Hej, geinige nabewerking. Wat zijn de stappen?quote:Op maandag 21 juni 2010 23:29 schreef Casemodders het volgende:
[..]
Lekker bezig maar volgens mij kun je in de bewerking er nog veel meer uit halen (ten zei je graag alles zo rauw mogelijk houdt) Ik ben even zo aso geweest om 5 min in je foto te shoppen.
[ afbeelding ]
P.s. t is maar een voorbeeld, qua hoe en wat ieder natuurlijk zijn of haar ding qua nabewerking.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 06:43 schreef photolex het volgende:
Hej, geinige nabewerking. Wat zijn de stappen?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:22 schreef xjoyce het volgende:
Wow die nabewerking is echt tof wat heb je precies gedaan inderdaad? Ik ben ook wel benieuwt..
[globaal]quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:38 schreef Omniej het volgende:
Het beste aan de nabewerking is in ieder geval de verscherping en het dodgen en burnen van voornamelijk de ogen en haren. Beide springen er daardoor veel meer uit. Voor de rest is het voornamelijk desatureren en crossprocessen denk ik.Daar komt in ieder geval dat blauwige effectje van.
Omdat je dan in het decollete kan glurenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:22 schreef Shark.Bait het volgende:
vrouwen zijn schattiger als je ze van boven fotografeert.
nee, omdat je dan niet vol de neusvleugels in kan kijkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Omdat je dan in het decollete kan gluren?
En dan krijgt de dame ook een onwijze (onder)kin.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:39 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
nee, omdat je dan niet vol de neusvleugels in kan kijken
Ja, dat is veel interessanter dan onder een rokje gluren als je ze van onderen fotografeertquote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Omdat je dan in het decollete kan gluren?
Beetje rare pose/gezichtsuitdrukking... misschien als ze d'r hoofd niet zo naar achter had gedaan, dan was die wel leuker!quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:18 schreef Schieganger het volgende:
Je ogen komen er niet erg mooi in uit vind ik, en links op je voorhoofd is iets te overbelicht. Vind ik ook de posé iets ongemakkelijks hebben. Voor de rest wel mooi :-)
Ook maar eens wat plaatsen dan:
[ afbeelding ]
Inderdaad een beetje rare houding en ik zou het licht van de andere kant laten komen... nu accentueert het haar achterwerk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:18 schreef Schieganger het volgende:
Je ogen komen er niet erg mooi in uit vind ik, en links op je voorhoofd is iets te overbelicht. Vind ik ook de posé iets ongemakkelijks hebben. Voor de rest wel mooi :-)
[ afbeelding ]
Ik vind het een hele mooi foto, zou persoonlijk de zijkanten niet met die zwarte hoeken doen. Dat witte maakt het heel erg "schoon" , braaf, hemelsachtig. Ik weet niet hoe ik het moet noemen.quote:
Het is net alsof ze in elkaar geslagen is, no offense.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:18 schreef Schieganger het volgende:
[ afbeelding ]
of beschouw het gewoon als een mislukte foto... volgende keer beterquote:Op woensdag 30 juni 2010 07:24 schreef photolex het volgende:
Loopt goed, dit topic.
@casemodders: goede catch
@Myraela: knip onder de kin ook alles weg, dan komt de foto volgens mij best goed over
quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:12 schreef xjoyce het volgende:
Oeh die vind ik erg mooi photolex(lex?)
Ik vind haar mond alleen iets minder die staat een beetje raar maar ik vind de foto goed genomen mooie kleuren mooi huid mooie compositie!!
Misschien is het leuk om de ogen er nog iets meer uit te laten springen? Dit doe ik zelf altijd bij foto's vind het altijd erg mooi als ogen echt spreken op foto's maar dat is ook iets persoonlijks!
Deze foto vind ik persoonlijk echt helemaal niets.. d'r ogen.. het lijkt alsof ze hartstikke stoned is, en in combinatie met dat 'messy' haar lijkt het helemaal zo.. zo'n hand voor je mond vind ik meestal ook echt niets en je hebt weer teveel weggesneden imo aan de linkerkant in tegenstelling tot de rechterkant..quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:58 schreef photolex het volgende:
@Hilzillah: ik bewerk eigenlijk niks na. Wel fotografeer ik in RAW, zodat ik met PS wat beter kan 'ontwikkelen': juiste witbalans, contrast, verzadiging, etc. En verder pukkels en puisten aanstippen
@xjoyce: wat voor bewerking laat jij op de ogen los?
[ afbeelding ]
Wat heeft ze in d'r hand op de onderste foto?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:59 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind de vorige ook mooier dan de laatste die je post!
Vandaag gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:59 schreef xjoyce het volgende:
Ik vind de vorige ook mooier dan de laatste die je post!
Vandaag gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat het keurig moet zijn, het kan best een beetje 'messy' maar bij haar komt het nogal cheapos over voor mijn idee.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:52 schreef photolex het volgende:
Leuk man, portretteren
@Joyce: de kleuren zijn mooi, maar bij de foto's heb ik de indruk dat er meer uit te halen valt. Effe snel voor/na de enge showcase gedaan? Het voile om haar bovenlichaam is een leuke vondst! Daar ga ik meer mee doen
@D_A: heb je 'm al vervangen? :s Ik had het model liever links gezien en met wat meer scherptediepte, want nu is haar linkeroog onscherp.
Over mijn eigen vorige foto: Blijkbaar wordt een foto alleen gewaardeerd als alles keurig is? De emotie die ik dynamisch probeerde te vangen was er een van wanhoop. Sinds wanneer hoort daar keurig haar bij? :s
Okee, een meer serene plaat dan:
[ afbeelding ]
De emotie op haar gezicht straalt eerder rust en tevredenheid dan wanhoop uit. Als ze grote ogen had gehad en eventueel een open, schreeuwende mond zou het haar er perfect bijpassen, maar hier is de achtergrond en haar uitdrukking te rustig voor het drukke, rommelige haar en de make-up.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:52 schreef photolex het volgende:
Over mijn eigen vorige foto: Blijkbaar wordt een foto alleen gewaardeerd als alles keurig is? De emotie die ik dynamisch probeerde te vangen was er een van wanhoop. Sinds wanneer hoort daar keurig haar bij? :s
Erg mooie, serene foto dit. Een van je betere foto's aangezien ik de rest van jouw foto's vaak iets té bewerkt vind. Qua kleuren komt dit rustiger en natuurlijker over op mij wat mijn voorkeur geniet, hoewel ik begrijp dat het jouw stijl is om foto's op een dergelijke 'knallende' manier te bewerkenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |