Buiten dat, wie zegt dat jongeren destijds meer discipline hadden ?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:25 schreef drumstickNL het volgende:
Dat lijkt me vrij duidelijk, het is economisch zeer onverantwoord. De jongeren zullen 18 jaar oud zijn als ze dan het leger ingaan. In die tijd horen ze juist een goede opleiding te volgen daar hebben wij als land meer aan dan dat ze later een geweer in en uitelkaar kunnen halen.
Ik ben ervoor, en ik baal er ook van dat er geen dienstplicht is. Had het een bijzondere ervaring gevonden en zeer goed voor me ontwikkeling. Volgens mij geldt dit voor iedereen!?quote:
Hou op, de meeste dienstplichtigen vonden het vooral een nutteloze tijd die ze moesten uitzitten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:31 schreef Joostjee het volgende:
[..]
Ik ben ervoor, en ik baal er ook van dat er geen dienstplicht is. Had het een bijzondere ervaring gevonden en zeer goed voor me ontwikkeling. Volgens mij geldt dit voor iedereen!?
Dan meld je je vrijwillig aanquote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:31 schreef Joostjee het volgende:
[..]
Ik ben ervoor, en ik baal er ook van dat er geen dienstplicht is. Had het een bijzondere ervaring gevonden en zeer goed voor me ontwikkeling. Volgens mij geldt dit voor iedereen!?
Dit was omdat ze volledig werden opgeleid voor het leger, er zijn ook andere functies. Het lijkt mij goed onder andere in crisis situaties, rampen e.d. Het is destijds afgeschaft doordat de dreiging van de koude oorlog minimaal was en de missies (vrede operaties) vond men nutteloos.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Hou op, de meeste dienstplichtigen vonden het vooral een nutteloze tijd die ze moesten uitzitten.
Het is destijds afgeschaft omdat het niet meer nodig was en te duur was. Dat is nu nog steeds zo. Defensie heeft nog zevenduizend openstaande vacatures en heeft op geen enkele manier de opleidingscapaciteit om die snel te vullen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:36 schreef Joostjee het volgende:
[..]
Dit was omdat ze volledig werden opgeleid voor het leger, er zijn ook andere functies. Het lijkt mij goed onder andere in crisis situaties, rampen e.d. Het is destijds afgeschaft doordat de dreiging van de koude oorlog minimaal was en de missies (vrede operaties) vond men nutteloos.
haha ja dan zijn ze heel stoer denk ik.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ben heel erg voor. Zou graag bepaalde opgeschoten jongetjes eens over de stormbaan zien kruipen.
Ja ? Daar heb je wel een paar miljard voor over ?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ben heel erg voor. Zou graag bepaalde opgeschoten jongetjes eens over de stormbaan zien kruipen.
Niemand houd je tegen bro, maar weet wel dat je tegen bad boys moet vechten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:31 schreef Joostjee het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 02:22 schreef Karzai het volgende:
1.Het kost teveel centjes en dat heeft Nederland er niet voor over.
2.De Russen komen niet meer.
3.Moderne oorlogsvoering wordt met computers beslist.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 03:00 schreef Super_Fucker het volgende:
We leven in een vrij land.
Het is niet van deze tijd om éen jaar van je leven op te offeren om onderdeel te worden van een moordmachine.
Zij hij, genietend van vrede en veiligheidquote:Op zaterdag 20 maart 2010 03:00 schreef Super_Fucker het volgende:
We leven in een vrij land.
Het is niet van deze tijd om éen jaar van je leven op te offeren om onderdeel te worden van een moordmachine.
Wel dusquote:Op zaterdag 20 maart 2010 02:36 schreef Karzai het volgende:
5. Het Nederlandse leger heeft nooit echt gevochten.
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 02:36 schreef Karzai het volgende:
5. Het Nederlandse leger heeft nooit echt gevochten.
Heeft in het verleden gewerkt, past echter nog veel minder in het huidige tijdsbeeld dan de dienstplicht. Die dienstplicht zou men trouwens ook verkort in kunnen voeren, enkele cursussen en herhalingen per jaar, verder een keer oefenen o.i.d., dienstplichtigen moeten we helemaal niet naar het buitenland willen sturen, dat moet je aan de mensen overlaten die er echt voor kiezen.quote:
Hebben we, heet de Nationale Reserve en is ook vrijwillig.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:16 schreef Niels1568 het volgende:
[..]
Heeft in het verleden gewerkt, past echter nog veel minder in het huidige tijdsbeeld dan de dienstplicht. Die dienstplicht zou men trouwens ook verkort in kunnen voeren, enkele cursussen en herhalingen per jaar, verder een keer oefenen o.i.d., dienstplichtigen moeten we helemaal niet naar het buitenland willen sturen, dat moet je aan de mensen overlaten die er echt voor kiezen.
Dan weet ik ook dat die dienstplichtigen niet in de schaduw kunnen staan van een soldaat, maar je zou dan het gedeelte van de bevolking dat bij onheil paraat kan staan vergroten.
Klopt, daar doelde ik ook op, alleen ik had het over dienstplicht, dus verplicht.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:21 schreef Vortix het volgende:
[..]
Hebben we, heet de Nationale Reserve en is ook vrijwillig.
Heb je een punt, ik zeg ook niet dat dienstplicht goed zou zijn voor jongens, daarom zeg ik: tijd verkorten tot twee weken en gedurende 5 jaar 6 trainingsdagen per jaar o.i.d. dat zou gewoon in weekeinden kunnen, dus economisch is de schade al minder, de kosten moeten inderdaad niet de pan uit reizen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:50 schreef KoningsJawel het volgende:
We kunnen ook een plicht invoeren dat iedereen op kampen gaten in de grond moet graven en dan weer dicht gooien. Goedkope materiaal kosten (een schep en accomodatie) en dan krijgt de jeugd ook discipline!
Dienstplicht is gewoon een belachelijk idee. De assumptie dat het je positief vormt wanneer je onder dwang het leger in moet is ook al belachelijk op zichzelf en dan hebben we het nog niet over het economische effect en de kosten gehad.
Militairen worden opgeleid om te doden. Zo simpel is het.quote:
Er is wel iets voor te zeggen. Je koopt de risico's op stapels met bodybags en rouwende nabestaanden af. De verdediging van ons eigen grondgebied is momenteel niet al te relevant dus zijn militairen vooral actief ver van huis voor relatief vage doelen (Afghanistan was niet veilig toen we kwamen en is nog niet veilig als we vertrekken) daar kan je ook anderen voor inhuren. Is vermoedelijk nog stukken goedkoper ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:16 schreef Niels1568 het volgende:
[..]
Heeft in het verleden gewerkt, past echter nog veel minder in het huidige tijdsbeeld dan de dienstplicht.
De simpele soldaat denkt graag andersquote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Militairen worden opgeleid om te doden. Zo simpel is het.
Nee, de simpele soldaat snapt er meer van dan de gemiddelde Nederlander. Het is gewoon tekenend dat hoe meer mensen tegen defensie zijn, hoe minder ze er echt van weten.quote:
Oh ja die tanks zijn alleen maar bedoeld om pleziertochtjes te maken en bestrating te vernielenquote:
Die tanks zijn nog nooit gebruikt, behalve om een ontspoorde trein onder een viaduct weg te slepen. Het is goed om te zien dat de naïviteit van sommigen nog op hetzelfde niveau zit als tijdens het interbellum toen we lekker zijn gaan bezuinigen op de krijgsmacht.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh ja die tanks zijn alleen maar bedoeld om pleziertochtjes te maken en bestrating te vernielen.
Niet hetzelfde maar wel aardig vergelijkbaar. Ze worden deels door het westen getraind en vaak ingezet op de gevaarlijkste missies. Een gesneuvelde Afghaan heeft hier nu eenmaal minder problemen dan een dode Nederlander.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:31 schreef Vortix het volgende:
Ga je nou lopen stellen dat het gebruik van het Afghaanse leger hetzelfde is als een leger inhuren?
Waar vraag is ontstaat vanzelf aanbod.quote:En waar zouden we die legers in moeten huren? Zijn dat PMC's of legers van andere landen?
Ach het is wel iets om over na te denken in deze tijd van bezuinigingenquote:Ik vind het maar een kutidee eerlijk gezegd.
Ze moeten bezuinigen op uitkeringen, doen ze ook niet, dus waar hebben we het over?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet hetzelfde maar wel aardig vergelijkbaar. Ze worden deels door het westen getraind en vaak ingezet op de gevaarlijkste missies. Een gesneuvelde Afghaan heeft hier nu eenmaal minder problemen dan een dode Nederlander.
[..]
Waar vraag is ontstaat vanzelf aanbod.
[..]
Ach het is wel iets om over na te denken in deze tijd van bezuinigingen.
Maar nu even antwoord op een hele concrete vraag graag.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:34 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Die tanks zijn nog nooit gebruikt, behalve om een ontspoorde trein onder een viaduct weg te slepen. Het is goed om te zien dat de naïviteit van sommigen nog op hetzelfde niveau zit als tijdens het interbellum toen we lekker zijn gaan bezuinigen op de krijgsmacht.
Een begrotingstekort straks van 30 miljard per jaar. Elk beleidsterrein moet daarom een procent of 20 van de begroting gaan bezuinigen. Dus daadwerkelijk minder geld krijgen en niet minder geld extra krijgen wat de afgelopen 10 jaar de bezuinigingen op defensie waren.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:38 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ze moeten bezuinigen op uitkeringen, doen ze ook niet, dus waar hebben we het over?
NL tanks nooit gebruikt???quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:34 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Die tanks zijn nog nooit gebruikt, behalve om een ontspoorde trein onder een viaduct weg te slepen. Het is goed om te zien dat de naïviteit van sommigen nog op hetzelfde niveau zit als tijdens het interbellum toen we lekker zijn gaan bezuinigen op de krijgsmacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |