Ik woon in 't hartje van het land. (Vianen)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:42 schreef horned_reaper het volgende:
Er worden in het zuiden van het land inderdaad shelfclouds en rolwolken gemeld.....
t is dan ook n beste scherpe randquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:42 schreef horned_reaper het volgende:
Er worden in het zuiden van het land inderdaad shelfclouds en rolwolken gemeld.....
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Alstu![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat waren foto's van een uurtje terugquote:
jippie-a-f*king-yeahquote:
Vaak wel heftig, maar hoeft echt niet. Maar ziet er mooi uit altijd!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:58 schreef RiKe het volgende:
Oke die was niet te verwachten!
Zag hem hier (Leiden) ook over komen, heb alleen de apparatuur niet voor goede foto's..
Even een "new guy" vraagje hoor, gaat zo'n shelf niet normaal gepaard met hevig weer?
Want hier gebeurt echt niets nu...behalve een beetje mot regen.
Normaal wel, maar dit was niet echt een Shelfcloudquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:58 schreef RiKe het volgende:
Oke die was niet te verwachten!
Zag hem hier (Leiden) ook over komen, heb alleen de apparatuur niet voor goede foto's..
Even een "new guy" vraagje hoor, gaat zo'n shelf niet normaal gepaard met hevig weer?
Want hier gebeurt echt niets nu...behalve een beetje mot regen.
Zoiets als op 16-07-07?:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Normaal wel, maar dit was niet echt een Shelfcloud![]()
Het was gewoon een arcus structuur dat symptomen had van een shelf.... er was genoeg opwaardse kracht om deze structuur te veroorzaken maar simpelweg te weinig energie in de lucht om er hevig onweer aan te koppelen.... als we dezelfde instabiele lucht zouden hebben gehad bij 25 graden en een bovenliggend koudefront had het heel wat heftiger kunnen aflopen
Precies, dat is een typische shelfcloud (boven Enschede)... je ziet hoe de rolwolk vooraan vannuit onder de kern voor de regen omhoog trekt en zo de machtige shelf veroorzaakt!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:03 schreef RiKe het volgende:
[..]
Zoiets als op 16-07-07?: [ afbeelding ]
Daar reed ik toen onderdoor op de Puch Maxi....kon nog net op tijd een tunneltje in duiken, anders had ik een snorkel in m'n helm nodig!
Het is dat ik toevallig uit het raam keek anders had ik hem ook gemist.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:46 schreef kree het volgende:
Hmm niks van gemerkt en volgens buienradar is ie hier al voorbij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |