Ik weet het niet, heb geen idee hoe het bij andere opleidingen zit. Moet alleen eens kijken of er vakken zijn die 'aansluiten' bij een stage. Ik heb in ieder geval al regelmatig gehoord dat een vrije minor afgewezen werd.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:39 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zo streng zijn die eisen toch niet? Klinkt een beetje als zeer algemene eisen imo
Dat dus, als je op een universiteit geen initiatief meer mag tonen waar denken ze dan mee bezig te zijn. Zeer vreemde situatie.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:24 schreef IrishBastard het volgende:
Ik zou eens met de studieadviseur gaan praten, en vragen waarom je geen eigen locatie mag zoeken. Laat ze maar eens met een verdomd goede reden komen om jouw eigen initiatief te weigeren. Als dat het geval is, waarom leidt je dan in godsnaam mensen op
Het had ermee te maken dat de universiteit contracten heeft met bepaalde scholen, die ze subsidiëren om stagiair(e)s onder te brengen. Ik vind het ook belachelijk hoor. Alle studenten die naar de voorlichting kwamen waren ontzettend verbouwereerd/verontwaardigd, daarover en over die 12 stageplaatsen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:24 schreef IrishBastard het volgende:
Ik zou eens met de studieadviseur gaan praten, en vragen waarom je geen eigen locatie mag zoeken. Laat ze maar eens met een verdomd goede reden komen om jouw eigen initiatief te weigeren. Als dat het geval is, waarom leidt je dan in godsnaam mensen op
Die heb ik een tijdje terug ook gedaanquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef Swine het volgende:
http://www.mtcompany.com/default.aspx
Ik ga meedoen aan deze brain training
Niet echt mee bekend dus dat wordt interessantquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:57 schreef morgane het volgende:
[..]
Die heb ik een tijdje terug ook gedaanHij kwam toen naar de Han. Ik vind het zeker een aanrader, ik heb er veel van opgestoken. Al moet ik toegeven dat veel technieken en tips inmiddels aardig zijn weggezakt. Misschien het boekje en mn aantekeningen maar weer eens doorlezen. Het gaat wel een groot deel van de cursus over mindmapping, dus als je daar al goed bekend mee bent heb je er wat minder aan.
Ja dat zag ik laatst ook.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:55 schreef Swine het volgende:
en een paar zeer zeldzame sarcomen en carcinomen (bijvoorbeeld een papillair adenocarcinoom van de vinger waarover, volgens de arts, geen literatuur beschikbaar is)
Kan ik bij jou tukken dan, ik moet supervroeg weer terug naar A'damquote:
Zoiets hebben wij ook gehad van de MFAS! Ik was niet zo enthousiast, maar een vriendinnetje van mij mindmapt elk college en die zweert er echt bijquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef Swine het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb morgen dus een gesprek met de stage-coördinatorquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:07 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als je ingeschreven staat kun je toch gewoon die vakken volgen? En ik zou toch even in overleg gaan met de studieadviseur. Gewoon kijken wat er mogelijk is. Zou te belachelijk voor woorden zijn als dit nou niet kan, omdat je alleen aan hun gesubsidieerde school mag stage lopen
We hebben in de cursus die test ook gedaan. Helemaal aan het begin, als voormeting, had ik 318 woorden per minuut. Aan het eind van de cursus was dat 522quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:13 schreef Cocktailprikker het volgende:
Uw score
Uw leessnelheid is 362 woorden per minuut. U begreep 100% van de tekst.
Het landelijk gemiddelde is 250 woorden per minuut, met een tekstbegrip van 100%.
Wedstrijdje doen met vrienden en collega's uit? Stuur de test door (en ontvang zelf een deel van Mark's boek Speed Reading gratis)!
Ik kan dat echt helemaal niet, ik lees meestal 3 regels door elkaar, ik raak ook altijd in de war bij de laatste paar regels van een bladzijdequote:Op woensdag 24 maart 2010 23:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
mja wat er in die tekst staat is wel waar, dat van het begeleiden, dat doe ik zelf ook altijd als ik lees, nog ouderwets met mijn boekenlegger eronder.. Anders spring ik echt van zin naar zin..
quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:24 schreef IrishBastard het volgende:
De RU heeft daar een handje van. Bij ons is het ook zo dat je voor je scriptie-onderwerpen geacht wordt aan een bestaand onderzoek mee te doen. Het opzetten van een eigen onderzoek voor je scriptie wordt ZEER sterk ontmoedigd. Wanneer je dat wil moet je ineens zelf alles regelen; het lijkt enorm op tegenwerking. Dan moet je docenten individueel benaderen en maar hopen dat iemand z'n nek uit wil steken. Een vriendin van me heeft het gedaan en die is uiteindelijk zes maanden langer bezig geweest dan een doorsnee student, puur door alle bureaucratische rompslomp. Wanneer je niet binnen de pas loopt, laten ze je vallen als een baksteen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat dus, als je op een universiteit geen initiatief meer mag tonen waar denken ze dan mee bezig te zijn. Zeer vreemde situatie.
Hmmm, jaren terug ook gehad en ik vond 'm niet geweldig. Het mindmappen is lastig tijdens colleges doordat je de grote lijn niet van tevoren kent, waardoor zo'n map lastig in te delen is, vond ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef Swine het volgende:
Dat zei ik inderdaad net ook tegen IB, ik heb dat bij het laatste woord van de zin vaak, als ik geen onderlegger zou gebruiken om me naar de goede zin te begeleiden moet ik 3 keer lezen omdat ik dan de verkeerde zin pak ofzoquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:30 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik kan dat echt helemaal niet, ik lees meestal 3 regels door elkaar, ik raak ook altijd in de war bij de laatste paar regels van een bladzijde
En doe nu eens die geheugentestquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:29 schreef Merel1808 het volgende:
Uw leessnelheid is 614 woorden per minuut. U begreep 100% van de tekst.
Ik kan het juist niet met een onderlegger, ik kan me niet focussen op 1 regel, dan gaat het me te langzaam ofzoquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat zei ik inderdaad net ook tegen IB, ik heb dat bij het laatste woord van de zin vaak, als ik geen onderlegger zou gebruiken om me naar de goede zin te begeleiden moet ik 3 keer lezen omdat ik dan de verkeerde zin pak ofzo
Dus ik vind het altijd wel fijn om met een onderlegger te lezen
PM zoquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:04 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Kan ik bij jou tukken dan, ik moet supervroeg weer terug naar A'dam![]()
[..]
Zoiets hebben wij ook gehad van de MFAS! Ik was niet zo enthousiast, maar een vriendinnetje van mij mindmapt elk college en die zweert er echt bij
Ik heb altijd geleerd dat je verhaaltjes moet maken met de woorden, en dat je het daardoor gaat onthouden, maar na 12 woordjes had ik geen zin meer in verhaaltjes verzinnen, dus de rest had ik gewoon gelezen, en die wist ik ook allemaal niet meerquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:39 schreef AMDB het volgende:
Geheugentest had ik ook 12, maar dan met al wat biertjes achter de kiezenIk zat alles systematisch door te lezen ipv te focussen op een paar regels uit de hoofd leren, dat gaat toch wel makkelijker
Jep, keihardquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:36 schreef Cocktailprikker het volgende:
ah, der wordt weer eens geneuckt
Er waren 'toevallig' ook heel veel worden die een verband met elkaar haddenquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:40 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je verhaaltjes moet maken met de woorden, en dat je het daardoor gaat onthouden, maar na 12 woordjes had ik geen zin meer in verhaaltjes verzinnen, dus de rest had ik gewoon gelezen, en die wist ik ook allemaal niet meer
Smoesjesquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:35 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik had geen zin om 2 minuten naar die woorden te kijken, maar ik had 12, en dat was gemiddeld
Het is een feest bij mij thuis, met een biertje, helemaal alleen, omdat ik nu officieel nog maar 1 schilderijtje hoef voordat mn huis écht af isquote:Op woensdag 24 maart 2010 23:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
wat is t dan voor feestpilluh slikkuh ?
Whoehoequote:Op woensdag 24 maart 2010 23:52 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Het is een feest bij mij thuis, met een biertje, helemaal alleen, omdat ik nu officieel nog maar 1 schilderijtje hoef voordat mn huis écht af is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |