quote:Indrukwekkende stille tocht van 4KM voor Milly
Duizenden mensen houden in Dordrecht een stille tocht voor Milly Boele.
Ballonnen
De deelnemers aan de tocht hebben roze en witte ballonnen bij zich, en veel dragen een roze lintje. Roze was de lievelingskleur van het 12-jarige meisje. Ook haar zus en broer lopen mee.
Toespraak burgemeester
Aan het einde van de vier kilometer lange tocht houden burgemeester Arno Brok en de broer van Milly een toespraak. Deze zijn vanaf 20:30 uur live op rtlnieuws.nl te zien. Daarna worden de ballonnen opgelaten. In de tocht rijdt een koets mee. Milly Boele hield veel van paarden.
Omgebracht
Milly Boele is omgebracht door een buurman. Haar stoffelijk overschot werd deze week gevonden in zijn tuin. De man, een 26-jarige politieman, zit vast op verdenking van doodslag.
Bron: RTL Nieuws.nl
Prijsvraag verbonden aan Milly bij RTL Boulevardquote:Sander V. beschuldigd van doodslag Milly
DORDRECHT - Justitie in Dordrecht verdenkt de 26-jarige politieman Sander V. van doodslag op Milly Boele (12).
Dat heeft het Openbaar Ministerie in Dordrecht vrijdag na de voorgeleiding aan de rechter-commissaris van V. bekendgemaakt. De rechter-commissaris in Dordrecht heeft op verzoek van het OM een onderzoek gelast naar de psychische gesteldheid van Sander V.
Op het lichaam van Milly is sectie verricht. Volgens het OM is daaruit gebleken dat nog een aantal zaken moet worden onderzocht en kunnen er daarom nog geen nadere mededelingen over worden gedaan.
Geen vooropgezet plan
De beschuldiging van doodslag is opmerkelijk. Daaruit zou mogen worden afgeleid dat V. geen vooropgezet plan zou hebben gehad om Milly te doden. De verdachte heeft na zijn aanhouding dinsdag, nadat hij zichzelf op een politiebureau had gemeld, een bekennende verklaring afgelegd.
Doodslag (het met opzet maar zonder vooropgezet plan doden van iemand) wordt met maximaal vijftien jaar bestraft. Op moord (het doden met voorbedachte raad) staat levenslang dan wel de maximale tijdelijke straf van dertig jaar.
Onderzoek
Of het louter bij doodslag blijft, staat nog niet vast. Het onderzoek van de politie is nog in volle gang. Getuigen moeten worden gehoord, de definitieve resultaten van de sectie moeten worden afgewacht en nader forensisch onderzoek moet plaatsvinden, meldt het OM.
Aan de hand van die onderzoeksresultaten moet de officier van justitie beoordelen of er aanleiding is Sander V. ook nog voor andere feiten te vervolgen, zoals een zedendelict.
Wegmaken
Ook zou nog gedacht kunnen worden aan het wegmaken van een lijk: om zijn daad te verdoezelen, begroef V. het lichaam van het meisje in zijn tuin. Bijkomende delicten werken strafverzwarend. Als justitie bij doodslag als hoofddelict blijft, zou de straf in zo'n geval dus hoger kunnen uitpakken dan vijftien jaar.
De rechter-commissaris heeft vrijdag de bewaring van V. bevolen. Op 31 maart beslist de raadkamer van de rechtbank over de verlenging van het voorarrest.
Niet definitief
De aanklacht van doodslag van het Openbaar Ministerie tegen Sander V. hoeft nog niet de definitieve te zijn. In beginsel kan de officier van justitie de beschuldiging tot aan het requisitoir, waarin hij het bewijs aan de rechtbank presenteert en de strafeis formuleert, in de rechtszaal nog wijzigen. Dat zegt hoogleraar strafrecht Peter Tak.
"De officier moet bij de voorgeleiding aan de rechter-commissaris een feit ten laste leggen'', zegt Tak. "Dat doet hij op basis van wat er tot dusver uit onderzoek, dus ook uit de verklaringen van de verdachte, is gebleken. Dat kan doodslag zijn.''
Seksueel misbruik
Tak gaat ervan uit dat V. heeft verklaard dat hij niet het vooropgezette plan heeft gehad om de 12-jarige Milly om het leven te brengen. Als vele anderen vermoedt ook Tak dat er sprake is geweest van seksueel misbruik.
"Daarna kan er sprake zijn geweest van een plotselinge opwelling het meisje te doden. Dat is geen 'kalm beraad en rustig overleg', de juridische kenmerken van moord.''
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-doodslag-milly.html
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:14 schreef stekelzwijn het volgende:
Jullie zien het verkeerd. Albert is gewoon grappig tot op het bod bot.
Je snapt niet dat sommige dingen zo gevoelig liggen dat je daar geen prijsvraag voor doet?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:20 schreef Pisces29 het volgende:
En die prijsvraag kwestie, er is niet specifiek een prijsvraag aan haar verbonden.
ELKE week is zo'n poll, niet speciaal nu dus. En het gaat over de media, niet Milly zelf. Ik snap die ophef echt niet. Maar goed prima verder. (Nofi)
Als ik het goed heb begrepen, was vooral de act van Albert eromheen erg stuitend.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:30 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je snapt niet dat sommige dingen zo gevoelig liggen dat je daar geen prijsvraag voor doet?
Dat je de moord op een meisje niet aangrijpt om een fucking stófzuiger kado te doen?
Wel fijn om te zien dat de overgrote meerderheid wil dat er opgehouden wordt met al die speculaties.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:20 schreef Pisces29 het volgende:
En die prijsvraag kwestie, er is niet specifiek een prijsvraag aan haar verbonden.
ELKE week is zo'n poll, niet speciaal nu dus. En het gaat over de media, niet Milly zelf. Ik snap die ophef echt niet. Maar goed prima verder. (Nofi)
Nog erger dan het feit ansich?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:35 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen, was vooral de act van Albert eromheen erg stuitend.
Nouja er werd o.a. over gezegd:quote:
+quote:Nee het is geen geintje. Er werd net heel erg vrolijk door Albert Verlinde een prijs gedemonstreerd (een blauwe stofzuiger). Allemaal dolle boel en gelach. De prijswinnaar was iemand die meedeed aan een prijsvraag over Milly Boele. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen. Ik snap best dat er veel media aandacht is, maar ik snap totaal niet dat ze er een prijsvraag aan verbinden.
Zodra de uitzending online staat zal ik de link wel doorgeven (mocht ik het niet vergeten).
Het was een soort van poll waar je op kon stemmen.
quote:Om vervolgens heel lacherig de lolbroek uit te hangen met een stofzuiger. Oh, oh wat lachen Albert! 'ai wand toe breek vrie! Ha ha ha! Leuk he! Lachen om een moord! Een prijsvraag eraan verbinden
Laten we het daar dan maar op houden, ik hoef het niet terug te zien iig.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:35 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen, was vooral de act van Albert eromheen erg stuitend.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:30 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je snapt niet dat sommige dingen zo gevoelig liggen dat je daar geen prijsvraag voor doet?
Dat je de moord op een meisje niet aangrijpt om een fucking stófzuiger kado te doen?
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:35 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het voelt een beetje als 'Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend', als u begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag het puur als vraag over de media die zó ver buiten hun boekje gaat.
En je verder begrijp ik het wel, kennelijk ligt het zo gevoelig...
Vandaar dat ik ook schreef, nofi.Sommige hier lachen over milf opmerkingen maar mekkeren over een prijsvraag, dat gaat er bij mij niet in.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel fijn om te zien dat de overgrote meerderheid wil dat er opgehouden wordt met al die speculaties.
Men denkt vooral anderen het gevoel te moeten geven dat ze ook delen in het collectieve 'verdriet', de afschuw, de - al dan niet gespeelde - emoties. Veel mensen spreken, aan wie het ook maar wil horen, hun afschuw en 'emoties' uit, maar eigenlijk zijn er maar bitterweinig mensen die er echt mee zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:44 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Laten we het daar dan maar op houden, ik hoef het niet terug te zien iig.
Kijk, iedereen 'pikt' er iets van mee momenteel, of het nou P&W is, NOVA, HvN, de kranten, zelfs wij in dit soort topics.
Maar er is wel degelijk een onderscheid te maken tussen oprechte belangstelling en pure sensatiezucht, informeren of een smeuïg verhaal vertellen.
Het toont maar weer aan dat iedereen met zoiets aan de haal gaat, dat 'het volk' zoiets nodig lijkt te hebben, massahysterie, teddybeertjes en bloemen leggen, met móet iets met een gevoel.
Als je net denkt dat het niet lager kan zakken dan de Telegraaf komt de Spits dus....Gatverdamme zegquote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:00 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]
De Spits vandaag. Dit gebeuren in de nieuwsbarometer zetten.
Neuh.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:25 schreef matthijst het volgende:
Werden sectieresultaten vandaag bekendgemaakt?
Doodsoorzaak?
En dan ook net die foto erbij.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:00 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]
De Spits vandaag. Dit gebeuren in de nieuwsbarometer zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |