abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:48:27 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79480054
quote:
Illegale Afrikaan na 15 jaar eindelijk uitgezet door Theo Besteman
DEN HAAG - Een West-Afrikaanse illegaal die 23 keer werd veroordeeld is door justitie het land uitgezet. De 40-jarige D. maakte met gewapende overvallen, diefstal, drugshandel en helingpraktijken jarenlang Den Haag onveilig, maar kon sinds zijn komst in 1995 nooit worden uitgezet.

„Omdat hij geen paspoort had, en telkens weer een andere identiteit en geboorteland opgaf, hadden we geen grond om hem op het vliegtuig te zetten”, aldus een woordvoerder van het ministerie van Justitie.

Vluchteling D. ontwikkelde zich na de snelle afwijzing van zijn asielverzoek tot een ware plaag voor de politie: agenten kwamen enkele honderden keren met hem in aanraking voor talloze vergrijpen, intimidatie en ook agressief gedrag op straat, zonder dat de illegaal daarna kon worden uitgezet.

„Hij is wel voortdurend vastgezet, maar telkens voor kleinere straffen waardoor je niet lang in de cel zit”, zegt de woordvoerder over de draaideurcrimineel. „Daarna ging hij gewoon verder.”

Sinds 2008 kan justitie zulke criminele illegalen enkele maanden in de vreemdelingendetentie vastzetten als zij het land nog niet hebben verlaten. „Dat gebeurde ook, we wilden hem kwijt. De man ging letterlijk cel in, cel uit. Soms was hij maanden spoorloos. Al die tijd kregen we niet scherp genoeg waar hij vandaan kwam”, aldus de zegsman.

West-Afrikaanse landen die door D. als thuisland werden opgegeven, weigerden de man uit Nederlandse handen over te nemen omdat de autoriteiten geen identiteitsbewijs konden tonen.

De Vreemdelingenpolitie die hem weer eens van straat plukte, vond uiteindelijk een brief van een familielid bij hem. De dienst Terukeer en Vertrek speurde met deze strohalm maandenlang in enkele Afrikaanse landen en ontrafelde zijn echte identiteit. Daarop accepteerde zijn geboorteland de illegaal wel. Vorige week keerde D. onder begeleiding van de marechaussee terug. Justitie wil zijn geboorteland om privacyredenen niet noemen.
Het heeft wat gekost zo te zien.

Wat ik nu echt niet begrijp is waarom het zo moeilijk is die kerel uit te zetten. Je weet toch vanuit welk Afrikaans land hij per vliegtuig gekomen is? Dan zet je hem daar naartoe uit. Klaar.

Nu heeft deze man niet veel bijzonders gedaan, gewapende overvallen waarvoor terecht slechts kleinere straffen worden uitgereikt. Maar wat doen we met die tienduizenden illegalen die wél lang de bak in moeten?

Overigens geloof ik zó dat die kerel binnen 2 mnd weer hier terug is. Met een nieuw verhaal waardoor hij recht heeft op een nieuwe procedure. "De eerste keer heb ik me vergist, nu vertel ik hoe het echt is"
The End Times are wild
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:52:08 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79480184
Ik kan iedereen aanraden om zelf ook allochtoon te worden.
If you can't beat them, join them!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:52:53 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_79480200
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:48 schreef LXIV het volgende:

Nu heeft deze man niet veel bijzonders gedaan, gewapende overvallen waarvoor terecht slechts kleinere straffen worden uitgereikt.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  PR/Manusje van alles dinsdag 23 maart 2010 @ 09:53:45 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79480231
Gevalletje 'we weten het niet'
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_79480299
Een illegaal die zijn identiteit niet wil prijsgeven gewoon als administratieve maatregel in vreemdelingendetentie zetten. Desnoods levenslang dan voorkom je deze mate van schade aan de samenleveving en gelukkig dat het "maar" roofovervallen en andere relatief lichte vergrijpen waar je iemand niet lang voor kunt opsluiten waren. Only in the Netherlands.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:57:26 #6
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_79480352
quote:
Overigens geloof ik zó dat die kerel binnen 2 mnd weer hier terug is. Met een nieuw verhaal waardoor hij recht heeft op een nieuwe procedure.
Dit lijkt mij een schoolvoorbeeld van iemand waarvoor de term "ongewenste vreemdeling" is uitgevonden.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:01:13 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_79480459
quote:

[..]

Je weet toch vanuit welk Afrikaans land hij per vliegtuig gekomen is? Dan zet je hem daar naartoe uit. Klaar.

Want iedereen komt per vliegtuig?
Frysk bloed tsjoch op!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:02:31 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_79480501
quote:
Wat ik nu echt niet begrijp is waarom het zo moeilijk is die kerel uit te zetten. Je weet toch vanuit welk Afrikaans land hij per vliegtuig gekomen is? Dan zet je hem daar naartoe uit. Klaar.
Dat had je moeten bedenken op het moment dat het vliegtuig landde. Het land waar je vandaan komt hoeft natuurlijk niet het land van je nationaliteit te zijn.

Als zo’n sujet vervolgens zulk gedrag vertoond, dan zal er geen land zijn dat hem wil hebben tenzij ze daartoe verplicht zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_79480533
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:57 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Dit lijkt mij een schoolvoorbeeld van iemand waarvoor de term "ongewenste vreemdeling" is uitgevonden.
De vorige keer duurde het ook 15 jaar
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 maart 2010 @ 10:05:35 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79480579
Tja, hierop werkt alleen de mond- en klauwzeer methode
pi_79480612
quote:

Probeer eens bij de KLM in te checken naar een bestemming waarvan je niet kan aantonen bij de check-inn dat je in het desbetreffende land zal worden toegelaten.

Succes, KLM neemt je niet mee. (Net als alle luchtvaartmaatschappijen overigens).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_79480617
Ik neem aan dat ze vinger afdrukken hebben zodat het de volgende keer geen 15 jaar duurt
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_79480637
Die illegale Afrikaan lachtte zich waarschijnlijk dood. In zijn geboorteland zouden ze hem allang in 863 stukken hebben gehakt en opgegeten. Hoeveel mensen heeft dit stuk tuig beroofd? En hoeveel daarvan waren al niet bijster slim en zijn dus meteen doorgeradicaliseerd en in de armen van Fortuyn/Wilders gedreven door dit softe gedrag. Tja helaas kun je als goede allochtoon weinig tegen dit soort idioot gedrag van de Nederlandse autoriteiten doen.
pi_79480681
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:55 schreef FreedonNadd het volgende:
Een illegaal die zijn identiteit niet wil prijsgeven gewoon als administratieve maatregel in vreemdelingendetentie zetten. Desnoods levenslang dan voorkom je deze mate van schade aan de samenleveving en gelukkig dat het "maar" roofovervallen en andere relatief lichte vergrijpen waar je iemand niet lang voor kunt opsluiten waren. Only in the Netherlands.
in laten slapen is sneller en goedkoper.
pi_79480690
quote:
Illegale Afrikaan na 15 jaar eindelijk uitgezet door Theo Besteman
Wat een held
pi_79480713
quote:

[..]

Het heeft wat gekost zo te zien.

Daarom komen de meeste via boten Europa binnen om vervolgens via vrachtwagens verder Europa in te reizen.
Dan is het lastig achterhalen als ze geen documentatie bij zich hebben.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:11:01 #17
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_79480751
In de laadruimte van een blusvliegtuig ermee en dan het laden en lossen gaan testen voor de kust van Somalië.
pi_79480796
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Probeer eens bij de KLM in te checken naar een bestemming waarvan je niet kan aantonen bij de check-inn dat je in het desbetreffende land zal worden toegelaten.

Succes, KLM neemt je niet mee. (Net als alle luchtvaartmaatschappijen overigens).
Dan regelen we het toch zo dat elke asielzoeker die van een vliegtuig stapt op Schiphol en geen papieren kan laten zien, onder de verantwoordelijkheid van de vliegtuigmaatschappij valt die hem hierheen bracht? Desnoods verzamelt de purser alle paspoorten voor vertrek uit Afrika om ze op te bergen in een kluis, en ze pas weer uit te delen bij de paspoortcontrole. Dan kunnen ze ook niet 'kwijt' raken tijdens de vlucht.
pi_79480845
Ik snap dit soort topics niet. Het is duidelijk dat hetgeen wat hier faalt het strafsysteem is, niet het uitzetbeleid; een crimineel komt hier letterlijk honderden keren in aanraking met de politie, echter wordt nooit langer dan een korte tijd opgesloten en betert zijn leven niet. Wat heeft dit te maken met vreemdelingenbeleid, anders dan dat deze crimineel ('toevallig', zoals het de tegenwoordige media betaamt) een illegale vreemdeling is? Maak je eerder druk om het feit dat het straffen niet helpt! Hoeveel meer van dit soort figuren lopen er rond, is dit getal stijgende in de afgelopen tijd, is een significant deel hiervan illegaal (en zo ja, waarom)?
Wees blij dat hij uiteindelijk toch is uitgezet, kost minder dan de Nederlanders die dit soort gedrag ook vertonen. Of niet, het is ook maar de vraag wat zijn thuisland doet met figuren als hij.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_79480866
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dan regelen we het toch zo dat elke asielzoeker die van een vliegtuig stapt op Schiphol en geen papieren kan laten zien, onder de verantwoordelijkheid van de vliegtuigmaatschappij valt die hem hierheen bracht? Desnoods verzamelt de purser alle paspoorten voor vertrek uit Afrika om ze op te bergen in een kluis, en ze pas weer uit te delen bij de paspoortcontrole. Dan kunnen ze ook niet 'kwijt' raken tijdens de vlucht.
Dat is al zo, vliegmaatschappij is verantwoordelijk en zijn verplicht die gast terug te brengen naar plaats van vertrek.
pi_79480872
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:09 schreef staticdata het volgende:

[..]

Daarom komen de meeste via boten Europa binnen om vervolgens via vrachtwagens verder Europa in te reizen.
Dan is het lastig achterhalen als ze geen documentatie bij zich hebben.
Op zich zou het geen slecht idee zijn om ze dan te laten werken voor kost en inwoning. Er zijn vast nog wel wat kanalen die gegraven moeten worden waar de maatschappij later ook nog wat aan heeft.
Uiteraard is de uitgeprocedeerde asielzoeker vrij om te gaan, maar dan wel het land uit onder begeleiding.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:15:57 #22
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_79480896
Dus zouden ze iets moeten doen aan een langere straf bij een herhaling van dezelfde vergrijpen.

Kunnen ze zelfs een josti met een telraam voor inhuren bij justitie, simpel optelsommetje me dunkt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_79481188
dit topic slaat inderdaad nergens op
snapt justitie niet dat iemand die honderden keren in aanraking komt met de politie iets anders nodig heeft dan een paar dagen in de cel?
pi_79483014
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:52 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Tja weer knap staaltje NL

Als het mijn land was had ik er wel een speciaal plekje voor gemaakt waar hij zich (en zijn soort genoten = criminelen in het algemeen) kon vermaken!

Maar goed, een gewapende overval kost idd maar een weekje cel ofzo... stelt weinig voor
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_79483276
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:07 schreef Hellas2009 het volgende:
Tja helaas kun je als goede allochtoon weinig tegen dit soort idioot gedrag van de Nederlandse autoriteiten doen.
natuurlijk, leg de schuld maar bij onze regering. Stel je voor zeg, dat je gewoon toegeeft dat het aan die asociale criminele kutallochtoon lag.. Maargoed, de hand in eigen boezem steken, daar zijn allochtonen (en dan voornamelijk moslims) erg slecht in. Het is altijd de fout van een ander.

Dit soort gewoon na de derde keer oppakken nooit meer loslaten. Ergens in een isoleercel gooien en dan 'per ongeluk' vergeten. Probleem opgelost!
quote:
snapt justitie niet dat iemand die honderden keren in aanraking komt met de politie iets anders nodig heeft dan een paar dagen in de cel?
Zoals stokslagen of een verplichte duik in de Noordzee, buiten onze territoriale wateren? Aangezien linkse allochtonenknuffelclubjes de dienst uitmaken bij justitie (herinner je je nog de "de rechten van gevangenen" bullshit van een paar weken geleden?) kun je dit soort menselijk afval gewoon niet aanpakken zoals dat zou moeten. En dat weten ze heel goed, daarom staan ze na een week lachend weer op straat.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')