Op puristen hou je geen merk draaiend.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.
[..]
editted to add:
[..]
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die de koplampen van de 996 mooier vinden dan die van de 997. De boxster was inderdaad een redding omdat hij voor veel mensen betaalbaar was en ze hadden tóch een porsche.. Eigenlijk net als de cayenne nu een cashcow.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Op puristen hou je geen merk draaiend.
De boxster (en de 996) waren de redding voor het bijna failliete Porsche.
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:33 schreef Googolplexian het volgende:
Ik snap z'n punt wel, hoor. Porsche-puristen hebben de 996 lichtpartij altijd als een misser gezien (ben ik met ze eens, trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die om die reden geen 996 willen.
Dat jij dat niet weet vind ik niet bijster interessant om heel eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:34 schreef draaier89 het volgende:
Wat wou je er allemaal in hebben dan? Slicks? Rolkooi? Ik zou niet weten wat er niet op de 997 leverbaar is maar wel op de 996.
Hij heeft ook iets meer tijd gehad om te verkopen...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...
Leuke reactie, joh. Ik was gewoon benieuwd wat je er allemaal aan zou willen veranderen mits je er een hebt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij dat niet weet vind ik niet bijster interessant om heel eerlijk te zijn.![]()
Je mag er voorshands vanuit gaan dat ik mijzelf in de materie heb verdiept. Maar om je een idee te geven: meer opties aangaande onderstel, meer opties aangaande tuning (veel meer...), meer opties aangaande remmerij, enz. enz.
Het is ook logisch. Degenen die een nieuwe Porsche kopen zijn doorgaans niet degenen die er mee het circuit op gaan. Die kopen gewoon een nieuwe RS. De markt voor dit soort zaken is dus veel groter als de auto 5 jaar of ouder is. Plus dat e.e.a. moet worden ontwikkeld. Natuurlijk is een bedrijf als Ruf er altijd wel snel bij, maar Ruf is weinig flexibel en ook gewoon prijzig.
1 jaar buiten Europa waarvan de auto minstens een half jaar in jouw bezit is en voor dagelijks gebruik ingezet is. Zie www.belastingdienst.nl onder verhuisboedels.quote:
Volgens mij begrijpen wij elkaar wederzijds verkeerd...quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:22 schreef draaier89 het volgende:
Leuke reactie, joh. Ik was gewoon benieuwd wat je er allemaal aan zou willen veranderen mits je er een hebt.
En natuurlijk, als je op het circuit gaat dan koop je een 997 GT3 RS of 997 GT3 RS MKII... Ik snap je punt niet want er staat nergens over welk type het gaat, alleen over de serie 996 of 997?
Wat heeft dat met puristen te maken?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 996 is (was?) de meest succesvolle 911 ooit...
Dat denk ik ook. Maar ja, dat heb je wel eens.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen wij elkaar wederzijds verkeerd...
Kort dan, om Anne niet over de pis te krijgen:
Ik heb een 996 turbo en die is vanuit Porsche Motorsport geheel voorzien van GT2 aeropakket en GT2 remmen (maar dan staal, want PCCB van de eerste generatie kan circuitgebruik niet aan en dat is hetzelfde als 996 GT3 cup remmen). Verder komt er komende week eindelijk een Manthey onderstel onder. Daarnaast is de auto getuned naar 530 pk, maar zit ik te overwegen om een stap verder te gaan, beetje afhankelijk van de vraag of met het nieuwe onderstel meer vermogen zinnig is (ik vermoed van wel en dan gaan we naar 600pk).
Stond er al, maar goed bij dezen.quote:
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkantquote:Op donderdag 25 maart 2010 00:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Stond er al, maar goed bij dezen.
[ afbeelding ]
Dagelijks vervoer en circuit auto. Mix dus, maar daarom geen racekuipen.
Niet echt een foto om de hoogte van de auto van af te lezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkant
Een hoge sluitertijd is een snelle of korte sluitertijdquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:49 schreef invine het volgende:
Hoge sluitertijd? Laag toch..
[/offtopic]quote:De sensor is erg lichtgevoelig, de sluitertijd is daarom vaak maar heel kort, fracties van seconden. Sluitertijd wordt uitgedrukt in waarden zoals 1000, 640, 250, 20 etc. Dit betekent eigenlijk 1/640 seconde, 1/250 seconde, etc. Hoe hoger het getal, hoe sneller de sluiter weer dicht gaat en hoe minder licht er op de sensor valt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat de mensen in PTA die hun droomauto hebben op de vingers van 1 hand te tellen zijn![]()
En ik ben er een van
Voor mij is het zo (in de VS) dat ik er langer dan een jaar moet zitten en de auto minstens een half jaar in het bezit moet hebben en aantoonbaar gebruikt hebben (ik geloof dat dat iets van 6000km is). In Nederland moet ik hem vervolgens ook nog minimaal een jaar in het bezit hebben; verkoop ik hem eerder kan ik alsnog even de BPM aftikken.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:03 schreef draaier89 het volgende:
Even off-topic:
Laatst hoorde ik dat als je een jaar in het buitenland hebt gewoond, bijvoorbeeld voor een multinational waarvan je ergens anders moet werken, en je komt terug, dat je dan over de auto die je daar hebt gekocht geen BPM hoeft te betalen als hij op Nederlands kenteken wordt gezet. Heb al wat op google gezocht maar kon niks vinden.
Iemand enig idee?
BTW: carrera GT![]()
Nou, dat gaat niet altijd goed om heel eerlijk te zijn... maar zo laag als op de foto lijkt ligt hij niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 08:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hoe komt die over drempels heen met zo'n lage voorkant
Okee, bedankt!quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:56 schreef Okeuj het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Voor mij is het zo (in de VS) dat ik er langer dan een jaar moet zitten en de auto minstens een half jaar in het bezit moet hebben en aantoonbaar gebruikt hebben (ik geloof dat dat iets van 6000km is). In Nederland moet ik hem vervolgens ook nog minimaal een jaar in het bezit hebben; verkoop ik hem eerder kan ik alsnog even de BPM aftikken.
Zag er vandaag toch echt nog een rijden. Ging prima hoor. En de eigenaar daarvan heeft er driequote:Op donderdag 25 maart 2010 00:06 schreef Knarf het volgende:
Altijd stuk, en niet te berijden. maar toch mijn droomauto.
[ afbeelding ]
De GT2 heeft die naam ook...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
Een van de laatste widowmakers volgens mij. 355pk op de achterwielen met een lekkere lompe jaren 80 turbo![]()
Nooit in gereden, maar dat model (996 en 997 bedoel je neem ik aan) vind ik minder mooi dan de 964 (waar ik helaas ook nog niet in gereden hebquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT2 heeft die naam ook...
Overigens: 360pk, of 385pk als turbo s
(Vage) kennis van mij heeft zo'n ding. durft er al een paar jaar nauwelijks meer mee te rijden na mislukte highsider icm. met bezoekje aan greppel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Porsche 911 (964) turbo
Een van de laatste widowmakers volgens mij. 355pk op de achterwielen met een lekkere lompe jaren 80 turbo![]()
Een auto die alleen voor mannen met borsthaar is
Doen! Ik heb twee 964's gehad en het zijn geweldige auto's en m.i. ook de mooiste 911's. Neem alleen wel een GOEDE...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:22 schreef tjoptjop het volgende:
Waarschijnlijk begin ik gewoon met een carrera 2 (of wellicht 4)![]()
Ik heb alle tijd, voorlopig zit het er helaas nog niet in. Aanschaf zou geen probleem zijn, alleen lopende kosten wel. Zoals het er nu uitziet moet het over 2 jaar wel lukken.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doen! Ik heb twee 964's gehad en het zijn geweldige auto's en m.i. ook de mooiste 911's. Neem alleen wel een GOEDE...
Nou ... dat oude geld ga je niet beter van schrijven, zeg maarquote:
Ik was te lui..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dat oude geld ga je niet beter van schrijven, zeg maar
mooie bakken hoor
Ik ging er zelfs mee op wintersport. Carrera 4 uiteraard...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:46 schreef tjoptjop het volgende:
Had jij ze als daily driver? en zo ja, is dat een beetje te doen bij slecht weer?
Mijn gevoel zegt Carrera 2, maar dat kan ik niet onderbouwen. Tegen die tijd ga ik wel in alletwee rijden.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ging er zelfs mee op wintersport. Carrera 4 uiteraard...
Dat laatste is hoe dan ook verstandig...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:58 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn gevoel zegt Carrera 2, maar dat kan ik niet onderbouwen. Tegen die tijd ga ik wel in alletwee rijden.
Er is toch wel iets uitdagenders, iets wat je liever voor de deur zou hebben staan als deze bolide? Begrijp me niet verkeerd, leuke auto hoor, maar niet echt bijzonder naar mijn mening.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:30 schreef poktor het volgende:
mijn droomkarretje heb ik voor de deur staan:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |