abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79509037
Werelddag in April? Watte?
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
pi_79509234
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:35 schreef Spoortie het volgende:
Werelddag in April? Watte?
quote:
De VN hebben 2 april uitgeroepen tot Wereld Autisme Dag, een dag waarop autisme wereldwijd in de schijnwerpers staat. Het AutismeFonds en de Nederlandse Vereniging voor Autisme organiseren van 2 t/m 10 april 2010 de Autismeweek: in het hele land worden activiteiten georganiseerd om aandacht te vragen voor autisme.
http://www.autismeweek.nl/

Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_79509359
Echt alsof mijn school daar aandacht aan gaat besteden
Ach, zijn ongeveer afgezien van paar leraren een stuk of 5 mensen die weten dat ik een vorm van autisme heb
pi_79509465
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:42 schreef Spoortie het volgende:
Echt alsof mijn school daar aandacht aan gaat besteden
Ach, zijn ongeveer afgezien van paar leraren een stuk of 5 mensen die weten dat ik een vorm van autisme heb
Dat moet ook niet meer zijn vind ik. Zelf heb ik ook autisme, ( lichte vorm ) maar niet echt veel mensen weten dat.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_79509803
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Dat moet ook niet meer zijn vind ik. Zelf heb ik ook autisme, ( lichte vorm ) maar niet echt veel mensen weten dat.
Ja, en 3 van de 5 zijn m'n vaste vrienden (andere 2 wonen 10 km verderop enzo) en zijn ook ongeveer de enige die het weten ja. Gelukkig is 't niet te zien van de buitenkant, maar sommige mensen merken af en toe wel dat er in ieder geval íets niet helemaal goed is..
pi_79510085
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:49 schreef Spoortie het volgende:

[..]

Ja, en 3 van de 5 zijn m'n vaste vrienden (andere 2 wonen 10 km verderop enzo) en zijn ook ongeveer de enige die het weten ja. Gelukkig is 't niet te zien van de buitenkant, maar sommige mensen merken af en toe wel dat er in ieder geval íets niet helemaal goed is..
Ik herken het heel goed. Maar ja, als andere mensen dat dan denken dan zeg ik altijd dat iedereen uniek is. En dat is ook waar ook. Iedereen heeft zo zijn beperkingen, maar ik zie autisme meer als een genialiteit, als je snapt wat ik bedoel.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  dinsdag 23 maart 2010 @ 21:57:21 #257
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79510170
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 21:49 schreef Spoortie het volgende:

[..]

Ach ja, niemand is in orde. Als je dat zelf erkend heb je een laag zelfbeeld, en als je vind dat je wel in orde bent leid je aan grootheidswaanzin
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79510249
@Autidude.
Echt rot zo`n verhaal.
Ik heb zelf een slechte ervaring met het REA college.
Verkopen een hap lucht zegmaar.(ik wil er niet inhoudelijk over vertellen)iig geen goede ervaring mee
pi_79510964
wow..binnen een paar uurtjes een hele hoop gemist.
Nou heb ff een beetje bijgelezen, en heb niet veel onn-topic reactie.

Maar 1 off-topic...
Ik houd wel van dansen alleen moeten ik wel een paar slokken ophebben want ik voel me zo stijf. Vooral gezien het feit dat ik veel latijnse mensen ken en die bewegen zo soepel..geef mij maar een dans die redelijk strak danst, of een dans om gek te doen(springen enzo)..
zo was ik 1x met iemand aan het dansen en ze deden een ander lied waarop ik echt niet kon dansen..dus had net een drankkje erbij..en deed of ik iets te lazurus was..en liet me onderuitvallen(bewust) en morste op mijn kleding..waarna ik een perfect excuus had om niet meer te dansen..
En meestal kopieer ik het gedrag van mijn tegenstander een beetje, maar dit was zo'n standaard man-vrouw dans..dus ik kon het gedrag niet kopieeren...dus onderuitvallen was mijn enige optie Hoewel het word nog herinnerd en om gelachten
pi_79511809
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:15 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik heb heel veel brainpower en heb meerdere sporen en kan zwaar multitasken etc, maar net zo makkelijk blijft "de plaat hangen".
Wat is het toch jammer dat je dat niet kunt beïnvloeden, niet?
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:59 schreef robuust89 het volgende:
tvp,

en even inhaken op het smileygebeuren; ik snap de meeste wel (sarcasme ftw! zie autidude (GMTA!)) ik ben dus flink voorstander van smilies, omdat het helpt met grappen maken enzo

ff over mezelf; heb toch het idee dat ik wat meer onderricht nodig heb (psycho educatie enzo) en dat gaat binnenkort gebeuren, in groepsverband ben nogal een leergierig persoon, als in "hoe werkt zo'n usb kabel nou?" en ook "hoe wordt ik de meanest, baddest motherfucker in town "

Smileygebeuren snap ik ook weinig van.
Wat versta jij onder "hoe wordt ik de meanest, baddest motherfucker in town
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:10 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Dingen die je wilt doen, of dingen die je moet doen? Of dingen die je van jezelf moet doen? Ik zet mezelf te erg onder druk om dingen te doen. Bijvoorbeeld ik MOET de krant lezen. Ik lees liever een krant van een week oud dan dat ik 'm ongelezen bij het oud papier doe, want ik moet van mezelf gewoon de krant lezen.
Ik heb een aantal dingen van mijn werk die ik echt moet doen, maar keer op keer uitstel.
Daarnaast praktische dingen die ik thuis moet doen, zoals het wireless netwerk nu eens een keer goed instellen, in de tuin werken etc.
En sporten is iets wat ik MOET van mezelf.
Maar daarnaast heb ik nog een aantal “persoonlijke” dingen waar ik wat mee wil (doen), zoals:
- Ik wil nog in Excel / VBA een programma maken voor het oplossen van Sudoku puzzels (staat al op mijn persoonlijke to-do lijst sinds die dingen een jaar of 5 geleden populair werden).
- Ik “moet” mijn postzegelverzameling nodig eens bijwerken (ik loop erg achter)
- Ik had eigenlijk Agens Kant een mail willen sturen over dat ik haar inhoudelijk kant erg waardeerde en dat ik vind dat er teveel aandacht is voor de vorm en te weinig voor de inhoud in de politiek (en ik ben geen SP stemmer), al heb ik het momentum* al wel weer gemist…
- Ik heb nog een briljant idee voor een film, alleen aangezien het deels autobiografisch is en deels gebaseerd is op de werkelijke historie van iemand anders kan ik er nu eigenlijk niet zoveel mee.
- Ik heb nog een goed idee voor een productvergelijkingssite die er volgens mij nog niet is. Ik heb alleen geen ervaring met websites bouwen en al wat rondgevraagd op techneutenfora, maar (samenvattend): ik word uitgelachen en dien MySQL, PHP en Joomla te installeren en het verder zelf maar uit te zoeken. Maar daar heb ik nog even geen tijd voor. Stiekem droom ik ervan dat dit een goudmijn wordt waardoor ik het heft meer zelf in handen kan nemen, wat werk/inkomen betreft.
- Een goede vriendin heeft me tijdens een lunch verteld dat het niet zo goed ging met haar relatie. Ze had de tranen in de ogen en ik wist niet goed hoe te reageren. Binnenkort zie ik haar weer en ik moet nog bedenken hoe ik hier mee om wil gaan.
- Wil ik nog een tweede kind? Of vind ik dat ik de wereld al genoeg belast heb met een kind (met name qua milieu; gedachtenkronkel hierbij: in hoeverre moet en wil ik hierbij sociaal zijn? Ik bedoel: stel nou dat alle milieubewuste mensen hun nageslacht limiteren en alle milieuonbewuste mensen dat juist niet doen?)
- Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Na uitgebreid onderzoek weet ik inmiddels precies wat ik zoek, alleen komt een auto die aan mijn criteria voldoet niet vaak voorbij op autotrack.nl etc. En NEE: ik leg de lat niet te hoog
- Het viel me op die tweedehands autosites op dat er zo weinig mogelijkheden zijn om te selecteren op milieu- en veiligheidsaspecten. Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik een mail aan de consumentenbond zal sturen waarin ik ze de suggestie doe eens een vergelijkende test te doen van tweedehands autosites en deze aspecten mee te nemen, of dat ik een mail stuur aan bv. milieudefensie (idem maar dan ligt het accent natuurlijk op de milieuaspecten).
- Enkele maanden geleden zag ik Pia Dijkstra op televisie bij Pauw en Witteman over emancipatie praten. Op zich interessant alleen miste ze enkele essentiële oorzaken van het gebrek aan voortgang van emancipatie. En eigenlijk vind ik dat ik haar dat even moet laten weten.
- Verder had ik nog een goed idee bedacht ter bestrijding van de files en ten gunste van het terugdringen van het autoverkeer. Nu hoorde ik vanmorgen op BNR dat ik niet de enige was die flexkantoren bedacht had. Idee: richt in de steden kantoren in die flexibel gebruikt kunnen worden door mensen die bij wel bedrijf dan ook werken. Belast de bedrijven op basis van het aantal mens-uren dat er gebruik van gemaakt wordt. Gevolg: werknemers die in de ene stad wonen maar in de andere stad werken hoeven niet elke dag van de week meer naar de werkstad, de werkplekken voldoen aan de arbonorm (wat thuis vaak niet het geval is en een reden is waarom veel werkgevers gereserveerd zijn tegenover thuiswerken) en het is ook geschikt voor werknemers die niet makkelijk thuis kunnen werken. Dit moet relatief makkelijk te realiseren zijn nu er door de recessie veel kantoren leeg staan. Ik denk dat ik deze maar eens per mail bij GroenLinks en D66 naar binnen gooi.
- Het viel me op dat bij bijna alle tankstations je moet betalen voor lucht om je banden mee op te pompen. Aan de ene kant wordt er veel geld gepomt in reclames om autorijders aan het verstand te peuteren dat een goede bandenspanning belangrijk is voor de veiligheid en het milieu en dat het daarnaast ook kosten bespaart (brandstof, slijtage), maar aan de andere kant wordt er een drempel op geworpen om dit ook daadwerkelijk te doen. Oplossing: bij de aanbesteding / toewijzen van vergunningen voor tankstations in de voorwaarden opnemen dat men verplicht is gratis lucht ter beschikking te stellen.
- Etc., etc., etc.

De essentie is dat ik zowel veel van mezelf eis als dat ik een soort wereldverbeteraar ben avant-la-lettre. Een andere essentie is dat dit erg vermoeiend is. Daar komt dan bij dat ik niet goed kan doseren: of ik ben enorm energiek, maar dan weet ik niet waar ik moet beginnen of ik doe meerdere dingen tegelijk (maar krijg dus niks af). Gevolg: frustratie. Of ik heb, ter voorkoming van frustraties mezelf ïn slaap gesust” waardoor ik eigenlijk niet zoveel doe.

Hierbovenop komen dan nog de gedachtenkronkels tussendoor.

Voorbeeld: gisteravond zat er een kikker bij onze voordeur. Nu hebben wij ruim een jaar geleden onze vijver gedempt en meen ik me te herinneren dat kikkers vaak teruggaan naar de plek waar ze geboren zijn om zelf nageslacht te produceren. Maar dat dan dus niet in ons geval. En dan denk ik: hoe vaak zou het in de (niet door mensen beïnvloedde) natuur voorkomen dat de plek waar kikkers geboren worden niet meer beschikbaar is om zelf nageslacht te produceren? Vast minder vaak dan nu met de invloed van de mens die om de haverklap vijvers aanlegd en weer dempt. In hoeverre is dit van invloed op de kikkers en in hoeverre beïnvloeden wij de natuurlijke selectie van kikkers zodanig dat kikkers die zich makkelijker aan kunnen passen aan het niet meer beschikbaar zijn van de plek waar ze zelf geboren zijn dominanter worden in de populatie dan de kikkers die dat niet kunnen?

Zoals je kunt begrijpen is dit erg vermoeiend allemaal…
quote:
[..]

Klopt. Twee weken geleden.
Sterkte…
quote:
[..]

Dit noem ik niet obsessief hoor. Wat jij zegt vind ik normaal. Maar ik heb gewoon een google alert staan op de naam van degene waar ik nu helemaal 'into' ben. Ik lees alles wat hij schrijft, heb tientallen pagina's googleresultaten door zitten ploegen, google z'n naam, z'n emailadres, ieder beetje informatie wat ik kan vinden om maar méér te vinden. Alle foto's, filmpjes, ik weet precies wat ie doet (twitter), waar ie woont en onthoud precies wat ie waarover gezegd heeft, en analyseer alles wat hij zegt om te weten wat ik wel en niet tegen hem moet zeggen, op welke dingen hij positief zou reageren, etc.

Vroeger was ik nog erger: ik hield mensen in de gaten als ze in de buurt woonden (maar toen had je ook geen internet, dus misschien daarom). Hield hun huis in de gaten op het moment dat ze thuis moesten komen, of ik belde om te horen wie er opnam om dan weer op te hangen. Om er bijvoorbeeld achter te komen hoe hun familieleden of partner heetten. Vrij triest he? Dan hebben we het dus wel even over iets meer dan gewoon even op de site van een bedrijf kijken naar datgene wat mensen over zichzelf willen vertellen.
Tsja. Van wat ik hier zo lees geeft iedereen met persoonsobsessies er zijn eigen draai aan. Voor mij: ik probeer me dan heel er in te leven in die persoon. Zoek alles uit en op, op internet. Ik heb bij mijn laatste echte persoonsobsessie echt honderden foto’s op flickr bekeken. Ook posts op fora, blogberichten etc. zijn niet veilig. Ik probeer echt in de huid te kruipen van die persoon. Hoe denkt zij of hij? Hoe doet zij of hij? En waarom? Daarnaast ben ik niet altijd objectief over het waardeoordeel van bepaalde kenmerken, karaktereigenschappen of andere eigenschappen van die persoon: ik zie de dingen vaak rooskleuriger dan ze werkelijk zijn. Ik ben ook wel eens gegaan naar plekken waar die persoon vroeger woonde, om te “voelen” hoe dat nou geweest moet zijn. Dat soort dingen.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:18 schreef Autidude het volgende:
[..]
Heel veel fietsonderdelen zijn niet zo heel duur, ik wil wel goed spul maar hoef niet de beste versie te hebben en dan is best wel veel betaalbaar. Dus wil ik stukje bij beetje steeds meer die fiets upgraden.
Ik wil bijvoorbeeld ook weer hydraulische remmen van Magura, die had ik vroeger ook en ik ben er helemaal weg van.
Een Shimano XTR voorderailleur en SRAM achter en SRAM gripshifters
[..]
Shimano XTR is niet bepaald goedkoop; is zelfs hun duurste lijn. Op een fiets van 200 euro zul je dat verschil niet echt merken. SLX is goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
M.b.t. remmen: liever goede hydraulische velgremmen (HS11/33) dan matige schijfremmen. Ze zijn ook makkelijker in het onderhoud.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:31 schreef francis998 het volgende:
[..]
@ satsuma en ferobarr, liefde is lastig te omschrijven en daardoor is het lastig echt duidelijk te zijn als je verliefd bent. Ik heb 1x (lees die homojongen(beste vriend)) gigantisch leuk gevonden, en ik denk dat ik miss verliefd was, maar niet zeker. Wel zeker dat ik hem gigantisch leuk vondt..maar echt verliefd..tja dat kan ik ook nooit zeggen.
En over dat obsessief zijn met mensen, zoiets heb ik ook wel gehad..vooral als ik me op mijn gemak voelde bij iemand of iemand heel aardig vondt, dan zocht ik o zo vaak een excuus om in de buurt te zijn.
Maar verder tja..zoek ik ook altijd informatie op over personen op het net, lees hele blogs door, bekijk alle fotos..maar maak nooit echt contact, hoewel meestal heb ik dan al contact gehad.
Wordt je nog wel eens verliefd? Of nog concreter: heb je nog wel eens “lustgevoelens”? Of heb je misschien een enorme muur om je heen gebouwd om te voorkomen dat je mogelijk ooit weer tegen zo’n negatieve ervaring aanloopt?
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Naast mijn veelvuldig gebruikte woordenschat aan vloeken heb ik er zelf ook een aantal bedacht, zowel om het aantal krachttermen te verminderen als om toch iets te kunnen zeggen waarvan anderen gelijk weten dat er iets speelt. Fruitcake kende ik al, maar is inderdaad te mooi om niet te gebruiken

En ja, taal Als ik op mijn werk stukken krijg, pak ik 2 markers: een gele om mijn eigen opmerkingen mee aan te geven en een rode voor de taalfouten die er in zitten. Wat sommigen produceren slaat alles, dat produceert een basisschool-leerling vaak nog niet eens.
Ook schrijf ik regelmatig teksten helemaal om, omdat het naar mijn mening dan veel duidelijker wordt of meer mensen zal aanspreken.
Herkenbaar!
Verder heb ik soms ook wel gevoel voor welke woorden “in” zijn of worden. Zo was enige tijd geleden het gebruik van het woord “Reanimeren” erg in. En ik heb het idee dat het woord “Momentum” momenteel aan een opmars bezig is.

@Demise: Welkom!
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 22:42 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Tja, mensen zijn gewoon dom. Veel meer valt er niet te zeggen vrees ik.
Misschien. Maar misschien voelde ik de situatie ook weer eens niet goed aan en stootte zo weer eens mijn hoofd. Dat heeft mij toch ook wel gevormd. Echt: ik kan zo tientallen, zo niet: honderden stomme of domme dingen opnoemen die ik ooit in mijn leven gedaan heb. Mijn tactiek is kennelijk heel erg goed onthouden wat er fout gaat en proberen te voorkomen dat dat nog eens gebeurd. Het heeft me ook erg onzeker gemaakt, met name in mijn school- en studietijd. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik inmiddels redelijk weet wat sociaal nog als net aanvaardbaar gezien wordt als het gaat om mijn obsessies. Het liefst zou ik verder gaan, maar vanwege potentieel gezeur trap ik eerder op de rem.
quote:
Ik ben geen leek. Ik ben een fully qualified spelling nazi.
[..]
Dat was me al opgevallen. En ik had er behoorlijk de pest in dat jij toen hier ooit een stukje van een hulpverlenerssite gecopy-paste werd daar veel meer fouten in vond dan ik.

PS: Ik probeer de achterstand in reageren een beetje in te lopen. Daarnaast type ik mijn reacties in Outlook. Zo lijkt het dat ik aan het werk ben en daarnaast vind ik de editor van het Fok forum erg irritant. Het verklaart overigens ook waarom er niet veel smileys in mijn posts staan.

PS2: Ik heb op Nederlands op de middelbare school nooit hoger gehaald dan een 6, vaak ook lager.
twijfelgeval?
pi_79512168
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:52 schreef Spoortie het volgende:
Is het normaal om af en toe écht heel erg depressief te zijn?
Ik vind het niet normaal in de zin van dat het erbij hoort in het leven, maar het is wel iets dat veel mensen overkomt. Zeker mensen met een "geestesziekte" hebben dit vaker.

Schroom niet om je hier of in andere topics in R&P te uiten.

@Satsuma: kun je niet eens meedoen met het Nationaal Dictee? Als je die gewoon even wint is er vast wel iemand die je een fatsoenlijke baan aan wil bieden.
twijfelgeval?
pi_79512501
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:36 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Dat heb ik totaal niet, in principe is het enige vaste dat ik op een dag heb is opstaan --> wassen .................. --> slapen.
Zelfs de tijd dat ik ga slapen is elke dag anders. Gister om 2200 maar soms om 2400(vroeg) of 0400 - 0600 . En dan om 0700 weer op
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:54 schreef Demise het volgende:
Nooit. Dat kan ik gewoonweg niet. Ik sta op schooldagen gewoon om 06:00 op, altijd, en op weekend/vakantiedagen om 07:00.
[..]
Regelmatige slaaptijden en voldoende slaap in het algemeen helpen mij enorm: ik kijk een stuk positiever tegen alles aan als ik me hier aan houd. En ik denk dat dat voor veel autisten zou kunnen gelden.
twijfelgeval?
pi_79513039
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:29 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]

[quote]Wordt je nog wel eens verliefd? Of nog concreter: heb je nog wel eens “lustgevoelens”? Of heb je misschien een enorme muur om je heen gebouwd om te voorkomen dat je mogelijk ooit weer tegen zo’n negatieve ervaring aanloopt?
Hmm..ik ben daarna niet echt meer verliefd geworden, en weet niet eens zeker dat ik het toen wel was. Maar het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik sociaal deels niet helemaal ideaal funccioneer. lees: ik maak makkelijk contact maar om de een of andere stomme reden, blijft dat contact nooit, en met die jongen heeft het ruim 2 jaar geduurd, ik ben een beetje te a-romantisch.
En ach..lust heb ik wel... maar durf er zelf niks mee te doen, aangezien ik een beetje bang ben van het fysieke intieme...(mijn eerste beeld van het intieme was totaal niet prettig)en dat is dusdanig geworden dat ik er tegenop kijk. Maar met de juiste persoon weet ik dat ik dat overwin..want o..die lust heb ik duidelijk wel..
quote:
Dat was me al opgevallen. En ik had er behoorlijk de pest in dat jij toen hier ooit een stukje van een hulpverlenerssite gecopy-paste werd daar veel meer fouten in vond dan ik.

PS: Ik probeer de achterstand in reageren een beetje in te lopen. Daarnaast type ik mijn reacties in Outlook. Zo lijkt het dat ik aan het werk ben en daarnaast vind ik de editor van het Fok forum erg irritant. Het verklaart overigens ook waarom er niet veel smileys in mijn posts staan.

PS2: Ik heb op Nederlands op de middelbare school nooit hoger gehaald dan een 6, vaak ook lager.
Ik kan dat..van dingen in een email of document typen..zodat ze niet storen..en dan ben ik zelf ijveriger dan met werk.. En zo deed ik het printen ook, ik mocht niks printen wat niet met werk/studie te maken had op mijn stage..maar toevallig kwam er altijd zo'n xerox blaadje bij..met documentnaam uit de printer..dus ik verandere de titel ff...zodat het werkgeraleerd lijkt, en zo heb ik ooit bijna een heel boek geprint

En ach..op de middelbare school was mijn gemiddelde een 5'je, dankzij frans...had ik altijd goede cijfers voor, ongeacht mijn inspanning..voor het mondelingen eindexamen, niet geleerd en toch een hoger cijfer dan mijn gesprekspartner die keihard had lopen leren maar ja...spaans en frans..lijken heel erg

Maar had altijd ruzie om mijn cijfer nederlands, kwam bijna nooit boven een 5 uit..omdat ik scheit had aan de grammatica regels..

Desondanks in 1x geslaag voor eindexamen, zonder ooit te blijven zitten..wel 1x op het nippertje omdat ik er het hele jaar geen boek had bekeken
pi_79513238
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:42 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

[..]

Regelmatige slaaptijden en voldoende slaap in het algemeen helpen mij enorm: ik kijk een stuk positiever tegen alles aan als ik me hier aan houd. En ik denk dat dat voor veel autisten zou kunnen gelden.
waarschijnlijk ben je niet de enige, ik slaap gemiddels op school/werkdagen van 02.00 tot 7.30 en als minder ga slapen..raak ik of depressief laat op de dag, of ik wordt gigantisch chagerijnig en emotioneel..
Kortom slapen is heerlijk en gezond en daarom slaap ik nu zo veel mogelijk ...als ik dan begin met school weer...dan bouw ik een slaapreserve
pi_79514706
@Ferrobarr
Typ je het ook OP je werk dan, in Outlook?
Je kan ook twitter in excel laden trouwens
Ik volg het niet echt vaak kijk ik en dan is er inderdaad een hele lading weer gepost of is het topic vol.
Maarja geen probleem natuurlijk
Ik lees het wel weer uiteraard.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:38:01 #266
295984 Demise
I saw you look away
pi_79515025
Ik voel me even zwaar klote. Er is iets mis bij mijn vriend, maar ik weet niet precies wat en ik krijg hem niet te pakken.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
pi_79515170
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:38 schreef Demise het volgende:
Ik voel me even zwaar klote. Er is iets mis bij mijn vriend, maar ik weet niet precies wat en ik krijg hem niet te pakken.
oeiiiii..hoop dat het niks serieus is.

Nou..ik ga slapen..tot morgen
pi_79515338
Ik word pas wakker(ophouden van het dichtvallen van mn ogen, ik ben wel uit bed natuurlijk, de krant lezen lukt ook nog wel met een kop koffie) tegen 1/2/3en
Soms fiets ik en dan knipper ik met mn ogen maar die ogen blijven dan echt veel te lang dicht, daar komen ongelukken van denk ik weleens, maar het is nog altijd goed gegaan.
pi_79519575
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:48 schreef Aperture-Science het volgende:
[..]

Advies voor iedereen die verder gaat studeren, ga lekker een studie doen die je leuk vindt, niet waarin je het beste was op school. De baan komt later wel.
Eens!
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb dus een studie gedaan die ik leuk vind.(althans dat dacht toen ik aan de opleiding begon) Op MBO niveau dat wel. Maar 6 jaar later ben ik nog steeds niet verder dan toen ik mijn diploma kreeg. Ik ben er nu niet meer zo zeker van of ik dit werk ook nog wel echt leuk genoeg vind om de rest van leven te doen.
Om verder te komen zou ik een HBO opleiding moeten gaan doen. Maar ik betwijfel of ik dat haal. Of ik genoeg intellect heb om die studie te voltooien.
Iets totaal anders doen zou kunnen. Maar ik zou niet weten wat.
En die baan komt echt niet zo maar. Dus maak alsjeblieft niet de illusie dat je makkelijk een baan kan krijgen na je opleiding. Überhaupt een baan. Over een leuke baan begin ik maar niets eens.

Ik heb misschien dan wel werk. Het is tijdelijk en of en hoe nog doorgaat is nog maar de vraag. Op zich vind ik het werk leuk en mijn collega's ook wel. Alleen het is niet echt de richting wat ik echt leuk vind. Aan de andere kant ik heb ik werk dus ik moet niet zeuren.

Dus een opleiding biedt totaal geen garantie.
Het voltooien van een studie is inderdaad geen garantie op een (goede) baan, helaas… Jammer dat je in die 6 jaar niet verder gekomen bent. Heb je enig idee waarom je niet vooruit gekomen bent?
HBO opleiding: lastig om te bepalen of je het aan kan. Misschien dat je het in stukjes kunt doen en zo het kunt proberen?
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:05 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Goeie tip
Zou wel mooi zijn als die studie een beetje goed verdient. Met sommige studies is de kans op een baan minder groot en het aanvangssalaris lager (zelfs onder de 2000 euro bruto voor het WO-niveau).
< 2000 euro bruto aanvangssalaris betekent vaak dat de baan niet op WO niveau is (die zijn toch al moeilijker te vinden).
twijfelgeval?
pi_79523619
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:44 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ja hoor!! Ik kom gezellig langs om 1500 uur om te LUNCHEN.. stelletje gespecialiseerde mongolen
Sorry hoor, maar dat was een heel simpel inkoppertje die ik ff tegen kwam en ik ben echt zwaar pissed off dat deze mensen een soort van iets proberen te betekenen terwijl het gewoon een commerciele instelling is. En neem dat maar van mij aan, ik heb de bedragen gezien en alles en ik spreek uit eerste hand.
Deze mensen gaan voor cijfers, en als je het niet met hun eens bent dan ligt dat aan je stoornis en kunnen ze dat wel begrijpen maar moet je zelf zien dat ze je alleen maar willen helpen
Het is inderdaad bespottelijk. Ze ontvangen megabedragen en doen vervolgens amper tot niks.

Dit werk had nooit geprivatiseerd mogen worden.
pi_79523783
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:27 schreef Autidude het volgende:

[..]

2 April is Autisme dag! En dat is wereldwijd en komt van de VN.
Net als Werelddierendag.
pi_79523964
Je krijg wel een redelijke wajong uitkering als je een HBO/WO opleiding hebt afgerond toch?
Heeft ermee te maken wat je anders zou kunnen verdienen, zonder je ziekte.
pi_79524408
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:59 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Eens!
[..]

Het voltooien van een studie is inderdaad geen garantie op een (goede) baan, helaas… Jammer dat je in die 6 jaar niet verder gekomen bent. Heb je enig idee waarom je niet vooruit gekomen bent?
HBO opleiding: lastig om te bepalen of je het aan kan. Misschien dat je het in stukjes kunt doen en zo het kunt proberen?
[..]
Je studeert voor hooguit een kansje. Een kansje koop je ook met een Staatsloterijlot

Ik voel mij grotelijks bedonderd door de instelling. Bovendien sterft het van de hogeropgeleiden. HBO is ook haast niks meer waard....

Een diploma is tegenwoordig haast niks meer waard, hooguit een pre-selectiemiddel voor de werkgevers. Ze selecteren gewoon op persoonlijke eigenschappen:

- op uitstraling en charisma
- communicatieve vaardigheden
- ellebogen (al dan niet gewenst)
- of je een lekker ding bent
- vlotte uitstraling hebt
-representatief bent
-etc.

Als ik ergens spijt van heb is dat ik ooit dat vod heb gehaald. Heeft zo ongeveer alles gekost. Studieresultaten die niks zeggen over je feitelijk kansen.

Werkgevers lachen zich kapot aan het aanbod. Ze hebben expertise voor weinig geld.

Mijn opleiding heb ik nooit terug kunnen verdien.

Studiefinanciering is DODELIJK. Had er nooit moeten komen. Diegenen die echt willen hadden de diploma's gewoon in avonduren gehaald. Dan geen overschot aan hoger opgeleiden. Dan had je het diploma dat wellicht wel iets waard was.

Ik heb er GEEN ZAK aan gehad. Behalve een schuld dan.

Als je vervolgens nergens aan de bak komt, en bij de HBO instelling om hulp vraagt, dan zeggen ze ijskoud dat je pech hebt gehad.

I
pi_79524824
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb dus een studie gedaan die ik leuk vind.(althans dat dacht toen ik aan de opleiding begon) Op MBO niveau dat wel. Maar 6 jaar later ben ik nog steeds niet verder dan toen ik mijn diploma kreeg. Ik ben er nu niet meer zo zeker van of ik dit werk ook nog wel echt leuk genoeg vind om de rest van leven te doen.
Om verder te komen zou ik een HBO opleiding moeten gaan doen. Maar ik betwijfel of ik dat haal. Of ik genoeg intellect heb om die studie te voltooien.
Iets totaal anders doen zou kunnen. Maar ik zou niet weten wat.
En die baan komt echt niet zo maar. Dus maak alsjeblieft niet de illusie dat je makkelijk een baan kan krijgen na je opleiding. Überhaupt een baan. Over een leuke baan begin ik maar niets eens.

Ik heb misschien dan wel werk. Het is tijdelijk en of en hoe dat nog doorgaat is nog maar de vraag. Op zich vind ik het werk leuk en mijn collega's ook wel. Alleen het is niet echt de richting wat ik echt leuk vind. Aan de andere kant ik heb ik werk dus ik moet niet zeuren.

Dus een opleiding biedt totaal geen garantie.
Een opleiding is puur bedoeld om de werkgever te plezieren,want deze kan gebruik maken van je expertise voor een grijpstuiver. Hij kiezen uit honderden sollicitanten en kan je afschepen met net iets boven het minimumloon.

Jij bent de zoveelste die teleurgesteld is.

Ik kan je 1 ding verklappen: hoge cijfers zeggen NIKS over iemands kansen . Een opleiding sluit gewoon totaal niet aan op de beroepspraktijk. Je wordt gewoon bedonderd tijdens je opleiding.

Als ik dit typ, dan kook ik van woede. Nog steeds zou ik dit tot een nationaal item willen maken. Grote groepen mensen voelen zich gewoon genomen

Eigenlijk zou ik een bodemprocedure willen starten. En een enorme schadevergoeding willen eisen. Dat de laatste cent wordt vergoed die ik eraan heb uitgegeven. En dan tonnen aan geleden immaterieel schade.

Toevallig iemand hier die juridisch is geschoold?
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:41:12 #275
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79525217
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een opleiding is puur bedoeld om de werkgever te plezieren,want deze kan gebruik maken van je expertise voor een grijpstuiver. Hij kiezen uit honderden sollicitanten en kan je afschepen met net iets boven het minimumloon.

Jij bent de zoveelste die teleurgesteld is.

Ik kan je 1 ding verklappen: hoge cijfers zeggen NIKS over iemands kansen . Een opleiding sluit gewoon totaal niet aan op de beroepspraktijk. Je wordt gewoon bedonderd tijdens je opleiding.

Als ik dit typ, dan kook ik van woede. Nog steeds zou ik dit tot een nationaal item willen maken. Grote groepen mensen voelen zich gewoon genomen

Eigenlijk zou ik een bodemprocedure willen starten. En een enorme schadevergoeding willen eisen. Dat de laatste cent wordt vergoed die ik eraan heb uitgegeven. En dan tonnen aan geleden immaterieel schade.

Toevallig iemand hier die juridisch is geschoold?

Nee, maar je hebt geen grond om op te staan. Wat voor soort school dan ook(universiteit/hogeschool/roc) bieden jou geen baankans, maar een mogelijkheid om deze te verbeteren. Ze bieden dat aan in de vorm van onderwijs waarop ze enkel opgedane kennis doen overdragen.

Waarom ga je niet bij een vrijwilligersorganisatie werken??
Dan heb je iets aan je opleiding en zij kunnen je goed gebruiken. Niet te vergeten de wellicht honderden mensen die je daar mee helpt!
Je zult geen salaris krijgen, maar krijgt een ervaring met kost en inwoning. En waarschijnlijk ga je ook nog eens op vakantie

Ooh ja, dat hoge cijfers zijn overgewaardeerd in het verleden is algemeen bekend. Veel mensen zijn gaan focussen op punten i.p.v. social skills en hebben daarna geen baan kunnen vinden(ondanks cum laude afstuderen) Gelukkig kan de huidige generatie profiteren van wat er in het verleden is misgegaan, neemt natuurlijk niet het leed weg dat al is gedaan
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')