Inderdaad, thanks!quote:Op woensdag 7 april 2010 14:20 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Ok. De EE versies, waarom niet gelijk die versies releasen...
Ps je mag het niet over cracks etc hebben toch op fok?
quote:
quote:Op woensdag 7 april 2010 15:16 schreef FJD het volgende:
Op woensdag 7 april 2010 14:54 schreef staticdata het volgende:
STOF Wii
Inderdaad gewoon doen!quote:Op woensdag 7 april 2010 19:35 schreef jpjedi het volgende:
Voor degenen die nog twijfelden hoeven nu zeker niet meer op pvda te stemmen
straffen die hardwerkende mensen!
Die Plasterk bij DWDDquote:Op woensdag 7 april 2010 19:35 schreef jpjedi het volgende:
Voor degenen die nog twijfelden hoeven nu zeker niet meer op pvda te stemmen
straffen die hardwerkende mensen!
Je hebt PM ariequote:Op woensdag 7 april 2010 19:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Die Plasterk bij DWDD! Niet te geloven zeg. Nadat onder leiding van Bos de financieen een teringbende zijn geworden opeens gaan roepen dat de PvdA haar verantwoordelijkheid neemt en hard durft te bezuinigen. Het erge is dat ze er zelf ook nog in geloven
tegen wie komt Inter uit in de volgende ronde?quote:Op woensdag 7 april 2010 20:53 schreef FJD het volgende:
Schakel je na 7 minuten in scoort Nani alweer de 2-0
Barcaquote:Op woensdag 7 april 2010 21:00 schreef jpjedi het volgende:
tegen wie komt Inter uit in de volgende ronde?
quote:Op woensdag 7 april 2010 21:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Barca
-edit-
ook alleen maar omdat ik t voorzei!
quote:Op woensdag 7 april 2010 21:14 schreef jpjedi het volgende:
[..]
![]()
48 pleuro gecashed op een pre-season bet op Inter en nu full-pull op Barca @ 2.15.
Ben benieuwd
oh lol,quote:
Da's klote.quote:Op donderdag 8 april 2010 00:09 schreef Incolumis het volgende:
fuck zooi, net een emailtje gekregen dat het bedrijf failliet is verklaard
hebben ze wel een punt natuurlijk. Hoe ga je 10k man veilig vervoeren en in bedwang houden? Plus een neutrale finale "uit" spelen is ook niet echt ideaal dunkt me.quote:Op donderdag 8 april 2010 07:33 schreef FJD het volgende:
'Ajax overweegt bekerfinale niet te spelen'
Zou onze eerste makkelijke wedstrijd zijn![]()
[calimero-modus]quote:Op donderdag 8 april 2010 07:40 schreef jpjedi het volgende:
hebben ze wel een punt natuurlijk. Hoe ga je 10k man veilig vervoeren en in bedwang houden? Plus een neutrale finale "uit" spelen is ook niet echt ideaal dunkt me.
Ik weet dus echt niet of ik Robben op zou stellen. Gisteren ook weer meerdere keren met een ego-actie die op niets uitliep. Tel daarbij op dat je met v Persie en Sneijder op de as vh veld al ruim vertegenwoordigd bent in genialiteit en dan zou ik Kuyt op rechts de voorkeur geven. Meerquote:Oh ja: RobbenZ-Afrika, here we come
Dat probleem heb je natuurlijk ook als je naar Twente gaat?quote:Op donderdag 8 april 2010 07:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
hebben ze wel een punt natuurlijk. Hoe ga je 10k man veilig vervoeren en in bedwang houden? Plus een neutrale finale "uit" spelen is ook niet echt ideaal dunkt me.
Oh ja: RobbenZ-Afrika, here we come
inderdaad dat probleem heb je overal. Dan lijkt die optie uit-thuis weer interessant maar voor mijn gevoel moet een finale 1 wedstrijd zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:11 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat probleem heb je natuurlijk ook als je naar Twente gaat?
En dat verhaal over de "neutrale finale uit spelen" is heel leuk en aardig, maar je hoort die jankzakken ook niet als ze de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal moeten spelen.
Nah, wat je zelf al zegt.. Een finale, is een finale.. Moment opname, 1 wedstrijd..quote:Op donderdag 8 april 2010 08:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
inderdaad dat probleem heb je overal. Dan lijkt die optie uit-thuis weer interessant maar voor mijn gevoel moet een finale 1 wedstrijd zijn.
Tja de JC schaal... Dat ze die mooi afschaffen
Bekerfinale is een finale en die speel je in 1x.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
inderdaad dat probleem heb je overal. Dan lijkt die optie uit-thuis weer interessant maar voor mijn gevoel moet een finale 1 wedstrijd zijn.
Tja de JC schaal... Dat ze die mooi afschaffen
Leuk hoor die Kuyt, echt een goeie werker/voetballer, maar hoe kun je twijfelen aan Robben??? Hij heeft zoveel belangrijke doelpunten gemaakt, dat je niet om hem heen kan.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:11 schreef FJD het volgende:
[..]
[calimero-modus]
Zitten ze toch maar mooi met een probleem bij de KNJB. Eerst de finale in de Kuip laten spelen omdat ze er toch niet vanuit gaan dat Feyenoord de finale haalt, vervolgens voor de zekerheid Feyenoord nog even tegen alle topclubs van Nederland laten loten om er dan achter te komen dat het probleem nog steeds bestaat. Hadden ze maar moeilijkere clubs voor Ajax moeten loten.
[/calimero-modus]
[..]
Ik weet dus echt niet of ik Robben op zou stellen. Gisteren ook weer meerdere keren met een ego-actie die op niets uitliep. Tel daarbij op dat je met v Persie en Sneijder op de as vh veld al ruim vertegenwoordigd bent in genialiteit en dan zou ik Kuyt op rechts de voorkeur geven. Meer
iemand die zich weg wil cijferen voor het team.
Luxe-probleem hebben wij Nederlanders toch eigenlijk
Volgende week uitzending Hooligans en dan benne ze in nederland..quote:Op donderdag 8 april 2010 07:00 schreef Keltie het volgende:
[..]
Huh?
Verder: The Pacific
Verder II: Goal van Robben
Is dat die met Danny Dyer?quote:Op donderdag 8 april 2010 10:32 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgende week uitzending Hooligans en dan benne ze in nederland..
quote:Op donderdag 8 april 2010 11:00 schreef ursel het volgende:
[..]
Weet ik veel, kwam gisteren na The Pacific
Deze is volgens mij ook op Discovery uitgezonden. Word je niet heel vrolijk vanquote:In de 10-delige documentaire Hooligans bij Veronica Televisie gaat Danny Dyer op zoek naar internationaal voetbalgeweld.
Die serie is toch al 4 jaar oud ofzo?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:17 schreef Keltie het volgende:
[..]
[..]
Deze is volgens mij ook op Discovery uitgezonden. Word je niet heel vrolijk van
Treinontvangst wordt in beeld gebracht, meen dat Jorienvdherik (Fok! User) dan nog in beeld komt
Maar de stukkies over ajax en ado zijn ook 2 dieptepuntjes
Zal ondertussen wel jahquote:Op donderdag 8 april 2010 11:24 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Die serie is toch al 4 jaar oud ofzo?
Topic doodgeschrokkenquote:Op donderdag 8 april 2010 16:43 schreef RudyCarell het volgende:
Boe!
Alles wat met zulke gasten te maken heeft zijn dieptepuntjesquote:Op donderdag 8 april 2010 11:17 schreef Keltie het volgende:
[..]
[..]
Deze is volgens mij ook op Discovery uitgezonden. Word je niet heel vrolijk van
Treinontvangst wordt in beeld gebracht, meen dat Jorienvdherik (Fok! User) dan nog in beeld komt
Maar de stukkies over ajax en ado zijn ook 2 dieptepuntjes
vd. vaart??? Nog zo'n bankzitter. v. Bommel graagquote:Op donderdag 8 april 2010 19:17 schreef Sickert het volgende:
@ Fer:
Kuyt op rechts! kom op zeg we hebben wel wat betere creatievere voetballers lopen hoor!!
Dirkie mag best mee op de bank! maar wat mij betreft hoeft hij niet in de basis, en hij heeft in Oranje ook wel bewezen er niet in te hoeven staan..
Robben, V Persie, Sneijder en vd. vaart
ook!quote:Op donderdag 8 april 2010 19:20 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
vd. vaart??? Nog zo'n bankzitter. v. Bommel graag
Op die iAds na leuke toevoegingenquote:iPhone OS 4.0: Multitasking, Folders, Unified Inbox en meer
Apple heeft vandaag de nieuwe eigenschappen van iPhone OS 4.0 aangekondigd. Er komen 7 grote vernieuwingen:
1. Multitasking
2. Folders
3. Unified Inbox
4. iBooks
5. Enterprise
6. Game Center
7. iAd
De nieuwe versie van iPhone OS 4.0 komt per direct beschikbaar voor ontwikkelaars. Gebruikers kunnen er pas in de zomer gebruik van maken. Bepaalde functies zoals multitasking werken niet op de iPhone 3G, maar wel op nieuwere toestellen. Voor de iPad komt er pas in de herfst een update.
1. Multitasking
Bij multitasking gaat Apple zorgen dat het beter is dan wat andere fabrikanten hebben gedaan. Net als bij knippen en plakken is Apple niet de eerste, maar ze beweren wel dat het beter is waardoor de batterij niet zo snel leegraakt en de performance niet wordt aangetast. Als je bijvoorbeeld de Mail-applicatie gebruikt kun je dubbelklikken op de homeknop en kijken welke applicaties op dat moment actief zijn. In de demo waren dat bijvoorbeeld Foto’s, Berichten, Instellingen en Facebook. Zit je in een spelletje, dan blijf je waar je bent gebleven. Je hoeft niet steeds terug te gaan naar het homescreen.
Multitasking werkt overigens niet voor alles. Apple heeft naar tienduizenden applicaties in de App Store gekeken en de diensten gekozen die het meest noodzakelijk zijn om op de achtergrond te draaien. De diensten worden als API’s aan ontwikkelaars beschikbaar gesteld. Eén ervan is bijvoorbeeld audiostreaming op de achtergrond. Je kunt dus muziek beluisteren vanuit een radio-app en ondertussen andere apps gebruiken. Dit werd gedemonstreerd met de applicatie Pandora. Het aanpassen van deze audio API kostte Apple maar een dag. Je kunt ook muziek blijven doorspelen terwijl de iPhone gelocked is.
Een andere dienst op de achtergrond is VoIP. Dit werd gedemonstreerd aan de hand van Skype: als er een gesprek binnenkomt krijg je een pop-up alert en kun je deze meteen opnemen. Je kunt zelfs VoIP-gesprekken ontvangen wanneer de iPhone gelocked is. Als je een applicatie zoals Skype verlaat blijft deze actief op de achtergrond.
Background location is een andere API die ondersteuning biedt voor multitasking: je kunt bijvoorbeeld navigeren terwijl je ondertussen andere dingen doet. De gesproken instructies blijven dan gewoon doorgaan. Dit kost overigens wel meer batterijduur. Je hebt daarbij trouwens geen echt GPS-signaal, maar A-GPS via telefoonmasten. Andere ondersteunde API’s zijn push notificaties, lokale notificaties en task completion. Dat laatste houdt in dat je bijvoorbeeld een Flickr-foto kunt uploaden en ondertussen andere dingen kunt doen. Je krijgt dan een waarschuwing wanneer het uploaden geslaagd is.
Voor de ontwikkelaars is Fast App switching een mooie vernieuwing: hierbij wordt de state van een applicatie bewaard. Kom je later in een applicatie terug, dan zijn alle gegevens nog beschikbaar.
2. Folders
Het wordt eindelijk mogelijk om applicaties te ordenen in Folders. Je kunt zoveel Folders maken als je wilt en je kunt ook een map in de dock zetten. Door applicaties met drag & drop bovenop elkaar te schuiven kun je er een Folder van maken. De naam wordt automatisch bepaald en je kunt later ook nog de naam wijzigen. Vooral op de iPad gaat dat er goed uitzien. Je kunt straks in totaal 2.160 apps op je iPhone kwijt.
Apple geeft gebruikers ook de mogelijkheid om de wallpaper van het iPhone-homescreen te wijzigen. Helaas is er maar één wallpaper mogelijk. Je kunt dus niet voor je zakelijke apps een ander achtergrondje gebruiken dan voor je games. In totaal zijn er nu dus twee achtergronden: eentje voor het lockscreen en een andere als wallpaper.
3. Verbeteringen in e-mail
Dit zal in een apart bericht worden uitgewerkt.
4. iBooks op de iPhone
Net als bij de iPad komt er een applicatie waarmee je boeken kunt lezen op de iPhone. Het boekenplankje is hierbij wel een stuk kleiner: je kunt maximaal 9 boeken gelijktijdig in beeld zien. Je kunt de iBookstore via een iPhone-applciatie bereiken. Ook hierin zit een exemplaar van Winnie the Pooh. Het is mogelijk om hetzelfde boek op meerdere apparaten te synchroniseren. Ook bookmarks en de pagina waarop je bent gebleven, zullen worden gesynchroniseerd.
5. Zakelijke functies in iPhone OS 4.0
Voor zakelijke gebruiker zal e-mailencryptie worden verbeterd. Ook komen er API’s waarmee ontwikkelaars gegevens binnen applicaties zelf kunnen encrypten. Er komen ook nieuwe mogelijkheden om mobiele apparaten te beheren en een mogelijkheid voor bedrijven om draadloos applicaties te distribueren. Medewerkers hoeven dan niet hun iPhone op een computer met iTunes aan te sluiten, maar krijgen hun nieuwe applicatie draadloos toegestuurd. Daarbij is ondersteuning voor SSL en VPN.
6. Game Center
In iPhone OS 4 kunnen ontwikkelaar al een preview bekijken. Game Center houdt in dat er een soort sociaal gamesnetwerk komt. Dat kan gamers van hetzelfde niveau met elkaar in contact brengen. Dit zou een flinke concurrent kunnen zijn voor bestaande sociale gamesnetwerken zoals Plus+ en OpenFeint. Mogelijk komt er ook een systeem van achievement-punten, zoals bij Xbox Live, maar Apple is dit nog aan het bekijken.
7. iAd mobiele advertenties
De laatste aankondiging: iAd voor mobiele advertenties. Er zijn een hoop gratis apps en ontwikkelaars willen daar toch geld mee verdienen. Apple wil de ontwikkelaars erbij helpen. De huidige vorm van advertenties bevat Apple echter niet.
Mensen brengen meer tijd door in applicaties op hun iPhone dan in de algemene zoekfunctie. Ze gebruiken apps om informatie te zoeken. De gemiddelde gebruiker brengt 30 minuten in iPhone-applicaties door. Zou Apple elke drie minuten een advertentie tonen, dan zouden dat 10 advertenties per dag zijn. De reclames zullen in de applicaties zelf verschijnen. Als voorbeeld toonde Apple een paar demo’s: bijvoorbeeld een reclame voor Toy Story: als je op de banner klikt verschijnt er een (HTML5) filmkarakter waarmee interactie mogelijk is. Eigenlijk zijn de advertenties dus geneste, interactieve apps. Een andere advertentie die werd gedemonstreerd was van Nike: je kunt door Nike-producten bladeren en ze daarna direct vanuit de reclamebanner kopen. Je kunt zelfs apps downloaden vanuit een advertentie. Er is een koppeling met de Maps API, zodat je meteen naar de winkel gestuurd kan worden.
Apple is bij reclamebanners afgestapt van de verhouding 70/30, de verhouding is nu 60/40.
Steve Jobs vertelde aan het einde van de presentatie dat er in totaal 100 nieuwe gebruikersfuncties en meer dan 1.500 nieuwe API’s in iPHone OS 4.0 beschikbaar zijn gekomen. iPhone en iPod touch-gebruikers krijgen deze zomer al de beschikking over het nieuwe OS maar dan moeten ze wel beschikken over een iPhone 3GS en een derde generatie iPod touch. Heb je een iPhone 3G of een iPod touch 2G dan zullen bepaalde functies niet werken. Over de eerste generatie iPhone werd niets gezegd.
Ontwikkelaars kunnen via developer.apple.com de preview meteen downloaden.
Kuyt presteert gelukkig helemaal niets bij Liverpoolquote:Op donderdag 8 april 2010 09:27 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Leuk hoor die Kuyt, echt een goeie werker/voetballer, maar hoe kun je twijfelen aan Robben??? Hij heeft zoveel belangrijke doelpunten gemaakt, dat je niet om hem heen kan.
V Persie vind ik van dermate klasse dat je die wel als zekerheidje op kunt stellen, ook na een blessure. Het is iig het risico nemen waard.quote:Sneijder moet je ook opstellen, maar over v Persie kun je twijfelen, die heeft de laatste tijd niet echt veel laten zien
Je geeft het zelf al aan; er zijn wellicht creatievere spelers maar voor het team-belang zijn er moeilijk betere spelers dan Kuyt te vinden. Daar zit ergens een afweging en als je met Sneijder en v Persie speelt dan is de keuze Robben/Kuyt om het even.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:17 schreef Sickert het volgende:
Kuyt op rechts! kom op zeg we hebben wel wat betere creatievere voetballers lopen hoor!!
Dirkie mag best mee op de bank! maar wat mij betreft hoeft hij niet in de basis, en hij heeft in Oranje ook wel bewezen er niet in te hoeven staan..
Robben, V Persie, Sneijder en vd. vaart
Wantquote:Op donderdag 8 april 2010 20:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
Op die iAds na leuke toevoegingenDat wordt een 3GS Fer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |