Nee, er zal wel in de ontbindende voorwaardes staan, dat je 2 afwijzingen van een erkende hypotheek verstrekker (eigenlijk verlener maar goed) moet hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:06 schreef mrPanerai het volgende:
ff hypothetisch...
Stel dat ik m'n huis verkoop, de koper krijgt geen lening waarom dan ook, mag ik dan voorstellen om de woning aan mij af te betalen laat zeggen aan 6,9% zodat ie alsnog verplicht is de woning te nemen?
Als particulier mag je toch ook een hypotheek verstrekken? Wat maakt iemand dan een "Erkende hypotheek verstrekker?"quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, er zal wel in de ontbindende voorwaardes staan, dat je 2 afwijzingen van een erkende hypotheek verstrekker (eigenlijk verlener maar goed) moet hebben.
Maar als jij graag in maandelijkse termijnen met een rente opslag van 6,9 wilt hebben, en de koper gaat daarmee accoord kan het alsnog doorgaan.
Ehm, hoe zat het ook al weerquote:
Dat 'erkend hypotheekverstrekker' staat dan ook nergens in de ontbindende voorwaarden, lijkt mequote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als particulier mag je toch ook een hypotheek verstrekken? Wat maakt iemand dan een "Erkende hypotheek verstrekker?"
Als ik het me goed herinner, stond er zoiets van "algemeen erkende financiele instellingen". Anders zou je met een verklaring van de buren onder je koopcontract uit kunnen komen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als particulier mag je toch ook een hypotheek verstrekken? Wat maakt iemand dan een "Erkende hypotheek verstrekker?"
Jij (als huisbezitter en degene die het geld leent van de bank) is hypotheekgever. De bank/verzekeraar is hypotheeknemer.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ehm, hoe zat het ook al weer. Ik als consument geef toch eigenlijk een hypotheek aan de bank ? Het recht om het onroerend goed te verkopen bij ingebreke blijven ?
't was maar een gedachte, je krijgt nergens 6,9 zonder risico op je geld.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als jij graag in maandelijkse termijnen met een rente opslag van 6,9 wilt hebben, en de koper gaat daarmee accoord kan het alsnog doorgaan.
Precies, en in de praktijk worden de woorden omgedraaid.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij (als huisbezitter en degene die het geld leent van de bank) is hypotheekgever. De bank/verzekeraar is hypotheeknemer.
Je kunt geen offerte aanvragen als er überhaupt geen woning is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:00 schreef CyclingGirl het volgende:
In mijn tijd ging je eerst naar de adviseur kijken wat de mogelijkheden waren, dan ging je eens naar wat huizen kijken die binnen het budget lagen. En dan een aanvraag doen. Dit gaat mij echt de pet te boven. Eerst een contract tekenen en dan maar eens gaan kijken of je een hypotheek kan krijgen. Is wel van de gekke. Ik had nog iets van 300 euro open staan op creditcard. Dat heb ik afgelost en toen kon ik een hypotheek krijgen.
Dan lukt oversluiten inderdaad niet.quote:Wat ik mij trouwens afvraag. Dat schoot mij zomaar eens te binnen. Stel je hebt een A codering bij het BKR. En je moet je hypotheek gaan oversluiten want je had 10 jaar rentevast. Kan je deze dan nog wel oversluiten of hoe zit dat dan? Of moet ik hier een vers topic over openen? Voor mij is het nog niet ter sprake want ik heb geen A codering maar ik vroeg het mij zo eens af.
Dan blijf je dus inderdaad bij dezelfde verstrekker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Dus hoe dan als je rentevast periode is afgelopen? Bij dezelfde aanbieder onder dezelfde voorwaarden blijven of wat?
Jeps, wegens mijn codering A2 hebben we al 3 afwijzingen van 3 verschillende banken. Echter ontvang ik vandaag een telefoontje van mijn adviseur dat hij ASR heeft die met ons aan tafel willen zitten, dit ook omdat de adviseur nog een puntje te goed had van ASR waar hij al jaren vast zaken mee doet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:32 schreef Fargo het volgende:
Ben je vrijdag nog geinformeerd, TS?
Ik krijg bijna de indruk dat je het wel leuk vindt dat je onder de koop uitkan zonder boete.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:02 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Jeps, wegens mijn codering A2 hebben we al 3 afwijzingen van 3 verschillende banken. Echter ontvang ik vandaag een telefoontje van mijn adviseur dat hij ASR heeft die met ons aan tafel willen zitten, dit ook omdat de adviseur nog een puntje te goed had van ASR waar hij al jaren vast zaken mee doet.
Ik ben benieuwd, het was zeer positief.
Goed die 2 ontbindende afwijzingen heb ik al, dus op naar de over gebleven 32 bankenniet geschoten is altijd mis!
Ik laat jullie weten hoe het afloopt met ASR.
Ik blijf positief denken, denk dat dat het is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:56 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik krijg bijna de indruk dat je het wel leuk vindt dat je onder de koop uitkan zonder boete.
Nou dat zal wel niks worden. Ik bedoel ASR is een solide gerunde (staats)verzekeraar (de deconfiture van Fortis had niks te maken met de verzekeringstak). Misschien dat die wat extra rendement (rendement = risico) willen maken, maar dan betaal jij dus een vette opslag.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:02 schreef muRcialo het volgende:
vandaag een telefoontje van mijn adviseur dat hij ASR heeft die met ons aan tafel willen zitten, dit ook omdat de adviseur nog een puntje te goed had van ASR waar hij al jaren vast zaken mee doet.
En daar gaat mijn borrel...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:02 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Goed die 2 ontbindende afwijzingen heb ik al, dus op naar de over gebleven 32 bankenniet geschoten is altijd mis!
quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:48 schreef Scorpie het volgende:
En hoe zat het nou ook alweer met die zogenaamde 'kennissen' en 'vrienden' die jou verzekerden dat het totaal geen probleem zou zijn? Heb je hun al een bitchslap gegeven?
Ja eigenlijk welquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:48 schreef Scorpie het volgende:
En hoe zat het nou ook alweer met die zogenaamde 'kennissen' en 'vrienden' die jou verzekerden dat het totaal geen probleem zou zijn? Heb je hun al een bitchslap gegeven?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Ja eigenlijk welmaar dit wist ik zelf ook wel hoor, mijn punt was dat het niet onmogelijk is. Naja ik ben nog bezig dus..
quote:Op maandag 22 maart 2010 10:53 schreef muRcialo het volgende:
Hallooooo!!! niks opgeslag.. Mijn schoonvader heeft een eigen bedrijf, die calculeren grote projecten in de bouw. Ik ben er zelf momenteel nog niet zo mee bezig, hij regelt alles alle afspraken etc.. en er komt dus niet van die 5% bij.. Ik ben der van overtuigd nu , dat het gaat lukken. En ja dus de KOOPacte wordt ook geregeled door mijn schoonvader
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |