stoel je zitten achter de bloemen. Misschien dat je nog met je rollator even naar de supermarkt kan gaan, maar veel meer dan dat zit er niet in. In feite pakken we nu deze man niets af, we schenken hem enkel verzorging en onderdak voor zijn laatste levensjaren. Iemand hier die al eens op de dementen-afdeling in een bejaardentehuis is geweest? Ik kreeg zo'n gevangenis-gevoel van die deur waarmee die afdeling is afgesloten van de rest. Daar zit je ook opgesloten, en het zou me niet verbazen als gevangenen nog beter worden behandeld dan daar.

Dit is allemaal niets meer dan symbolisch, er is geen enkel maatschappelijk nut om dit te doen.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:51 schreef MikeyMo het volgende:
Maar wie schiet er nou hier mee wat op?

De nabestaanden zijn nog steeds hun familielid kwijt en de nabestaanden die er nu nog zijn hebben dat familielid in veel gevallen nooit persoonlijk gekend.

De straat wordt er niet veiliger op. Eventuele celruimte kun je beter besteden aan een echt boefje

Boere heeft zijn leven kunnen leven, nu nog de rolstoelgebonde man opsluiten heeft totaal geen (maatschappelijk) nut
Dat dus. Vrijheidsberoving pas je ook toe om de samenleving te beschermen van de dader. Dat is hier niet van toepassing.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:42:46 #97
45206 Pietverdriet
pi_79488470
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:40 schreef Xeanor het volgende:
Ik lach een beetje om alle moraalridders hier. "Beter laat dan nooit" en "Moord verjaart niet". Heel erg aardig van jullie allemaal, en ik ben het er ook wel mee eens dat iemand gestraft moet worden voor misdaden.

Straffen delen we echter uit in celstraffen: vrijheidsberoving. Dit is het ergste wat je iemand geestelijk kan aandoen zonder dat hij daar fysiek onder lijdt. Marteling en lijfstraffen hebben we namelijk verboden.

Een 88-jarige heeft echter al geen vrijheid meer, je bent verdoemd tot thuis in je stoel je zitten achter de bloemen. Misschien dat je nog met je rollator even naar de supermarkt kan gaan, maar veel meer dan dat zit er niet in. In feite pakken we nu deze man niets af, we schenken hem enkel verzorging en onderdak voor zijn laatste levensjaren. Iemand hier die al eens op de dementen-afdeling in een bejaardentehuis is geweest? Ik kreeg zo'n gevangenis-gevoel van die deur waarmee die afdeling is afgesloten van de rest. Daar zit je ook opgesloten, en het zou me niet verbazen als gevangenen nog beter worden behandeld dan daar.

Dit is allemaal niets meer dan symbolisch, er is geen enkel maatschappelijk nut om dit te doen.
Ach wat lief, nee we moeten niet straffen maar meer knuffelen
pi_79488549
Wat doen ze eigenlijk met een oude gevangene die dement wordt? Heb je ook een soort verpleegafdeling voor zieke gevangenen ofzo?
Het zou best kunnen dat als hij echt ziek en afhankelijk wordt hij het nog beter heeft dan de gemiddelde bejaarde in een tehuis.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:46:05 #99
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79488597
Ah, na een knuffelturk/ knuffelmarokkaan hebben we nu ook de knuffelmof/ knuffel-SS'er of de knuffel-landverrader
pi_79488604
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach wat lief, nee we moeten niet straffen maar meer knuffelen
Mooie one-liner, maar daar schieten we ook niets mee op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')