abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79643484
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:26 schreef MdMa98 het volgende:
Maar ik ben maar 3 weken met haar omgegaan gewoon de kleine dingen:

In de auto: 130 rijden (120 max)
Zij: god heeft liever niet dat je 130 rijdt.
Ik:

Of een vriend van mij die compleet bekeerd is door zijn vriendin (ook weer e.o.a aftakking)

Hij: Jongens jullie moeten echt geloven dat de heer bestaat! Ik ben er van overtuigd, heb hem gezien!
Wij: (aan het bier)

Gelovig? prima, maar hou lekker voor je
Dan wordt het geloof wel heel beperkend. Ik heb zelf bewust voor het geloof gekozen, maar niet voor een leven met beperkingen. Het calvinisme (hard werken en sober leven) is allang verleden tijd.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:38:47 #177
294141 tarantism
hups in die kont
pi_79643736
Beste Matthijs, misschien is dit een vreemde vraag, maar ik heb nooit begrepen wat 'Jezus leeft' nu betekent.

Gaat het hier om een slagzin die verwijst naar een persoon, die ook echt als individu in leven is, of is het meer een beschrijving van een gedachte, of een situatie(zoals in: 'het vraagstuk privacybescherming leeft onder Nederlanders')

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen stellen

Alvast bedankt voor je antwoord
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:53:40 #178
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_79644019
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:38 schreef tarantism het volgende:
Beste Matthijs, misschien is dit een vreemde vraag, maar ik heb nooit begrepen wat 'Jezus leeft' nu betekent.

Gaat het hier om een slagzin die verwijst naar een persoon, die ook echt als individu in leven is, of is het meer een beschrijving van een gedachte, of een situatie(zoals in: 'het vraagstuk privacybescherming leeft onder Nederlanders')

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen stellen

Alvast bedankt voor je antwoord
Ik zal het proberen uit te leggen, toen Jezus aan het kruis is gestorven is hij drie dagen dood geweest.
God heeft hem uit de doden opgewekt en uiteindelijk in de hemel opgenomen
handelingen1vers11 die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.
Jezus is op dit moment als verheerlijkt mens in de hemel en zal binnenkort als hij terugkomt zichtbaar regeren op de aarde, vanuit Jeruzalem. In die tussentijd is het de heilige geest, in bekeerde mensen die zijn werk doet.

De bijbel staat ook vol met profetien, allerlei dingen die vlak voor de wederkomst op deze aarde gaan gebeuren.
pi_79644054
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:53 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

Ik zal het proberen uit te leggen, toen Jezus aan het kruis is gestorven is hij drie dagen dood geweest.
handelingen1vers11 die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.
Jezus is op dit moment als verheerlijkt mens in de hemel en zal binnenkort als hij terugkomt zichtbaar regeren op de aarde, vanuit Jeruzalem. In die tussentijd is het de heilige geest, in bekeerde mensen die zijn werk doet.
Ken je deze ook al?

The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:25:48 #180
294141 tarantism
hups in die kont
pi_79644742
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:53 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

De bijbel staat ook vol met profetien, allerlei dingen die vlak voor de wederkomst op deze aarde gaan gebeuren.
Ah oke, dank je voor je uitleg.

Misschien nog een vraag: denk jij persoonlijk dat Jezus over niet al te lange tijd terugkeert op aarde, bijvoorbeeld nog binnen de duur van jouw leven? Of duurt het nog vele eeuwen tot de terugkomst van Jezus?

wederom alvast bedankt
pi_79645044
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:29 schreef VeerEli het volgende:
Maar hoezo is het automatisch zo dat als mensen in verschillende goden geloven, het daarom allemaal maar verzonnen is?
Een kerel die in de lucht hangt: God
Een zoon die een moeder heeft die maagd is: Jezus
Ik kan nog wel even door gaan, maar zelfs op de basisschool geloofde ik die sprookjes al niet meer.
De bijbelse verhalen vind ik nog steeds prachtig, maar meer dan een verhaal is het niet.
pi_79646355
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:43 schreef EviL_AleX het volgende:

[..]

Is dat niet fout...? Behoor je niet van iedereen in gelijke mate te houden...?
Hoezo?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:43:45 #183
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_79646579
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:26 schreef MdMa98 het volgende:
Maar ik ben maar 3 weken met haar omgegaan gewoon de kleine dingen:

In de auto: 130 rijden (120 max)
Zij: god heeft liever niet dat je 130 rijdt.
Ik:

Of een vriend van mij die compleet bekeerd is door zijn vriendin (ook weer e.o.a aftakking)

Hij: Jongens jullie moeten echt geloven dat de heer bestaat! Ik ben er van overtuigd, heb hem gezien!
Wij: (aan het bier)

Gelovig? prima, maar hou lekker voor je
Brrrrr, ik moet er niet aan denken.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:51:40 #184
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_79646778
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo?
Hij gaat er helaas niet op in. Ik wilde aantonen hoe krom het is om te geloven dat alle mensen gelijk zijn.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:47:41 #185
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_79649942
Ik geloof niet in een god, of enig ander supernaturalistisch iets. Ik geloof in het naturalisme: de kracht van de wetenschap; observeren, evalueren en concluderen.

Ik heb respect voor mensen die geloven, maar ik zal ze nooit kunnen begrijpen. En wanneer een gelovige de discussie met mij aangaat, zal ik kosten nog moeite sparen om dingen die eenvoudigweg niet kloppen uit de wereld te helpen.

Om die reden zou ik nooit, maar dan ook nooit samen kunnen leven met iemand die een dergelijk wereldbeeld heeft.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')