abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 15:14:41 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_79406191
Voor en na het slapen douchen, wat doe je ingodsnaam in je bed?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_79407028
Als je elke dag doucht was je alleen maar al je natuurlijke oliën weg waardoor je een drogere huid van krijgt en dit zorgt weer voor dat je eerder rimpels en dergelijke krijgt.

Twee keer per week is wel een beetje smerig, maar 3-4 keer peer week is wel gezond mits je niet elke dag sport
pi_79407296
quote:
Dagelijks douchen kan leiden tot hersenbeschadiging

Regelmatig een douche nemen kan tot hersenbeschadiging leiden. Dat heeft een studie van de Wake Forest University School of Medicine in New Carolina uitgewezen. Volgens de wetenschappers kan het inademen van kleine hoeveelheden mangaan opgelost in water het zenuwstelsel beschadigen.

John Spangler, die de studie leidde, zegt dat het onderzoek grote gevolgen kan hebben voor de wereld als de resultaten bevestigd worden. Bij het inademen van mangaan wordt er meer van de stof naar de hersenen gestuurd dan bij het eten of drinken ervan. De zenuwcellen die gebruikt worden bij het ruiken vormen een rechtstreekse toegangsdeur voor gifstoffen naar de hersenen. Eens de stof zich in deze kleine zenuwcellen bevindt, kan het mangaan zich over de hele hersenen verspreiden.
Bron
quote:
Dagelijks douchen slecht voor je huid

De helft van de Nederlanders stapt dagelijks onder de douche. Omdat ze het lekker vinden, omdat het hygiënisch is of omdat ze zich anders vies voelen. Dat blijkt uit het nationaal douche-onderzoek door gezondNU. Maar, dermatologen waarschuwen dat het toegenomen aantal schimmelinfecties van de huid rechtstreeks het gevolg is van ons overmatig douche-gedrag. Lees verder.

Veel mensen douchen, omdat ze het hygiënisch vinden en zich anders vies voelen. Ook geeft vier op de tien Nederlanders aan dat mensen in hun omgeving eens vaker zouden moeten douchen. En dat terwijl een washandje langs oksels, kruis en voeten voldoende is om niet te stinken. De rest van het lijf stinkt niet.
Douchen geeft huidklachten!

Douchen geeft huidklachten
Volgens gezondNU is douchen een symbool van sociale perfectie. "De geur van zweet moet uitgebannen worden. Je bent niet vies, maar je voelt je vies. De reclame heeft zijn effect gehad," schrijft het tijdschrift. Een kleine groep mensen doucht niet dagelijks omdat het jeuk oplevert. Maar elke dag douchen is voor niemand goed. Dermatologen zien zelden mensen die nooit douchen, maar des te meer mensen die te vaak douchen. Met poetsen en boenen onder de douche verdwijnt niet alleen het vuil van de huid, maar ook het laagje dat beschermt tegen infecties. Te lang en te heet douchen, is volgens gezondNU "de manier om je huid aan gort te helpen".
In de reclame zepen modellen zich van top tot teen in onder de douche. Negentig procent van de Nederlanders gebruikt zeep of douchegel onder de douche. De wens om niet te stinken, overstijgt het belang van de gezondheid van de huid. Dermatologen wijten het toegenomen aantal patiënten met schimmelinfecties op de huid rechtstreeks aan het massale gebruik van zeep onder de douche.
Voor of na het vrijen?

Voor of na het vrijen?
Zeventig procent van de Nederlanders doucht meestal bij het opstaan. Gevolgd door douchen na het sporten, voor het slapengaan en voor het uitgaan. Op de vijfde plaats staat voor of juist na het vrijen. Mannen douchen vaker voor het vrijen. Vrouwen vaker na het vrijen. Ook onder de dertig wordt vooral na het vrijen de gang naar de douche gemaakt. Zestigplussers douchen amper voor of na het vrijen.

Bron
quote:

Douchen ongezond?

Dagelijks een douche of een bad nemen, lijkt ons allemaal erg logisch. Het idee alleen al dat we af en toe een dag zouden moeten overslaan bezorgt ons al de kriebels. Nu blijkt dat die dagelijkse douche toch niet zo gezond zou zijn. Steeds meer beautyproducten als shampoo, douchegel, zonnecrème, scheerschuim en make-up zijn voorzien van een hoop bewaarmiddelen die bij veelvuldig gebruik erg schadelijk kunnen zijn. Die bewaarmiddelen noemt men parabenen en zij kunnen op hun beurt vrije radicalen produceren waardoor de huid in sneltempo door het verouderingsproces raast. Een gevaarlijk gevolg van dit proces is volgens wetenschappers een verhoogde kans op huidkanker. Gelukkig zijn er ook collega's die dit tegenspreken en garanderen dat de parabenen op een veilige manier via de urine ons lichaam verlaat.

Bron
quote:
'Douchen kan je ziek maken'
Douchen kan slecht voor je gezondheid zijn, zeggen Amerikaanse wetenschappers.
© ANP

Een douche nemen met een vieze douchekop kan je een gezicht vol schadelijke bacteriën opleveren, zo meldt de BBC.

Uit tests is gebleken dat ruim een derde van de douche-installaties grote hoeveelheden organismen bevat, die longziektes kunnen veroorzaken.

Het gaat om de Mycobacterium avium. Onderzoek wijst uit dat de concentraties bacteriën op de douchekoppen 100 keer groter is, dan op andere watervoorzieningen in het huishouden. De bacterie zou zich als een soort vlies in de binnenkant van een douchekop vestigen.

Longen

“Water uit een vieze douchekop kan ervoor zorgen dat die Mycobacterium avium door de lucht gaat zweven. Mensen ademen de bacterie in, waardoor het organisme zich diep in de longen nestelt en voor zware longinfecties kan zorgen,” zeggen onderzoekers van de Universiteit van Colorado.

Vooral ouderen, kinderen en mensen met een zwak immuunsysteem zijn vatbaar voor de bacterie.

Het onderzoek kan verklaren waarom er de laatste jaren steeds meer longinfecties voorkomen, zo stellen de wetenschappers. Mensen nemen namelijk minder vaak een bad en stappen vaker de douche in.

pi_79407725
Ik douch om de 2 dagen, dus maandag, woensdag, vrijdag etc. Na hetwerken en uitgaan douch ik natuurlijk wel extra
pi_79407926
Ik vind het wel zielig voor mensen die als ze 1 dag overslaan al stinken naar iets wat wegrot
  zondag 21 maart 2010 @ 16:01:49 #106
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79407932
Ik was mezelf ook te veel. Met het gevolg dat ik een permanent uitgedroogde huid heb . Maar het is gewoon te lekker om onder een warme douche te staan
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  zondag 21 maart 2010 @ 16:05:16 #107
279841 Avey
Blossom!
pi_79408062
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:56 schreef FL_Freak het volgende:
Ik douch om de 2 dagen, dus maandag, woensdag, vrijdag etc.
Ja ik ook zoiets. Iedere dag onder de douche stappen vind ik eigenlijk nogal een vreemd idee
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  zondag 21 maart 2010 @ 22:43:55 #108
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_79429730
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:56 schreef FL_Freak het volgende:
Ik douch om de 2 dagen, dus maandag, woensdag, vrijdag etc. Na hetwerken en uitgaan douch ik natuurlijk wel extra
Same here.
En voor de rest, 1 woord, 4 lettergrepen:

De-o-do-rant.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  PR en moderator zondag 21 maart 2010 @ 22:47:44 #109
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_79429927
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:24 schreef huzarensalade het volgende:
ik douche 2x per week, en verwissel dus mn onderbroek ook 2x per week
En wáár zit precies het verband tussen douchen en een schone onderbroek aantrekken?
Is dat niet gewoon een deel van het 's-morgens-aankleed-ritueel?
Fuck the EBU.
pi_79430114
Ik douche bijna elke morgen en doe bijna elke morgen schoon ondergoed aan
En ik ben al meer dan 1 jaar niet ziek geweest
Belt u later terug...
  PR en moderator zondag 21 maart 2010 @ 22:52:01 #111
288245 crew  Moira
pi_79430177
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:50 schreef Valluik het volgende:
Ik douche bijna elke morgen en doe bijna elke morgen schoon ondergoed aan
En ik ben al meer dan 1 jaar niet ziek geweest
Ik douche ook elke dag en ik ben heel vaak ziek.
Ben ik nu zwanger?
Fuck the EBU.
pi_79430237
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik douche ook elke dag en ik ben heel vaak ziek.
Ben ik nu zwanger?
Nee je bent een vrouw daarom O:
Belt u later terug...
  zondag 21 maart 2010 @ 22:53:11 #113
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_79430238
Net zoals je glazen afwast als ze gebruikt zijn, doucht men als hij vies is.

Als je je dus een dag of 2 niet heel erg fysiek hebt ingespannen, en het is niet heel warm geweest, is het echt geen doodzonde om een keertje over te slaan.
pi_79430341
Ik douche wanneer ik zin heb of me vies voel of omdat ik uit ga
Belt u later terug...
  zondag 21 maart 2010 @ 22:58:00 #115
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_79430487
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:53 schreef Orealo het volgende:
Net zoals je glazen afwast als ze gebruikt zijn, doucht men als hij vies is.
Als je zelf de afwas moet doen dan pak je pas een ander glas als het oude glas troebel begint te worden. Zelfs nu met de afwas machine in huis gebruik ik glazen meerdere keren, belachelijk om iedere keer nieuwe glazen te pakken.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_79430513
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:41 schreef lady-lexi het volgende:
Sorry, maar dit vind ik echt goor, mijn kinderern moeten elke dag douchen, ik doe dat ook en als mijn man het niet doet mag hij het bed niet in.....
Dit vind ik dan weer wel ziek.

Zolang TS niet stinkt is het best normaal.
  zondag 21 maart 2010 @ 23:02:50 #117
270242 ynuhh
Cuddle cuddle
pi_79430790
Ik vind 2x per week wel weinig.

Ik zelf douche tweemaal daags, in totaal zo'n 45 minuten. Misschien wat veel, maar wel lekker.
  zondag 21 maart 2010 @ 23:03:14 #118
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_79430810
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:58 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Als je zelf de afwas moet doen dan pak je pas een ander glas als het oude glas troebel begint te worden. Zelfs nu met de afwas machine in huis gebruik ik glazen meerdere keren, belachelijk om iedere keer nieuwe glazen te pakken.
Helemaal mee eens maar heeft niets te maken met wat ik zei. Je wast nog steeds een glas af, als deze gebruikt is.
  PR en moderator zondag 21 maart 2010 @ 23:06:24 #119
288245 crew  Moira
pi_79431006
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:03 schreef Orealo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens maar heeft niets te maken met wat ik zei. Je wast nog steeds een glas af, als deze gebruikt is.
Je hebt ook debiele mensen die die glazen gewoon wegflikkeren en nieuwe kopen.
Net als die vent van Take Me Out, die sokken maar één keer droeg en dan weggooide omdat hij toch weer nieuwe ging kopen
Fuck the EBU.
pi_79435583
Ik denk niet dat je stinkt als je maar 2 keer per week doucht. Dagelijks douchen is gewoon een cultureel ding maar voor de echte hygiëne is het naar mijn weten niet nodig.
Wel vind ik écht dat je onderbroek (en je sokken/shirt) dagelijks verwisseld moeten worden, om zweetgeurtjes niet bij je te dragen.
  maandag 22 maart 2010 @ 10:36:15 #121
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_79439795
2 x per week douchen?
ik douche 4 x per week..
ook soms 5 x per week.
Wel elke dag schone onderbroek.!!!!!!!!!!
Als je dat ook elke 2 dagen doet,..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_79439968
TS deed dit ook al vóór dat hij wist dat het niet gezond was en gebruikt de info alleen als smoes om ermee door te gaan.
TS is vies.
pi_79440379
quote:
Op zondag 21 maart 2010 00:09 schreef Ps2K het volgende:
Op het moment is mijn immuunsysteem te vergelijken met een modern leger inclusief aanvalswapens en raketwerpers.
Derevaun Seraun.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:03:33 #124
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_79440541
Ik douche om de dag en eventueel een keertje meer mocht het er om vragen. Wel dagelijks schone sokken/ondergoed.
0 topics op naam. 14.gif
pi_79441875
het enige wat bij mij ruikt zijn mijn schoenen ;P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')