quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Je kunt je rondje of het stuk wat je gelopen hebt neerzetten in http://www.afstandmeten.nl en daar kun je ook de tijd neerzetten die je erover gedaan hebt. Vervolgens word je snelheid uitgerekend.
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:01 schreef bananablues het volgende:
Niet echt beginner, maar ik wilde even mijn ei kwijt
Namelijk dat die schema's "voor iedereen" geen heilig middel is. Iedereen is anders, dus het is een beetje raar dat iedereen hetzelfde schema zou gebruiken. Wat ik bedoel: luisteren naar je lichaam is veel belangrijker en van je schema afwijken hoeft niet erg te zijn.
Bijv: Net 2 weken getraind volgens schema, er staat 3x8 minuten hardlopen met 1 minuut wandelen. Je voelt je na de eerste 8 min flut. Dan kan je ook deze training iets rustiger doen met meer wandelen of minder hardlopen (laatste 2x 6 min of 1 keer ipv 2x 8 min)
Ander voorbeeld: Je bent 5 weken bezig en die trainingen zijn een eitje.. Dan kan je best (heel langzaam) je training iets uitbreiden. Hierbij moet je wel wat meer oppassen dat je je niet gaat overtrainen.
Ohh, die ga ik onthouden!quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Je kunt je rondje of het stuk wat je gelopen hebt neerzetten in http://www.afstandmeten.nl en daar kun je ook de tijd neerzetten die je erover gedaan hebt. Vervolgens word je snelheid uitgerekend.
Dit was mijn eerste rondje...vanavond ga ik voor les 2quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Laat ik het dan zo vragen; hoe snel rennen jullie allemaal?
10km per uurquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:21 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Laat ik het dan zo vragen; hoe snel rennen jullie allemaal?
Belangrijker om jezelf af te vragen is, wat is je hartslag daarbij en hoelang houd je dat vol in relatie met je maximale hartslag en je rusthartslag.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
10km per uur'gewoon netjes' vind ik
Maar dat is met wandelen tussendoor neem ik aan, dus dat vertekent het beeld nogal. Het hangt er dan maar net vanaf hoe vaak en lang je moet wandelen en dan is het nog niet duidelijk hoe hard je nu echt rent.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit was mijn eerste rondje...vanavond ga ik voor les 2
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=381108
Ja dat is met wandelen tussendoor. 1 Minuut lopen, 1 minuut wandelen etcetc. Dus eigenlijk moet ik de tijd op 9 a 10 min houden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:34 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Maar dat is met wandelen tussendoor neem ik aan, dus dat vertekent het beeld nogal. Het hangt er dan maar net vanaf hoe vaak en lang je moet wandelen en dan is het nog niet duidelijk hoe hard je nu echt rent.
Als je over een paar maanden deze posts terugleest....quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:37 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Nou oké, ik ga vanavond bij de eerste 2 minuten rennen vanaf mijn beginpunt eens kijken tot waar ik kom.
Dan kijk ik daarna thuis op die site hoe snel (of langzaam) dat dan geweest is.
Ik ben benieuwd.
Ga toch fietsen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:40 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Als je over een paar maanden deze posts terugleest....![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daar is een ander topic voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |