abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79562628
8 euro is natuurlijk een koopje vergeleken met andere tracking apparatuur.
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:06:55 #152
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79562654
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:55 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Je bent me echt NET voor. . Ik wil sowieso m'n iPhone meenemen voor de muziek/Evy en vroeg me net af of er geen toffe running apps bestaan. De Nike+ meuk werkt niet op de 3G (wel op de 3GS). Zelf kwam ik al op runkeeper uit (www.runkeeper.com) uit...?
Daarom moet je ook een 3gs nemen Nike+ kan ook op de meeste ipods. Ik gebruik mn 3e gen. Nano altijd ipv iPhone. kan em veel makkelijker kwijt.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_79562678
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:06 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Daarom moet je ook een 3gs nemen
Ik ga volgend jaar wel voor de 4GS ofzo. .
pi_79562976
Ga het ook weer proberen, maar dit keer serieus proberen vol te houden om zodoende ook echt mijn conditie te verbeteren.

Heb in het verleden wel hardgelopen met een vriend, maar dat was meer rennen tot we niet meer konden en dan lopen, weer rennen, lopen; je begrijp, die stukken lopen werden langer en langer...

Nu wil ik echtop hartslag gaan trainen, met een goed trainingschema...

Tja en muziek, ik heb het wel eens gedaan, maar was constant bezig die klote oordopjes recht te zetten, en eigenlijk is lopen zonder muziek ook best prettig.
pi_79563091
Ik ben benieuwd of mijn mede-beginnelingen hier ook weleens last van hebben:

Ik ben steeds bang dat ik echt super langzaam loop in vergelijking met anderen!
Natuurlijk weet ik wel dat je beter te langzaam dan te snel kunt lopen in de training, maar ik heb echt geen flauw idee hoe snel ik ga, laat staan in vergelijking met anderen.

Ik heb namelijk het gevoel dat ik echt heel, heel langzaam ga. En als ik dan die 5 km wedstrijd heb zometeen, dat ik er dan echt 2 keer zo lang over ga doen als de langzaamste.
pi_79563154
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:18 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Natuurlijk weet ik wel dat je beter te langzaam dan te snel kunt lopen in de training, maar ik heb echt geen flauw idee hoe snel ik ga, laat staan in vergelijking met anderen.

Ik heb namelijk het gevoel dat ik echt heel, heel langzaam ga. En als ik dan die 5 km wedstrijd heb zometeen, dat ik er dan echt 2 keer zo lang over ga doen als de langzaamste.
Je weet het pas als je het weet toch? Nergens voor schamen, gewoon gaan.
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:22:47 #157
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_79563285
quote:

Heb ik ook wel eens. Maar ik hou gewoon aan wat ik op één van die sites vond in de OP: het tempo waarbij je ondertussen nog kunt praten zonder al te veel te hijgen. Betekent dat ik zo af en toe wat tegen mezelf zeg om te zien hoe het gaat (op het laatst gaat dat wel minder goed natuurlijk, vermoeidheid komt natuurlijk wel om de hoek kijken op den duur).

Net lekker gelopen (heerlijk weer ervoor!), ik kan alweer verder en langer dan gisteren Leuk om de mijlpaal van één of twee dagen geleden voorbij te lopen.

En over die dopjes: ik heb er ook last van dat ze uit vallen. Dus ik heb gewoon de headset van de pc gepakt heb je er wel een microfoon aan zitten wat er een beetje raar uit ziet, maar liever dat dan geen muziek En daarbij loop ik toch waar ik weinig mensen tegen kom.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_79563356
quote:

Je kunt op verschillende manieren meten hoe hard je loopt, bijv. met een iPod Touch of iPhone. Of je kunt van tevoren een route bepalen waarvan je de afstand weet en dan meten hoe lang je daar over doet. Dan kun je achteraf zelf berekenen hoe hard je gelopen hebt.

Maar uiteindelijk gaat het er toch om dat je het volhoudt en niet hoe lang je er over doet.
pi_79563409
Het is ook wel eng om mijn eerste +- half uur te rennen meteen in wedstrijdverband te doen... Maar ik wil het echt super graag en ik ga er helemaal voor.

Ik heb ook weleens geprobeerd om harder te rennen, maar dan ben ik meteen doodmoe en kan ik ook echt niet meer praten tijdens het lopen.
pi_79563418
ik ga zondag op het circuit in zandvoort meemaken hoe snel ik nou eigenlijk een 5km loop , ik hoop zelf net rond de 30minuten uit te komen. Hoop alleen omdat ik pas een dag of 2 nu weer blessure vrij ben dat het wat wil.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79563553
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:26 schreef Joene het volgende:
ik ga zondag op het circuit in zandvoort meemaken hoe snel ik nou eigenlijk een 5km loop , ik hoop zelf net rond de 30minuten uit te komen. Hoop alleen omdat ik pas een dag of 2 nu weer blessure vrij ben dat het wat wil.
Heb je wel al eerder een half uur achter elkaar gerend of ga je dat ook voor het eerst doen?
pi_79563670
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:59 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ik voel me juist wel stoer.
Dan denk ik aan al die mensen die na hun werk lui op de bank ploffen en bedenken dat ze "weer eens" wat aan sport moeten doen, waarna ze het direct weer vergeten en hun bierbuikje groeit.

En wij lopen daar lekker van het lente-weer te genieten en voelen ons fitter dan ooit als we weer thuis zijn.
Nja oke, dat kan ik nog wel begrijpen. Denk dat ik het zelf niet zo goed aandurf om gelijk een flink stuk te gaan rennen. ;o
Eerst maar een rondje om de huizen heen ofzo.
pi_79563751
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:34 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nja oke, dat kan ik nog wel begrijpen. Denk dat ik het zelf niet zo goed aandurf om gelijk een flink stuk te gaan rennen. ;o
Eerst maar een rondje om de huizen heen ofzo.
Gebruik een van de vele trainingsschema'tjes die hier worden aangeprezen. In de OP staan zat sites met schema's.
Dat is altijd de beste manier om te beginnen, om alles langzaam op te bouwen en blessures te voorkomen.
pi_79563814
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:22 schreef Koenholio het volgende:
En over die dopjes: ik heb er ook last van dat ze uit vallen. Dus ik heb gewoon de headset van de pc gepakt heb je er wel een microfoon aan zitten wat er een beetje raar uit ziet, maar liever dat dan geen muziek En daarbij loop ik toch waar ik weinig mensen tegen kom.
geniaal! Ga ik ook doen, en dan pak ik mijn controller er ook gelijk bij; Over straat lopen en dan fanatiek continu met de joystick rondjes draaien, of zorgen dat vrienden er ook zo bij gaan lopen en dan doen alsof je met elkaar praat door de microfoon!

Levert nog wat lol op tijdens het hardlopen!
pi_79563862
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:36 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Gebruik een van de vele trainingsschema'tjes die hier worden aangeprezen. In de OP staan zat sites met schema's.
Dat is altijd de beste manier om te beginnen, om alles langzaam op te bouwen en blessures te voorkomen.
Thx voor de tip!
pi_79563899
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:30 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Heb je wel al eerder een half uur achter elkaar gerend of ga je dat ook voor het eerst doen?
Het is mijn laatste evy les van 0-5 dus 1x eerder
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79563911
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:38 schreef zatoichi het volgende:

[..]

geniaal! Ga ik ook doen, en dan pak ik mijn controller er ook gelijk bij; Over straat lopen en dan fanatiek continu met de joystick rondjes draaien, of zorgen dat vrienden er ook zo bij gaan lopen en dan doen alsof je met elkaar praat door de microfoon!

Levert nog wat lol op tijdens het hardlopen!
Ik lig er nu al in een scheur om, en ik loop nu niet eens hard.
pi_79564008
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:41 schreef Joene het volgende:

[..]

Het is mijn laatste evy les van 0-5 dus 1x eerder
Hmm oke.
Ja een paar lessen voor de wedstrijd loop ik alleen 3x 10 minuten met tussendoor een wandelpauze van 1 minuut. Dus de wedstrijd wordt ook gelijk de eerste keer dat ik ongeveer 30 minuten aan een stuk door moet rennen...
pi_79564434
ik ga zaterdag een rondje van 2,5 KM doen aan 1 stuk om mn spieren los te lopen
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:56:26 #170
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79564516
quote:

Dat gevoel heb ik op het moment nog wel ff.. Ik heb op de site van Nike een overzicht van al mn geklokte runs. Sinds ik weer begonnen ben, ben ik meer dan een minuut langzamer per km dan toen ik vaker liep.

Kijk op Google maps naar de route waar je loopt en check dmv punten zetten hoe ver het is. Je kunt met de stopwatch, mobiel of wat dan ook tijd bijhouden. Achteraf kun je uitrekenen hoe snel je loopt per km etc.
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:57:05 #171
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79564542
quote:

Je kunt je rondje of het stuk wat je gelopen hebt neerzetten in http://www.afstandmeten.nl en daar kun je ook de tijd neerzetten die je erover gedaan hebt. Vervolgens word je snelheid uitgerekend.

Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:57:44 #172
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79564570
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:57 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Je kunt je rondje of het stuk wat je gelopen hebt neerzetten in http://www.afstandmeten.nl en daar kun je ook de tijd neerzetten die je erover gedaan hebt. Vervolgens word je snelheid uitgerekend.

Nog makkelijker dus
pi_79564599
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:56 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik op het moment nog wel ff.. Ik heb op de site van Nike een overzicht van al mn geklokte runs. Sinds ik weer begonnen ben, ben ik meer dan een minuut langzamer per km dan toen ik vaker liep.

Kijk op Google maps naar de route waar je loopt en check dmv punten zetten hoe ver het is. Je kunt met de stopwatch, mobiel of wat dan ook tijd bijhouden. Achteraf kun je uitrekenen hoe snel je loopt per km etc.
Dat ga ik inderdaad doen, maar daar moet ik mee wachten tot ik toch zeker een minuut of 10 gelopen heb.
Op dit moment loop ik nog maar 2 a 4 minuten met wandelstukken er tussen, dus daar heb ik nog weinig aan.
pi_79564699
Niet echt beginner, maar ik wilde even mijn ei kwijt

Namelijk dat die schema's "voor iedereen" geen heilig middel is. Iedereen is anders, dus het is een beetje raar dat iedereen hetzelfde schema zou gebruiken. Wat ik bedoel: luisteren naar je lichaam is veel belangrijker en van je schema afwijken hoeft niet erg te zijn.

Bijv: Net 2 weken getraind volgens schema, er staat 3x8 minuten hardlopen met 1 minuut wandelen. Je voelt je na de eerste 8 min flut. Dan kan je ook deze training iets rustiger doen met meer wandelen of minder hardlopen (laatste 2x 6 min of 1 keer ipv 2x 8 min)

Ander voorbeeld: Je bent 5 weken bezig en die trainingen zijn een eitje.. Dan kan je best (heel langzaam) je training iets uitbreiden. Hierbij moet je wel wat meer oppassen dat je je niet gaat overtrainen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:03:26 #175
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79564771
Ik kan echt niet zonder iPod tijdens het lopen.. Deels vanwege de muziek maar ook omdat ik mn gegevens kan terug zien en mezelf steeds nieuwe doelen kan stellen en kan zien of er verbetering in zit. Soms heb je het gevoel dat je run ronduit kut was maar dan zie je de statistieken terug en valt het reuze mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')