ellevehC86 | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:19 |
Om onze vriendelijke kutregering nog verder een hak te zetten wil ik hier graag de discussie starten om zo goedkoop mogelijk auto te rijden. Je kan dit volgens mij doen op 3 manieren, De nette legale methode.( De Prius/bijtelling methode) De ellevehC86 semi-nette methode (2 oldtimers voor de deur voor redelijk tot goed gebruik, 2x verzekerd voor 7500 km per jaar en meer dan 15000 rij ik toch niet) De wetsovertredende methode (80's Benz 190D, op rode diesel, verzekeren op absolute low cost) ------------------- Wat is nou eigenlijk de goedkoopste methode en welke methode brengt je de beste prijs per km voor pak hem beet 8/10000 km per jaar? ![]() | |
Snuitebolletje | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:22 |
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=251524333&p_type_lijst=RL&o_id=6497836 oldtimer verzekering, geen wegenbelasting en dieseltje.. | |
blup | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:27 |
VW Lupo 1.2 TDi 3L? | |
ellevehC86 | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:31 |
quote:kan me niet voorstellen dat het gebruik ervan onder de 200 euro per maand is. | |
devlinmr | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:33 |
oldtimer op gas | |
Hydrogeny | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:37 |
tvp | |
Anne | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:44 |
quote:http://www.rtl.nl/(/actue(...)ne-en-lpg-omhoog.xml ![]() | |
Papierversnipperaar | vrijdag 19 maart 2010 @ 10:50 |
Een diesel op frituurvet. | |
Captain_Ghost | vrijdag 19 maart 2010 @ 11:14 |
tvp en vervang rode diesel met frituurvet. Gas blijf gewoon goedkoopste. Je zou later ook biobenzine kunnen toevoegen. Mits je hele grote landbouwgrond heeft. vol met graan/mais. | |
Blue-eyes | vrijdag 19 maart 2010 @ 11:17 |
![]() Geen brandstofkosten, goed voor de conditie ![]() | |
Hydrogeny | vrijdag 19 maart 2010 @ 12:06 |
quote:Als jij wielen uit het stenen tijdperk voor een prikkie kunt regelen wel ja... | |
joeltje | vrijdag 19 maart 2010 @ 12:45 |
Een auto van iemand lenen? [/lolmodus] Ik zou ook gaan voor een oldtimertje diesel.. | |
Barcaconia | vrijdag 19 maart 2010 @ 13:05 |
Die oldtimer diesel Mercedes is absoluut het de goedkoopste fatsoenlijke auto die je gaat vinden qua belasting. Wel eentje uit Duitsland importeren. Op een Nederlandse is ooit flink BPM betaald. Dat wil je niet sponsoren ![]() Die diesel rijd je op een combinatie van rooie diesel en zonnebloemolie. Beide zijn accijnsarm en je Merc verbruikt toch geen zak. Wegenbelasting betaal je niet, verzekering gaat niet naar de overheid en is ook goedkoop trouwens. BPM en BTW zit niet op die auto en je betaald amper accijns voor je brandstof. En als je niet een beetje als een boer er uit ziet wordt je natuurlijk ook nooit gecontroleerd voor rooie diesel. | |
oshiro | vrijdag 19 maart 2010 @ 13:34 |
Renault Master op LPG van 1984, gekocht voor 800 eypo. Okee die LPG-installatie zit er dan niet bij dus dat is even wat extra kosten ![]() | |
Jaapie1993 | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:12 |
tvp, volgendjaar 18 ![]() | |
ktnxbye | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:14 |
quote:Fraude adviseren lijkt me niet echt gewenst. | |
Barcaconia | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:18 |
quote:Ik ging er van uit dat hij alleen op eigen terrein rondrijdt voor bedrijfsdoeleinden ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:20 |
quote:Groot terrein dan, met die 8000 á 10000 km per jaar uit de OP. | |
Barcaconia | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:20 |
quote:Tja, ik weet nu eenmaal niet hoeveel hectare TS thuis heeft. | |
Sounddragon | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:25 |
Ik zou dezelfde MB 200D rijden, maar dan gewoon op 100% afgewerkte olie van de lokale chinees/snackbar/viskraam or whatdefuckever ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:27 |
Of misschien een Tesla Roadster jatten, omkatten naar iets anders, nummerborden verwisselen met die van een andere Tesla ( ![]() | |
Oksel | vrijdag 19 maart 2010 @ 14:30 |
Mijn pa rijdt een Volvo 164 op gas.. ![]() | |
2cv | vrijdag 19 maart 2010 @ 16:16 |
Oud barrel (15+ jaar) kopen, opgeven dat de papieren kwijt zijn en verse papieren aanvragen, met de verse papieren het kenteken in laten nemen (sloop in eigen beheer) en met de oude papieren verder kachelen. Geen verzekeringsplicht, geen APK plicht , geen wegenbelasting en ultra-illegaal bezig. Als ze je pakken ben je HEEL zwaar de sjaak en als je een ongeluk veroorzaakt nog zwaarder + je mag de rest van je leven betalen. Maar als het goed gaat ![]() Brandstof jat je natuurlijk uit de brandstoftanks van de buren. | |
T42 | vrijdag 19 maart 2010 @ 17:06 |
oldtimer diesel maar dan wel 1 met wat pit ![]() ik had ooit een bus die 1:20 kon halen op diesel/zonnebloemolie maar de top was dan ook 105kmh op gps oldtimer op lpg pak dan een zuinige golf1 met 1,1 of dergelijke een benz op lpg zuipt ook (mijn benz deed 70 euro LPG voor 400km en mijn passat nu doet 60 euro benzine voor 600km | |
TeringHenkie | vrijdag 19 maart 2010 @ 17:55 |
quote:Gaat niet want nieuwe papieren > 1tje op je nummerbord. Tenzij je je nummerborden niet verwisselt met de nieuwe, maar dan ben je bij controle alsnog de sjaak als je gegevens worden opgevraagd. | |
Sounddragon | vrijdag 19 maart 2010 @ 17:59 |
quote:Uh uh, niet meer sinds vorig jaar; alleen nog een aanteking op je papieren en in het kentekenregister ![]() | |
Treinkopper | vrijdag 19 maart 2010 @ 19:10 |
![]() | |
willempjewever | donderdag 25 maart 2010 @ 15:11 |
waarom is de lupo 3l belastingvrij? | |
Conflict | donderdag 25 maart 2010 @ 15:13 |
quote:Hoe kan je met een fiets autorijden ![]() | |
Ra-z | donderdag 25 maart 2010 @ 15:14 |
quote:omdat ie milieuvriendelijk en zuinig is | |
Nobu | donderdag 25 maart 2010 @ 15:15 |
quote:Als je in een gare oude Mercedes rijdt moet je wel heel erg je best doen om er niet als een boer uit te zien. | |
willempjewever | donderdag 25 maart 2010 @ 15:16 |
quote:vreemd dat niet iedereen er een koopt eigenlijk. Zie er alleen wat lui van 18 hier in rijden. Voor woon/werkverkeer (als 2e auto) zou het wel wat zijn. Maar ze zijn wel erg duur 2e hands... | |
Ra-z | donderdag 25 maart 2010 @ 15:18 |
quote:omdat ie niet hip is ![]() 100km met 3 liter diesel weer wel.. ![]() | |
willempjewever | donderdag 25 maart 2010 @ 15:20 |
quote:inderdaad. Na een paar jaar krijg je geld toe. Ik krijg 18 cent per km, kassa ![]() Als ik hem voor dienstreizen ga gebruiken krijg ik 28 cent per km, helemaal kassa ![]() Maarja, heb geen lupo en hij is ook wel heel klein. | |
Conflict | donderdag 25 maart 2010 @ 15:37 |
quote: ![]() | |
Muridae | donderdag 25 maart 2010 @ 15:39 |
Peugeot 205 diesel '97 500 euro wegenbelasting per jaar Met 50 euro kun je ongeveer 1100 km rijden. | |
error_404 | donderdag 25 maart 2010 @ 16:41 |
quote:Hoe milieuvriendelijk en zuinig moet een auto zijn, wil je geen wegenbelasting moeten betalen? tevens tvp | |
Snuitebolletje | donderdag 25 maart 2010 @ 16:43 |
quote:Op papier als benzine minder dan 110 gram co2 per kilometer uitstoten, diesel weet ik zo 1,2,3 niet hoe het praktijk verbruik is boeit dan weer niet. | |
willempjewever | donderdag 25 maart 2010 @ 16:48 |
de lupo heeft 81 gram, zal denk ik ook 109 of minder zijn? | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 16:59 |
quote:Da's noem je asociaal goedkoop? | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 17:02 |
quote: quote:bron Geen idee of het al doorgevoerd is trouwens | |
Captain_Ghost | donderdag 25 maart 2010 @ 17:20 |
Je kan bijv Volkswagen kever uit jaren 60-80 nemen en bouw in elektrische aandrijving in. Het is wel prijzig om laten bouwen. maar dan heb je zo 5 cent per volle tankbeurt ofzo. En belastingvrij omdat de chassis al 25 jaar oud is. | |
Ra-z | donderdag 25 maart 2010 @ 17:28 |
quote:voor een elektrisch aangedreven auto betaal je sowieso geen wegenbelasting. zie de post boven je ![]() | |
davidov2009 | donderdag 25 maart 2010 @ 17:38 |
quote:Niet nu nog een Lupo 3L nemen; dat ding maakt echt een pokkeherrie en 0,0 comfort. VW maakte dat ding destijds al bewijs dat ze een superzuinige auto konden maken. Inmiddels zijn we heel wat jaren technische ontwikkeling verder: gewoon Polo BlueMotion, BPM vrij, geen wegenbelasting en alleen als je flink doortrapt haal je 1:25 op welliswaar normale diesel. Rijdt behoorlijk comfortabel, is stil, degelijk interieur, en exterieur ziet er niet zo vies "Eco" uit als Prius, Civic Hybrid, Citroen C1 e.d. rotzooi. Moet alleen geen 160 op de teller verwachten (althans, niet binnen afzienbare tijd). Uiteraard is oldtimer+Aldi olie 't goedkoopst ![]() | |
Hyperdude | donderdag 25 maart 2010 @ 19:06 |
Fuck the System. ![]() Als je in 1995 een Mclaren F1 had gekocht voor 1 miljoen $$ had je 'm nu voor 2 miljoen weer kunnen verkopen. Moet je in 15 jaar dus 1 miljoen uitgeven aan onderhoud, benzine en banden. dat lukt nooit; dus je krijgt zelfs geld toe. En ze worden alleen nog maar meer waard. ![]() Wel een beetje onhandig bij de IKEA, maar verder zie ik geen nadelen. http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1 ![]() | |
Repeat | donderdag 25 maart 2010 @ 19:10 |
quote:205 1.1 licht en zuinig en niet zoveel wegenbelasting. | |
GizartFRL | vrijdag 26 maart 2010 @ 00:01 |
quote:fixxxed. iemand nog een 86 1.1kopen? ![]() | |
flyguy | vrijdag 26 maart 2010 @ 01:01 |
quote:+ verzekering uiteraard. Maar ik denk dat de kosten voor het hebben van een F1 knap tegenvallen. | |
Sjoegerd | vrijdag 26 maart 2010 @ 01:26 |
Fiat Panda anyone? Weegt geen donder, verzekeren doe je bij je pa die flink wat korting heeft ![]() ![]() ![]() | |
Snuitebolletje | vrijdag 26 maart 2010 @ 08:14 |
quote:ik rij 50000 per jaar. in 15 jaar is dat 750000 laten we zeggen dat hij 1 op 5 rijdt.. erg ruime schatting. Dan verbruik ik 10000 liter brandstof per jaar.. a 15 jaar is 150000* 1,40=223000 aan brandstof. iedere 2000 km. een beurt a 3000 euro (wilde gok) 1125000 dit is incl. banden en dergelijke dan maar verzekering nog wat zal dat zijn... 3000 per jaar? 15 jaar is 45000 totale operationele kosten zijn dan ongeveer 1,4 miljoen. Dan kost die auto in 15 jaar tijd me nog steeds 4 ton ![]() | |
Muridae | vrijdag 26 maart 2010 @ 10:26 |
quote:De diesel is onverwoestbaar. ![]() Daarnaast haal je makkelijk 170 km/u op de snelweg. | |
Bartaz | vrijdag 26 maart 2010 @ 12:43 |
quote:Maar TS rijdt maar acht tot tienduizend kilometers per jaar ![]() Als je er 50.000 per jaar rijdt staat je auto elke twee weken bij de garage voor een beurt ![]() ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 maart 2010 @ 09:15 |
quote:Koop je er nog een LM bij. Winstverdubbelaar! ![]() | |
Bartaz | zaterdag 27 maart 2010 @ 12:01 |
quote:Maar als je 50.000 kilometer per jaar maakt maak je er ook geen winst meer op ![]() | |
YellowBlacks | zaterdag 27 maart 2010 @ 12:07 |
Polo Bluemotion. Geen wegenbelasting. | |
oshiro | zaterdag 27 maart 2010 @ 12:23 |
quote:Servicecheck op afstand via die modempoort die erin gebakken zit kost al 25K heh, kijk maar uit ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 27 maart 2010 @ 12:26 |
quote:da's een hardstikke duur gebakkie nog steeds... nieuwe auto's is altijd duur. alleen al de afschrijving het eerste jaar. | |
Cyclonist | zaterdag 27 maart 2010 @ 13:59 |
quote:dat zal met deze bluemotion nog wel meevallen denk ik zo, zeeeer gewild. maar ontopic, diesel mercedes < 87 ![]() | |
flyguy | zondag 28 maart 2010 @ 18:52 |
quote:Denk eerder 30000 euro voor een beurt en verzekering zal dat ook zijn per jaar als het niet meer is. | |
NiTiN | maandag 29 maart 2010 @ 00:30 |
interessant topic | |
Catch22- | maandag 29 maart 2010 @ 00:56 |
Vergeten we hier de maandelijkse post 'Afschrijving' niet? Dan is een Polo Bluemotion echt niet meer interresant. Alleen leuk als je least (alhoewel..) |