Precies ik denk niet dat iemand dat serieus gaat nemenquote:Op zondag 21 maart 2010 15:26 schreef Osramp het volgende:
Ik vermoed ook wel dat het niet zo'n vaart zal lopen. Het is natuurlijk erg vreemd als je een vacature online hebt staan en ineens opgebeld wordt door een wildvreemde die modder wil spuien over iemand die MISSCHIEN gaat solliciteren.
Dit inderdaad, denk dat je druk maakt om niets TS. Ik zie hier ook geen verkapte bedreigingen in eerlijk gezegd.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:25 schreef karr-1 het volgende:
Eerlijk gezegd lijkt het me een beetje paranoide. Waarom zou een ex werkgever uberhaupt de moeite doen om willekeurig mensen op te gaan bellen om jou zwart te maken? Wat heeft hij daaraan?
En andere werkgevers zullen dat geen vreemd/gestoord gedrag vinden? Ik iig. wel.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:11 schreef Osramp het volgende:
... maar ik vraag me af of mijn soon-to-be ex-werkgever me zwart kan gaan maken bij bedrijven waar ik solliciteer. Hij zou willekeurig passende vacatures kunnen zoeken en die alvast over mij informeren met bij elkaar gelogen informatie. ...
Ik ben niet van plan om werkgevers te gaan neppen. Maar als je dergelijke verhalen opgedist krijgt, dan laat dat een vreemde smaak na. Daarom vraag ik me af in hoeverre iemand je dwats kan zitten.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En andere werkgevers zullen dat geen vreemd/gestoord gedrag vinden? Ik iig. wel.![]()
Het is echt niet zo dat alle werkgevers in een soort parallel universum allemaal trucjes bedenken om werknemers het leven onmogelijk maken. Het lijkt mij eerder andersom.
Nou niet dus. Als ik out of the blue door iemand gebeld word door iemand die verhalen gaat vertellen over iemand die ik niet ken, maar die mogelijk gaat solliciteren dat neemt toch geen mens serieus? En mocht die persoon dan solliciteren dan zou ik dat in ieder geval nooit mee laten spelen.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:04 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om werkgevers te gaan neppen. Maar als je dergelijke verhalen opgedist krijgt, dan laat dat een vreemde smaak na. Daarom vraag ik me af in hoeverre iemand je dwats kan zitten.
Ik zie het niet als een bedreiging, ik zie het meer als een baas die een slap lulverhaal ophangt om je zogenaamd bang te maken. En je laat je ook bang maken blijkbaar. Dat is echt nergens voor nodig.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:01 schreef Osramp het volgende:
Het klinkt ook als een plot van een hele slechte film......
Maar feit is dat in het eindgesprek verteld werd dat hij ooit eens een vent in dienst had gehad die de boel voor de gek hield. Die nam bijvoorbeeld een kennis mee naar kantoor en deed alsof dat een belangrijke klant was........Nadat die man was ontslagen, heeft de directeur hem nog het leven zuur gemaakt door al zin sollicitaties in de war te sturen. En uiteindelijk is een voorstel gedaan om een smak geld te betalen om met rust gelaten te worden. Dat werd me op die manier verteld en ik trek er dan als conclusie uit dat dit een kleine bedreiging is.
Wat hier boven staat, is een weergave van de feiten, niet iets wat ik zelf verzin (op de laatste conclusie na).
Oftewel, hij heeft die gozer afgeperst. Jij betaalt me 8000 euro, of ik maak je leven zuur ..quote:Op zondag 21 maart 2010 17:01 schreef Osramp het volgende:
Het klinkt ook als een plot van een hele slechte film......
Maar feit is dat in het eindgesprek verteld werd dat hij ooit eens een vent in dienst had gehad die de boel voor de gek hield. Die nam bijvoorbeeld een kennis mee naar kantoor en deed alsof dat een belangrijke klant was........Nadat die man was ontslagen, heeft de directeur hem nog het leven zuur gemaakt door al zin sollicitaties in de war te sturen. En uiteindelijk is een voorstel gedaan om een smak geld te betalen om met rust gelaten te worden. Dat werd me op die manier verteld en ik trek er dan als conclusie uit dat dit een kleine bedreiging is.
Wat hier boven staat, is een weergave van de feiten, niet iets wat ik zelf verzin (op de laatste conclusie na).
Volgens mij ook, ik zie dit gewoon als een werkgever die wat vertelt over ex-werknemers zonder bijbedoelingen. Ik snap ook totaal niet waar TS zich druk over maakt. Die werkgever is dat gesprek waarschijnlijk alweer vergeten.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:14 schreef Flashwin het volgende:
Je stelt je aan. Die man heeft gewoon in het verleden wat slechte ervaringen gehad met vertrekkende werknemers en vertelt dat aan je.
Dat jij dat als verkapte bedreiging op vat zegt meer over jezelf dan over hem.
Ik leen 100 euro aan jou, zonder bijbedoelingen .. Daarna gaan we samen lekker een pilsje pakken en ga ik je vertellen hoe stoer ik het leven zuur heb gemaakt van een andere jongen, die eerder 100 euro had geleend van mij, maar die de terugbetaling niet geheel zo regelde als dat ik dat wilde.quote:Op zondag 21 maart 2010 22:14 schreef Flashwin het volgende:
Je stelt je aan. Die man heeft gewoon in het verleden wat slechte ervaringen gehad met vertrekkende werknemers en vertelt dat aan je.
Dat jij dat als verkapte bedreiging op vat zegt meer over jezelf dan over hem.
Customer service engineer; alle klantvragen op technisch gebied in goede banen leiden.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:49 schreef DutchieBre het volgende:
TS, mag ik weten wat voor beroep je uitoefent ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |