Dan zoek je iemand die stil ligt, die bestaan ook hoorquote:Op zondag 21 maart 2010 12:00 schreef i10TD het volgende:
[..]
ik kan gewoon niet in slaap vallen als er iemand naast me zit te woelen, snurken, hijgen wat dan ook
omdat ze zegt dat het steeds verkeerd uitviel en de oorzaak van dat feit niet bij zichzelf zoekt. en nu zieluge topics opent. daarom.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:02 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Slachtofferrol lijkt mij meer als je roept dat je een keus maakt maar vervolgens voortdurend door blijft emmeren en je eenzaam en kut blijft voelen en dat gooit op de onmogelijkheid van relaties.
Als je een keuze maakt om geen relaties aan te gaan omdat je het zat bent en er geen meerwaarde in ziet, hoezo zit je dan meteen in de slachtofferrol? Je kan toch een keuze daarvoor maken en gelukkig doorleven en je aandacht richten op andere dingen?
Daar wen je echt aan.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:00 schreef i10TD het volgende:
ik kan gewoon niet in slaap vallen als er iemand naast me zit te woelen, snurken, hijgen wat dan ook
Ze geeft de voorgaande relaties wel de schuld van haar keuze, in zoverre is het een slachtofferrol.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:02 schreef diginoob2 het volgende:
Slachtofferrol lijkt mij meer als je roept dat je een keus maakt maar vervolgens voortdurend door blijft emmeren en je eenzaam en kut blijft voelen en dat gooit op de onmogelijkheid van relaties.
Als je een keuze maakt om geen relaties aan te gaan omdat je het zat bent en er geen meerwaarde in ziet, hoezo zit je dan meteen in de slachtofferrol? Je kan toch een keuze daarvoor maken en gelukkig doorleven en je aandacht richten op andere dingen?
ik ben zowiezo a-romantisch en nogal op mezelf aangezien ik me nooit in relaties of liefde heb verdiept en m'n eigen zaken gewoon regelde. m'n ex zei ook dat ik er niks van begreep en dat ik in mn eigen wereld leefde. so why even botherquote:Op zondag 21 maart 2010 12:05 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dan zoek je iemand die stil ligt, die bestaan ook hoor![]()
Sorry, maar dit is echt het slapste excuus wat ik ooit heb gehoord voor het feit dat iemand vrijgezel is
Newsflash, er bestaan ook gezonde relaties waarin vrijheid voor beide partners heel normaal is. 'Alleen thuis zijn' is echt niet de ultieme vrijheid hoor. Beetje spijkers op laag water zoeken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:41 schreef Biermeisje het volgende:
Ten derde: Ondanks dat je misschien een heleboel mis loopt als je geen relatie hebt, je wint er ook een heleboel mee. Daar is ook wat over te zeggen. Inderdaad, de vrijheid, vooral het voorbeeld van het hebben van een thuis als rustpunt, kan ik me heel erg in vinden.
dus zoals ik al zei, why botherquote:Op zondag 21 maart 2010 12:49 schreef VonHinten het volgende:
Als je een relatie ingaat met de instelling 'dit wordt alleen maar gezeik', dan zul je jezelf bevestigd zien worden bij het eerste de beste (en onvermijdelijke) ruzietje dat zich voordoet en er al snel de brui aan geven.
Leuke hobby, maar begin voor de lol eens een relatie.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:17 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Waarom is dat een 'probleem'? Dat is hetzelfde als mensen tegen jou zouden zeggen dat een one night stand slecht is omdat het hun ding niet is.. Verder neem ik mensen ook zoals ze zijn, ik heb bijv. zat leuke vrienden, maar daar ga je toch echt wel op een andere manier mee om.
[..]
Dus jij denkt dat ik nooit vrouwen benaderd heb? Dan heb je het mis.
Ik doe dat trouwens ook nog steeds gewoon voor de fun (zie ook mijn eerdere post).
[..]
Maar het is wel de kern van je probleem. Je hebt 1 of 2 acceptabele relatievormen in je hoofd en daarmee schiet je alles af.quote:Dat is iets heel anders en ook niet wat ik daar wilde zeggen...
[..]
[..]
Totaal de verkeerde benadering. Als iedereen vantevoren wist wat voor issues zijn of haar partner had zei iedereen nee. Je komt elkaar tegen, en je komt tot de ontdekking dat je met elkaars issues om kan gaan of niet. Vantevoren peilen is onzin.quote:Je overschat mij. Ik heb (op een subtiele manier) een aantal vrouwen benaderd met die vraag (zonder dat ze wisten dat het over mijzelf ging) en iedereen reageerde met iets als 'totaal niets voor mij' of 'zou ik echt niet mee om kunnen gaan'.
Omdat de meeste mensen, zeker vrouwen, intelligenter zijn dan jij. Dat jij je iets niet kan voorstellen betekend niet dat het niet bestaat.quote:Daarnaast heeft binnen de hulpverlening (en ja, ik heb met veel mensen gepraat) ook niemand mij ooit kunnen helpen of iets van een manier kunnen vinden om er mee om te gaan. Hoe moet ik dan kunnen geloven dat een gewoon iemand (als in iemand die er nooit voor heeft gestudeerd) dat wel zou kunnen?
Je bent gewoon een bange schijterd die excuses zoekt. Go for it.quote:Kijk, ik wil echt wel een relatie, alleen ben ik wel realistisch t.o.v. mezelf. Ik weet dat er een boel met mij mis is en ik wil niemand met mij in een eventuele lange en intensieve relatie slepen.
Jouw probleem is dat je ergens naar op zoek bent. Je moet gewoon een leuk meisje tegen komen en plezier hebben. Verder doordenken is zinloos, hoe rottter je in elkaar zit, hoe nuttelozer het is.quote:Een one night stand of een andere kortstondige relatie kan best fun zijn, maar dat is niet waar iedereen naar op zoek is. Ik snap best dat je losjes begint en wel ziet waar het naartoe gaat, maar ik kijk ook graag verder dan dat.
same herequote:Op zondag 21 maart 2010 21:09 schreef Ironhide het volgende:
Ik ben altijd een loner geweest, maar wel een loner by choice.
Ja? Heb je dat liever? Het klinkt niet echt plausibel als ik eerlijk ben.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:14 schreef i10TD het volgende:
same herevooral op deze school, waar 90% nep is. Liever alleen dan gezeik van de hele school omdat iedereen wel wat tegen je heeft
Je hebt liever onechte vrienden waar je tegen liegt, waarbij je niet jezelf kan zijn, waar je verplicht bepaalde kleding bij moet dragen?quote:Op zondag 21 maart 2010 21:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ja? Heb je dat liever? Het klinkt niet echt plausibel als ik eerlijk ben.
quote:Op zondag 21 maart 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt liever onechte vrienden waar je tegen liegt, waarbij je niet jezelf kan zijn, waar je verplicht bepaalde kleding bij moet dragen?
Dan ben je zielig, dan liever alleen idd.
Wat heerlijk kortzichtigquote:Op zondag 21 maart 2010 23:49 schreef i10TD het volgende:
[..]
ik heb wel vrienden hoor, 3, maar dat zijn ook de vrienden waar ik me goed bij voel en doordat zij examenjaar doen niet vaak kan afspreken.
en op mijn school heb je
1. sletjes
2. guidos
3. emo's
4. homo's
en geen van die 4 ben ik, hence the lone wolf thing
Ik zou nagaan waarom ik het gevoel heb dat er niemand is tegen wie ik eerlijk kan zijn. Je kan natuurlijk wel de rest van je school de schuld geven en je superieur voelen, maar dan moet je niet zielig doen als ze jou niet echt aardig vindenquote:Op zondag 21 maart 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hebt liever onechte vrienden waar je tegen liegt, waarbij je niet jezelf kan zijn, waar je verplicht bepaalde kleding bij moet dragen?
Dan ben je zielig, dan liever alleen idd.
En je denkt echt dat je in je eentje bent in die hele school? Is dat niet een beetje een self-fulfilling prophecy? Klinkt een beetje alsof je de rest nu de schuld ervan geeft: jullie zijn zoals jullie zijn, en dáárom ben ik alleen. En op die manier vind jij dat je geen moeite hoeft te doen om vrienden te maken, want het is toch hun schuld. Klinkt een beetje als een slachtofferrol. Ik zou juist proberen om toch eens een gesprek met iemand aan te gaan, wie weet schuilt er wel een persoon met gevoelens achter jouw stereotype beeldquote:Op zondag 21 maart 2010 23:49 schreef i10TD het volgende:
ik heb wel vrienden hoor, 3, maar dat zijn ook de vrienden waar ik me goed bij voel en doordat zij examenjaar doen niet vaak kan afspreken.
en op mijn school heb je
1. sletjes
2. guidos
3. emo's
4. homo's
en geen van die 4 ben ik, hence the lone wolf thing
Ik snap wel waar je op doelt. Als ik inga op je voorbeeld dan is er natuurlijk wel een verschil tussen iemand die af en toe voor de fun eens een blowtje rookt of letterlijk kapot gaat door de drugs.quote:Op zondag 21 maart 2010 10:34 schreef Demise het volgende:
Jij gaat er dagelijks mee om. Hulpverleners willen het oplossen, je vriendin hoeft het alleen maar te accepteren. Je kunt ook niet jouw probleem als losstaand iets uitgooien en dan weer binnenhalen om te kijken wat de reacties zijn. Als iemand aan mij vraagt of ik ooit iets zou nemen met iemand die aan drugs doet, zou ik onmiddellijk 'nee' zeggen. Terwijl ik me best kan voorstellen dat ik, als ik iemand echt heel erg leuk vind, me daar overheen kan zetten. Op het moment dat je zo'n vraag krijgt, ga je er niet over nadenken in gradaties en/of situaties.
In plaats van zelf te bepalen of je iemand wel of niet waard bent, speel open kaart en laat haar kiezen.
Misschien ooit.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leuke hobby, maar begin voor de lol eens een relatie.
Iedereen heeft zo z'n voorkeuren.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar het is wel de kern van je probleem. Je hebt 1 of 2 acceptabele relatievormen in je hoofd en daarmee schiet je alles af.
Ik snap waar je op doelt. Toch denk ik dat voor de extreme gevallen (bijv. iemand is stiekem een seriemoordenaar of een hij/zij is een persoon waar echt niet mee samen te leven is) er niemand te vinden is die zoiets heeft van 'oh leuk!quote:Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Totaal de verkeerde benadering. Als iedereen vantevoren wist wat voor issues zijn of haar partner had zei iedereen nee. Je komt elkaar tegen, en je komt tot de ontdekking dat je met elkaars issues om kan gaan of niet. Vantevoren peilen is onzin.
Say wut? Ik zie niet in waarom je over mijn intelligentie begint en hoe je daar ook maar ook maar een klein beetje over kan oordelen? Anyways, ik moet de eerste de beste nog tegenkomen..quote:Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat de meeste mensen, zeker vrouwen, intelligenter zijn dan jij. Dat jij je iets niet kan voorstellen betekend niet dat het niet bestaat.
Misschien een beetje. Het is wel zo dat ik zonder goede reden investeer liever geen tijd/geld/energie in mensen steek. Er zijn dan betere keuzes te maken..quote:Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je bent gewoon een bange schijterd die excuses zoekt. Go for it.
Ik ben inderdaad wel ergens naar op zoek, ja. Alleen hoef ik niet per se nieuwe vrienden te maken (ik ben tevreden met degenen die ik al heb). Van nieuwe mensen moet je het altijd maar afwachten. Lol maken kan ook met vrienden, daarvoor heb ik geen vriendin nodig..quote:Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jouw probleem is dat je ergens naar op zoek bent. Je moet gewoon een leuk meisje tegen komen en plezier hebben. Verder doordenken is zinloos, hoe rottter je in elkaar zit, hoe nuttelozer het is.
Dit bedoel ik dus:quote:Op maandag 22 maart 2010 17:54 schreef IceBeach het volgende:
Say wut? Ik zie niet in waarom je over mijn intelligentie begint en hoe je daar ook maar ook maar een klein beetje over kan oordelen? Anyways, ik moet de eerste de beste nog tegenkomen..
[..]
quote:[..]
Ik ben inderdaad wel ergens naar op zoek, ja. Alleen hoef ik niet per se nieuwe vrienden te maken (ik ben tevreden met degenen die ik al heb). Van nieuwe mensen moet je het altijd maar afwachten. Lol maken kan ook met vrienden, daarvoor heb ik geen vriendin nodig..
Ik moet het toch met papierversnipperaar eens zijn. Het is niet zozeer jouw intelligentie waarover 'ie oordeelt, maar meer het feit dat je dat van potentiële vriendinnen onderschat. Dat je überhaupt mensen met het label vriendin onderschat: alsof dat alleen maar een last is en een totaal ander soort mens dan een 'normale' vriend. Dan ben je in feite al bij voorbaat teleurgesteld in je relatie omdat je je niet kan voorstellen dat 't leuk kan zijn en daarmee onderschat je relaties in z'n geheel al.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:20 schreef IceBeach het volgende:
Als je een visie meteen aan intelligentie koppelt dan weet ik niet of je zelf zo'n groot genie bent.
Ik vindt het dus heel erg voor je dat je dat hebt meegemaakt, en tevens goed voor je dat je verder gaat met jou leven , en eventuele relaties.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:40 schreef formerjellybean het volgende:
Wat ik hier heel erg proef is gewoon de sfeer van oh slechte relatie gehad laat ik het niet meer doen.
Ontzeg je eigen geluk, omdat iemand anders het voor je verpest heeft, de enige die je daar mee hebt ben je zelf .
Ik onderschat niemands intelligentie. Verder ook niets tegen vrouwen ofzo, ik heb ook vrouwelijke vrienden.. Het is de insteek van 'vrienden zijn (vaak) voor het leven' terwijl ik relaties vaak op een pijnlijke manier zie eindigen (en men elkaar dan nooit meer spreekt). Een vriendin hoeft echt niet per se een last te zijn, maar ik ben wel van mening dat je met haar wel intensiever en ook anders omgaat dan met je vrienden.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:45 schreef -Trinity- het volgende:
Ik moet het toch met papierversnipperaar eens zijn. Het is niet zozeer jouw intelligentie waarover 'ie oordeelt, maar meer het feit dat je dat van potentiële vriendinnen onderschat. Dat je überhaupt mensen met het label vriendin onderschat: alsof dat alleen maar een last is en een totaal ander soort mens dan een 'normale' vriend. Dan ben je in feite al bij voorbaat teleurgesteld in je relatie omdat je je niet kan voorstellen dat 't leuk kan zijn en daarmee onderschat je relaties in z'n geheel al.
En wat hij probeert te zeggen is: kom eens uit je bevooroordeelde comfort zone en zoek gewoon eens nieuwe mensen op. Jij noemt het tijd en energie steken in iets wat misschien niets oplevert, maar het kan je ook de tijd van je leven oplever en je nieuwe inzichten schenken in mensen.
Dus dan zeg ik: better to have love and lost than never to have loved at all. En jij zegt: liever geen risico op pijn, laat 't maar zitten. Da's prima, maar ik ben aan 't eind van de dag wel degene met de sterke verhalen over samen bootje varen in de lente en de bakken chocoladeijs met vriendinnen op de bank de winter erna omdat 't toch niet werkte. Dan heb ik dat liever.
Mijn gedachten preciesquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:35 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Precies, die kansloze toestanden wil ik sowieso niet meer.
Omdat ik denk dat ik misschien geen relatiemens ben. En dat meen ik dan ook echt. Niet omdat ik geen rekening met iemand anders kan houden of iets in die geest, maar ik merk het in meerdere dingen; veel tijd voor mezelf nodig hebben, het heerlijk vinden om alleen te zijn, geen zin hebben in schoonoudergedoe..
Daarbij geloof ik er misschien ook gewoon niet meer.
Daarom zou ik dus.
Ik vind dit nog best een lastige kwestie. Aan de ene kant is het idd zo dat als je voor jezelf besluit dat je niet geschikt bent voor een relatie en een ander ongelukkig zal maken, dat je daarmee dit voor die potentiele ander besluit en het dus misschien realistischer is om je issues op tafel te gooien en kijken wat een ander ermee doet. Die kan immers ook bepalen of dat een probleem is of niet.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:45 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik moet het toch met papierversnipperaar eens zijn. Het is niet zozeer jouw intelligentie waarover 'ie oordeelt, maar meer het feit dat je dat van potentiële vriendinnen onderschat. Dat je überhaupt mensen met het label vriendin onderschat: alsof dat alleen maar een last is en een totaal ander soort mens dan een 'normale' vriend. Dan ben je in feite al bij voorbaat teleurgesteld in je relatie omdat je je niet kan voorstellen dat 't leuk kan zijn en daarmee onderschat je relaties in z'n geheel al.
En wat hij probeert te zeggen is: kom eens uit je bevooroordeelde comfort zone en zoek gewoon eens nieuwe mensen op. Jij noemt het tijd en energie steken in iets wat misschien niets oplevert, maar het kan je ook de tijd van je leven oplever en je nieuwe inzichten schenken in mensen.
Dus dan zeg ik: better to have love and lost than never to have loved at all. En jij zegt: liever geen risico op pijn, laat 't maar zitten. Da's prima, maar ik ben aan 't eind van de dag wel degene met de sterke verhalen over samen bootje varen in de lente en de bakken chocoladeijs met vriendinnen op de bank de winter erna omdat 't toch niet werkte. Dan heb ik dat liever.
Probleem van die man, hij maakt de vrouw al twijfelen voor er iets is en ze gaan zich dus nooit openen alleen continu twijfelen. Je moet die zaken niet in het begin zeggen, je houd dat voor jezelf tot wanneer je het nodig hebt om uit de shit te geraken xD. Verliefdheid onstaat door liegen en bedriegen imo. (Jezelf beter, knapper, interessanter, slimmer, sexy voordoen dan je bent).quote:Ik ken een man van in de 60, die tegen iedere vrouw die hij ontmoet uitgebreid vertelt wat voor een kutjeugd hij heeft gehad en dat hij daardoor heel moeilijk is in een relatie. Hij waarschuwt ze letterlijk. Toch gaat iedere vrouw met hem door. En is het na een paar maanden weer stuk. En zo herhaalt het riedeltje zich een paar keer per jaar. Dan snap je toch ook wel dat je op een gegeven moment denkt, laat maar helemaal zitten. Als je ook nog eens gelukkiger bent single dan met telkens dat gedoe, zou ik mezelf ook niet gaan forceren en het eindeloos proberen.
Het kan dan voor die maanden leuk zijn geweest voor de tijd dat het duurde, maar uiteindelijk bouw je ook iets op met iemand, kan het zwaar pijnlijk zijn als het uit gaat, en willen de meeste mensen wel langer dan een paar maanden een relatie. Dus dat kan best veel energie en verdriet kosten iedere keer. Ik vind niet dat je dan maar eindeloos moet proberen. Je kan jezelf best inschatten als wel of niet geschikt voor een relatie.
naar wie was dit nou?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:05 schreef Devpartner het volgende:
Je moet echt niet denken dat mogelijke partners je niet moeten hebben om een paar mankementen, hoe erg jij ze ook afdoet... Zeker vrouwen kunnen er een koekje van eten (beetje te algemeen xD, but you get the point). Zat verliefde vrouwen die bij verkrachters, moordenaars, alcoholiekers of andere drugsverslaafden, geweldenaars blijven omdat hij toch zo lief is. Dus waarom jij denkt dat ze uw gebreken niet zouden accepteren?
Een verliefde mens (aargh wat een kutwoord 'verliefd') is zo blind als een dode mol.
Ik zeg niet 'werk aan je issues', juist nietquote:Op maandag 22 maart 2010 23:50 schreef IceBeach het volgende:
Ik onderschat niemands intelligentie. Verder ook niets tegen vrouwen ofzo, ik heb ook vrouwelijke vrienden.. Het is de insteek van 'vrienden zijn (vaak) voor het leven' terwijl ik relaties vaak op een pijnlijke manier zie eindigen (en men elkaar dan nooit meer spreekt). Een vriendin hoeft echt niet per se een last te zijn, maar ik ben wel van mening dat je met haar wel intensiever en ook anders omgaat dan met je vrienden.
Een goede vriend komt niet op een dag naar je toe met de mededeling dat hij het contact verbreekt omdat hij iemand anders interessanter vind dan jou..
Verder snap ik je punt ook wel w.b.t. 'probeer het gewoon eens'. Dat zou ik ook zeggen als ik mijzelf zou beschouwen als een kanshebber voor een relatie met evt. toekomstperspectieven. Misschien ben ik wel te stom om te zien dat er mensen staan te springen om mij en mijn moodswings. Ik weet wel dat ik er iig heel hard op zou afknappen.
Mijn angst is dat de teleurstelling van die paar korte termijn relaties (waar je nieuwe inzichten in mensen opdoet en het misschien best leuk met elkaar hebt) groter is en ik nog eens extra bepaald word bij mezelf groter is dan de fun die je ook met vrienden kan hebben + seks.
Dan kun je nog zeggen van 'werk dan aan je issues'. I did. Totdat ze het bij de instanties ook niet meer wisten.
Kan je jezelf inschatten als wel of niet geschikt voor een relatie? Ik denk 't niet. Daar kom je wellicht toch weer op terug. En natuurlijk, als het zó vaak fout gaat, kun je stoppen met proberen. Maar eigenlijk ben ik van mening dat een goeie relatie weinig moeite kost. Dat gaat zo goed als vanzelf. En forceren moet ook niet, maar als je merkt dat je 't erg leuk hebt met iemand, dat diegene niet moeilijk doet en dat dat al een tijd goed gaat moet je een eventuele relatie ook niet afwijzen vanwege de vorige, vind ik.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:19 schreef diginoob2 het volgende:
Ik vind dit nog best een lastige kwestie. Aan de ene kant is het idd zo dat als je voor jezelf besluit dat je niet geschikt bent voor een relatie en een ander ongelukkig zal maken, dat je daarmee dit voor die potentiele ander besluit en het dus misschien realistischer is om je issues op tafel te gooien en kijken wat een ander ermee doet. Die kan immers ook bepalen of dat een probleem is of niet.
Maar feit is wel dat veel mensen als ze eenmaal verliefd zijn of iemand heel leuk vinden die issues makkelijker aan de kant schuiven en sowieso kunnen mensen waanzinnig slecht voorspellen hoe ze in de toekomst bepaalde situaties en gebeurtenissen zullen ervaren. Dus zo stap je ook evengoed een relatie is die veel minder kans heeft om te slagen, afhankelijk van de potentiele problemen.
Ik ken een man van in de 60, die tegen iedere vrouw die hij ontmoet uitgebreid vertelt wat voor een kutjeugd hij heeft gehad en dat hij daardoor heel moeilijk is in een relatie. Hij waarschuwt ze letterlijk. Toch gaat iedere vrouw met hem door. En is het na een paar maanden weer stuk. En zo herhaalt het riedeltje zich een paar keer per jaar. Dan snap je toch ook wel dat je op een gegeven moment denkt, laat maar helemaal zitten. Als je ook nog eens gelukkiger bent single dan met telkens dat gedoe, zou ik mezelf ook niet gaan forceren en het eindeloos proberen.
Het kan dan voor die maanden leuk zijn geweest voor de tijd dat het duurde, maar uiteindelijk bouw je ook iets op met iemand, kan het zwaar pijnlijk zijn als het uit gaat, en willen de meeste mensen wel langer dan een paar maanden een relatie. Dus dat kan best veel energie en verdriet kosten iedere keer. Ik vind niet dat je dan maar eindeloos moet proberen. Je kan jezelf best inschatten als wel of niet geschikt voor een relatie.
Nou, op zo´n manier begin ik met niemand een relatie hoor. Als je je knapper en leuker voordoet dan je bent komt die ander er na een tijd achter en dan begint de ellende. Dat hoeft allemaal niet als je eerlijk tegen elkaar bent.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:10 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Probleem van die man, hij maakt de vrouw al twijfelen voor er iets is en ze gaan zich dus nooit openen alleen continu twijfelen. Je moet die zaken niet in het begin zeggen, je houd dat voor jezelf tot wanneer je het nodig hebt om uit de shit te geraken xD. Verliefdheid onstaat door liegen en bedriegen imo. (Jezelf beter, knapper, interessanter, slimmer, sexy voordoen dan je bent).
Leg dan eens uit waarom je volgens jou niet kan inschatten of je wel of niet geschikt ben voor een relatie?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:42 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
[..]
Kan je jezelf inschatten als wel of niet geschikt voor een relatie? Ik denk 't niet. Daar kom je wellicht toch weer op terug. En natuurlijk, als het zó vaak fout gaat, kun je stoppen met proberen. Maar eigenlijk ben ik van mening dat een goeie relatie weinig moeite kost. Dat gaat zo goed als vanzelf. En forceren moet ook niet, maar als je merkt dat je 't erg leuk hebt met iemand, dat diegene niet moeilijk doet en dat dat al een tijd goed gaat moet je een eventuele relatie ook niet afwijzen vanwege de vorige, vind ik.
Volgens mij is dat toch echt een misverstand hoor, dat idee dat iédereen stiekem toch het liefst een relatie heeft. Er zijn een hoop ongelukkige vrijgezellen en er zijn er meer dan genoeg die gelukkig zijn en echt geen relatie willen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:08 schreef rijsttafel het volgende:
Ik heb er nog eens even over nagedacht..
Eigenlijk impliceert het woord 'bewust' in de term 'bewust single', dat het een keuze is. Ik denk dat mensen die echt gelukkig zijn zonder relatie dit niet als keuze hebben gemaakt. Het leven is voor hen gewoon zo gelopen. Het is immers ook niet zo dat je van de een op de andere dag beslist dat je een relatie hebt. Je rolt er gewoon in, wordt erdoor meegesleept en voor je het weet ben je getrouwd, heb je een gezinsauto, drie kinderen en een labrador. Daar kiest toch ook niemand voor?
Ik denk ook dat een hoop mensen in dit topic, die bewust nadenken over het feit waarom ze vrijgezel zijn (ik ben niet goed genoeg, mannen zijn eikels, vrouwen zijn bitches) uiteindelijk toch liever een relatie willen. En dat ook vast zullen krijgen.
Zelf voel ik me de laatste tijd super gelukkig als single; ik denk net zo gelukkig als toen ik nog in een hele goede relatie zat. Waarom weet ik niet, maar het is nu eenmaal zo. Ik hoop dan ook dat ik voorlopig vrijgezel blijf. Maar mocht het anders lopen, dan zie ik dat vanzelf wel weer. D'r hoeft maar één keer iemand je hart te laten smelten en je bent verloren
Omdat een relatie bestaat uit 2 personen en niet alleen jou en je issues. Ik heb helemaal niet het idee dat in verschillende relaties altijd dezelfde problemen terugkomen, namelijk. Voor mij is de combinatie van die 2 personen belangrijk voor welke problemen er zijn en niet 1 van die 2 in overwegende mate. Er zijn uiteraard wel problemen die zo groot zijn dat ze terugkeren dat je besluit om er ook maar niet meer aan te beginnen, maar ik denk niet dat je die problemen oplost door er niet meer aan te beginnen. En meestal zijn dat ook niet echt problemen waar je geen last van hebt als je geen relatie hebt. Soms wel, zoals in het voorbeeld van jouw tante. En als je je 'issues' niet wilt oplossen, tja, prima. Maar dan moet je jezelf niet als slachtoffer van de samenleving zien of je afvragen waarom je geen relatie hebtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:22 schreef diginoob2 het volgende:
Leg dan eens uit waarom je volgens jou niet kan inschatten of je wel of niet geschikt ben voor een relatie?
Als je bepaalde issues hebt die je iedere keer in een relatie tegenkomt en je hebt geen zin om er aan te werken, dan is de kans toch vrij groot dat dat in een volgende relatie weer een probleem gaat vormen. Als jij bijvoorbeeld overdreven jaloers bent, of enorm afhankelijk/claimend, dan is dat een patroon wat zich heel goed kan herhalen in een volgende relatie. Als je daaraan niet wilt werken of dat alsmaar niet lukt, dan is toch eerder dom dan slim om maar weer een relatie te beginnen?
Mijn tante valt iedere keer, IEDERE keer op een man die haar slaat. Ze heeft een dochtertje die het fijn thuis mag aanschouwen. Ik zou haar eerder aanraden om geen relatie meer te beginnen zolang ze geen zinnige mankeuze kan maken.
De meeste problemen die je hebt komen in een of andere vorm in een volgende relatie weer terug. Als je jezelf een beetje kent weet je hoe groot dat probleem wel of niet kan zijn en kun je heel goed een inschatting maken of het uberhaupt zin heeft om een relatie in te stappen.
En daarnaast, nog belangrijker dan die issues, als je simpelweg geen zin hebt om eraan te werken, lijkt het me ook vrij zinloos om weer een relatie te beginnen.
Misschien zijn die nog wel erger. Voor mij in ieder geval wel een reden om eventueel niet aan een relatie te beginnen. Maar bewust single blijven, daar ben ik nog niet over uit. Verdomd lastig allemaal.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat als alle non-relationisten per ongeluk een relatie krijgen, ze hele andere problemen tegen komen dan waar ze nu bang voor zijn.
Dat klinkt bekend.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:43 schreef Electrocute het volgende:
Ergens in m'n achterhoofd heb ik een lijst met dingen waar ik echt geen zin meer in heb. Als het er ook maar op lijkt dat de man in kwestie daar wel mee aan komt zetten, dan houd ik hem op afstand. Dat bevalt ook prima.
tellquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:29 schreef ShadyLane het volgende:
Maar sinds ik de biografie van Errol Flynn heb gelezen geloof ik ook dat er mensen bestaan die echt, echt niet geschikt zijn voor een relatie.
Ik vind dat je wel een punt hebt en volgens mij is het niet eens is zo vaag als jij denkt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:02 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Hmz wie zegt, dat we een partner moeten hebben?
Wie zegt dat we voor altijd samen behoren te zijn?
Ergens ook wel raar..als je goed nadenkt, vrienden heb je ook niet voor altijd, familie weer wel.
In feite zou je dan met familie moeten trouwen..
lol
sorry ben even vaag aan het denken..zoals gewoonlijk
Ik stel nergens dat iedereen het liefst een relatie wil. Juist het tegendeel. Maar wat ik wel zeg is dat ik denk dat het grootste deel van degenen die er smoesjes voor verzinnen waarom ze geen relatie willen, zichzelf dat alleen maar wijs maken. Maar dat ze het liefst wel gewoon een goede gezonde relatie zouden willen hebben. Of daar nu hun eigen tekortkomingen voor moeten verdwijnen of hun gedachtes over het andere geslacht veranderen staat daar verder buiten, trouwens.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:29 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch echt een misverstand hoor, dat idee dat iédereen stiekem toch het liefst een relatie heeft. Er zijn een hoop ongelukkige vrijgezellen en er zijn er meer dan genoeg die gelukkig zijn en echt geen relatie willen.
En je kan prima een keuze maken om vrijgezel te blijven evenals je een keuze kan maken om een relatie te hebben. Natuurlijk zit er een toevalselement in: als je niemand tegenkomt valt er geen keuze te maken om vrijgezel te blijven, dan ben je het gewoon. Als je telkens mensen tegenkomt waar je graag een relatie mee wilt, kun je daar in rollen. Maar uiteindelijk kun je altijd een keuze maken om er open voor te staan of niet en om er mee door te gaan of niet. Je kunt een contact met iemand afbreken al voor het een relatie kan worden. Je kunt tijdens een relatie het afbreken, ook een keuze. Je kunt als je verliefd bent op iemand waarvan je denkt dat dat geen toekomst heeft, ook een keuze maken die relatie niet aan te gaan. En andersom kun je als je graag een relatie wilt, verliefd ben en/of denkt dat het toekomst heeft, de keuze maken om verder te gaan met iemand. Dan is het niet a la minute een relatie, maar daar maak je wel een keuze in vind ik. Maar de één zal daar misschien meer bewust mee bezig zijn dan de ander. Sommigen zullen vast gedachteloos een relatie aangaan...tja. Maar dat wil niet zeggen dat het d.m.v een keuze kan.
Kauwtjes zijn ook monogaam voor 't leven, en waarom?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:02 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Hmz wie zegt, dat we een partner moeten hebben?
Wie zegt dat we voor altijd samen behoren te zijn?
Ergens ook wel raar..als je goed nadenkt, vrienden heb je ook niet voor altijd, familie weer wel.
In feite zou je dan met familie moeten trouwen..
lol
sorry ben even vaag aan het denken..zoals gewoonlijk
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:14 schreef qwerty_x het volgende:
Wat er hier ook allemaal geschreven wordt: niemand is bewust single.
Dat het dekseltje op sommige potjes wel erg moeilijk te vinden is, is een ander verhaal. Zelfs het feit dat sommige van die potjes zich dat realiseren en van het zoeken afzien.
Maar desalniettemin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |