Ja ik haalde even twee dingen door elkaarquote:
Telecastersquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:21 schreef Anarith het volgende:
mijn gitaar:
[ afbeelding ]
mijn versterker:
[ afbeelding ]
ik speel nu al een tijdje, zou iemand me kunnen uitleggen hoe je full bar chords maakt?
en hoe pentatonic scales werken
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als jij ergens anders leuke huisjes weet voor hetzelfde geld als dat ik hier woon...
Dierbare bekenden?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:47 schreef The_Dean het volgende:
Als jij ergens anders leuke huisjes weet voor hetzelfde geld als dat ik hier woon...
Ja, de eigenaar van mijn oude stamkroeg en iemand waar ik vrij regelmatig een biertje gedonken heb.quote:Dat gaat lastig worden, alhoewel ik nog redelijk goedkoop woon.
Dierbare bekenden?
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 20 maart 2010 04:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Ja, de eigenaar van mijn oude stamkroeg en iemand waar ik vrij regelmatig een biertje gedonken heb.
Ik dacht dat het plaatje gewoon zwartwit was.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:37 schreef Svyatagor het volgende:
Oeh, een Silverburst LP, die zijn best zeldzaam.
[ afbeelding ]
cool! zoiets wil ik ook altijd nog eens doen, maar dan wel bij een andere LP dan me huidige.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:30 schreef Zorro het volgende:
Zo, mijn bouwprojectje is klaar! Nieuwe pickups (GFS Fat Paf) erin en Jimmy Page wiring kit erin geknutseld.
Fotootjes:
Vooraf (zelf foto vergeten te maken, dus maar eentje van het web geplukt)
[ afbeelding ]
Alles wordt uit elkaar geschroefd:
[ afbeelding ]
Zoveel mogelijk soldeerprutsel vooraf doen:
[ afbeelding ]
Klaar om pickups eraan te solderen:
[ afbeelding ]
Met moeite alles in zijn hok geperst:
[ afbeelding ]
Tadaa!![]()
[ afbeelding ]
Klinkt wel gaaf. Pickups zijn prima, al heb ik geen vergelijking met gelijkwaardige SD of DiMarzio's. In elk geval beter dan de stock.
JP Wiring is leuk om te spelen, beide pickups single coil mogelijk, beide pickups in serie te schakelen voor vette sound, in/uit fase is leuk voor Peter Green-sound (Denk "Need Your Love So Bad") maar verder hoeft dat voor mij niet zo nodig.
Nou nog uitzoeken waar ik welk geluid nodig heb, krijgen we dat weer. Veel keuzes is ook niet altijd handig...
Zoiets bedoel jequote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:13 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
beetje LP met een Telecaster gekruist
Phat!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:05 schreef guitarist het volgende:
Mijn verjaardagscadeau!
[ afbeelding ]
Je plaatje staat in spiegelbeeldquote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:49 schreef Witchfynder het volgende:
Mijn gitaren:
[ afbeelding ]
(maar dan zonder sharkfins)
En heb een Challenge VP witte stratocaster waar ik twee Washburn HB's in gezet heb die ik van Cynic heb gekregen. Geen foto van ff
.
Je hoofd staat in spiegelbeeldquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je plaatje staat in spiegelbeeld
Neen, jouw handenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je hoofd staat in spiegelbeeld.
Ja, ik vind het maar een rare foto van een Zenabi!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je plaatje staat in spiegelbeeld
I've got the samequote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mijn gitaar:
[ afbeelding ]
Verkapte TVP
Ja, ken je dat merk niet?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, ik vind het maar een rare foto van een Zenabi!
Ook een DXMG in grijsmetallic?quote:
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ook een DXMG in grijsmetallic?
Zwart, maar verder dezelfde
Die zie ik namelijk bijna nooit ergens in die kleur.
Alleen heeft die van mij inmiddels actieve elementen (EMG 81/85) ipv de passieve die er standaard in zittenquote:
Nee geen andere snaarspanning. Was vergeten te zeggen, het is op m'n akoestische gitaar.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:38 schreef Libelah het volgende:
Heb je er onlangs een andere snaarspanning opgezet? In principe zou je hals iets naar voren moeten buigen als je je halspen wat losser draait, dat kan je proberen. In combinatie met je zadels verstellen kan je zo de boel weer goed afstellen.
Tja als het me straks 30 euro kost om ff een klein draaitje te geven aan de halspen...quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:47 schreef TeleluvR het volgende:
En als je twijfelt, vooral laten doen en niet zelf klooien!
Dit inderdaad. Alhoewel er als je voorzichtig bent niet heel veel mis kan gaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:47 schreef TeleluvR het volgende:
En als je twijfelt, vooral laten doen en niet zelf klooien!
Maar dat zou wel de oplossing zijn?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Aan die halspen draaien kan geen kwaad idd als je het gewoon rustig doet.
zoek gewoon op google even een duidelijke uitleg en dan kan je het gewoon makkelijk doen
Daar moet je het waarschijnlijk wel mee kunnen oplossen, maar zitten je snaren er niet al te lang op dat ze een beetje gaar zijn. Als op m'n akoestische gitaar m'n snaren er echt lang op zitten gaan ze ook aanlopenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:05 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Maar dat zou wel de oplossing zijn?
Zitten er nu 11 dagen op.....quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Daar moet je het waarschijnlijk wel mee kunnen oplossen, maar zitten je snaren er niet al te lang op dat ze een beetje gaar zijn. Als op m'n akoestische gitaar m'n snaren er echt lang op zitten gaan ze ook aanlopen
Als je halspen je toets doet loslaten van de hals ben je verder van huis!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:52 schreef -Menn0- het volgende:
Tja als het me straks 30 euro kost om ff een klein draaitje te geven aan de halspen...
Ga toch weg met je spookverhalen manquote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je halspen je toets doet loslaten van de hals ben je verder van huis!
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ga toch weg met je spookverhalen man
Heeft thomann nu iDeal? Ik moest altijd vooraf overmaken.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 19:53 schreef genakt het volgende:
Iemand ervaring met bestelle bij thoman via ideal ?
want dan ga ik van de week daar me gitaar bestellen als er goede ervaringen hier zijn
ow ik bedoelde eigenlijk dat ik het inderdaad van te voren ga betalenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heeft thomann nu iDeal? Ik moest altijd vooraf overmaken.
Ja is prima, duurt alleen eventjes, als je haast hebt moet je creditcard gebruikenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:07 schreef genakt het volgende:
[..]
ow ik bedoelde eigenlijk dat ik het inderdaad van te voren ga betalen
Zou wel ff controleren of ze het op voorraad hebben dat is meestal het grootste probleem als er iets fout kan gaanquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:07 schreef genakt het volgende:
[..]
ow ik bedoelde eigenlijk dat ik het inderdaad van te voren ga betalen
Wellicht via Dean?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:12 schreef blckbb het volgende:
Ik ben aan het rondkijken om wellicht mijn stratocaster gitaar met 3 single coils te modden tot 2 SC´s en een humbucker. Nou zag ik in amerika een ´´wired pickguard´´ http://store.guitarfetish.com/hueqhssgutub.html
Kan je iets soortgelijks ook in NL kopen?
Hmm da's een goedequote:
Relicenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Heb zelf dus zo'n startersgitaar die ik eigenlijk niet direct wil afschrijven...
ja die heb ik niet dus kan even niet andersquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:08 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja is prima, duurt alleen eventjes, als je haast hebt moet je creditcard gebruiken
Typisch weerquote:Op zondag 21 maart 2010 09:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Gister niet de voorrondes doorgekomen. Geen enkel bandje is door, alleen rappers en zangeressen. Wel jammer. Maar onze zang stond te zacht en de gitaren veel te hard waardoor de zang nauwelijks was te verstaan en het leek alsof de geluidsman er niks aan deed.
Typisch Kunstbende, toen ik meedeed was ook maar één bandje door!quote:Op zondag 21 maart 2010 09:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Gister niet de voorrondes doorgekomen. Geen enkel bandje is door, alleen rappers en zangeressen. Wel jammer. Maar onze zang stond te zacht en de gitaren veel te hard waardoor de zang nauwelijks was te verstaan en het leek alsof de geluidsman er niks aan deed.
of jullie zijn gewoon niet goed genoegquote:Op zondag 21 maart 2010 11:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Typisch Kunstbende, toen ik meedeed was ook maar één bandje door!
Maar die was dan ook wel erg geniaal!
Wij waren niet dermate goed dat we zulke wedstrijden wonnen nee. Maar we hebben daarna wel nog battle of the bands gewonnen, was was echt geweldige ervaring!quote:Op zondag 21 maart 2010 12:01 schreef genakt het volgende:
[..]
of jullie zijn gewoon niet goed genoeg
Daar ben ik dan ben mijn spookverhalenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:15 schreef -Menn0- het volgende:
Hoerige grafgitaar!!!!! Krijg het niet voor elkaarMaandag maar eens naar de winkel
quote:Op zondag 21 maart 2010 11:17 schreef guitarist het volgende:
Een van m'n verjaardagscadeau's.
[ afbeelding ]
(let niet op m'n half zatte kop)
Ja, daarom was het zo geweldig. Super leuk optreden gehad, veel goede reacties, en dan nog winnen ook!quote:Op zondag 21 maart 2010 12:35 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
zo'n onzin altijd, bij muziek maken gaat het er niet om wie het beste is, maar wie het meest plezier er in heeft!
(moraalridder)
Welk merk is die achterste? Yamaha?quote:Op zondag 21 maart 2010 12:46 schreef Spelvout het volgende:
Iedereen zijn gitaren aan het showen?
Hier die van mij:
[ afbeelding ]
Hij is niet kapot hoorquote:Op zondag 21 maart 2010 12:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Daar ben ik dan ben mijn spookverhalen![]()
Room Elevenquote:Op zondag 21 maart 2010 14:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat een weerweer ff een map maken op m'n ipod met relaxe muziek
Jaya the Cat
Pepper
Smash Mouth
Jack Johnson
Jason Mraz
Jullie nog meer tips ? :
Tears in a glorious skyquote:Op zondag 21 maart 2010 14:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat een weerweer ff een map maken op m'n ipod met relaxe muziek
Jaya the Cat
Pepper
Smash Mouth
Jack Johnson
Jason Mraz
Jullie nog meer tips ? :
kijk dat is nou wel herriequote:Op zondag 21 maart 2010 14:31 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Immortal.
[ afbeelding ]
die achterste eet een onzichtbaar broodje
dat is dan weer wel koelquote:Op zondag 21 maart 2010 12:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wij waren niet dermate goed dat we zulke wedstrijden wonnen nee. Maar we hebben daarna wel nog battle of the bands gewonnen, was was echt geweldige ervaring!
Me 2quote:Op zondag 21 maart 2010 14:57 schreef genakt het volgende:
[..]
ben zelf meer een bedroomrocker
want als ik alleen al bijv voor een vriend ga spelen ben ik al zenuwachtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |