Ah, oke.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:48 schreef Happel het volgende:
Een joggingbroek kan gaan schuren in de liezen, omdat het los rond de benen zit. Wanneer je gaat zweten (wat inherent is aan hardlopen), is de kans groot dat het dus tegen je benen aanschuurt. Vooral bovenaan de benen dan.
Het is dus niet zozeer vanwege het verwarmen van de benen.
Tweede dag is altijd het ergstquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb wat spierpijn aan de hamstrings lijkt wel, maar dat is vast en zeker morgen weer weg
Zoo !!! Jij gaat morgen zeker niet kunnen lopen. Misschien over 4 of 5 dagen pas weerquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb wat spierpijn aan de hamstrings lijkt wel, maar dat is vast en zeker morgen weer weg
Mwa, 'vroeger',...toen ik voor het eerst met het eerste mee moest trainen had ik ook spierpijn en dan moest ik de dag erna ook weer trainen, dat ging wel, hetzij stroef maar het ging wel. Ik verwacht voor morgen dan ook gewoon dat ik mijn loopje ga doenquote:
Ik heb altijd geleerd dat het niet uitmaakt dat je spierpijn hebt , dat kun je niet kapot maken zeg maar.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:12 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Kan het eigenlijk echt kwaad om te gaan hardlopen als je nog een beetje spierpijn hebt?
Op de meeste loop-dagen voel ik mijn benen namelijk wel nog. Niet echt erge pijn, maar dat ze nogal zwaar en stijf voelen. Kan dat kwaad, of kan je echt beter alleen gaan als je helemaal niks meer voelt van de vorige keer?
Ik ben geen expert, maar je hebt dan een vergrote kans op blessures.quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:12 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Kan het eigenlijk echt kwaad om te gaan hardlopen als je nog een beetje spierpijn hebt?
Op de meeste loop-dagen voel ik mijn benen namelijk wel nog. Niet echt erge pijn, maar dat ze nogal zwaar en stijf voelen. Kan dat kwaad, of kan je echt beter alleen gaan als je helemaal niks meer voelt van de vorige keer?
Ik ben eergisteren geweest en heb gister een dag rust genomen omdat ik weer moet opbouwen. Vandaag alweer 4 seconden per km sneller als eergisteren hahah. Als je lichaam wat meer gewend is kun je zonder problemen dagelijks gaan. De meeste keren dat ik achter mekaar heb gelopen is 25x in 4 weken tijdquote:Op woensdag 24 maart 2010 10:12 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Wauw!quote:Op woensdag 24 maart 2010 10:58 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik ben eergisteren geweest en heb gister een dag rust genomen omdat ik weer moet opbouwen. Vandaag alweer 4 seconden per km sneller als eergisteren hahah. Als je lichaam wat meer gewend is kun je zonder problemen dagelijks gaan. De meeste keren dat ik achter mekaar heb gelopen is 25x in 4 weken tijd
Spieren hebben rust nodig om te herstellen en te groeien.. Als je veel naar de sportschool gaat hebben je spieren ook rust nodig want dan groeien ze ook door.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Wauw!Dat mocht ik willen.
Ik wil ook weer niet bij elk kleine beetje stijfheid meteen thuis blijven. Ik gooi er wel steeds 1 rustdag tussendoor en als de stijfheid erger wordt, 2 rustdagen, zoals nu. Ik denk dat als het echt niet goed gaat met mijn spieren, ik het vlug genoeg zal merken. Ik let er wel heel goed op.
Maar ik ben ook weer geen expert, dus ik vraag me af en toe af of ik het niet onderschat.
Waar jij last van hebt zijn afvalstoffen in je spieren, die hopen zich nu op. Omdat je nog niet zo getraind bent kan je lichaam daar nog niet zo goed mee omgaan. Wat helpt is rekken, strekken en massages om de doorbloeding te verbeteren zodat de afvalstoffen sneller verdwijnen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:02 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Wauw!Dat mocht ik willen.
Ik wil ook weer niet bij elk kleine beetje stijfheid meteen thuis blijven. Ik gooi er wel steeds 1 rustdag tussendoor en als de stijfheid erger wordt, 2 rustdagen, zoals nu. Ik denk dat als het echt niet goed gaat met mijn spieren, ik het vlug genoeg zal merken. Ik let er wel heel goed op.
Maar ik ben ook weer geen expert, dus ik vraag me af en toe af of ik het niet onderschat.
Ja precies, dat is zeker zo. Tot nu toe heb ik na geen enkele keer lopen het gevoel gehad dat ik echt volkomen kapot ben en geen stap meer kan zetten, dus dan zal het tot nu toe wel goed gaan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:13 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Spieren hebben rust nodig om te herstellen en te groeien.. Als je veel naar de sportschool gaat hebben je spieren ook rust nodig want dan groeien ze ook door.En je wilt niet door overbelasting meer dagen achter mekaar thuis moeten blijven zitten. Je voelt zelf ook wel aan of je kunt of niet.
Je hebt in ieder geval wel de goede instelling. Je training is geen wedstrijd.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:16 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Ja precies, dat is zeker zo. Tot nu toe heb ik na geen enkele keer lopen het gevoel gehad dat ik echt volkomen kapot ben en geen stap meer kan zetten, dus dan zal het tot nu toe wel goed gaan.
Wat daar ook goed tegen helpt is om met koud water de benen af te spoelen, voordat je ook daadwerkelijk gaat douchen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:16 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Waar jij last van hebt zijn afvalstoffen in je spieren, die hopen zich nu op. Omdat je nog niet zo getraind bent kan je lichaam daar nog niet zo goed mee omgaan. Wat helpt is rekken, strekken en massages om de doorbloeding te verbeteren zodat de afvalstoffen sneller verdwijnen.
Ah thanks, dat is mooi om te weten. Rekken en strekken doe ik nu ook al vooraf en uitgebreid achteraf.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:16 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Waar jij last van hebt zijn afvalstoffen in je spieren, die hopen zich nu op. Omdat je nog niet zo getraind bent kan je lichaam daar nog niet zo goed mee omgaan. Wat helpt is rekken, strekken en massages om de doorbloeding te verbeteren zodat de afvalstoffen sneller verdwijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |