Dat dus, beetje in dezelfde categorie als Matthijs van Nieuwkerk en Mart Smeets.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:17 schreef Gellius het volgende:
Ik vond dat Bril een redelijk uniek waarnemer was, maar dat ie dat vervolgens volledig dood heeft weten te slaan door véél te véél van die columnpjes te schrijven.
quote:Twee maanden geleden alweer maakte ik mijn pelgrimage naar de sokkenboer. Vijf paar sokken ging ik kopen, in vrolijke kleuren: rood, roze, lichtblauw, fluroriserend groen en oranje. De Falke Colour Shadow.
Ik ben meer van het simplisme. Het Wilhelmus is bijvoorbeeld een prachtig muziekstuk wanneer uitgevoerd op een enkel instrument als trompet of orgel, maar totaal verkracht door het koningshuisquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:15 schreef Z het volgende:
Oh, ik vind trouwens dat de vrouw prachtig Die Erlkönig zingt , maar het ging me vooral om het orkest vs. de piano.
F.B. Hotz is alweer tien jaar dood. Dat heeft vrijwel niemand opgemerkt. Geen mediacircus, geen in memoriam-uitzending op drie netten tegelijk. Zijn zus, bij wie hij in huis woonde, was erg bedroefd.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Voor unieke waarnemingen heb ik aan het oeuvre van JAM meer dan genoeg. Als hij zou overlijden, dát zou ik pas erg vinden.
Ik heb er toen iets over gehoord in Het Oog, maar dat was het dan.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
F.B. Hotz is alweer tien jaar dood. Dat heeft vrijwel niemand opgemerkt. Geen mediacircus, geen in memoriam-uitzending op drie netten tegelijk. Zijn zus, bij wie hij in huis woonde, was erg bedroefd.
Hotz had ook nog eens het lef om tot zijn 54ste te wachten met publiceren. Daarvóór vond hij niks goed genoeg.
We zijn eruit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Ja, JAM is echt zo'n mannenschrijver.
Ach man, ga toch bier drinken in Eik & Linde.quote:
In mei ga ik 3 weken onafgebroken in Eik & Linde zitten. En dan komt Gellius in z'n lunchpauze een kopstootje halen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ach man, ga toch bier drinken in Eik & Linde.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Van z'n moeder.
Oh ok.quote:
Ik heb besloten dat zolang de echte er nog niet is, we wel in deze kunnen posten. Maar met mate.quote:
OK, bedankt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nee Frollo, die film gaat niet meer leuk worden.
Het zal bij deze film waarschijnlijk niet veel helpen, maar films in etappes kijken...quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:49 schreef Frollo het volgende:
Kennen jullie Borat? De film van Sacha Baron Cohen dus, niet het proto-Jiskefet-radioprogramma? Die heb ik afgelopen weekend opgenomen en ben ik nu in etappes aan het kijken.
Ik weet het.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het zal bij deze film waarschijnlijk niet veel helpen, maar films in etappes kijken...
Die wachten natuurlijk allemaal tot Liene het echte topic opent.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef broer het volgende:
Al 40 posts en nog geen enkel fris, nieuw usertje gesignaleerd.
Ze zijn op, denk ik.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef broer het volgende:
Al 40 posts en nog geen enkel fris, nieuw usertje gesignaleerd.
Hm, dat is niet zo mooi. Als er geen nieuwe mensen meer bij komen, begint welbeschouwd het wachten tot de eerste van de aanwezigen dood gaat.quote:
Ik hoop dat ik het ben! Heb ik eindelijk weer eens een gelegenheid om een net pak aan te trekken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:38 schreef broer het volgende:
[..]
Hm, dat is niet zo mooi. Als er geen nieuwe mensen meer bij komen, begint welbeschouwd het wachten tot de eerste van de aanwezigen dood gaat.
http://www.thefuckingweather.comquote:Leuven, Flemish Region,
17°?!
ITS FUCKING ....ALRIGHT
Where life is mediocre
Kan je de spanning van de nakende nacompetitie voelen, Ringo, of trekken ze zich daar, zoals ik me nu eenmaal kan voorstellen, binnen de organisatie zelf geen flikker aan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:23 schreef Ringo het volgende:
Ik zit nog steeds in een donker hok in het ADO-stadion. Gezellig hoor.
Nee, onder de oppervlakte broeit het.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:15 schreef Gellius het volgende:
Ben je er weer overheen, Liene?
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:23 schreef Z het volgende:
Ik ben misselijk en er heerst een Rotavirus op de crèche, hmmm (je voorland Gellius).
quote:Bij volwassenen kan het verloop zeer variabel zijn. Bij het merendeel verloopt de infectie subklinisch, waarschijnlijk door eerder verkregen immuniteit, maar bij sommigen kan deze zeer ernstig verlopen. Het ziektebeeld presenteert zich met misselijkheid, algeheel malaisegevoel, hoofdpijn, buikkrampen, diarree en koorts.
Oehoe's kunnen enorm groot worden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:44 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens, oehoe's eten ook gewoon bosuilen als ze de kans krijgen.
Ik denk dat ik dan ondertussen wel resistent ben, m'n dochterje ook, m'n zoontje nog niet denk ik.quote:
Ze trekken zich hier van de hele wereld geen ene flikker aan. Ik kijk van negen tot vijf (ja, zo'n sukkel ben ik geworden), als ik mijn hoofd iets naar links draai, uit op een volmaakt verlaten voetbalveld. Er gebeurt hier helemaal niks. Alleen op maandagmorgen komen er vijf olle mennekes in winterjassen, de handen in de zakken en met gebogen hoofd, het veld op. In een bedachtzaam tempo struinen die heel het veld af. Af en toe staan ze stil om een omgeschopte graspol terug te leggen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Kan je de spanning van de nakende nacompetitie voelen, Ringo, of trekken ze zich daar, zoals ik me nu eenmaal kan voorstellen, binnen de organisatie zelf geen flikker aan?
quote:
Ik heb mijn kaarten gezet op een ènig kinderdagverblijf aan de overkant van de Boerenwetering, naast de hoeren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:23 schreef Z het volgende:
Ik ben misselijk en er heerst een Rotavirus op de crèche, hmmm (je voorland Gellius).
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Heeft Gellius zich al gemeld in OUD, eigenlijk?
Langzaampraattopique.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:52 schreef Dastan het volgende:
Waar staat LPT voor?
Pfft. Ik meng me hier toch ook al tussen de gewone mensen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Dat lijkt me nu al een hilarisch moment, Gellius die zich mengt tussen de gewone mensen en over poepluiers gaat praten
Ik lees hier tussen de regels door (dat doe ik altijd) en deduceer dat dit een al dan niet bewuste projectie op de a.s. Gellius jr. betreft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:20 schreef Gellius het volgende:
Zodra die eerste blozende frisheid er vanaf is, begin ik m'n interesse te verliezen.
Dat ongrijpbare, dat ondefinieerbare, dat ondoorgrondelijke. Dat zekere je ne sais quoi.quote:
Muf is niet per definitie een negatieve aanduiding. Lienekien bijvoorbeeld bewijst elke dag weer hoe je op een heel leuke en charmante manier ontzettend muf kunt zijn. Ik vind het iig zeer innemend.quote:
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:56 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op jouw okselfrisse, blakende verschijning, maar op de beduimdelde Marble.
Ik zie niet in hoe je muf positief zou kunnen opvatten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Muf is niet per definitie een negatieve aanduiding. Lienekien bijvoorbeeld bewijst elke dag weer hoe je op een heel leuke en charmante manier ontzettend muf kunt zijn. Ik vind het iig zeer innemend.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:01 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je muf positief zou kunnen opvatten.
En waar komt dit Amsterdammertje vandaan? Bovenkarpsel? Achter-Scharluiden? Meppel? Beekbergen? Venray? Niets dan boeren, boeren, boeren, hoeren en toeristen in die kutstad zeg ik je. De dag dat ik een geboren en getogen Amsterdammer tegenkom die er nog steeds woont, nou, dan maak ik pas wat mee (iets wat ik niet zo snel zie gebeuren omdat ik godzijdank bijna nooit in Amsterdam ben).quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:57 schreef Gellius het volgende:
OooOOo, het is een Amsterdammertje ook nog..
Lekker statten in nul-twintig, terrasje pikken en filmpie doen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef JAM het volgende:
Waar ik helemaal op spuug,- maar dat zijn jullie vast met me eens,- is dat teringvolk dat op zaterdagmiddag 'een dagje Amsterdam'- gaat doen en dan en masse vijftien keer de Kalverstraat op een neer lopen,- alsof ze ervoor geprogrammeerd zijn! Dat is bijna net zo erg als hetzelfde volk dat een dagje Den Haag doet (de Spuistraat) of een dagje Leuven (de Dietsestraat) wat natuurlijk ook héél erg is, zij het iets minder erg, omdat je van die lui nog kan zeggen: 'Nou, ze gaan tenminste niet naar Amsterdam.'
Niet om nou heel TTK'erig te gaan zitten doen, of eigenlijk wel, of een beetje wel niet, maar volgens mij is het stadten. Met dt.quote:
Ik weet het niet hoor, Ringo, ik knijs dat volk nog wel; maar dan moeten het ook échte Amsterdammers zijn, niets Ajax en de Pijp en/of Jordaan, néé, Blauw-Wit (DWS, FC Amsterdam, hoe die club ook allemaal geheten heeft) en de een of andere achterlijke kankerbuurt waar ik althans, omdat ik godzijdank niet zo bekend ben in Amsterdam, helemaal nooit van gehoord heb. Da's een wéreld van verschil kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:07 schreef Ringo het volgende:
De meeste van mijn Amsterdamse vrienden komen uit Twente. Maar van rasechte Mokumers moet ik dan ook niks hebben.
Als Rotterdammer word je nu eenmaal met een gat in je hart geboren. We zouen willen dat dat een concept was. Die luxe kunnen wij ons niet veroorloven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Gellius het volgende:
Jij ook altijd met je dubieuze Blut-und-Boden theorietjes. Het Amsterdammerschap is een concept. Hoewel wij geboren Amsterdammers natuurlijk we een streepje voor hebben, maar daar laten we ons niet op voorstaan. Althans, niet publiekelijk.
Van Dale vermeldt statten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:10 schreef Marble het volgende:
[..]
Niet om nou heel TTK'erig te gaan zitten doen, of eigenlijk wel, of een beetje wel niet, maar volgens mij is het stadten. Met dt.
Wat apart. Hoe komen ze daar dan op? Ik vind het echt weer zo'n geüpdatet(kokhals)-geval.quote:
Deze website geeft als verklaring dat twee verschillende medeklinkers voor een klank in het midden van een woord ongebruikelijk is in het Nederlands.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:15 schreef Marble het volgende:
[..]
Wat apart. Hoe komen ze daar dan op? Ik vind het echt weer zo'n geüpdatet(kokhals)-geval.
Ik zeg dat niet. Het bombardement is maar de geschiedenis geweest die ons heeft ingehaald, de bestempeling van een veel ouder lot. Nescio wist dat al. Maar die was Amsterdammer, goddank.quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:13 schreef Gellius het volgende:
O God, niet dat behaagzieke Rotterdamse gezwets. Zielig gevonden willen worden vanwege dat bombardement en tegelijk maar tamboereren op die geweldige 'moderne' uitstraling.
Mijn familie, Gellius, die komt al vierhonderd jaar uit Den Haag! Mijn vader heeft FC Den Haag nog in Europa zien spelen! Mijn grootvader heeft nog aan het Westeinde Ziekenhuis gebouwd! Mijn overgrootvader heeft nog de trams in de Wagenstraat uit de dissels laten lopen! Mijn betovergrootvader heeft nog als bijbaantje op de sjabbat de kaarsjes voor de joden aangstoken! Mijn bet-bet-overgrootvader heeft de kerkklok van de Grote of St.Jacobskerk nog afgesteld! etc. etc.!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:08 schreef Gellius het volgende:
Jij ook altijd met je dubieuze Blut-und-Boden theorietjes. Het Amsterdammerschap is een concept. Hoewel wij geboren Amsterdammers natuurlijk we een streepje voor hebben, maar daar laten we ons niet op voorstaan. Althans, niet publiekelijk.
Ik zie dat je me alweer noemt. Wil je heel erg graag dat ik hap?quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Muf is niet per definitie een negatieve aanduiding. Lienekien bijvoorbeeld bewijst elke dag weer hoe je op een heel leuke en charmante manier ontzettend muf kunt zijn. Ik vind het iig zeer innemend.
Ja! Ja! Happen Lien, happen!quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie dat je me alweer noemt. Wil je heel erg graag dat ik hap?
Ik zal maar niet zeggen dat ik de meest walgelijke maaltijd mogelijk probeerde te verzinnenquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:51 schreef ShadyLane het volgende:
Ah, beeer kookt net als ik.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 18:03 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, het ruikt misschien niet lekker, maar mufheid kan ook een zeker behaaglijk gevoel van huiselijkheid geven, Dastan. Een beetje wat zodiakk hoopt te vinden in meisjes met grote borsten.
'Lekker' was voldoende geweest.quote:Kendall-Jackson Vintner's Reserve Chardonnay
Knapperige, frisse elegante witte wijn. Aroma’s van tropisch fruit, als mango en ananas gecombineerd met aroma’s van perzik, appel en peer. Mooie balans. Licht geroosterde kenmerken in de afdronk. Moderne vinficatie. Een deel van de druiven wordt gegist in Frans eiken.
Daarna pakte ik hem op en kwam ik er na een minuut of 5 achter dat alles onder de poep zat.quote:
Gister 5k in 26 minuten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:57 schreef ShadyLane het volgende:
Op de 10 km? Zozo!
Dat is volslagen onzin.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:10 schreef Ringo het volgende:
Is het waar dat poep niet vies is als het van je eigen kind komt?
Tégen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 19:42 schreef Ringo het volgende:
Vanmiddag ben ik rondgeleid in het camerasurveillancehoofdkwartier van de Haagsche Tram Maatschappij. In een verduisterde ruimte hingen zeker vijftig grote beeldschermen, waarop alle tramhaltes van Den Haag in de gaten konden worden gehouden. "Er hangen driehonderd camera's in totaal", zei de manager die ons de rondleiding deed. Tien stevige jongens switchten tussen de beelden heen en weer, op zoek naar verdachte gedragingen en objecten. Ze konden de beelden ook inzoomen als het nodig was. En zo te zien was dat nogal nodig want ze deden het vaak. Iedereen die in beeld kwam, werd op afstand gecheckt. Een medewerker die achter de knoppen zat, wees naar een televisiescherm en zei: "Kijk, die mevrouw eet een broodje in de tramtunnel. Dat mag ze niet. Wij moeten hier beslissen of we daar nu een team op afsturen." Maar volgens de manager maakte de vrouw er geen rotzooitje van. "Ze eet heel netjes. We zien het door de vingers." Hij vertelde trots dat de beelden zo scherp konden worden ingezoomd "dat we de SMS-jes op de telefoons kunnen meelezen." De camera's hingen er om de sociale veiligheid van de reizigers te garanderen, zei hij. "Mensen moeten zich prettig bij ons voelen."
Ik kokhals er niet van, maar het is wel ontzettend smerig. Alles komt er ook onder. Ik pak hem op: poep op mijn trui. Ik leg hem op de commode: poep op het aankleedkussen. Hij gooit z'n benen omhoog: poep op z'n voeten. Ik trek z'n sokken uit en leg die even weg waarop de hond ermee aan de haal gaat: poep op het gordijn. Ik veeg z'n billen af: poep op m'n handen. Ik trek z'n rompertje over z'n hoofd: poep op z'n rug en op z'n hoofd. Ik breng hem naar de badkamer om hem in bad te doen en houd hem tegen me aan: poep op zijn buik omdat er nog poep op mijn trui zat.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:10 schreef Ringo het volgende:
Is het waar dat poep niet vies is als het van je eigen kind komt?
Wat is je snelste tijd op de 5km? Als ik me jouw tijden goed herinner ligt dat nog wel wat lager.quote:
Ik liep ook met een heel vervelend gevoel weer naar buiten. Ik kom dagelijks in die verdammte tramtunnel maar wist niet dat er zoveel ogen zo scherp naar me loerden. Het is een totalitaire verschrikking.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Tégen.
Ach, Ringo, wat is er toch gebeurd met die tijd dat er nog gele trams rondreden en als het weer eens een keer te druk was ze twee wagons achter elkaar plakten en je in de achterste rustig een sigaretje kon roken? (In de jaren tachtig vaste prik als we - broer en ik - met pappa naar de stad gingen, toen die dingen nog nietsontziend met grote aandrang door de Grote Marktstraat heendenderden; een stuk minder verkeersveilig dan de huidige situatie; het had daarentegen tenminste wel flamoer.) De Haag is niet meer wat het gewees is...
...maar serieus; aan dit soort praktijken heb ik dus écht een tyfushekel. Gadverdamme zeg. Héél eng..
Godverdomme, geven ze daar drieduizend euro voor? Van mijn oude gemeentebelasting? Ik geloof dat de HTM, (thans de Haagse tak ervan, ze hebben ook trams in Korea of Israël of waar dan ook rijden - in ieder geval tussen Alphen aan den Rijn en Gouda) voor meer dan de helft door meneer Van Aartsen en z'n vrindjes betaald wordt. Elke boerenlul met een beetje verstand in z'n kop kan daar toch wel het een of andere babbeltje over nederpennen? Niet om je werk af te vallen, Ringo, integendeel; ik ben stikjaloers! Neem het er van zolang het duurt!quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik liep ook met een heel vervelend gevoel weer naar buiten. Ik kom dagelijks in die verdammte tramtunnel maar wist niet dat er zoveel ogen zo scherp naar me loerden. Het is een totalitaire verschrikking.
Morgen mag ik er een sociaal wenselijk reutelstukje over schrijven, waarvoor de HTM grif zo'n drieduizend euro betaalt. Niet aan mij persoonlijk. Maar toch.
Als je ze maar genoeg geld geeft. Dat is tenminste mijn ervaring.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:38 schreef beeer het volgende:
Ik vind de gedachte aan schijtende vrouwen eigenlijk wel opwindend. Jammer dat ze het nooit doen.
Ik heb me nooit specifiek op de 5km gericht. 22 a 23 minuten lijkt me wel een mooie tijd maar het gaat me nu vooral over de beweging.quote:Op donderdag 18 maart 2010 20:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wat is je snelste tijd op de 5km? Als ik me jouw tijden goed herinner ligt dat nog wel wat lager.
Mijn rondje westerpark van 5.3 km ging volgens mij op z'n best in 23 nog wat, en heb langzaam weer zin om echt weer te beginnen.
Ze heeft in Onderweg naar Morgen gespeeld.quote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:58 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb me nooit specifiek op de 5km gericht. 22 a 23 minuten lijkt me wel een mooie tijd maar het gaat me nu vooral over de beweging.
Vooralsnog! Gymnasiummeisjes van achter in de twintig zijn over het algemeen echt do-de-lijk saai. Nul spontaniteit, 6 jaar met dezelfde vriend, ze lachen niet om mijn grapjes. Volksmeisjes hebben meer avontuur, zijn spontaner en hebben soms zelfs gestudeerd. Ik weet het dan wel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:27 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dus heeft het Volksmeisje alsnog gewonnen.
Zelf ben ik een 400m man,- die loop ik ruim beneden de minuut.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:58 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb me nooit specifiek op de 5km gericht. 22 a 23 minuten lijkt me wel een mooie tijd maar het gaat me nu vooral over de beweging.
Bekijk Deadwood, arme.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:26 schreef Gellius het volgende:
Ik begin een beetje tabak te krijgen van die voice-overtjes van Dexter.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:04 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Vooralsnog! Gymnasiummeisjes van achter in de twintig zijn over het algemeen echt do-de-lijk saai. Nul spontaniteit, 6 jaar met dezelfde vriend, ze lachen niet om mijn grapjes.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:04 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Gymnasiummeisjes van achter in de twintig zijn over het algemeen echt do-de-lijk saai.
Het is een van de weinige speeltjes waar jonge baby's iets mee kunnen. Bijna alles aan dat beest is lang (lange benen, lange nek) waardoor het makkelijk is iets vast te pakken. Ook is het erg licht en komt er een geinig piepgeluidje uit. Het ding buigt alle kanten op en is niet kapot te krijgen (nu ja, door Jimmy misschien wel). 't Schijnt bovendien allemaal erg verantwoord gemaakt te zijn, duurzaam of zo.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:15 schreef Marble het volgende:
Ik snap die hype rond die giraffe niet. Opeens zijn ze overal en ik zie the appeal niet echt. Kun jij dat uitleggen Claudia?
Ik overweeg hem een speeltje van Ivan te gunnen.quote:
Is dat ingewikkeld?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben voor een weeshuis aan Chipotle shredded beef aan het maken. Wie zin heeft kan over een uur of 6,5 aan komen schuiven.
Het is heel simpel: vlees inwrijven met kruiden (komijn, paprika, chili en cayenne), aanbraden en uit de pan halen, ui en knoflook fruiten in braadvocht, vlees terug en tot slot runderbouillon en tomatenpuree erbij. Ik laat het vlees 8 uur opstaan. We eten het straks in wraps met zure room/sla/whatever.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat ingewikkeld?
En hoe ga je het eten?
Doe je ook afhaal?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben voor een weeshuis aan Chipotle shredded beef aan het maken. Wie zin heeft kan over een uur of 6,5 aan komen schuiven.
We eten ook wel eens als vulling kip en chorizo met tomaat, dat vind ik ook erg lekker.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:50 schreef Lienekien het volgende:
En dan valt het na die 8 uur natuurlijk helemaal uit elkaar!
Dat klinkt als het vlees dat we eens bij een biologisch burritotentje als vulling hadden. Heul wat anders dan die gehaktvullingen. Was enorm lekker.
Jep, runderriblappen.quote:
Nee, met dank aan het Komkommertje heb ik "alle 25 pikant" gedownload, dus dat komt goed.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:15 schreef Frollo het volgende:
Vergeet Het Komkommertje niet hè!
Ben ik dan de bindende factor in dit gesprek? Jazeker! Hier mijn opmerking om een verder onsamenhangend gesprek duiding te geven: 'Vestdijk was ook een arts.' Amen!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind het erg leuk dat Ringo nu ook gezellig meeJAMt. Zelf hoop ik ook zaken mee te gaan maken, maar nu had ik een gesprek met mijn collega die alles van Vestdijk gelezen heeft.
Om eens heel hard te kakken.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:22 schreef JAM het volgende:
Toch zeker wel om over te geven hè, Ringo?
Nou, dat wilde ik niet zeggen, maar je deelt wel gezellig je privéleven mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Ben ik dan de bindende factor in dit gesprek?
Ik heb gelukkig leerlingen. Die lezenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:22 schreef Ringo het volgende:
Ik wou dat ik het met mijn collega's over Vestdijk kon hebben.
100 boeken op één middag?!!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn collega bleek ongeveer de complete top 100 boeken allertijden gelezen te hebben. Dat is toch intrigerend, zo op vrijdagmiddag.
Het miezert!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:47 schreef ShadyLane het volgende:
Is er nog schaatsen? Het is lente!
Wie bepaalt die top 100 dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn collega bleek ongeveer de complete top 100 boeken allertijden gelezen te hebben. Dat is toch intrigerend, zo op vrijdagmiddag.
Maar ik wil wel zo naar huis om schaatsen te kijken.
Een vriend is hier wel heel spartaans in en heeft het ook consequent over zijn iPeul.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:12 schreef Frollo het volgende:
Wat een gezellige webstek!
Ja,quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:38 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig leerlingen. Die lezenBoon
en er is in 5 gym een Nietzsche-hype gaande. Collega's lezen Kluun en Dan Brown.
Nee joh, dat gaat helemaal mis. Dat is weer zo'n bende domme kinderen die denken dat ze hersens in hun kop hebben omdat ze op de hoogste vorm onderwijs genieten die in Nederland mogelijk is - onderwijs van een niveau waarmee je in Polen blij mag zijn als ze je later nog een busje bij een verhuisfirma laten besturen - en dan in de wandelgangen van een andere idioot hebben gehoord dat er vroeger een meneer was die Nietzsche heette en dat'ie gekke boekjes schreef en als je daar wat in bladert,- nou, dan ben je heel wat.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja,Boon
.
Toen ik zeventien was, las ik zijn teksten hardop, en nog een keer hardop, en nog eens. SCHOP DE MENSEN TOT ZIJ EEN GEWETEN KRIJGEN. Zo'n kreet kwam dan uit de grond van je puberhart.
Al moet ik bekennen dat ik bij hem nooit verder dan Mijn kleine oorlog ben gekomen.
Een Nietzsche-hype klinkt verder wel heel prijzenswaardig. Ik zou ze koesteren, die kinderen, in dit verder toch zo gure tijdsgewricht.
Ik vroeg Dantes Goddelijke Komedie voor mijn zestiende verjaardag. Maar dat durfde ik mijn klasgenoten niet te vertellen. En dan zat ik nog op een eeuwenoud gymnasium ook, met een schoollied in het Latijn en een conciërge die men claviger noemde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:18 schreef Gellius het volgende:
Wij dweepten in 5 VWO met Otto Weininger. Nietzsche was toen echt iets voor havisten.
T.J.Ouwehand 'Jeugdtheater' - De Brakke Hond, nr.91 - Mechelen, 2006.quote:[...] want Catullus schreef werkelijk de meest briljante gedichten. Op een dag lazen we een gedicht van hem waarin hij beschreef hoe een vrouw een levende mus in haar kut stak. Dat gedicht was werkelijk prachtig. Wij lazen het in het Latijn en kwamen zo tot de ontdekking dat we wel intellectuelen moesten zijn. Na een tijdje verloren we onze interesse voor zijn gedichten, maar omdat we intellectuelen waren en toch iets bij Latijn moesten doen, gingen we boeken van Gabriël Garciá Márquez lezen [...]
Talentje hoor!quote:
Nou. Zo een met veel melk (vooral niet te stijf opgeklopt) en geserveerd door een amandelogige hinde.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:13 schreef JAM het volgende:
Geen latte macchiato, Ringo? Mijn God.
Coffee Company?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:36 schreef Ringo het volgende:
Nou. Zo een met veel melk (vooral niet te stijf opgeklopt) en geserveerd door een amandelogige hinde.
Die ja. Het liefst die aan het Noordeinde, al is die inmiddels massaal ontdekt door het winkelend publiek.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |