quote:
Op zondag 11 april 2010 03:19 schreef Burakius het volgende:[..]
Lees nu eens:
".. Adam, de zoon van God" (Lucas 3:38)
" Want ik zal voor Israël een vader zijn, en Efraim mijn eerstgeboren." (Jeremiah 31:9)
".. Hij heeft mij (David) gezegd: Gij zijt Mijn Zoon; ik heb u heden verwekt." (Psalmen 2:7)
Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God." (Romeinen 8:14).
Romeinen: Laten we ieder het zijne geven; wat hij hier zegt is verstandig (Paulus ). Kun je niet zien dat in de taal van de jood, elke rechtgeaarde persoon, elke Jan Piet en Klaas die de Wil en het Plan van Allah volgde, een zoon van God was? Het was een figuurlijke omschrijvende term, die algemeen werd gebruikt onder de joden. De christen is het met deze denkwijze eens, maar gaat verder met te zeggen: "Maar Jezus was niet zo." . Adam was GEMAAKT door Allah... Alles is GEMAAKT door Allah; Hij is de Heer van alles en iedereen. Figuurlijk gesproken is Allah daarom de "Vader" van iedereen. Maar was Jezus de "VERWEKTE" zoon van Allah, en niet een GESCHAPEN zoon van Allah?
Hoewel dit verderfelijke woord "verwekt" nu zonder complimenten uit de "Meest Nauwkeurige" versie van de Bijbel is gegooid (de RVS), blijft de geest ervan nog steeds in de christelijke gedachten hangen.
Voorafgaand wil ik wel zeggen dat naar mijn persoonlijke mening Jezus als biologische ouders Maria en Jozef had, zoals dat ook wordt beschreven in “Het evangelie van de Heilige Twaalven”, maar dat de betekenis van Jezus Christus hierboven uitgaat, en dat het Christus element het Goddelijke beginsel vertegenwoordigt.
Dat mag dan wel vaag esoterisch klinken, maar dat zij zo.
Vervolgens was Jezus niet “slechts” de Zoon van God, maar de “eniggeborene”, waarbij het om de vertaling van monogenes gaat.
Het stamwoord mono, wat
een betekent, valt hierbij al op.
Lees ook maar eens dit artikel:
Johannes 3:16. Over het woord MonogenesVervolgens wordt de unieke positie van Jezus nog eens onderstreept door Paulus:
1 Korintiërs 8
5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.En door Johannes 14:
8 Daarop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet.’ 9 Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij.Maar inderdaad, voorafgaand aan
Johannes 1
14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader.Wordt opgemerkt:
Johannes 1
12 Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. 13 Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God.