abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79489375
Ik dacht dat we eindelijk van Mensa_Allochtoon verlost waren. Helaas.

Bovendien, is dit niet een bijna exacte kopie van een van je eerdere topics?
Alleen dan onder een nieuwe account zo te zien....
pi_79489470
Oh je bent nu wel geemigreerd? Wat goed van je.

Wat wel altijd mooi was om te zien waren de fokkers die aannamen dat Mensa een moslim was.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:11:34 #153
83951 rashudo
project 2501
pi_79489596
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:04 schreef Flashwin het volgende:

[..]

bron?
Deduction my dear Watson..
Their eyes opaque.
pi_79489640
En:

China. Kutland.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:00:28 #155
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_79491564
Wat een kansloze OP . Je bent een trol of erg verzuurd. Aangezien Nederland vooral met de VS wordt vergeleken zal ik wat tegenargumenten geven .

Het is waar dat huizen en consumentenproducten in de VS over het algemeen goedkoper zijn dan in Nederland. Er zijn echter genoeg dingen waar Nederland beter is dan de VS.

Het klopt dat veel Nederlandse steden op elkaar lijken, je hebt veel van die 17e eeuwse grachtenpand steden en van die grijze nieuwbouw steden. In de VS lijken steden ook heel erg op elkaar. Daar heb je in het Noord-Oosten van die 19e eeuwse steden met tenements, vierkante blokken en skyscrapers zoals Chicago/Boston/NYC. Deze steden hebben dunne straten en zijn dichtbevolkt waardoor er veel files in het centrum zijn. In de rest van de VS heb je vooral van die "urban sprawl"-steden die nooit op lijken te houden, zoals LA/Atlanta/Phoenix etc. Aangezien iedereen ruimte en een tuin wil hebben worden ze heel groot en is er nergens een centrum te bekennen. Leuke architectuur is er ook weinig, steden als Amsterdam zijn 10x mooier. Ze zijn compleet voor de auto gemaakt (nergens een stoep, overal parkeerplaatsen) en het openbaar vervoer is er meestal een ramp. Je zit constant in de file, vooral in LA. Verder lijken de winkels in Amerikaanse steden ook op elkaar, dingen als Starbucks, McDonalds, Burger King die je hier overal ziet komen daar vandaan.

Nederland doet het qua sociale wetgeving veel beter. Ze hebben eindelijk (na 70 jaar!) in de VS een fatsoenlijk zorgsysteem ingevoerd. In Amerika komt het nog voor dat je 3 banen hebt en nog amper rond komt.

Je begint serieus over televisie? In de VS hebben ze FOX News, de meest hypocriete propagandazender op Aarde. De meeste TV-programma's in de VS zijn zeer sensatiebelust en overdreven snel gemonteerd. Verder hebben we hier meer spontane televisie zonder script, want imo beter overkomt dan alles acteren. Daar tegenover hebben ze daar wel goede fictie series, maar die kan je hier ook zien. (OK de Daily Show schopt kont, maar daar laten ze zien hoe erg Amerikaanse nieuwszenders zuigen)

Natuurlijk is gemiddeld Nederland geen filosoof, dat is nergens zo. Nederland heeft wel goede filosofen gehad zoals al genoemd. Ik zou zeggen dat de gemiddelde Amerikaan misschien wel dommer is dan een Nederlander. Je hebt een hoop meer biblebelt idioten daar en het land is op sommige plekken erg conservatief.

In de 2e Wereldoorlog waren we inderdaad behoorlijk slecht bewapend, maar dat is nu in Uruzgan echt niet meer zo. We doen zeker niet onder voor de Amerikaanse soldaten, alleen hebben we natuurlijk wel minder militairen. Verder is het onzin dat Uruzgan zo'n veilig gebied zou zijn vergeleken met de rest van Afghanistan. Het Amerikaanse leger zijn ook niet echt helden, want ze vallen vooral zwakke landen binnen.

In de VS is de benzine idd veel goedkoper, maar de gemiddelde Amerikaan vervuilt dubbel zoveel als een Nederlander. Alsof dat zo goed is. Ze rijden in gestoord grote SUVs, omdat het door een maas in de wet goedkoper is.

Die Nederlanders die je erop aanspraken dat je een uitkeringstrekker bent, zullen wel behoorlijke Tokkies zijn geweest . Dat soort problemen hebben ze in de VS net zo goed. Op het gebied van vrijheid van ras deed Amerika het nooit zo goed. Pas in 1964 mochten zwarten en blanken bij elkaar in de bus zitten en in 1968 mochten ze samen in dezelfde buurt wonen.

Nederland is geen strontland! Andere landen hebben ook problemen, die meestal erger zijn dan de problemen hier. Hoewel je een allochtoon bent, kom je wel over als een echte Nederlander want je bent een behoorlijke zeikerd .
pi_79491578
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 14:11 schreef rashudo het volgende:

[..]

Deduction my dear Watson..
Ik dacht altijd China..in andere topics praat TS over dat land alsof het utopia is..hij heeft volgens mij ook gezegd dat hij daar een tijd heeft gewerkt..

In ieder geval..TS is net als die drol StefanP. Gefrustreerd tot op het bot over hunzelf en hun eigen leven en uit onmacht projecteren op de nederlandse samenleving.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_79491734
allochToonVP
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:22:05 #158
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79492441
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:01 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ik dacht altijd China..in andere topics praat TS over dat land alsof het utopia is..hij heeft volgens mij ook gezegd dat hij daar een tijd heeft gewerkt..

In ieder geval..TS is net als die drol StefanP. Gefrustreerd tot op het bot over hunzelf en hun eigen leven en uit onmacht projecteren op de nederlandse samenleving.
China groeit wel he. Er is genoeg land en de steden worden steeds moderner en schoner ingericht. Als zij dat onverdeelde boeren binnenland nog moderner gaan inrichten voor de rijke Chinezen. Kan het best wel wat worden denk ik. Ts. is hier iig. weg. Dat lijkt mij dan geen gevalletje onmacht.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_79492744
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

China groeit wel he. Er is genoeg land en de steden worden steeds moderner en schoner ingericht. Als zij dat onverdeelde boeren binnenland nog moderner gaan inrichten voor de rijke Chinezen. Kan het best wel wat worden denk ik. Ts. is hier iig. weg. Dat lijkt mij dan geen gevalletje onmacht.
Weg uit Nederland maar nog wel op een stuk of 5 NL fora tirades houden over hoe "stronterig" dit land wel niet is. Dan zit het echt diep.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:29:27 #160
83951 rashudo
project 2501
pi_79492798
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Weglopen van problemen en schuld afschuiven is toch echt een gevalletje onmacht.

Je argumentatie laat zien dat: steden ouderwets en vies zijn, dat rijken worden voorgetrokken, dat boeren niets waard zijn en dat China nu niks is.

Met andere woorden, je kan beter je mond houden wat zo zet je jezelf voor lul.
Their eyes opaque.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:33:02 #161
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79492959
God. Ben een tijdje niet op Fok geweest, check ik weer 'es GC, zie ik exact dezelfde troll nog exact dezelfde topics maken. Hoe faal ben je dan; bedenk eens wat nieuws man
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:37:03 #162
83951 rashudo
project 2501
pi_79493157
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:33 schreef Catbert het volgende:
God. Ben een tijdje niet op Fok geweest, check ik weer 'es GC, zie ik exact dezelfde troll nog exact dezelfde topics maken. Hoe faal ben je dan; bedenk eens wat nieuws man
In China kennen ze niets anders, niet innoveren maar kopieren Zo heb je al duizend jaar hetzelfde recept voor eieren, lijkt me maar smerig.
Their eyes opaque.
pi_79493168
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:37 schreef rashudo het volgende:

[..]

In China kennen ze niets anders, niet innoveren maar kopieren Zo heb je al duizend jaar hetzelfde recept voor eieren, lijkt me maar smerig.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:41:25 #164
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79493386
quote:

Hoewel ik 't op zich wel 'es wil proberen
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:11:17 #165
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79494843
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:28 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Weg uit Nederland maar nog wel op een stuk of 5 NL fora tirades houden over hoe "stronterig" dit land wel niet is. Dan zit het echt diep.
Het kan je diep blijven zitten als je je altijd ergens aan hebt geërgerd lijkt me. Eindelijk kun je onderbouwd lekker kotsen op alles wat je zo verafschuwde. Duim omhoog voor TS
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:12:29 #166
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79494892
quote:

[..]

Kopieren en dán innoveren, dat kunnen ze weer wel. Helemaal geen slechte tactiek of wel?

Verder, mijn comment over nieuwe steden voor de rijkere chnezen is natuurlijk niet waar. Arm, middenklasse en rijk trekken allemaal gezamenlijk naar de nieuwe moderne steden. Dus alles blijft in balans. Ze kunnen ook niet anders want ze hebben mekaar nodig. China groeit snel.

Anders dan hier, waar een VVD-partij zegt dat iedereen gelijke kansen heeft wat in de praktijk natuurlijk niet waar is. Kun je in China wel aan de slag als je een talent hebt. Daar kunnen ze het zich niet permitteren moeilijk te doen omdat het economisch snel snel allemaal moet groeien. Hier mekkeren ze eerst om je papieren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Schenkstroop op 23-03-2010 16:18:53 ]
pi_79496124
en waarom woon je hier als je het kut vindt?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:48:44 #168
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79496527
Heb je het tegen mij of TS. Ik vind het hier niet kut hoor. Ik ben het alleen wel eens met Mensa-allochtoon dat Nederland niet erg mooi is ingericht. En ook nog erg duur.
pi_79496722
Pfff. Geen zin om het hele topic te lezen. Maar wat ben ik blij dat ik in Nederland woon. .
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:01:40 #170
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79497105
Grappig dat mensen die nog nooit in China geweest zijn het land zo op zitten te hemelen terwijl het voor een groot deel strontarm is en bovendien gewoon een dictatuur is. Leuk hoor al die 'verbeteringen' maar ondertussen is er nul vrijheid van meningsuiting.
pi_79507183
Paar puntjes maak je wel.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:08:53 #172
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_79507633
Ah je hebt best een punt af en toe. Natuurlijk zwaar gechargeerd maar dat maakt het ook wel weer grappig.
  woensdag 24 maart 2010 @ 00:41:46 #173
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_79516670
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoewel ik 't op zich wel 'es wil proberen
De smaak is redelijk hoor totaal niet wat je zou verwachten van een gerecht met de naam " 1000 jaar oud ei".

En China is een mooi land voor de toerist ( natuur, bergen, eeuwenoude cultuur). Maar om er echt plezierig in te wonen moet je veel geld hebben...Zo kwam ik dus tijdens mijn vakantie in China veel Buitenlanders ( waaronder ook Nederlanders ) tegen die daar een enorm villacomplex hadden gebouwd.

OT: Nederlandse huizen kunnen best wel wat kleur gebruiken...Het hele Nederlands straatbeeld is gewoon ongelooflijk saai . En in combinatie met het grijze Nederlandse weer .
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:24:15 #175
139770 Miasan
Roemer has it
pi_79517221
Een ode aan Nederland:

Nederland is niet super mooi of wat dan ook, maar als ik naar het buitenland ga (recent was ik in Duitsland, België en Slowakije - dus over andere landen kan ik weinig zeggen) is het eerste wat me opvalt dat het er zo'n troep is! Nederland is net een park. Saai misschien, maar wel geordend en rustig. In België bijv. zijn de huizen smerig en staan er van die lelijke masten met kabels langs de weg. Bah.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_79517614
Ik houd van jullie.
pi_79517624
Canada
pi_79517660
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 02:45 schreef Mensa--Allochtoon het volgende:
Ik houd van jullie.
Aha! Nu komt de aap uit de mouw.

Nou ik ben blij dat 'wij' voor de MBA van Mensa hebben kunnen betalen. Veel plezier ergens anders!
pi_79517676
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 03:02 schreef n0ir het volgende:
Veel plezier ergens anders!
Dankuwel hoor.
  woensdag 24 maart 2010 @ 06:51:12 #180
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79518086
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 16:12 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Kopieren en dán innoveren, dat kunnen ze weer wel. Helemaal geen slechte tactiek of wel?

Verder, mijn comment over nieuwe steden voor de rijkere chnezen is natuurlijk niet waar. Arm, middenklasse en rijk trekken allemaal gezamenlijk naar de nieuwe moderne steden. Dus alles blijft in balans. Ze kunnen ook niet anders want ze hebben mekaar nodig. China groeit snel.

Anders dan hier, waar een VVD-partij zegt dat iedereen gelijke kansen heeft wat in de praktijk natuurlijk niet waar is. Kun je in China wel aan de slag als je een talent hebt. Daar kunnen ze het zich niet permitteren moeilijk te doen omdat het economisch snel snel allemaal moet groeien. Hier mekkeren ze eerst om je papieren.

Omdat de arme boeren willen werken. De baantjes die ze krijgen zijn echter genoeg om een matrasje en wat vreten van te kunnen betalen. Volgens mij groeit het verschil tussen arm en rijk nog steeds heel snel in China. Kutland.
pi_79518629
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 06:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Omdat de arme boeren willen werken. De baantjes die ze krijgen zijn echter genoeg om een matrasje en wat vreten van te kunnen betalen. Volgens mij groeit het verschil tussen arm en rijk nog steeds heel snel in China. Kutland.
En het feit dat er mensenrechten geschonden worden en dat het een dictatuur is, maakt het ook niet veel beter natuurlijk.
  woensdag 24 maart 2010 @ 08:23:11 #182
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79518806
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En het feit dat er mensenrechten geschonden worden en dat het een dictatuur is, maakt het ook niet veel beter natuurlijk.
Dat het een dictatuur is hoeft geen nadeel te zijn. Dat er alleen maar slechte dictators zijn is wel jammer
pi_79523425
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:20:11 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_79524369
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:53 schreef Mensa--Allochtoon het volgende:
Wat klopt er allemaal niet aan dit land?
Helemaal mee eens
quote:
DE Nederlander:

*Relatief simpele zielen. De gemiddelde Nederlander denkt niet diep na over het leven, filosofeert niet. Nederland heeft geen Confufius, Plato, Decartes, Cicero, Ferdosi, Hume of Comte. Nederland heeft Gordon, de Toppers, Carlo en Irene.
Mwa, Nederland heeft dan niet zoveel beroemde mensen achter zich staan, Nederland doet wel veel uitvinden op bv het gebied van dijken en bv landbouw.
quote:
*Lui. Ook al blijven ze zo erop hameren dat bepaalde allochtonen zo lui zijn, ik kan na veel internationale omzwervingen vaststellen dat Nederlanders werkelijk een van de luiste volkeren ter wereld zijn (afgezien van Zuid Europeanen want die zijn echt te erg).
Ben ik niet met je eens. Nederlanders zijn lui omdat we het goed hebben, als we het niet zo ruim hadden gehad waren we ook stukken minder lui. Nederlanders zijn juist een redelijk hardwerkend volk.
quote:
*Laf. In WOII duurde het een kwartier voordat het land zich overgaf. In Afghanistan hebben Hollanders zowat het meest uber-veilige safe haven uitgekozen om te settlen. Doet me denken aan die serie 'daar komen de schutters'.
Nederland was neutraal in de oorlog en werd toch binnengevallen, daarbij werd even de grootste stad van ons land compleet met de grond gelijk gemaakt. Niet zo heel gek dat NL binnen 5 dagen onder de voet was gelopen als je niet voorbereidt bent op een oorlog. Als wij morgen ineens Belgie binnenvallen ben ik er van overtuigd dat we voor het avondeten het land hebben overgenomen, puur omdat het een verassing is.

Afghanistan zal ik kort over zijn: We zijn daar niet om het land over te nemen maar om de rust te bewaken. Dat doe je doorgaans niet aan het front
quote:
*Incompetent. Kijk maar naar het spoornetwerk. Zelfs armere landen lukt het om een spoornetwerk draaiende te houden in sneeuw, ijzel, storm, wind. In NL valt alles stil bij een paar herfstbladeren. Get a life man. Ga anders eens op cursus op Duitsland, daar hebben ze nog veel meer bomen dan die tweeënhalve eikenboom bij jullie. http://www.telegraaf.nl/b(...)_NS_te_helpen__.html
Eerst noem je een arm land en vervolgens kom je met duitsland aanzetten. Je moet niet vergeten dat we niet alleen 1 vd meest intensief bereden spoorwegen ter wereld hebben maar dat die spoorwegen ook nog eens erg dicht op elkaar liggen allemaal. Er hoeft maar iets fout te gaan of de hele boel staat stil.
Als je maar 1 trein per dag laat rijden over 1 spoor kan er ook weinig fout gaan
quote:
*Op vakantie ? Een Nederlander gaat op een camping in Frankrijk, MET Nederlanders.
true
quote:
M.a.w., Nederland is een drolland en als je hier trots op bent heb je psychische hulp nodig.
Gewoon de feiten onder ogen zien. Nederland is een strontland.
quote:
En ik denk dat alle allochtonen dit vinden, maar niet iedereen is zo eerlijk als ondergetekende.
Als alle allochtonen het zo'n kutland vinden, waarom komen ze dan massaal hierheen. Misschien omdat ze hier een uitkering kunnen krijgen ook al voeren ze geen tiefus uit? Misschien omdat ze hier niet gestenigd worden als ze verkracht zijn? Misschien omdat ze hier wel mogen zeggen wat ze denken? Misschien omdat ze hier wel toekomstkansen zien? Misschien omdat ze hier wel zonder tent over hun lichaam over straat mogen? Misschien omdat ze hier niet doodgeschoten worden?
quote:
PS: Voordat jullie gaan zeiken dat ik maar moet emigreren; Dat heb ik natuurlijk al lang gedaan.
Waar ben je heen verhuisd?

En ben het deels wel met je eens hoor. Sommige dingen kunnen écht veel beter. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen maar er zijn ook veel dingen wél goed in dit land.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_79532311
quote:
[b]Op woensdag 24 maart 2010 11:20
Als alle allochtonen het zo'n kutland vinden, waarom komen ze dan massaal hierheen.
Omdat de meeste sociaal zwakkeren zijn in land van herkomst. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld een "rijke" Marokkaan, in Marokko zal blijven als hij het goed heeft.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:06:55 #186
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79532427
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wij gaan ook steeds meer leven in een dictatuur, en we hebben het nieteens door!
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:19:24 #187
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79532906
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:06 schreef Schenkstroop het volgende:
Wij gaan ook steeds meer leven in een dictatuur, en we hebben het nieteens door!
OH NOES!!!11111oneoneleven
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:27:27 #188
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79533250
^^ zie, er worden alleen grappen over gemaakt.
pi_79533540
Fijn dat je je hart even lucht!
Ja en dus?
pi_79533571
Mischien typisch als ik dit zeg als buitenlander, maar TS heeft gewoon gelijk.
Nederland is een lelijke land, dat het allemaal goed geregeld is, en dat het zeer welvarend is, is dan wel zo, maar daar houdt het ook meteen op.Het oog wil ook wat.
De straten zijn smal, er staan gewoonweg teveel oude gebouwen(die erg smal zijn, net zoals de straten en TE eentonig!!), mischien is het een stukje cultuur, maar het is gewoon lelijk.
De steden lijken allemaal opelkaar, overal kom je precies dezelfde Hema tegen, precies dezelfde kruidvat, precies dezelfde Albertheijn etc etc etc,.
En de fiets, godverdomme wat heb ik een hekel aan de fiets.

Ik zou trouwens nooit voor Nederland kiezen als ik de keuze had, immers, ik kwam hier als kind.
Momenteel ook plannen om te emigreren, want mijn ogen beginnen te bloeden als ik naar buiten kijk.
lol?
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:37:04 #191
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79533662
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:27 schreef Schenkstroop het volgende:
^^ zie, er worden alleen grappen over gemaakt.
Ja want je haalt ook bronnen aan en geeft argumenten enzo voor je claim dat we weg zouden glijden richting een dictatuur...
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:41:42 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79533856
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja want je haalt ook bronnen aan en geeft argumenten enzo voor je claim dat we weg zouden glijden richting een dictatuur...
Geen aanwijzing is natuurlijk goed genoeg voor degenen die liever wegkijken.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:17 #193
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_79533994
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:34 schreef Nass het volgende:
Nederland is een lelijke land, dat het allemaal goed geregeld is, en dat het zeer welvarend is, is dan wel zo, maar daar houdt het ook meteen op.Het oog wil ook wat.
De straten zijn smal, er staan gewoonweg teveel oude gebouwen(die erg smal zijn, net zoals de straten en TE eentonig!!), mischien is het een stukje cultuur, maar het is gewoon lelijk.
De steden lijken allemaal opelkaar, overal kom je precies dezelfde Hema tegen, precies dezelfde kruidvat, precies dezelfde Albertheijn etc etc etc,.

Ik zou trouwens nooit voor Nederland kiezen als ik de keuze had, immers, ik kwam hier als kind.
Momenteel ook plannen om te emigreren, want mijn ogen beginnen te bloeden als ik naar buiten kijk.
in het buitenland is ook elke McDonalds, Woolworth of *insert random Supermarché* hetzelfde hoor
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:39 #194
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_79534014
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 10:58 schreef Vengerr het volgende:
[ afbeelding ]
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:49:04 #195
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79534145
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Geen aanwijzing is natuurlijk goed genoeg voor degenen die liever wegkijken.
Ja, op dezelfde manier lullen gristenen zich uit alle discussies. Jij hebt kennelijk evenveel inhoud.
  woensdag 24 maart 2010 @ 15:52:40 #196
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79534295
Gut gut je ziet het of je ziet het niet. zo simpel. Ik zie dat de aars van fok weer terug is. Gaan we weer
pi_79534483
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:34 schreef Nass het volgende:

Ik woon in Leiden en dat is idd een oude stad met oude gebouwen en ook qua winkels is het hetzelfde laken een pak maarrrrrrr, het is -als je even verder kijkt- een stad met heel veel historie en in die oude gebouwen speelden zich vele levens af.

Gewoon even verder kijken dan het centrum dus, vaak al 1 steegje verder loop je in een geheel andere wereld. En nee, Nederland lijkt niet op Disneyland.........gelukkig maar, ik zou doodongelukkig worden in zo'n "schone" schijnwereld, van mij mag een stad leven en soms ook ellende uitstralen.

En dan heb ik het alleen nog maar over de steden, het platteland is verre van klein bebouwd. Grote boerderijen, grote weilanden en zelfs hier in de randstad is dat nog niet eens zo ver buiten de bebouwde kom.

Bloedende ogen, kom op zeg. Open je ogen, lijkt me een beter plan.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_79534527
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:45 schreef Salamando het volgende:

[..]

in het buitenland is ook elke McDonalds, Woolworth of *insert random Supermarché* hetzelfde hoor
Toch ervaar je het gevoel alsof het anders is, gewoon omdat de buurt anders is.
Hier zijn alle winkelcentrums hetzelfde, je hebt 1 lange straat, en aan beide kanten winkels, that's it!

Ik was afgelopen zomer in Amerika, en ik heb genoten van de diversiteit omtrent de winkels, 'The malls' zien er allemaal anders uit, zijn stuk voor stuk erg groot, en je bent altijd droog!
Niets fietsen, neem je auto(Je zit lekker, geen last van tegenwind/regen, geen zweet, muziek zo hard als je wilt, of zo laag mogelijk omdat je met je vrienden in de auto praat etc etc), parkeer hem in de ubergrote GRATIS parkeerplaats, en ga shoppen!

Hier in nederland is een auto een luxe(Ja echt, en het is dan ook nog eens een zeer welvarend land), in Amerika hebben ze minstens 2 auto's per gezin, en dat kan oplopen tot 4/5
En laat ik maar niet beginnen over de bakken die Nederlanders rijden, je ziet overal een twingo, een volkswagen en meer van dat meuk, en ook nog eens bijna allemaal een hatchback
lol?
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:00:40 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79534664
De architectuur in Nederland en de indeling is gewoon de reflectie van de mensen zelf en hoe zij denken. Rechttoe rechtan maar nogal bekrompen en gierig dus.
pi_79534700
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:56 schreef Parlay het volgende:

[..]

Ik woon in Leiden en dat is idd een oude stad met oude gebouwen en ook qua winkels is het hetzelfde laken een pak maarrrrrrr, het is -als je even verder kijkt- een stad met heel veel historie en in die oude gebouwen speelden zich vele levens af.

Gewoon even verder kijken dan het centrum dus, vaak al 1 steegje verder loop je in een geheel andere wereld. En nee, Nederland lijkt niet op Disneyland.........gelukkig maar, ik zou doodongelukkig worden in zo'n "schone" schijnwereld, van mij mag een stad leven en soms ook ellende uitstralen.

En dan heb ik het alleen nog maar over de steden, het platteland is verre van klein bebouwd. Grote boerderijen, grote weilanden en zelfs hier in de randstad is dat nog niet eens zo ver buiten de bebouwde kom.

Bloedende ogen, kom op zeg. Open je ogen, lijkt me een beter plan.
Historie kan mij serieus aan mijn kont roesten. Ik wil modern, nieuw, iets van deze tijd, iets straks!
En de weilanden zijn dan wel rustgevend, lang genieten kun je er niet, want de stank is afentoe extreem.
lol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')