Dan wordt het geloof wel heel beperkend. Ik heb zelf bewust voor het geloof gekozen, maar niet voor een leven met beperkingen. Het calvinisme (hard werken en sober leven) is allang verleden tijd.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:26 schreef MdMa98 het volgende:
Maar ik ben maar 3 weken met haar omgegaan gewoon de kleine dingen:
In de auto: 130 rijden (120 max)
Zij: god heeft liever niet dat je 130 rijdt.
Ik:![]()
Of een vriend van mij die compleet bekeerd is door zijn vriendin (ook weer e.o.a aftakking)
Hij: Jongens jullie moeten echt geloven dat de heer bestaat! Ik ben er van overtuigd, heb hem gezien!
Wij: (aan het bier)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelovig? prima, maar hou lekker voor je
Ik zal het proberen uit te leggen, toen Jezus aan het kruis is gestorven is hij drie dagen dood geweest.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:38 schreef tarantism het volgende:
Beste Matthijs, misschien is dit een vreemde vraag, maar ik heb nooit begrepen wat 'Jezus leeft' nu betekent.
Gaat het hier om een slagzin die verwijst naar een persoon, die ook echt als individu in leven is, of is het meer een beschrijving van een gedachte, of een situatie(zoals in: 'het vraagstuk privacybescherming leeft onder Nederlanders')
Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen stellen
Alvast bedankt voor je antwoord
Ken je deze ook al?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:53 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen, toen Jezus aan het kruis is gestorven is hij drie dagen dood geweest.
God heeft hem uit de doden opgewekt en uiteindelijk in de hemel opgenomen
handelingen1vers11 die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.
Jezus is op dit moment als verheerlijkt mens in de hemel en zal binnenkort als hij terugkomt zichtbaar regeren op de aarde, vanuit Jeruzalem. In die tussentijd is het de heilige geest, in bekeerde mensen die zijn werk doet.
Ah oke, dank je voor je uitleg.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:53 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ik zal het proberen uit te leggen, toen Jezus aan het kruis is gestorven is hij drie dagen dood geweest.
God heeft hem uit de doden opgewekt en uiteindelijk in de hemel opgenomen
handelingen1vers11 die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.
Jezus is op dit moment als verheerlijkt mens in de hemel en zal binnenkort als hij terugkomt zichtbaar regeren op de aarde, vanuit Jeruzalem. In die tussentijd is het de heilige geest, in bekeerde mensen die zijn werk doet.
De bijbel staat ook vol met profetien, allerlei dingen die vlak voor de wederkomst op deze aarde gaan gebeuren.
Een kerel die in de lucht hangt: Godquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:29 schreef VeerEli het volgende:
Maar hoezo is het automatisch zo dat als mensen in verschillende goden geloven, het daarom allemaal maar verzonnen is?
Hoezo?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:43 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Is dat niet fout...? Behoor je niet van iedereen in gelijke mate te houden...?
Brrrrr, ik moet er niet aan denken.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:26 schreef MdMa98 het volgende:
Maar ik ben maar 3 weken met haar omgegaan gewoon de kleine dingen:
In de auto: 130 rijden (120 max)
Zij: god heeft liever niet dat je 130 rijdt.
Ik:![]()
Of een vriend van mij die compleet bekeerd is door zijn vriendin (ook weer e.o.a aftakking)
Hij: Jongens jullie moeten echt geloven dat de heer bestaat! Ik ben er van overtuigd, heb hem gezien!
Wij: (aan het bier)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelovig? prima, maar hou lekker voor je
Hij gaat er helaas niet op in. Ik wilde aantonen hoe krom het is om te geloven dat alle mensen gelijk zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |