abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82125845
Iedereen veel succes met de OAT!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_82129403
Ik vrees ook AO, veel te weinig geoefend enzo. Daarna CB en dan EV, vooral omdat er bij EV niet al te veel diepgang zit naar mijn idee en er altijd wel vragen zijn die redelijk simpel te beantwoorden zijn met het boek dat je erbij mag houden.
pi_82133012
Vandaag nog even AO processen doornemen, ik heb er ook niet echt veel aangedaan, en verder naar brenda westra kijken, en dan hoop ik dat het morgen te doen is, vooral met EV hoop ik dat het niet te moeilijk wordt, en dat het gewoon soortgelijke OAT word als voorgaande jaren daarmee bedoel ik niet opeens hele andere onderwerpen, jammer dat fraude en VGC in de vorige OAT is geweest nu is de kans kleiner, juist daarin ben ik goed
pi_82135159
hebben jullie trouwens wel jullie bonus punten binnen? 0,5 bonuspunt?
pi_82138158
Jij zit zeker in Rdam op school? Wij krijgen er niks bij, gewoon 110 punten halen...Fraude is wel actueel door de crisis, ik hoop niet dat we het krijgen want weet nooit hoe ik dat moet aanpakken. Iemand tips?
  maandag 31 mei 2010 @ 12:30:11 #246
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_82138211
Zag het wel staan in het overzicht, maar niemand bij ons kreeg bonuspunten
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_82138455
Ohhh zo dat is niet eerlijk dan :S

ja ik heb wel een halve bonuspunt binnen, moest wel 2 oats voor halen maar goed, ik moet dus 100 punten halen, hopelijk is dat wel te doen...

wat betreft fraude ja, is verschillend maar meestal cos 240 standaard naar kijken,
en begrippen als redres speelt een belangrijke rol, redres houdt dus in dat de onderneming de fraude moet corrigeren dus verbeteren de foute punten, en maatregelen moet nemen zodat het in de toekomst niet meer zal gebeuren, de accountant beoordeelt of de maatregelen aanvaardbaar zijn.

verder als er fraude is gepleegd door de directie moet je schriftelijk mededling doen aan de RvC om de fraude ongedaan te maken, en als zij dit niet willen, dus maw als de fraude niet wordt hersteld dan meld de accountant dat bij de opsporingsambtenaar, ook wel het KLPD als goed is

sorry als het onduidelijk is wat ik hier beschrijf, ik ben het wel in een oat tegengekomen weet alleen niet meer welke:(
  maandag 31 mei 2010 @ 12:44:29 #248
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_82138743
Vreemd. Waarom krijgt de ene wel bonuspunten en de andere niet? niet dat het voor mij veel uitmaakt.. Dan zou ik een 5,3 hebben
pi_82139172
Ja dat vind ik wel minder dat jullie geen bonuspunt hebben

Maar goed, ben jij al klaar ervoor maraca? morgen 9:00 al op school zijn, dat betekent 6 uur me bed uit :S
pi_82139467
bij ons op school hebben we ook 0,5 bonuspunt voor het behalen van 2 oefen oat's (een van de oat's van voorgaande jaren), maar deze bonuspunt krijg je pas bij een 5.

bij ons op school heeft bijna iedereen hem gehaald, maar we werden ook wel redelijk vrijgelaten, waardoor je de antwoorden erbij kon pakken . helaas zal dat op de echte oat niet gebeuren
  maandag 31 mei 2010 @ 13:49:03 #251
167595 mirved
Infobesitas
pi_82141266
Ik krijg geen bonuspunt dat vind ik echt smerig. Ik dacht dat er een landelijke norm was.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_82141643
komt het misschien omdat je school niet is aangesloten bij het ac-scholenoverleg?

http://www.ac-scholenoverleg.nl/index.php/over-ons.html
  maandag 31 mei 2010 @ 14:23:31 #253
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_82142607
Hmm.. mijn school staat daar wel tussen. Maar wij hebben een andere regeling

• > 4.5 is de mogelijkheid om de OAT in de vorm van een mondeling af te nemen. Dan krijg je een aantekening op je diploma maar kan je wel afstuderen. Maar dat is alleen als je AC als verkeerde opleiding hebt gekozen en er verder niks meer mee wilt doen

• > 5.5 is een voldoende en kan je afstuderen + krijg je vrijstelling voor de EXV, LAC en AO vakken als je die nog open hebt staan.
  • Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
    pi_82142639
    Wat is precies het verschil tussen general en applicatin controls? Voorbeelden?

En daarnaast, hoe werken jullie de randvoorwaarden uit? Is de volgorde: CTFS, begroting, richtlijnen en automatisering?
    pi_82142714
    Jezus wat een regelingen. Wij moet het gewoon halen met een 5,5 en ik heb al afgestudeerd, daarnaast moet je nog steeds alles halen. Als het gemiddelde van de OAT (met ondergrens een 4,5) en 2 blokken uitkomt op een 6 dacht ik, dan krijg ACA diploma, dus met uitzondering van de OAT.
      maandag 31 mei 2010 @ 14:29:29 #256
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82142858
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef Maraca het volgende:

• > 4.5 is de mogelijkheid om de OAT in de vorm van een mondeling af te nemen. Dan krijg je een aantekening op je diploma maar kan je wel afstuderen. Maar dat is alleen als je AC als verkeerde opleiding hebt gekozen en er verder niks meer mee wilt doen

• > 5.5 is een voldoende en kan je afstuderen + krijg je vrijstelling voor de EXV, LAC en AO vakken als je die nog open hebt staan.
  • Mijn school staat er ook tussen maar wij hebben dus weer een andere regeling. Haal je een 4,5 mag je een oude OAT doen (met nieuwe vragen, dus je kent de casus al) en als je daar een 6 haalt. Krijg je wel een diploma en ben je verder klaar maar als je verder wilt voor de titel zul je toch nog de OAT moeten halen. Alleen is dat wel gunstig dat je dan niet meer hoeft ingeschreven te staan voor je school en dus schoolgeld hoeft te betalen. Ik heb nu 1600 euro betaald dit jaar om 2x de OAT te maken. Heb voor de rest alles al gehaald.

5,5 is slagen.
    pi_82142920
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:23 schreef Maraca het volgende:

• die eerste regel geldt bij ons ook.
    alleen bij ons moet je zowel een 5,5 halen voor oat (5 als je een half bonuspunt hebt verdient) als voor alle schooltentamens als EXV, CB en AO.
    die toetsen moet ik overigens ook nog deze wk en volgende wk maken
    dus ik ga de OAT in, zonder ooit een schooltentamen van deze hoofdvakken te hebben gemaakt
      maandag 31 mei 2010 @ 14:30:59 #258
    100126 Maraca
    #cijferfetisjist
    pi_82142930
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:24 schreef yedemirc het volgende:
    Wat is precies het verschil tussen general en applicatin controls? Voorbeelden?

En daarnaast, hoe werken jullie de randvoorwaarden uit? Is de volgorde: CTFS, begroting, richtlijnen en automatisering?
    General controls zijn meer de die niet-geprogrammeerde controls. Denk hierbij aan fysieke toegangsbeveiliging (deur op slot van de serverruimte), logische toegangsbeveiliging (gebruikersnaam+wachtwoord), maar ook uitwijkprocedures (waar moeten we naartoe als de stroom uitvalt?) etc.

Application controls zijn (zoals de naam al zegt) controls in de applicaties zelf. Denk hierbij aan bestaancontroles (heel leuk dat je artikelen hebt besteld, maar erm.. knoopgaten?!) redelijkheidscontroles (sinds wanneer bestellen wij 5.000 stuks? .. oh wacht typo). Ook kun je op deze manier de 3-way match uitvoeren Het systeem gaat aan de hand van de invoer na of het allemaal wel zo logisch is.
      maandag 31 mei 2010 @ 14:32:55 #259
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_82143014
    quote:
    Op maandag 31 mei 2010 14:30 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

die eerste regel geldt bij ons ook.
    alleen bij ons moet je zowel een 5,5 halen voor oat (5 als je een half bonuspunt hebt verdient) als voor alle schooltentamens als EXV, CB en AO.
    die toetsen moet ik overigens ook nog deze wk en volgende wk maken
    dus ik ga de OAT in, zonder ooit een schooltentamen van deze hoofdvakken te hebben gemaakt
    enigszins wel fijn want het is dezelfde theorie. Ik heb exv 1,5 jaar geleden voor het laatst gemaakt ik zit totaal niet meer in die theorie.
    pi_82143020
    hmm, ziet ernaar uit dat elk school een andere regeling heeft
    ik dacht eigenlijk dat die bonuspunt voor elk school hetzelfde was
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')