Wel apart..quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vooral het camerawerk in de laatste minuut, ongekend!
Ze had het over haar moeder, die is aan het dementeren.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Beetje bibberig is het wel.
Chatter Jennie vertelt dat iemand vandaag in de kattenbak van een auto is opgesloten.
Ahquote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:26 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Ze had het over haar moeder, die is aan het dementeren.
Het wachten is op de spoken denk ik. Tot ze die hebben gezien ga ik slapen, ik hoor het vast morgen wel!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:52 schreef tonja het volgende:
De streams zijn net op Huissen gezet. Je ziet geen reet.
Als het speciaal moet kun je vertrek na vertrek opknappen en er ondertussen wonen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:48 schreef Dementor het volgende:
Oh en Beequeen had wel gelijk, het is een krot.
Daar kun je echt niet wonen tenzij je de boel gaat opknappen.
Dat vergt inzet.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:13 schreef horenzienenzwijgen het volgende:
[..]
Als het speciaal moet kun je vertrek na vertrek opknappen en er ondertussen wonen.
Je maakt gewoon eerst een aantal kamers bewoonbaar.
Dat is - in ieder geval in deze contreien- hetzelfde. Volgens mij wordt de term 'kattenbak' hier meer gebruikt dan achterbak.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 22:53 schreef Disana het volgende:
AhIk neem aan dat ze de achterbak bedoelde dan.
Nooit gehoord, weer iets geleerd.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is - in ieder geval in deze contreien- hetzelfde. Volgens mij wordt de term 'kattenbak' hier meer gebruikt dan achterbak.
Maar on topic is het Ghostbusting Weekend?
Ik was benieuwd naar de etymologie, Limburgse bron zegt:quote:
quote:Het woord kattenbak heeft verschillende betekenissen. Allereerst natuurlijk de bak waar
katten hun behoefte in doen. Daarnaast de kofferruimte van een auto.
Hoe komt de auto aan het woord kattenbak? Dat woord is waarschijnlijk ouder dan de
auto zelf. Het was oorspronkelijk een bagagebak die aan rijtuigen gekoppeld werd. Het
woord komt al voor in de roman Eline Vere van Couperus uit 1889.
Nu de verklaring. Er zijn veel woorden waarin 'kat-' als eerste deel staat voor iets dat
klein is. Zo was 'kattengat' ooit een woord voor een smalle doorgang tussen huizen. Die
naam is ook gegeven aan de smalle doorvaart tussen Denemarken en
Zweden. 'Kattenkroeg' kan 'kleine kroeg' betekenen, 'kattenpis' iets gerings. Denk ook
aan kattenbelletje: een kleine mededeling. Verder kan 'kat-' ook onechtheid uitdrukken,
of iets dat vals is, zoals in de uitdrukking: eerste gewin is kattengespin. 'Kattengoud' is
nepgoud.
Vlak der geesten niet uit!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:41 schreef spuitje het volgende:
Krijgen we nu dag en nacht beelden van die bouwval? Waar zo het lijkt niemand is?
Zo, dat is geen kattenpis, het is allemaal nieuw voor me. Bedankt!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik was benieuwd naar de etymologie, Limburgse bron zegt:
[..]
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:39 schreef Copycat het volgende:
Er moesten toch alleen nog wat dingetjes aangesloten worden?
Het blijft een tweedehands autoverkoper in hart en nieren.
voor mij dus ookquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo, dat is geen kattenpis, het is allemaal nieuw voor me. Bedankt!
Cc ik moest vannacht aan je denken, op Comedycentraal komt vanaf maandag tot en met donderdag weet niet de tijd etc, viel zowat ik slaap de Office.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |