Haha oké, have funquote:
Niet alleen voor de vakantiegangers hoorquote:Op maandag 3 mei 2010 00:34 schreef FlinkeNaam het volgende:
Beetje zielig voor de vakantiegangers hier.
Leuk!quote:Op maandag 3 mei 2010 15:08 schreef Sneaf het volgende:
[..]
Als het zondag maar mooi weer is en een beetje waait. Kan ik verder met mijn kitesurf lessen
Vet! Hoe ging het?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:41 schreef Sneaf het volgende:
[..]
Kornwerderzand, in Makkum mag het alleen voor 1 mei
Had zaterdag(1 mei) mijn eerste les.
Pas 1x op het board gestaan. Eerste les was meer voorbereiding en vlieger control(zorgen dat de vlieger doet wat jij wilt dat het doet).quote:
Lijkt me lastig, maar wel heel erg leuk!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:02 schreef Sneaf het volgende:
[..]
Pas 1x op het board gestaan. Eerste les was meer voorbereiding en vlieger control(zorgen dat de vlieger doet wat jij wilt dat het doet).
Die ene x dat ik op het board stond vloog ik er overheen, wat een kracht heeft zo iets. Zondag begint het echte werk
Welkom Wymbritsquote:
Nijefurder (of is het 'Nijefurdster', net als 'Balkster'?) hier. En die plannen voor de herindeling mogen wat mij betreft per direct de kachel in. Nijefurd is al een enorme gemeente naar Nederlandse begrippen: 289 km2, dat is groter dan de gemeente Amsterdam (219 km2)! Verdere schaalvergroting zorgt dat de gemeente onpraktisch ver van de burgers af komt te staan. Ik voorzie nu al dat ik bel met de vraag of ze de toegangsweg tot mijn woonplaats(je) sneeuwvrij willen maken omdat ik er niet uit kan, en ze me antwoorden dat ze als gemeente toch echt andere prioriteiten hebben. Terwijl ik ze nú met enige moeite nog wel zo ver krijg, en terecht, want het vrijhouden van wegen is een taak van de gemeente.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:58 schreef Snoopyfrl het volgende:
Súdwesthoeker nummer 2 meldt zich![]()
Ben inwoonster van Wûnseradiel en ben voor de herindeling.
Beter een grote gemeente met meer zeggenschap dan een kleine dorpsgemeente die nauwelijks potten kan breken!
Klopt, behalve dat het gaat om Hollandse dialecten met Friese invloeden, in plaats van om mengtaaltjes of creolen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:33 schreef Viper86 het volgende:
Overal word Fries gesproken, behalve in: Een aantal steden, daar word een mengeling van Fries en oud - Hollands gesproken, een soort stadsdialect dus.
Het Hielpers (Hindeloopers) is geen aparte taal, maar een dialect van het Fries.quote:In Hindeloopen word ook een apart taaltje gesproken waar ik niet zoveel verstand van heb.
Ik ben te oud voor de Alcatrazquote:Op zondag 23 mei 2010 01:52 schreef FlinkeNaam het volgende:
Jonges, zaterdagavond dus allemaal present in Alcatraz?
Een plaatsgenoot, wat gezelligquote:Op zaterdag 5 juni 2010 00:12 schreef Apotheose het volgende:
Sneek meldt zichGeen snekers, maar FRYSK! ZO!
Waarom houst daar niet van? Ut is anders sun mooi taaltsje.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:18 schreef Apotheose het volgende:
Kom al heel mn leven in sneek maar sinds iets meer dan een half jaar woon ik er nu ookWel leuk stadje al hou ik dus niet van dat dialect
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |