abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80503910
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:15 schreef Bruismuis het volgende:

[..]

Wees gerust. Ik heb zelf uittredingen uit het lichaam en heb niet alleen over esoterie en theosofie gelezen, maar er ook zelf een boek over geschreven. Voor mij is mythologie en zijn inwijdingsrituelen echter vooral een afspiegeling van processen in het onbewuste en de verhouding tussen bewuste ik en onbewuste.
Junkies doen elke dag uittredingen buiten het lichaam. Dus als je dit zegt wil het nog niet veel betekenen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 20 april 2010 @ 07:53:52 #227
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_80508277
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Junkies doen elke dag uittredingen buiten het lichaam. Dus als je dit zegt wil het nog niet veel betekenen.
Ach, ...nu voel het manneke zich ineens buiten gesloten en gaat het anderen maar beledigen.
pi_80517307
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 07:53 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ach, ...nu voel het manneke zich ineens buiten gesloten en gaat het anderen maar beledigen.
Waar beledig ik . Jij wilt ook zien wat je wilt zien he.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:34:40 #229
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_80522874
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Waar beledig ik . Jij wilt ook zien wat je wilt zien he.
Inderdaad, en daar hoort goedgelovige nonsens niet bij, met hoeveel poespas het ook omsiert wordt.
pi_80525699
quote:
Op zondag 11 april 2010 03:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Lees nu eens:

".. Adam, de zoon van God" (Lucas 3:38)

" Want ik zal voor Israël een vader zijn, en Efraim mijn eerstgeboren." (Jeremiah 31:9)

".. Hij heeft mij (David) gezegd: Gij zijt Mijn Zoon; ik heb u heden verwekt." (Psalmen 2:7)

Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God." (Romeinen 8:14).

Romeinen: Laten we ieder het zijne geven; wat hij hier zegt is verstandig (Paulus ). Kun je niet zien dat in de taal van de jood, elke rechtgeaarde persoon, elke Jan Piet en Klaas die de Wil en het Plan van Allah volgde, een zoon van God was? Het was een figuurlijke omschrijvende term, die algemeen werd gebruikt onder de joden. De christen is het met deze denkwijze eens, maar gaat verder met te zeggen: "Maar Jezus was niet zo." . Adam was GEMAAKT door Allah... Alles is GEMAAKT door Allah; Hij is de Heer van alles en iedereen. Figuurlijk gesproken is Allah daarom de "Vader" van iedereen. Maar was Jezus de "VERWEKTE" zoon van Allah, en niet een GESCHAPEN zoon van Allah?

Hoewel dit verderfelijke woord "verwekt" nu zonder complimenten uit de "Meest Nauwkeurige" versie van de Bijbel is gegooid (de RVS), blijft de geest ervan nog steeds in de christelijke gedachten hangen.
Voorafgaand wil ik wel zeggen dat naar mijn persoonlijke mening Jezus als biologische ouders Maria en Jozef had, zoals dat ook wordt beschreven in “Het evangelie van de Heilige Twaalven”, maar dat de betekenis van Jezus Christus hierboven uitgaat, en dat het Christus element het Goddelijke beginsel vertegenwoordigt.

Dat mag dan wel vaag esoterisch klinken, maar dat zij zo.

Vervolgens was Jezus niet “slechts” de Zoon van God, maar de “eniggeborene”, waarbij het om de vertaling van monogenes gaat.

Het stamwoord mono, wat een betekent, valt hierbij al op.

Lees ook maar eens dit artikel: Johannes 3:16. Over het woord Monogenes

Vervolgens wordt de unieke positie van Jezus nog eens onderstreept door Paulus:

1 Korintiërs 8
5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.

En door Johannes 14:

8 Daarop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet.’ 9 Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij.

Maar inderdaad, voorafgaand aan

Johannes 1
14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader.

Wordt opgemerkt:

Johannes 1
12 Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. 13 Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God.
pi_80527784
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 07:53 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Zulk soort opmerkingen verpesten dus een interessante discussie.
pi_80537579
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:19 schreef Burakius het volgende:
Heb ik dan ergens beweerd dat het veel betekent?
pi_80545706
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:34 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Inderdaad, en daar hoort goedgelovige nonsens niet bij, met hoeveel poespas het ook omsiert wordt.
Wat lul je nou uit je nek man. Ik zeg slechts dat een junk ook "outer body" experience zal meemaken .
  woensdag 21 april 2010 @ 00:26:00 #234
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80545788
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wat lul je nou uit je nek man. Ik zeg slechts dat een junk ook "outer body" experience zal meemaken .
Ik betwijfel of veel cocaine-verslaafden dat weleens meemaken.
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_80545975
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:26 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Ik betwijfel of veel cocaine-verslaafden dat weleens meemaken.
Paddo's doen het em wel. Maar goed ik laat jullie offtopic gaan. Please continue your discussion.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:34:27 #236
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80545995
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

Paddo's doen het em wel. Maar goed ik laat jullie offtopic gaan. Please continue your discussion.
Er zijn maar weinig mensen aan paddo's verslaafd.
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_80551164
Mod...
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_80552373
Weet je wat ik niet snap? Als we van de dieren afstammen, hoe komt het dan dat wij mensen zich bewust zijn van lichaam en geest terwijl dieren dat niet hebben? Volgens mij is hier geen antwoord op, ja het enige antwoord dat ik kan verzinnen is dat we niet van dieren afstammen maar zijn gecreeerd door een hogere macht. Mijns inziens de God van Abraham Izaak en Jakob.
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
pi_80552764
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:59 schreef deboeah het volgende:
Weet je wat ik niet snap? Als we van de dieren afstammen, hoe komt het dan dat wij mensen zich bewust zijn van lichaam en geest terwijl dieren dat niet hebben?
Omdat wij een ontwikkeld bewustzijn hebben, en andere diersoorten niet. Net zoals wij geen vleugels hebben, maar vogels wel.

Hoewel ik overigens denk dat veel biologen het niet helemaal met je claim eens zullen zijn.
  woensdag 21 april 2010 @ 11:16:50 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_80552921
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:59 schreef deboeah het volgende:
Weet je wat ik niet snap? Als we van de dieren afstammen, hoe komt het dan dat wij mensen zich bewust zijn van lichaam en geest terwijl dieren dat niet hebben? Volgens mij is hier geen antwoord op, ja het enige antwoord dat ik kan verzinnen is dat we niet van dieren afstammen maar zijn gecreeerd door een hogere macht. Mijns inziens de God van Abraham Izaak en Jakob.
Je vraag is een stroman. Zoals Haushofer al aangeeft is je claim 'dat wij mensen zich bewust zijn van lichaam en geest terwijl dieren dat niet hebben' op z'n best controversieel, als het niet gewoon regelrechte onzin is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_80582362
feiten zijn feiten
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')