abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79403407
Wanneer worden de eerste lammetjes geboren ?!
  zondag 21 maart 2010 @ 13:51:07 #52
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79403450
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Kwak, da's echt veel te dik. Te dik waarvoor? Niet te dik om slim lief mooi en aardig te zijn, want dat heeft allemaal weinig tot niks met gewicht te maken. Te dik voor je gezondheid.
Ik ga met enige regelmaat onder de zonnebank. Dat is slecht. Slecht waarvoor? Niet voor de wereldvrede, mijn hersens of andermans uitzicht. Slecht voor mijn gezondheid.
En als iemand een ander stom vindt vanwege andermans gezondheid, heeft er een van de twee een gaatje in z'n bol.
ik wéét ook dat het te dik is en ik denk ook dat jij weet dat ik dat weet.

maar als een random iemand hier die foto, zonder mijn hoofd, zou posten met "wat vinden jullie van haar figuur" dan vliegen toch al snel de woorden vadsig, lelijk, etc. rond. ook hier... dat bedoelde ik. en dan komt precies datgene om de hoek waar ik het gisteren over had: door mijn gewciht en uiterlijk verspeel ik altijd al 1 kans, en moet ik altijd iets "goedmaken" door lief of aardig of slim of grappig te zijn.
Kwak
pi_79403490
Ooooh ik heb een rel gemist, gelukkig!
pi_79403714
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

maar als een random iemand hier die foto, zonder mijn hoofd, zou posten met "wat vinden jullie van haar figuur" dan vliegen toch al snel de woorden vadsig, lelijk, etc. rond. ook hier... dat bedoelde ik. en dan komt precies datgene om de hoek waar ik het gisteren over had: door mijn gewciht en uiterlijk verspeel ik altijd al 1 kans, en moet ik altijd iets "goedmaken" door lief of aardig of slim of grappig te zijn.
Ja. Dik is dom (dikke mensen worden snel aangezien voor niet al te snugger). En daarnaast toont het dat je geen zelfbeheersing heb, geen zelfdiscipline en bovendien kost de dikkerd ons geld want het is ongezond en dan kunnen wij voor de kosten opdraaien. Bij de weg, uitkeringstrekkers en buitenlanders moeten ook het land uit. Of zich aanpassen.

Je zal er toch tegen moeten wapenen Kwak. En dat hoeft niet door dun te worden . En wat mij betreft niet eens door de onzin te ontzenuwen. Voel je gewoon beter .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79403782
Ik neem aan dat je voor anderen in het algemeen spreekt, want zulke dingen zijn écht niet genoemd in die discussie gister in dit topic.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_79403907
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, maar bijna iedereen heeft wel iets 'goed te maken'. Bovendien moet je jezelf niet als slachtoffer daarvan zien. Vooral ook omdat er iets aan te doen is. Het is geen voldongen feit. Dat weet je zelf ook. En alleen jij kan het doen. Het is niet dat je niet weet hoe het moet. Je moet die kennis alleen wel toepassen. En jezelf niet al te vaak excessen toestaan. En het is ook heel goed dat je jezelf aanleert om meer soorten fruit en groenten te lusten, want dat maakt het één en ander ook makkelijker.

En nogmaals: we zien best dat je lief en slim bent. Dat staat er los van.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:03:52 #57
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_79403916
Nou, ik heb me voor niets druk gemaakt over de marktplaatsverkoop . Het was een heel lief stel.
Your body. Your soul. Your rituals.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:06:21 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79403993
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:00 schreef Goodbye het volgende:
Ik neem aan dat je voor anderen in het algemeen spreekt, want zulke dingen zijn écht niet genoemd in die discussie gister in dit topic.
nee in t algemeen. niet iemand specifiek.en ook niet gisteren specifiek. al zijn"je laten gaan" en "verslonzen" wel voorbijgekomen, wat impliceert dat iemand met mijn omvang verslonsd is en geen zelfbeheersing heeft.
Kwak
pi_79404061
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. Dik is dom (dikke mensen worden snel aangezien voor niet al te snugger). En daarnaast toont het dat je geen zelfbeheersing heb, geen zelfdiscipline en bovendien kost de dikkerd ons geld want het is ongezond en dan kunnen wij voor de kosten opdraaien. Bij de weg, uitkeringstrekkers en buitenlanders moeten ook het land uit. Of zich aanpassen.

Je zal er toch tegen moeten wapenen Kwak. En dat hoeft niet door dun te worden . En wat mij betreft niet eens door de onzin te ontzenuwen. Voel je gewoon beter .
Ik snap dit verhaal niet helemaal, Sigme, in de context van de discussie en je bagataliseert het probleem ook nog eens door te zeggen: voel je gewoon beter.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:10:27 #60
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79404118
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:03 schreef conleche het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt, maar bijna iedereen heeft wel iets 'goed te maken'. Bovendien moet je jezelf niet als slachtoffer daarvan zien. Vooral ook omdat er iets aan te doen is. Het is geen voldongen feit. Dat weet je zelf ook. En alleen jij kan het doen. Het is niet dat je niet weet hoe het moet. Je moet die kennis alleen wel toepassen. En jezelf niet al te vaak excessen toestaan. En het is ook heel goed dat je jezelf aanleert om meer soorten fruit en groenten te lusten, want dat maakt het één en ander ook makkelijker.

En nogmaals: we zien best dat je lief en slim bent. Dat staat er los van.
ik wil me ook niet als slachtoffer presenteren, maar ik wilde wel laten merken wat dit soort dingen doen met iemand...

en het gaat onwijs goed, ik heb in de afgelopen 7 weken vijf keer boven de 2000 kcal gegeten, daar gaat het niet om. als er iemand is die haar eetgedrag niet externaliseert ben ik het wel. ik neem zelfs mee rverantwoording vaak dan gezond is eigenlijk.

feit is wel dat ik in nooit echt slank zal worden. dat is wel een voldongen feit. en probeer me alsjeblieft niet aan te praten dat dat niet zo is. de mensen die ervoor gestudeerd hebben en 10 jaar ervaring hebben met obese mensen weten het denk ik tóch beter.... mezelf iets anders voorhouden is een uitndoging tot falen. ik was vancohtend 100.5 dus het gaat nog steeds goed, maar op een gegeven moment zal ik, zelfs met meer sporten, stoppen met afvallen, en stabiliseren is dat het allerbelangrijkste en hoogst haalbare. en als dat op 80 kilo is zal ik daar gelukkig mee moeten zijn, ook al heb ik dan nog een bmi van 32 en ben ik objectief gezien veel te zwaar.
Kwak
  zondag 21 maart 2010 @ 14:12:30 #61
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79404188
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:08 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik snap dit verhaal niet helemaal, Sigme, in de context van de discussie en je bagataliseert het probleem ook nog eens door te zeggen: voel je gewoon beter.
ik snap wel een beteje wat sigme bedoelt: dat ik me niks moet aantrekken van de niet-kloppende gedachten die er zijn over dikke mensen, ipv me er zielig door te voelen. dat is ook wel zo.

maar tegelijk vind ik het niet meer dan normaal dat ik in dit topic probeer te laten zien dat obesitas complexer is dan "je teveel laten gaan", enm dat ik laat merken dat het me raakt dat mensen zo denken.

beetje het "maar jij bent een áárdige marokkaan" effect
Kwak
pi_79404206
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:45 schreef sigme het volgende:
Bij de weg, ik vind een vrouw met een figuur als Sarabi véél mooier dan figuren van de meeste slankere dames hier.

En ik heb 9 boompjes verpoot dus ik mag me even verpozen.
Keer je opmerking eens om, zou hij dan gemeen worden? Of mag zo'n opmerking richting slanke mensen wel?

En voor zover ik foto's van Sarabi heb gezien heeft ze een prima figuur, dus dat bedoel ik er niet mee
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_79404332
Ik weet wel zeker dat je meer zou kunnen afvallen en ik weet ook waarom mensen die er voor gestudeerd hebben dit waarschijnlijk niet zo zeggen: iets met verwachtingen, die te hoog zijn gespannen en het allemaal opgeven als het dan niet 1,2,3 lukt. Vorig jaar (of het jaar daarvoor?) ben je vrij makkelijk afgevallen tot 78 kilo en als je toen had doorgezet was je meer afgevallen. Toen ging je naar Amerika en vanaf daar ging het mis.

Maar goed, zelfs al is het zo en blijf je stil staan: een 80 kilo wegende Kwak, die gezond eet en voldoende aan beweging doet, dat is óók prima.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:17:49 #64
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79404369
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:13 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Keer je opmerking eens om, zou hij dan gemeen worden? Of mag zo'n opmerking richting slanke mensen wel?

En voor zover ik foto's van Sarabi heb gezien heeft ze een prima figuur, dus dat bedoel ik er niet mee
je vergelijking klopt niet helemaal. mensen die blij zijn met hun lijf en zichzelf slank genoeg voelen zullen zich minder snel iets aantrekken van bovenstaande opmerking dan mensen die zichzelf niet slank vinden (of ze dat nou objectief zijn of niet) van de omgekeerde versie, omdat die bijna nooit blij zijn met hun lijf... (ik gebruik hier slank voelen - iemand met maat 44 kan zich in de categorie "slank en gelukkig" plaatsen en zal denk ik echt zich niet beledigd voelen door bovenstaande opmerking, iemand met maat 36 en een billencomplex zal zich in de bovenstaande opmerking identificeren met de "vollere vrouwen").

snap je wat ik bedoel?
Kwak
pi_79404417
Enig idee hoe lang het duurt om bij te lezen
  zondag 21 maart 2010 @ 14:20:42 #66
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79404488
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:16 schreef conleche het volgende:
Ik weet wel zeker dat je meer zou kunnen afvallen en ik weet ook waarom mensen die er voor gestudeerd hebben dit waarschijnlijk niet zo zeggen: iets met verwachtingen, die te hoog zijn gespannen en het allemaal opgeven als het dan niet 1,2,3 lukt. Vorig jaar (of het jaar daarvoor?) ben je vrij makkelijk afgevallen tot 78 kilo en als je toen had doorgezet was je meer afgevallen. Toen ging je naar Amerika en vanaf daar ging het mis.

Maar goed, zelfs al is het zo en blijf je stil staan: een 80 kilo wegende Kwak, die gezond eet en voldoende aan beweging doet, dat is óók prima.
dat is dus niet waar. en ik heb geen zin om uit te leggen hoe dat biologisch allemaal werkt, dat heb ik een week geleden gedaan en toen was je het er ook niet mee eens. dus het is een beetje een zinloze discussie.

en het gaat niet om te hoog gespannen verwachtingen. het gaat puur om biologische processen. hoe mee rje gelijnd hebt, hoe meer dat geldt (iemand als uniekhoorn kan dus inderdaad wel, of BJ. is het je nooit opgevallen dat de mensen die echt succesvol veel afvallen vaak de mensen zijn die van hun leven nog nooit echt veel gelijnd hebben? ik ben al een jojo sinds mijn 12e...)

ik vind het eerlijk gezegd pijnlijk als je zegt dat ik meer zou zijn afgevallen als ik door had gezet, dat wéét jij namelijk helemaal niet. ik heb heel lang rond de 78 gehangen met een gezond eet- en beweegpatroon, en heb gevochten naar de 76. als ik dat níet gedaan had en had gestabiliseerd was ik nu nog steeds 78 kilo. door het vechten voor een onhaalbaar gewicht ben ik o.a. in amerika, vele kilo's aangekomen. maar het speelde allang voor die tijd. ik zeg niet dat ik het er niet zélf heb aangegeten, maar ik zeg wel dat het de trigger is geweest voor lijngericth eten en subjectieve eetbuien etc.

ik weet dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen voor je gewicht, en het niet moet externaliseren, maar soms moet je juist niet teveel internaliseren.

obesitas is een chronische ziekte en het gaat nooit meer over, ook als je bmi onder de dertig komt.
Kwak
  Vis een optie? zondag 21 maart 2010 @ 14:20:53 #67
70532 loveli
N
pi_79404499
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:18 schreef P.F het volgende:
Enig idee hoe lang het duurt om bij te lezen
Veel langer als je ook nog eens tussendoor zit te posten
crap in = crap out
pi_79404531
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik snap wel een beteje wat sigme bedoelt: dat ik me niks moet aantrekken van de niet-kloppende gedachten die er zijn over dikke mensen, ipv me er zielig door te voelen. dat is ook wel zo.

maar tegelijk vind ik het niet meer dan normaal dat ik in dit topic probeer te laten zien dat obesitas complexer is dan "je teveel laten gaan", enm dat ik laat merken dat het me raakt dat mensen zo denken.

beetje het "maar jij bent een áárdige marokkaan" effect
Het feit dat het je raakt maakt mijn mening niet minder waar in mijn optiek. De vraag is of mensen eerlijk mogen zijn over hun mening, zelfs als dat impliceert dat iemand het zich aantrekt.

En natuurlijk zal er vaak een onderliggende reden zijn waarom iemand dik is. Maar als je daar dan niets aan doet en jezelf blijft volproppen, dan mag ik daar zeker een negatieve mening over hebben. En in zoverre heb ik het dus in het begin van de discussie nooit over jou gehad, aangezien jij er wel wat aan doet, maar omdat jij te zwaar bent heb je het op jezelf betrokken.
pi_79404595
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is dus niet waar. en ik heb geen zin om uit te leggen hoe dat biologisch allemaal werkt, dat heb ik een week geleden gedaan en toen was je het er ook niet mee eens. dus het is een beetje een zinloze discussie.

en het gaat niet om te hoog gespannen verwachtingen. het gaat puur om biologische processen. hoe mee rje gelijnd hebt, hoe meer dat geldt (iemand als uniekhoorn kan dus inderdaad wel, of BJ. is het je nooit opgevallen dat de mensen die echt succesvol veel afvallen vaak de mensen zijn die van hun leven nog nooit echt veel gelijnd hebben? ik ben al een jojo sinds mijn 12e...)

obesitas is een chronische ziekte en het gaat nooit meer over, ook als je bmi onder de dertig komt.
Uhm. Tja. Ik jojo al vanaf mijn 15e en als ik wil weeg ik over 2 maanden 53. Niet dat ik dat wil hoor, maar het kan. En makkelijk ook.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:24:28 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79404606
Ik heb er niet echt een mening over, dus houd me maar even buiten deze discussie .

Lijstje:
O: bak havermoutpap
S: RPM
T: krentenbol
S: afstoffen en stofzuigen
L: maaltijdsalade mexicaans olé
T: appel o.i.d.
D: kommetje soep en een boterham

Zondag!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 21 maart 2010 @ 14:25:27 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79404628
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Het feit dat het je raakt maakt mijn mening niet minder waar in mijn optiek. De vraag is of mensen eerlijk mogen zijn over hun mening, zelfs als dat impliceert dat iemand het zich aantrekt.

En natuurlijk zal er vaak een onderliggende reden zijn waarom iemand dik is. Maar als je daar dan niets aan doet en jezelf blijft volproppen, dan mag ik daar zeker een negatieve mening over hebben. En in zoverre heb ik het dus in het begin van de discussie nooit over jou gehad, aangezien jij er wel wat aan doet, maar omdat jij te zwaar bent heb je het op jezelf betrokken.
je kan niet aan iemand zien of ze er iets aan doen. dat is mijn punt. de gevolgtrekking "ik zie een dik iemand, dus die doet er niks aan" díe vind ik krom, en daar ageer ik tegen.

je mag best een negatieve mening hebben over mensen die hun probleem niet willen zien of er niks aan willen doen... maar of dat zo is, dat kun jij als buitenstaander niet weten. zelfs niet als ze een hamburger eten voor je neus.
Kwak
  zondag 21 maart 2010 @ 14:26:42 #72
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79404660
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:24 schreef conleche het volgende:

[..]

Uhm. Tja. Ik jojo al vanaf mijn 15e en als ik wil weeg ik over 2 maanden 53. Niet dat ik dat wil hoor, maar het kan. En makkelijk ook.
met een lowcarb dieet. dat je niet hele leven vol kan houden. en jij hebt nooit 100+ kilo gewogen. dat is nogal een verschil.

ik kan me ook een half jaar uithongeren of een half jaar puur low carb eten en me lens sporten, dan weeg ik misshcien over een half jaar ook wel 65. maar dan weet ik heel erg zeker dat ik over tien jaar 110 weeg. minstens.

(zie tevens edit)
Kwak
pi_79404778
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je kan niet aan iemand zien of ze er iets aan doen. dat is mijn punt. de gevolgtrekking "ik zie een dik iemand, dus die doet er niks aan" díe vind ik krom, en daar ageer ik tegen.
Ik heb uitgelegd dat het ging over dikke mensen die ook nog eens een vette hap naar binnen werken.

Onze allereerste discussie ging over precies hetzelfde. Ik was in Frankrijk en zat in de MacDo te internetten wegens gratis wifi (onder het genot van koffie ') ) en er kwam iemand voorbij, ruim boven de 100 kilo met een dienblad vól met junkfood. Ik maakte daar een opmerking over en dat vond je toen ook heul erg.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:36:41 #74
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79404927
en nu hou ik er over op. ik hoef geen gelijk te krijgen en heb nu wel gezegd wat ik vind, met een zo goed mogelijke uitleg daarvoor.

bedenk me net dat ik nog niks heb gegeten

lijstje gisteren d aangepast naar gehaktballetjes met rostirondjes en groente, ipv andijvie stamppot. kcal totaal bleef ca. 1550

lijstje vandaag
brunch -3 volkoren boterhammen met ham
t- mandarijntje
t- beschuitje met nutella
d- stamppot rauwe andijvie met spekjes, een rode puntpaprika
t- mandarijntje, komkommer
t- glaasje witte wijn

kcal: 1400

beetje weinig, maar heb tot 12 uur in bed gelegen. misshcien neem ik nog wel een extra T
Kwak
pi_79404972
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

met een lowcarb dieet. dat je niet hele leven vol kan houden. en jij hebt nooit 100+ kilo gewogen. dat is nogal een verschil.

ik kan me ook een half jaar uithongeren of een half jaar puur low carb eten en me lens sporten, dan weeg ik misshcien over een half jaar ook wel 65. maar dan weet ik heel erg zeker dat ik over tien jaar 110 weeg. minstens.

(zie tevens edit)
Ik hoef dat lowcarb dieet ook niet mijn hele leven vol te houden. (Buiten dat, een lichte versie van lowcarb zou heel goed vol te houden zijn voor de rest van je leven.)

Ik ben vorig jaar het hele jaar stabiel gebleven door te sporten. En niet eens idioot veel. Voor de rest at ik voor mijn doen echt best veel. Pas toen ik minderde met sporten en mezelf veel teveel toestond qua ongezonde meuk kwam ik weer een paar kilo aan.

En je hoeft het sws niet in een half jaar te doen. Als je was doorgegaan met gezond eten toen je 78 woog, dan was je zeker ook nog afgevallen. Heeeel langzaam dat wel, maar dat is niet erg. Als je meer was gaan sporten, dan misschien iets sneller. Maar snel hoeft echt niet. Ik heb over mijn kilo's ook gewoon 2 jaar gedaan. De reden dat ik nu lowcarb is omdat ik een serieuze KH verslaving had en dat was zeer mijn eigen schuld, want veel teveel zooi gegeten de laatste maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')