abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79467981
Heb al het 1 en ander doorgelezen op internet inclusief hier ook een topic over dit onderwerp.

Als je dan zo op internet leest hoe erg hard gelovige reageren op het idee dat je met iemand een relatie aangaat die niet gelovig is. Die haalt je bij god weg ... en dat soort dingen zie je telkens voorbij komen. Maar ik vind dit zulke enge gedachten.

Daarnaast bots je zo vaak je hoofd in de relatie. Ook al zouden wij elkaar er vrij in laten. Maar je merkt telkens zo'n indirecte druk richting het geloof. Ben er wel eens heen geweest met een kerstviering... en dan krijg je zo'n sterk gevoel van een cult.

Naja mensen die hier ervaring in hebben of een mening?

Laten we het wel een beetje respectvol houden aub
pi_79468230
Ik heb kort geleden een meisje ontmoet die gelovig is. Ze zat dan weer bij e.o.a aftakking waarbij sex gewoon mocht. Maar ondanks dat, werkte het totaal niet, ik ben niet gelovig.

Voorbeeld:

Zondagochtend de televisie even aan, en ja start op nederland 1... heilige zang..

Ik; Getver, direct zet ik hem op een andere zender
Zij: Ja maar ik vind het mooi om te kijken
Ik:
Zij:
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 maart 2010 @ 22:07:02 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_79468628
Nee maar ok
Ik ben ook gelovig, maar niet zo zwaar ken ook voorbeelden van relaties die stuk zijn gegaan doordat mensen het te zwaar erdoorheen drukken, dat vind ik niet zo gezond.

Ik zou zeggen, ga gewoon bij haar weg als je er niet mee om kan gaan waarschijnlijk blijft ze toch zo.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 22 maart 2010 @ 22:10:49 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_79468882
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb kort geleden een meisje ontmoet die gelovig is. Ze zat dan weer bij e.o.a aftakking waarbij sex gewoon mocht. Maar ondanks dat, werkte het totaal niet, ik ben niet gelovig.

Voorbeeld:

Zondagochtend de televisie even aan, en ja start op nederland 1... heilige zang..

Ik:
Zij:
  maandag 22 maart 2010 @ 22:16:28 #5
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_79469254
'T werkt niet in een relatie, mijn ex is gelovig (heiden) en ik geloof in helemaal niks. Op net dat ene na hadden we een hele goede relatie maar zij miste datgene bij mij wat voor haar zo belangrijk was.
Ja, behalve soms.
pi_79469400
Ouders van mijn vriendin behoorlijk gelovig. Niet extreem ofzo, maar wel echt er mee bezig.
Mijn vriendin zelf geloofd wel in God, maar ze doet er voor de rest niets mee.
Enige lastige is dat we van die ouders niet bij elkaar mogen slapen op 1 kamer. Maar daar raak je wel aan gewend
Ze respecteren verder volledig dat ik niet gelovig ben.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 22 maart 2010 @ 22:20:33 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_79469554
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:01 schreef MdMa98 het volgende:

Voorbeeld:

Ik:
Zij:
Mjah inderdaad
Ik denk ook niet dat een relatie kan werken als de één wel gelooft en de ander niet. Zeker in het voorbeeld dat MdMa98 hier geeft. "zij" is in dit geval te gelovig voor iemand die niet gelooft.

Alleen als je iemand hebt die "misschien" gelooft kan het wmb (voorbeeld):

jij "denk jij dat er iets is na de dood "
zij: "ja dat denk ik wel "
jij: "mmmm ik denk het niet hoor "
zij: "okee, we zien wel . GODVERDOMME de kat heeft in huis gescheten!!! "
jij "ruim je het even op ? "
zij: "ja schatje "
pi_79469696
haha het is prettig om een wat luchtige discussie erover te hebben

maar idd het voorbeeld met op zondag morgen de tv aan. ja heb vaak zoiets van... als ik opdring dat god niet echt is... owh dat kan niet! en aandringen dat hij wel bestaat kan wel...

naja tis niet alleen maar zo gepolariseerd! meeste momenten zijn goed tussen haar en mij. het is vooral buiten onze relatie mensen uit haar vriendengroep(gelovigen) die dan druk op haar uitoefenen. daar word ik zo pissig van
pi_79469942
Maar ik ben maar 3 weken met haar omgegaan gewoon de kleine dingen:

In de auto: 130 rijden (120 max)
Zij: god heeft liever niet dat je 130 rijdt.
Ik:

Of een vriend van mij die compleet bekeerd is door zijn vriendin (ook weer e.o.a aftakking)

Hij: Jongens jullie moeten echt geloven dat de heer bestaat! Ik ben er van overtuigd, heb hem gezien!
Wij: (aan het bier)

Gelovig? prima, maar hou lekker voor je
pi_79470135
nou ik krijg vaak het argument je moet er open voor staan... maar zou ik dan niet eerder 100 andere geloven afgaan voordat ik christelijke geloof accepteer?

staat zover van de realiteit voor mij
pi_79470248
Wat vind jij zelf van geloof?

De hele gedachtegang zou al flink met die van mij botsen en dat is iets wat ik niet graag in mijn vriendin zou willen zien. Laat staan dat ik er constant mee geconfronteerd word.
  maandag 22 maart 2010 @ 22:35:31 #12
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_79470415
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:26 schreef MdMa98 het volgende:
Maar ik ben maar 3 weken met haar omgegaan gewoon de kleine dingen:

In de auto: 130 rijden (120 max)
Zij: god heeft liever niet dat je 130 rijdt.
Ik:

Of een vriend van mij die compleet bekeerd is door zijn vriendin (ook weer e.o.a aftakking)

Hij: Jongens jullie moeten echt geloven dat de heer bestaat! Ik ben er van overtuigd, heb hem gezien!
Wij: (aan het bier)

Gelovig? prima, maar hou lekker voor je
Haha, ik scharrel een beetje met een extreme christen, maar die heeft me nog niet één keer geprobeerd te bekeren gelukkig.
Ja, behalve soms.
pi_79470500
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:35 schreef Grimbert het volgende:

[..]

Haha, ik scharrel een beetje met een extreme christen, maar die heeft me nog niet één keer geprobeerd te bekeren gelukkig.
Als diegene jou respecteerd, zal het ook niet gebeuren.
  maandag 22 maart 2010 @ 22:38:55 #14
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_79470609
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:37 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Als diegene jou respecteerd, zal het ook niet gebeuren.
Dat doet ze volgens mij ook wel, en ik haar ook.
Ja, behalve soms.
pi_79470719
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:32 schreef Fortitude het volgende:
Daar kan ik kort over zijn. Ik heb niet één overtuiging die niet openstaat voor een rationeel kritisch oordeel, of die vaststaat gedurende mijn hele leven.
pi_79470756
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:32 schreef Fortitude het volgende:

De hele gedachtegang zou al flink met die van mij botsen en dat is iets wat ik niet graag in mijn vriendin zou willen zien. Laat staan dat ik er constant mee geconfronteerd word.
Met mij botst dit ook enorm. Heb niks met het geloof maar is echt een super meid dus je hebt zoiets van... ja met elke meid is wel wat. Zolang zij mij respecteert dat ik mijn ding daarin doe.(niks dus)
pi_79471261
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef Blepper het volgende:

Zolang zij mij respecteert dat ik mijn ding daarin doe.
Eens. Maar doet ze dit niet dan? Sociale druk van kennissen kan zij niks aan doen. Heilig zang mooi vinden is ook niet bepaald druk op jou uitoefenen. Je zal steeds met geloof geconfronteerd worden, het is nou eenmaal een groot deel van haar leven. Dit is iets wat jij van haar moet accepteren. En daarmee bedoel ik dus ook dat je haar geloof niet gaat opvatten alsof zij jou probeert te overtuigen.
pi_79473360
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:23 schreef Paul het volgende:
Mensen die niet geloven komen gewoon in de hel, sorry
+
pi_79475423
M'n vriend gelooft, ik niet. Merk er vrijwel niets van, als hij het niet gezegd zou hebben, zou ik het denk ik niet eens geweten hebben. Geen problemen ook verder. Laatst nog wat luchtige grappen over gemaakt.
Alleen schelden met 'godverdomme' doe ik niet meer in zijn bijzijn, vindt hij niet zo fijn.
pi_79475675
tvp. Ik moet mij ook inhouden wat betreft godverdomme.
pi_79475726
Het rolt ook zo lekker van de tong af, het is net roggelen zonder te roggelen. Op het werk moet ik mij ook inhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fortitude op 23-03-2010 00:43:52 ]
pi_79475902
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef Blepper het volgende:
Heb al het 1 en ander doorgelezen op internet inclusief hier ook een topic over dit onderwerp.

Als je dan zo op internet leest hoe erg hard gelovige reageren op het idee dat je met iemand een relatie aangaat die niet gelovig is. Die haalt je bij god weg ... en dat soort dingen zie je telkens voorbij komen. Maar ik vind dit zulke enge gedachten.

Daarnaast bots je zo vaak je hoofd in de relatie. Ook al zouden wij elkaar er vrij in laten. Maar je merkt telkens zo'n indirecte druk richting het geloof. Ben er wel eens heen geweest met een kerstviering... en dan krijg je zo'n sterk gevoel van een cult.

Naja mensen die hier ervaring in hebben of een mening?

Laten we het wel een beetje respectvol houden aub
Heb het topic niet helemaal doorgelezen.
Maar het hangt helemaal af van hoe 'gelovig' je vriendin is.
Gebruikt ze het geloof als een richtlijn (wat ik ook doe) of is ze helemaal strikt aan de 10 geboden om het zo maar effe hard te noemen.
Volgens mij moet je het een beetje relativeren, de bijbel is natuurlijk ook al oud.
Gebruik die als een richtlijn in de huidige tijd en relativeer het een beetje naar deze tijd.

Er zijn nog al wat stromingen in het christelijk geloof die daarover niet allemaal hetzelfde denken.
Maar dat hou je altijd natuurlijk, blijf rechtvaardig, dat is het belangrijkste.
Do what you love, love what you do!
pi_79476148
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:59 schreef Paul het volgende:
Leuk dat je vriendin gelovig is, ik hoop dat ze je veel kan bijbrengen.
Open je hart voor god, en hij zal bij je binnen treden
Haal jouw vriendin weg bij God en jij kunt bij haar naar binnen treden.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79476230
Dat hele geloof gezeik, kan er nog steeds niet bij kwam er paar jaar terug pas achter dat er echt mensen zijn die geloven in dat slang appel gedoe etc.

Ik dacht dat ze gewoon een grapje aan het maken waren.
En nog snap ik het niet.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 07:00:37 #25
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_79477649
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:25 schreef Chule het volgende:
M'n vriend gelooft, ik niet. Merk er vrijwel niets van, als hij het niet gezegd zou hebben, zou ik het denk ik niet eens geweten hebben. Geen problemen ook verder. Laatst nog wat luchtige grappen over gemaakt.
Alleen schelden met 'godverdomme' doe ik niet meer in zijn bijzijn, vindt hij niet zo fijn.
Omdat je met dat woord namelijk iets over je afroept, steeds als je het zegt, vraag je aan God of hij je wilt verdoemen. Als er geen bekering plaatsvindt en je niet gered wordt door geloof in Jezus, dan is een waarschuwing, dat God het uitvoert voor eeuwig. In zijn liefde en geduld wilt hij mensen redden van de vlammen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')