ik wéét ook dat het te dik isquote:Op zondag 21 maart 2010 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Kwak, da's echt veel te dik. Te dik waarvoor? Niet te dik om slim lief mooi en aardig te zijn, want dat heeft allemaal weinig tot niks met gewicht te maken. Te dik voor je gezondheid.
Ik ga met enige regelmaat onder de zonnebank. Dat is slecht. Slecht waarvoor? Niet voor de wereldvrede, mijn hersens of andermans uitzicht. Slecht voor mijn gezondheid.
En als iemand een ander stom vindt vanwege andermans gezondheid, heeft er een van de twee een gaatje in z'n bol.
Ja. Dik is dom (dikke mensen worden snel aangezien voor niet al te snugger). En daarnaast toont het dat je geen zelfbeheersing heb, geen zelfdiscipline en bovendien kost de dikkerd ons geld want het is ongezond en dan kunnen wij voor de kosten opdraaien. Bij de weg, uitkeringstrekkers en buitenlanders moeten ook het land uit. Of zich aanpassen.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik wéét ook dat het te dik isen ik denk ook dat jij weet dat ik dat weet.
maar als een random iemand hier die foto, zonder mijn hoofd, zou posten met "wat vinden jullie van haar figuur" dan vliegen toch al snel de woorden vadsig, lelijk, etc. rond. ook hier... dat bedoelde ik. en dan komt precies datgene om de hoek waar ik het gisteren over had: door mijn gewciht en uiterlijk verspeel ik altijd al 1 kans, en moet ik altijd iets "goedmaken" door lief of aardig of slim of grappig te zijn.
Daar heb je wel een punt, maar bijna iedereen heeft wel iets 'goed te maken'. Bovendien moet je jezelf niet als slachtoffer daarvan zien. Vooral ook omdat er iets aan te doen is. Het is geen voldongen feit. Dat weet je zelf ook. En alleen jij kan het doen. Het is niet dat je niet weet hoe het moet. Je moet die kennis alleen wel toepassen. En jezelf niet al te vaak excessen toestaan. En het is ook heel goed dat je jezelf aanleert om meer soorten fruit en groenten te lusten, want dat maakt het één en ander ook makkelijker.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik wéét ook dat het te dik isen ik denk ook dat jij weet dat ik dat weet.
maar als een random iemand hier die foto, zonder mijn hoofd, zou posten met "wat vinden jullie van haar figuur" dan vliegen toch al snel de woorden vadsig, lelijk, etc. rond. ook hier... dat bedoelde ik. en dan komt precies datgene om de hoek waar ik het gisteren over had: door mijn gewciht en uiterlijk verspeel ik altijd al 1 kans, en moet ik altijd iets "goedmaken" door lief of aardig of slim of grappig te zijn.
nee in t algemeen. niet iemand specifiek.en ook niet gisteren specifiek. al zijn"je laten gaan" en "verslonzen" wel voorbijgekomen, wat impliceert dat iemand met mijn omvang verslonsd is en geen zelfbeheersing heeft.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:00 schreef Goodbye het volgende:
Ik neem aan dat je voor anderen in het algemeen spreekt, want zulke dingen zijn écht niet genoemd in die discussie gister in dit topic.
Ik snap dit verhaal niet helemaal, Sigme, in de context van de discussie en je bagataliseert het probleem ook nog eens door te zeggen: voel je gewoon beter.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Dik is dom (dikke mensen worden snel aangezien voor niet al te snugger). En daarnaast toont het dat je geen zelfbeheersing heb, geen zelfdiscipline en bovendien kost de dikkerd ons geld want het is ongezond en dan kunnen wij voor de kosten opdraaien. Bij de weg, uitkeringstrekkers en buitenlanders moeten ook het land uit. Of zich aanpassen.
Je zal er toch tegen moeten wapenen Kwak. En dat hoeft niet door dun te worden. En wat mij betreft niet eens door de onzin te ontzenuwen. Voel je gewoon beter
.
ik wil me ook niet als slachtoffer presenteren, maar ik wilde wel laten merken wat dit soort dingen doen met iemand...quote:Op zondag 21 maart 2010 14:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar bijna iedereen heeft wel iets 'goed te maken'. Bovendien moet je jezelf niet als slachtoffer daarvan zien. Vooral ook omdat er iets aan te doen is. Het is geen voldongen feit. Dat weet je zelf ook. En alleen jij kan het doen. Het is niet dat je niet weet hoe het moet. Je moet die kennis alleen wel toepassen. En jezelf niet al te vaak excessen toestaan. En het is ook heel goed dat je jezelf aanleert om meer soorten fruit en groenten te lusten, want dat maakt het één en ander ook makkelijker.
En nogmaals: we zien best dat je lief en slim bent. Dat staat er los van.
ik snap wel een beteje wat sigme bedoelt: dat ik me niks moet aantrekken van de niet-kloppende gedachten die er zijn over dikke mensen, ipv me er zielig door te voelen. dat is ook wel zo.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik snap dit verhaal niet helemaal, Sigme, in de context van de discussie en je bagataliseert het probleem ook nog eens door te zeggen: voel je gewoon beter.
Keer je opmerking eens om, zou hij dan gemeen worden? Of mag zo'n opmerking richting slanke mensen wel?quote:Op zondag 21 maart 2010 13:45 schreef sigme het volgende:
Bij de weg, ik vind een vrouw met een figuur als Sarabi véél mooier dan figuren van de meeste slankere dames hier.
En ik heb 9 boompjes verpoot dus ik mag me even verpozen.
je vergelijking klopt niet helemaal. mensen die blij zijn met hun lijf en zichzelf slank genoeg voelen zullen zich minder snel iets aantrekken van bovenstaande opmerking dan mensen die zichzelf niet slank vinden (of ze dat nou objectief zijn of niet) van de omgekeerde versie, omdat die bijna nooit blij zijn met hun lijf... (ik gebruik hier slank voelen - iemand met maat 44 kan zich in de categorie "slank en gelukkig" plaatsen en zal denk ik echt zich niet beledigd voelen door bovenstaande opmerking, iemand met maat 36 en een billencomplex zal zich in de bovenstaande opmerking identificeren met de "vollere vrouwen").quote:Op zondag 21 maart 2010 14:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Keer je opmerking eens om, zou hij dan gemeen worden? Of mag zo'n opmerking richting slanke mensen wel?
En voor zover ik foto's van Sarabi heb gezien heeft ze een prima figuur, dus dat bedoel ik er niet mee
dat is dus niet waar. en ik heb geen zin om uit te leggen hoe dat biologisch allemaal werkt, dat heb ik een week geleden gedaan en toen was je het er ook niet mee eens. dus het is een beetje een zinloze discussie.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:16 schreef conleche het volgende:
Ik weet wel zeker dat je meer zou kunnen afvallen en ik weet ook waarom mensen die er voor gestudeerd hebben dit waarschijnlijk niet zo zeggen: iets met verwachtingen, die te hoog zijn gespannen en het allemaal opgeven als het dan niet 1,2,3 lukt. Vorig jaar (of het jaar daarvoor?) ben je vrij makkelijk afgevallen tot 78 kilo en als je toen had doorgezet was je meer afgevallen. Toen ging je naar Amerika en vanaf daar ging het mis.
Maar goed, zelfs al is het zo en blijf je stil staan: een 80 kilo wegende Kwak, die gezond eet en voldoende aan beweging doet, dat is óók prima.
Het feit dat het je raakt maakt mijn mening niet minder waar in mijn optiek. De vraag is of mensen eerlijk mogen zijn over hun mening, zelfs als dat impliceert dat iemand het zich aantrekt.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik snap wel een beteje wat sigme bedoelt: dat ik me niks moet aantrekken van de niet-kloppende gedachten die er zijn over dikke mensen, ipv me er zielig door te voelen. dat is ook wel zo.
maar tegelijk vind ik het niet meer dan normaal dat ik in dit topic probeer te laten zien dat obesitas complexer is dan "je teveel laten gaan", enm dat ik laat merken dat het me raakt dat mensen zo denken.
beetje het "maar jij bent een áárdige marokkaan" effect
Uhm. Tja. Ik jojo al vanaf mijn 15e en als ik wil weeg ik over 2 maanden 53. Niet dat ik dat wil hoor, maar het kan. En makkelijk ook.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is dus niet waar. en ik heb geen zin om uit te leggen hoe dat biologisch allemaal werkt, dat heb ik een week geleden gedaan en toen was je het er ook niet mee eens. dus het is een beetje een zinloze discussie.
en het gaat niet om te hoog gespannen verwachtingen. het gaat puur om biologische processen. hoe mee rje gelijnd hebt, hoe meer dat geldt (iemand als uniekhoorn kan dus inderdaad wel, of BJ. is het je nooit opgevallen dat de mensen die echt succesvol veel afvallen vaak de mensen zijn die van hun leven nog nooit echt veel gelijnd hebben? ik ben al een jojo sinds mijn 12e...)
obesitas is een chronische ziekte en het gaat nooit meer over, ook als je bmi onder de dertig komt.
je kan niet aan iemand zien of ze er iets aan doen. dat is mijn punt. de gevolgtrekking "ik zie een dik iemand, dus die doet er niks aan" díe vind ik krom, en daar ageer ik tegen.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:21 schreef conleche het volgende:
[..]
Het feit dat het je raakt maakt mijn mening niet minder waar in mijn optiek. De vraag is of mensen eerlijk mogen zijn over hun mening, zelfs als dat impliceert dat iemand het zich aantrekt.
En natuurlijk zal er vaak een onderliggende reden zijn waarom iemand dik is. Maar als je daar dan niets aan doet en jezelf blijft volproppen, dan mag ik daar zeker een negatieve mening over hebben. En in zoverre heb ik het dus in het begin van de discussie nooit over jou gehad, aangezien jij er wel wat aan doet, maar omdat jij te zwaar bent heb je het op jezelf betrokken.
met een lowcarb dieet. dat je niet hele leven vol kan houden. en jij hebt nooit 100+ kilo gewogen. dat is nogal een verschil.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm. Tja. Ik jojo al vanaf mijn 15e en als ik wil weeg ik over 2 maanden 53. Niet dat ik dat wil hoor, maar het kan. En makkelijk ook.
Ik heb uitgelegd dat het ging over dikke mensen die ook nog eens een vette hap naar binnen werken.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je kan niet aan iemand zien of ze er iets aan doen. dat is mijn punt. de gevolgtrekking "ik zie een dik iemand, dus die doet er niks aan" díe vind ik krom, en daar ageer ik tegen.
Ik hoef dat lowcarb dieet ook niet mijn hele leven vol te houden. (Buiten dat, een lichte versie van lowcarb zou heel goed vol te houden zijn voor de rest van je leven.)quote:Op zondag 21 maart 2010 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
met een lowcarb dieet. dat je niet hele leven vol kan houden. en jij hebt nooit 100+ kilo gewogen. dat is nogal een verschil.
ik kan me ook een half jaar uithongeren of een half jaar puur low carb eten en me lens sporten, dan weeg ik misshcien over een half jaar ook wel 65. maar dan weet ik heel erg zeker dat ik over tien jaar 110 weeg. minstens.
(zie tevens edit)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |