dank u.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:36 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Deze link kan handig zijn: http://www.tijd.be/beurzen/60189120
De Tijd bericht redelijk veel over GLPG. Of omgekeerd, GLPG heeft die krant in de mailinglist zitten. GLPG is in ieder geval kampioen van de goed-nieuws-show. Als je kijkt naar de datums van de berichten merk je dat ze elke 2 weken wel eens de krant halen. Waarschijnlijk doordacht en gepland, maar wel goed voor 't moraal van de investeerders.
Als je wel gekocht had en het was gehalveerd dan had je ook spijt gehad. Kortom, je weet het niet, je hebt geen grond om op te beslissen, dus neem jezelf niks kwalijk!quote:Op maandag 22 maart 2010 17:50 schreef Mortaxx het volgende:
Aandeel wat ik al een tijdje in m'n watchlist heb staan is vandaag eventjes verdubbeld. Had ik nou toch maar gekocht
http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:ARWR
Bronquote:This is a very simple chart. It takes the change in GDP and divides it by the change in Debt. What it shows is how much productivity is gained by infusing $1 of debt into our debt backed money system.
Back in the early 1960s a dollar of new debt added almost a dollar to the nation’s output of goods and services. As more debt enters the system the productivity gained by new debt diminishes. This produced a path that was following a diminishing line targeting ZERO in the year 2015. This meant that we could expect that each new dollar of debt added in the year 2015 would add NOTHING to our productivity.
Then a funny thing happened along the way. Macroeconomic DEBT SATURATION occurred causing a phase transition with our debt relationship. This is because total income can no longer support total debt. In the third quarter of 2009 each dollar of debt added produced NEGATIVE 15 cents of productivity, and at the end of 2009, each dollar of new debt now SUBTRACTS 45 cents from GDP!
This is mathematical PROOF that debt saturation has occurred. Continuing to add debt into a saturated system, where all money is debt, leads only to future defaults and to higher unemployment.
[...]
Modern monetary theory does not understand, nor does it correctly describe the debt backed money world in which we live. Velocity, for example, slows as debt saturation occurs. This is only common sense, and yet the formulas do not account for the bad math of debt, nor its non linear function. Velocity is blamed partially on the psychology of “consumers.” What nonsense. It is as mechanical as the engine in your car, it was designed that way. Once people, businesses, and governments become saturated with debt, new money/ debt when introduced can only be used to service prior existing debt.
Had je zelf aandelen in gedachte? Misschien kan ik er een onderbouwing voor 'vinden'.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:37 schreef MoneyTalks het volgende:
Waar kan ik in dit forum de aandelentips met onderbouwing vinden?
-Gelukkig- zijn er op dit forum niet zoveel fanboys van een bepaald aandeel!quote:Op maandag 22 maart 2010 22:37 schreef MoneyTalks het volgende:
En als die er wel waren worden die vakkundig onder het vloerkleed geschovenquote:Op maandag 22 maart 2010 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
-Gelukkig- zijn er op dit forum niet zoveel fanboys van een bepaald aandeel!
Nah. Hoeveel verschillende mensen lezen dit hier nu allemaal? 200? En als de helft het dan gelooft en voor 10.000 euro koopt, dan is dat 2 miljoen. Niet merkbaar. Behalve bij een heel, heel klein aandeeltje zoals Alanheri oid.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En als die er wel waren worden die vakkundig onder het vloerkleed geschoven![]()
Maar je hebt wel gelijk. Het idee om hier tientallen T2 fanboys te hebben of van een andere specifiek aandeel die continu schreeuwen: Buy! Buy! Buy! schiet niemand wat mee op.
Juist omdat er hier geen fanboys zijn is het wel enigszins gevaarlijk. Het moment dat hier een aandeel geprezen wordt (door iedereen) is er denk ik wel een klein effect waarneembaar
Ik denk dat je je nog wel eens kunt vergissen in het aantal mensen wat meeleest & de kapitaal waarde van de lurkers. Maar ik hoop dat je gelijk hebt!quote:Op maandag 22 maart 2010 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nah. Hoeveel verschillende mensen lezen dit hier nu allemaal? 200? En als de helft het dan gelooft en voor 10.000 euro koopt, dan is dat 2 miljoen. Niet merkbaar. Behalve bij een heel, heel klein aandeeltje zoals Alanheri oid.
Ik denk niet dat dat verstandig is en alleen maar negatief is voor dit forum. Besides voor je het weet staat R&P vol. Dat moeten we niet hebben. Dat mensen anderen willen vertellen welke aandelen ze hebben en waarom is 1 ding. Het overduidelijk laten zien met het idee dat anderen het ook kopen gaat me wat te verquote:Op maandag 22 maart 2010 23:13 schreef MoneyTalks het volgende:
Maar er zou best een topic kunnen zijn waar je beurstips kan geven met onderbouwing
Tip 1: nooit handelen op basis van tipsquote:Op maandag 22 maart 2010 23:13 schreef MoneyTalks het volgende:
Maar er zou best een topic kunnen zijn waar je beurstips kan geven met onderbouwing
Beleggen: welk rendement kan ik verwachten?quote:Op maandag 22 maart 2010 22:37 schreef MoneyTalks het volgende:
So far, so good.quote:ASR boekt winst AMSTERDAM (AFN) - De financiële dienstverlener ASR Nederland heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van 255 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf, voorheen onderdeel van Fortis, dinsdag bekendgemaakt. In 2008 leed ASR nog een nettoverlies van 640 miljoen euro.
ASR, dat sinds de ontmanteling van het Fortis-concern in oktober 2008 volledig in handen is van de Nederlandse staat, zag het vermogen toenemen van 1,76 miljard euro naar 2,97 miljard euro. ASR Nederland heeft een bank- en een verzekeringstak en is onder meer bekend van merken als De Amersfoortse en Ditzo.
Ik heb hawkeye op KPN. Geen idee of dat short of long word.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:40 schreef MoneyTalks het volgende:
Maar een topic met daarin aandelen die je in de gaten zou moeten houden op basis van technische analyse, zou toch niet misstaan.
Wow, dit is echt supergeniaal. Die moet ik allemaal rippen!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:05 schreef SeLang het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |