abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:30:27 #26
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79272363
Wat snap je niet aan mn antwoord, of zitten we langs elkaar te lullen...

Wat bedoel je dan precies...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_79272417
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:53 schreef Wupppie het volgende:
De politietaak staat omschreven in artikel 2 van de politiewet, maar dat is zo verschrikkelijk breed dat er geen limitatieve opsomming is van de gevallen waar het in mag.

Behalve als de politieagent, zoals in dit geval, expliciet aangeeft dat de reden 'privé' is. Dat impliceert dat de reden in zijn persoonlijke sfeer te zoeken is en dus niet noodzakelijk is om zijn professionele taak uit te voeren. Dat is het domste antwoord dat die agent heeft kunnen geven, want daarmee geeft hij zelf aan dat hij de Politiewet overtreedt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:32:57 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79272506
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Wat snap je niet aan mn antwoord, of zitten we langs elkaar te lullen...

Wat bedoel je dan precies...
Wat ik niet begrijp is waarom een politieagent (of andere bevoegde ambtenaar) op de vraag waarom hij een ID wil zien niet gewoon antwoord geeft.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:33:37 #29
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_79272540
We kunnen over woorden gaan vallen en daar onze eigen mening over interpretatie aangeven, maar TS vroeg naar de wettelijke onderbouwing.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:39:26 #30
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79272849
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is waarom een politieagent (of andere bevoegde ambtenaar) op de vraag waarom hij een ID wil zien niet gewoon antwoord geeft.
Ooh zo, tja dat zal per persoon afhankelijk ziin denk ik... Als ik naar mijzelf kijk heb ik er altijd een reden voor en die kan je krijgen ook...

Aan de andere kant, er lopen zat van die zuigende noord afrikaanse medelanders rond die donders goed weten waarom t gevraagd wordt en altijd om te zieken naar de bekende weg gaan vragen..

En geloof me, zomaar iemand die op straat gewoon rondloopt gaan ze echt niet zomaar om z'n ID vragen...
Ik geloof echt niet dat dat jou wel eens overkomen is...
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:46:20 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79273206
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:

Ooh zo, tja dat zal per persoon afhankelijk ziin denk ik... Als ik naar mijzelf kijk heb ik er altijd een reden voor en die kan je krijgen ook...
Zo hoort het imo ook. Maar waarom heb je (kennelijk) collega's die er niet zo over denken? Wat is hun bezwaar denk je?
quote:
Aan de andere kant, er lopen zat van die zuigende noord afrikaanse medelanders rond die donders goed weten waarom t gevraagd wordt en altijd om te zieken naar de bekende weg gaan vragen..
Zelfs dan; wat is de moeite om het dan nog eens te vertellen?
quote:
En geloof me, zomaar iemand die op straat gewoon rondloopt gaan ze echt niet zomaar om z'n ID vragen...
Mij is dat nooit overkomen inderdaad. Wanneer een agent mijn ID wil zien, vertelt hij doorgaans zelf al meteen waarom (De reden dat ik u heb staande gehouden is de snelheid, u rijdt hier etc. etc.). Ik zie echter ook geen reden waarom TS alles zomaar zou verzinnen, dus waarom zijn de ervaringen van TS anders?

Het is hetzelfde met preventief fouilleren. Ik heb een paar van dergelijke acties meegemaakt, waarbij ik altijd gewoon kan doorlopen (ik zie er nu eenmaal vrij onschuldig en bovenal blank uit), maar je maakt mij niet wijs dat iedereen die wordt aangehouden een bekende van de politie is of op een andere manier verdacht, anders dan dat ze in een groepje lopen en een donkere huidskleur hebben.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:55:03 #32
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79273697
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Gezien de manier waarmee jij argumenteert (en spelt ) begin ik me toch wel ernstig zorgen om ons rechtssysteem als mannetjes zoals zonder enige reden aan te geven mij om mijn ID mogen vragen .
quote:
Het interesseert mij werkelijk geen ruk wat jij wel en niet gelooft. Het grappige is, is dat je nooit te weten zal komen of je wel of niet "zomaar over straat" liep, als de agent in kwestie zegt dat het in orde is en vervolgens aangeeft dat de aanleiding "privé is".

Ik behoud mij het civiele plicht om kritisch naar de gang van zaken te kijken.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:33 schreef Wupppie het volgende:
We kunnen over woorden gaan vallen en daar onze eigen mening over interpretatie aangeven, maar TS vroeg naar de wettelijke onderbouwing.
En bedankt daarvoor . Hoewel ik me afvraag of dat zou gelden in dit geval waarin de agent aangeeft dat hij daar wel 'privé' zijn aanleiding voor heeft? Het kan uiteraard ook zijn dat ik (of eerder: hij) dit woordje 'privé' mis-interpreteerde. Hoewel ik toch m'n vraagtekens zet ... zo kan 'noodzakelijk' wel's erg 'toevalsverbonden' worden.
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:59:00 #33
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79273906
Tja de slechte verzieken t voor de goeden, maar in t werk wat ik doe heb ik meestal te maken met mocro's en anti's en oosblokkers... maar 9 van de 10 keer de eerste twee groepen.... Er is altijd wel wat... En ja je wordt bevooroordeeld ook al wil je niet....

En geloof me wat die agenten allemaal mee maken, ben je niet altijd meer even lief en mee werkend als van die pest ventjes de reden weer willen weten.... terwijl ze donders goed weten wat ze gedaan hebben... het is denk ik gewoon irritatie op een gegeven moment.. maar dat denk ik , weet niet of dat waar is
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:03:12 #34
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79274181
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:55 schreef Kardash het volgende:

[..]

Gezien de manier waarmee jij argumenteert (en spelt ) begin ik me toch wel ernstig zorgen om ons rechtssysteem als mannetjes zoals zonder enige reden aan te geven mij om mijn ID mogen vragen .
ja, maak jij je maar lekker zorgen hoor om mijn spelling , ik denk dat je je beter zorgen kan maken om je vriendjes die de boel lekker voor je verzieken en zorgen dat jij 3 x per week je ID moet laten zien..
En waar lees jij dat Ik dat zonder reden doe?? Ik ga leren spellen als jij gaat leren lezen snotaap
quote:
Het interesseert mij werkelijk geen ruk wat jij wel en niet gelooft. Het grappige is, is dat je nooit te weten zal komen of je wel of niet "zomaar over straat" liep, als de agent in kwestie zegt dat het in orde is en vervolgens aangeeft dat de aanleiding "privé is".
Weer aannames, dit was niet tegen jou gericht dus weer een argument van nix
quote:
Ik behoud mij het civiele plicht om kritisch naar de gang van zaken te kijken.
Waar beweer ik dat je dat niet mag?
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:04:15 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79274252
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Tja de slechte verzieken t voor de goeden, maar in t werk wat ik doe heb ik meestal te maken met mocro's en anti's en oosblokkers... maar 9 van de 10 keer de eerste twee groepen.... Er is altijd wel wat... En ja je wordt bevooroordeeld ook al wil je niet....
Dan nog; wat is er zo moeilijk aan gewoon vertellen waarom je iemand om een ID vraagt?
quote:
En geloof me wat die agenten allemaal mee maken, ben je niet altijd meer even lief en mee werkend als van die pest ventjes de reden weer willen weten....
Dan zijn ze ongeschikt voor hun beroep. Een ambtenaar moet neutraal en objectief zijn, ook wanneer hij te maken heeft met Marokkanen.
quote:
terwijl ze donders goed weten wat ze gedaan hebben...
Kennelijk niet altijd. Hoe kun jij beoordelen of ze dat weten?
quote:
het is denk ik gewoon irritatie op een gegeven moment.. maar dat denk ik , weet niet of dat waar is
Maar dat lijkt me wel verwijtbaar toch? Of ben je van mening dat een ambtenaar die ergernis over zich heen moet laten komen en daardoor burgers moet gaan benadelen?
pi_79274379
Hoe kan die reden voor hun privé zijn... Ze zijn in functie... Dus dan doet hun privé-leven of redenen er niet toe...
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:07:01 #37
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79274411
Ach ik hoor t al, je leeft in een droom wereld...

Werk je in een kantoor? Of werk je op een plek waar je dagelijks vechtpartijen mee maakt en allerlei andere ellende, zoals bedreigingen, bespugingen etc etc ?
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:10:14 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79274613
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:

Werk je in een kantoor? Of werk je op een plek waar je dagelijks vechtpartijen mee maakt en allerlei andere ellende, zoals bedreigingen, bespugingen etc etc ?
Ik werk op een kantoor. Dat zou jij ook moeten doen als je niet objectief kunt blijven in je werk. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Als politieagent zul je op straat meer meemaken dan iemand in een gemiddelde andere functie. Dat is echter geen excuus voor generalisatie, willekeur en burgertje pesten, ookal is die burger bruin. Als je je niet normaal kunt gedragen wanneer er een Marokkaan voor je staat, moet je geen politieagent worden.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:14:06 #39
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79274841
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Tuurlijk, want zeg nou zelf - iets wat een agent doet kan men toch noooooit in twijfel trekken?
quote:
Ojeej, zo eentje dus . Iemand die meteen respect wilt afdwingen omdat hij/zij buiten loopt tijdens z'n werk .

Anyway,
Zoals ... exempli gratia: de basisschool? Want zeg nou zelf - basisschool juffen en meesters kunnen zich ook niet professioneel opstellen tegenover de kinderen?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:15:29 #40
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79274921
toch knap dat als ik zeg dat ik gewoon altijd een reden heb om zoiets te vorderen, je zegt dat ik niet objectief kan blijven.. Ik zei alleen dat ik agenten soms best wel eens kan begrijpen met alle shit die ze mee maken de hele dag dat ze t wel eens zat zijn, that's it, meer zeg ik niet

ik nodig je uit om eens een tijdje uit je veilige cubicle te komen en eens een tijdje mee te lopen met mijn werk en kijken of je er dan nog zo overdenkt...

En verder al was iedereen pimpelpaars dat interesseert me echt geen reet, iedereen moet gewoon lekker normaal gaan doen.. De hele maatschappij gaat naar de klote...
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:17:46 #41
151157 Wupppie
pi_79275033
Jammer dat er hier weer zo op de man gespeeld moet worden.
Leer toch eens volwassen discussiëren mensen
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:19:50 #42
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79275163
quote:
Echt een zwakte bod om deze discussie te voeren over de rug van dat meisje... Zegt genoeg over jou weer...
quote:
Ojeej, zo eentje dus . Iemand die meteen respect wilt afdwingen omdat hij/zij buiten loopt tijdens z'n werk .

yeah sure, tis alleen wel even anders als je er de hele dag mee te maken hebt, of dat je alleen kan oordelen over dingen die je in de krant leest of op een forum...
quote:
Anyway,
Zoals ... exempli gratia: de basisschool? Want zeg nou zelf - basisschool juffen en meesters kunnen zich ook niet professioneel opstellen tegenover de kinderen?
Laat maar, je gaat nu appels en peren vergelijken... Doeii
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:19:57 #43
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79275169
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

ja, maak jij je maar lekker zorgen hoor om mijn spelling , ik denk dat je je beter zorgen kan maken om je vriendjes die de boel lekker voor je verzieken en zorgen dat jij 3 x per week je ID moet laten zien..
Pardon? Want alle niet-Westerse allochtonen zijn een Brúdervolk?
quote:
En waar lees jij dat Ik dat zonder reden doe?? Ik ga leren spellen als jij gaat leren lezen snotaap
Leer eerst's maar wat het verschil is tussen een geldig argument en een drogredenering .
quote:
Weer aannames, dit was niet tegen jou gericht dus weer een argument van nix
Dat maakt mijn argument dus automatisch ongeldig? Omdat wat je zei niet tegen mij was gericht?
quote:
Waar beweer ik dat je dat niet mag?
Hier:
quote:
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:23:28 #44
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79275372
Zo heb je daar 20 minuten over na moeten denken!? Chapeau!

En leer nou eens lezen dat was niet tegen jou gericht maar tegen iemand die beweerd dat ze een blank en onschuldig meisje is Of ben jij dat ook??
pi_79275448
Mene tekel : zo is het in 1933 ook begonnen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:25:46 #46
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79275510
Maar goed suc6, hier komen we toch niet uit...

Jij hebt jou mening ik de mijne... Ik denk dat je t volgende wel met me eens bent..

Het is gewoon op zich jammer dat er wetten moeten bestaan zoals de wet op de id plicht...

De hele maatschappij verhard, mensen worden steeds gekker, en ja nogmaals de goede lijden onder de slechte...
pi_79275639
Wat velen vergeten in deze discussie: je mag een politie-agent ook vragen om zijn ID, en hij mag jou OOK niet weigeren zijn ID te laten zien. Doet hij dat wel, dan zou je zelfs kunnen overwegen om aangifte tegen hem te doen wegens het zich onterecht voordoen als politie-agent.

Laten we wel wezen, het mag cynisch zijn, maar als er iets is wat de afgelopen dagen wel weer is gebleken is het dat een politie-agent ook maar een mens is en je daar dus niet altijd zo maar 100% vertrouwen in zou moeten hebben...
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:33:04 #48
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79275885
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:28 schreef Jalu het volgende:
Wat velen vergeten in deze discussie: je mag een politie-agent ook vragen om zijn ID, en hij mag jou OOK niet weigeren zijn ID te laten zien. Doet hij dat wel, dan zou je zelfs kunnen overwegen om aangifte tegen hem te doen wegens het zich onterecht voordoen als politie-agent.

Laten we wel wezen, het mag cynisch zijn, maar als er iets is wat de afgelopen dagen wel weer is gebleken is het dat een politie-agent ook maar een mens is en je daar dus niet altijd zo maar 100% vertrouwen in zou moeten hebben...
Klopt, wettelijk verplicht om het gelijk te laten zien mits ze het al niet hebben laten zien.. 1 x is genoeg..

Dus mocht je het ooit mee maken, gelijk naam noteren want ze hoeven het geen 2 x te laten zien
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:37:23 #49
151157 Wupppie
pi_79276089
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:28 schreef Jalu het volgende:

Want de agent is een nep agent?
de wet voorziet in de mogelijkheid van ene politieagent om te weigeren zijn legitimatiebewijs te laten zien, dit weigeren levert geen strafbaarfeit op, het weigeren maakt een politieagent niet automatisch 'niet in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening"

weinig zinvolle actie dus dit te vragen, overigens moet de agent zijn legitimatie TONEN en jij 'behoorlijk ter inzage afgeven"
Er is dus geen sprake van gelijk oversteken.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:39:54 #50
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_79276215
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:37 schreef Wupppie het volgende:

[..]

Want de agent is een nep agent?
de wet voorziet in de mogelijkheid van ene politieagent om te weigeren zijn legitimatiebewijs te laten zien, dit weigeren levert geen strafbaarfeit op, het weigeren maakt een politieagent niet automatisch 'niet in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening"

weinig zinvolle actie dus dit te vragen, overigens moet de agent zijn legitimatie TONEN en jij 'behoorlijk ter inzage afgeven"
Er is dus geen sprake van gelijk oversteken.
Nooit gehoord, waar staat dat dan in de wet??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')