quote:Op maandag 22 maart 2010 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb kort geleden een meisje ontmoet die gelovig is. Ze zat dan weer bij e.o.a aftakking waarbij sex gewoon mocht. Maar ondanks dat, werkte het totaal niet, ik ben niet gelovig.
Voorbeeld:
Zondagochtend de televisie even aan, en ja start op nederland 1... heilige zang..
Ik; Getver, direct zet ik hem op een andere zender
Zij: Ja maar ik vind het mooi om te kijken
Ik:![]()
Zij:
Mjah inderdaadquote:Op maandag 22 maart 2010 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Ik heb kort geleden een meisje ontmoet die gelovig is. Ze zat dan weer bij e.o.a aftakking waarbij sex gewoon mocht. Maar ondanks dat, werkte het totaal niet, ik ben niet gelovig.
Voorbeeld:
Zondagochtend de televisie even aan, en ja start op nederland 1... heilige zang..
Ik; Getver, direct zet ik hem op een andere zender
Zij: Ja maar ik vind het mooi om te kijken
Zij:
Haha, ik scharrel een beetje met een extreme christen, maar die heeft me nog niet één keer geprobeerd te bekeren gelukkig.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:26 schreef MdMa98 het volgende:
Maar ik ben maar 3 weken met haar omgegaan gewoon de kleine dingen:
In de auto: 130 rijden (120 max)
Zij: god heeft liever niet dat je 130 rijdt.
Of een vriend van mij die compleet bekeerd is door zijn vriendin (ook weer e.o.a aftakking)
Hij: Jongens jullie moeten echt geloven dat de heer bestaat! Ik ben er van overtuigd, heb hem gezien!
Wij: (aan het bier)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelovig? prima, maar hou lekker voor je
Als diegene jou respecteerd, zal het ook niet gebeuren.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:35 schreef Grimbert het volgende:
[..]
Haha, ik scharrel een beetje met een extreme christen, maar die heeft me nog niet één keer geprobeerd te bekeren gelukkig.
Dat doet ze volgens mij ook wel, en ik haar ook.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:37 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Als diegene jou respecteerd, zal het ook niet gebeuren.
Daar kan ik kort over zijn. Ik heb niet één overtuiging die niet openstaat voor een rationeel kritisch oordeel, of die vaststaat gedurende mijn hele leven.quote:
Met mij botst dit ook enorm. Heb niks met het geloof maar is echt een super meid dus je hebt zoiets van... ja met elke meid is wel wat. Zolang zij mij respecteert dat ik mijn ding daarin doe.(niks dus)quote:Op maandag 22 maart 2010 22:32 schreef Fortitude het volgende:
Wat vind jij zelf van geloof?
De hele gedachtegang zou al flink met die van mij botsen en dat is iets wat ik niet graag in mijn vriendin zou willen zien. Laat staan dat ik er constant mee geconfronteerd word.
Eens. Maar doet ze dit niet dan? Sociale druk van kennissen kan zij niks aan doen. Heilig zang mooi vinden is ook niet bepaald druk op jou uitoefenen. Je zal steeds met geloof geconfronteerd worden, het is nou eenmaal een groot deel van haar leven. Dit is iets wat jij van haar moet accepteren. En daarmee bedoel ik dus ook dat je haar geloof niet gaat opvatten alsof zij jou probeert te overtuigen.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef Blepper het volgende:
Zolang zij mij respecteert dat ik mijn ding daarin doe.
quote:Op maandag 22 maart 2010 22:23 schreef Paul het volgende:
Mensen die niet geloven komen gewoon in de hel, sorry
Heb het topic niet helemaal doorgelezen.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:57 schreef Blepper het volgende:
Heb al het 1 en ander doorgelezen op internet inclusief hier ook een topic over dit onderwerp.
Als je dan zo op internet leest hoe erg hard gelovige reageren op het idee dat je met iemand een relatie aangaat die niet gelovig is. Die haalt je bij god weg ... en dat soort dingen zie je telkens voorbij komen. Maar ik vind dit zulke enge gedachten.
Daarnaast bots je zo vaak je hoofd in de relatie. Ook al zouden wij elkaar er vrij in laten. Maar je merkt telkens zo'n indirecte druk richting het geloof. Ben er wel eens heen geweest met een kerstviering... en dan krijg je zo'n sterk gevoel van een cult.
Naja mensen die hier ervaring in hebben of een mening?
Laten we het wel een beetje respectvol houden aub
Haal jouw vriendin weg bij God en jij kunt bij haar naar binnen treden.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:59 schreef Paul het volgende:
Leuk dat je vriendin gelovig is, ik hoop dat ze je veel kan bijbrengen.
Open je hart voor god, en hij zal bij je binnen treden
Omdat je met dat woord namelijk iets over je afroept, steeds als je het zegt, vraag je aan God of hij je wilt verdoemen. Als er geen bekering plaatsvindt en je niet gered wordt door geloof in Jezus, dan is een waarschuwing, dat God het uitvoert voor eeuwig. In zijn liefde en geduld wilt hij mensen redden van de vlammen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:25 schreef Chule het volgende:
M'n vriend gelooft, ik niet. Merk er vrijwel niets van, als hij het niet gezegd zou hebben, zou ik het denk ik niet eens geweten hebben. Geen problemen ook verder. Laatst nog wat luchtige grappen over gemaakt.
Alleen schelden met 'godverdomme' doe ik niet meer in zijn bijzijn, vindt hij niet zo fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |