Ik ben wel benieuwd trouwens naar hoe je daar nu gemakkelijk en goedkoop kan overnachten? Want de combi-tickets waren al wel uitverkocht, helaas, met overnachting en ontbijt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:15 schreef Pistoleke het volgende:
Hola
Dit jaar is het 3e keer dat ik ga vrijwilligen dus ik zal even mijn ervaringen delen . Het is altijd een heel leuk festival in mijn ervaring door de ongelooflijk verschillende lineup, van jazz tot postrock tot house, en doordat de locatie altijd het centrum van Rotterdam is natuurlijk.Meestal gaat het festival wel tot een uur of 5/6 door in de nacht.
Het is trouwens ook vermeldbaar dat de programmeur van dit festival al verschillende nominaties heeft gekregen voor zijn uitstekende programmering (ook voor andere festivals).
Er staat niet voor niets staat er "Arts, music & performance" op de poster. Eerlijk gezegd doet kunst en theater mij niet zoveel op een festival waar ik voor de muziek heen ga maar vorig jaar belandden we spontaan tijdens het wachten in de Schouwburg in een soort raar participatief toneelstuk met maffe vlaamse acteurs, dat was wel een van de hoogtepunten.
Het grote verschil van dit indoor festival met andere indoor festivals is dat je er wel kan blijven slapen. Vorig jaar kon dat bijvoorbeeld in een bouwput bij het Museumpark en het jaar daarvoor in een 'ziekenhuis' (met zusters!) in het NAi.
Dit en de kunst & performance zijn altijd gelinkt aan het thema. Vorig jaar was dat iets met bouwputten, de exacte naam weet ik alleen niet meer![]()
Daarnaast is alles op maximaal 10. minuten loopafstand van elkaar. Als je zuinig wilt doen met drank dan kan je altijd naar een van de avondwinkels gaan en een mooie fles wijn kopen, hierbij moet je wel oppassen dat de politie in Rotterdam het minst lief is van heel Nederland.
Als er nog is iets dat je wilt weten dan kunt u het altijd vragen.
En voor iedereen die twijfelt: GAAN
Hehe jaquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:35 schreef Nembrionic het volgende:
Dit wordt mijn tweede jaar. Vorig jaar echt vet veel plezier gehad
In de OP staan 3 hele goede bands dikgemaakt
Als je slim bent ga je er op tijd heen ja. Vol = vol en daarna een "1 eruit, 1 erin" beleid.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:37 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Hehe ja![]()
Hoorde dat je er wel op tijd bij moet zijn, als zo'n concert begint..? Of valt dat wel meeLijkt me te kut, ik ga namelijk voor de dikgedrukte bands, zelf
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:46 schreef Pistoleke het volgende:
Fever Ray trouwens ook, maar wat was dat een saaie bedoening zeg
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat er gevrijwilligd kon worden. Volgend jaar ook maar eens kijkenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:53 schreef Pistoleke het volgende:
Ach ja, je moet er wel voor in de stemming zijn denk ik :p maar na 20 min had ik de verkleedpartij wel gezien
Gister was de vrijwilligersbijeenkomst; de buitenlokatie is dit jaar op Schouwburgplein en mensen die blijven slapen kunnen een hoop speciaals verwachten
Je kent alles dus?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Fever Ray was geweldig
Ik sla dit jaar over, line up kan me niet boeien.
Dat vind ik juist het fijne aan MMquote:Op vrijdag 19 maart 2010 12:04 schreef Pistoleke het volgende:
Het is begrijpelijk dat je ook grote namen wil die je boeien maar er is zoveel te ontdekken op dit festival dat het altijd wel de moeite waard is om te gaan.
Nee.quote:
Probeer anders Mafkees, zit niet ver van het station, goedkoop, maar verwacht er niet al te veel van. Al is het wel altijd gezellig daar!quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:22 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd trouwens naar hoe je daar nu gemakkelijk en goedkoop kan overnachten? Want de combi-tickets waren al wel uitverkocht, helaas, met overnachting en ontbijt.En aangezien ik uit Amersfoort kom, is dat redelijk lastig. Én aangezien ik student ben is het niet makkelijk om zo even een hotel te boeken voor veel geld
.
Dat is de enige overlap maar hoewel Band of Horses leuk is, vind ik het weer niet zo erg. De rest ben ik erg blij meequote:Op vrijdag 2 april 2010 15:03 schreef Inverted_World het volgende:
Hmm alleen jammer dat band of horses tegelijk staat met angus & julia stone, maar die keuze is voor mij gemakkelijk gemaakt, Band of Horses.
Wel blij dat ik Fink weer kan zien, had hem al gezien, maar blijft geniaal, en mumford
Dat is exact wat ik me ook af vraag. Ik ga vanuit Amersfoort met de auto naar Rotterdam en weer terug diezelfde avond omdat op vrijdag dat het enige is wat we willen zien. Zou wel kut zijn als je dat mist nadat dat het enige is waarvoor je heen en terug 2 uur in de auto hebt gezetenquote:Op donderdag 8 april 2010 08:05 schreef dreamaniac het volgende:
Morgen!![]()
Er wordt altijd gewaarschuwd over de zalen, vol = vol.
Met zo'n populaire band als Mumford and Sons, hoe lang van te voren is (geschat) zo'n zaal vol?
quote:Op donderdag 8 april 2010 09:37 schreef BlackRebel het volgende:
Jammer, Band of Horses, angus & julia stone en Crystal Antlers tegelijk..
En ik vrees ook Johnny Flynn maar op te moeten geven om op tijd bij Mumford & Sons te zijn..
Maar leuk wordt het toch
Ik wil ook graag Johnny Flynn zien. Maar er zit een uur tussen zijn optreden en die van Mumford and Sons. Dat moet wel te doen zijn toch? Of zou het zo snel van te voren vol zijn?quote:Op donderdag 8 april 2010 09:54 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik me ook af vraag. Ik ga vanuit Amersfoort met de auto naar Rotterdam en weer terug diezelfde avond omdat op vrijdag dat het enige is wat we willen zien. Zou wel kut zijn als je dat mist nadat dat het enige is waarvoor je heen en terug 2 uur in de auto hebt gezeten
Als er een uur tussen zit dan ben je echt wel op tijd.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:01 schreef dreamaniac het volgende:
[..]
[..]
Ik wil ook graag Johnny Flynn zien. Maar er zit een uur tussen zijn optreden en die van Mumford and Sons. Dat moet wel te doen zijn toch? Of zou het zo snel van te voren vol zijn?
Jaquote:Op zaterdag 10 april 2010 02:57 schreef qu63 het volgende:
Ben net terug van mn eerste (en voor dit jaar laatste) Motel Mozaïque!
Enige optreden wat ik helemaal heb gezien is Mumford & Sons, de 2 optredens ervoor heb ik niet uitgezeten vanwege slechtheid en omdat ik op tijd wilde zijn voor Mumford & Sons!
Zat trouwens 1600 man in de zaal (schijnt) en nog eens 300 man die er nog bij wilde maar die tegen werden gehouden..
Ben je wel binnen gekomen?quote:
Nee, de rij werd een paar meter voor mijn neus afgekapt. Toen we erin gingen staan stonden we helemaal op het plein en ik had er al geen hoop op dat we binnen zouden komen maar mijn medegangers wilden het wel proberen. Verspilde moeite dusquote:
Fink is goed! Heb ze (als ie tenminste niet echt solo komt) gezien tijdens That's Live voor BNN, sympathieke gast!quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:32 schreef Nembrionic het volgende:
Vanavond in de planning:
Fink, Angus & Julia Stone, Benni Hemm Hemm en verder totaaaal geen idee.
Smaken verschillen natuurlijk, maar ze hebben toch in ieder geval verschillende backinginstruments gehad in ieder nummer. Alleen gitaar plus 1 couplet banjo, volledige drumkit + electrische bas + electrische gitaar + piano, piano + accoustische gitaar + contrabas + banjo, zo maar even wat voorbeeldenquote:Op zaterdag 10 april 2010 14:05 schreef webfreak het volgende:
Mumford & Sons
Ik kende alleen dat hitje, en dat is een saai nummer, dus weinig verwachtingen.
De eerste 3 nummers wisten me echter érg te bekoren. Ik dacht: dit wordt een mooi optreden. Maar dat viel toch vies tegen. Na die drie blijkt dat werkelijk ALLE nummers van deze band hetzelfde zijn. Zelfde ritme, zelfde structuur, alles... Een tegenvaller dus.
Ehh... Wat je nu opsomt is -afgezien van de banjo en contrabas- zo'n beetje het standaard instrumentarium van de meeste bands. Hoe kun je dat nou veelzijdig noemen?quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, maar ze hebben toch in ieder geval verschillende backinginstruments gehad in ieder nummer. Alleen gitaar plus 1 couplet banjo, volledige drumkit + electrische bas + electrische gitaar + piano, piano + accoustische gitaar + contrabas + banjo, zo maar even wat voorbeelden(en ja, ik ben een fan
)
Tijdens een van de 2 nieuwe nummers hoorde ik wel een melodietje wat ik herkende, maar verder niet!
Dan is geen band dus veelzijdig.. Ik wilde daarmee zeggen dat de nummers alleen daardoor al verschillen..quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:02 schreef webfreak het volgende:
Ehh... Wat je nu opsomt is -afgezien van de banjo en contrabas- zo'n beetje het standaard instrumentarium van de meeste bands. Hoe kun je dat nou veelzijdig noemen?
2 om precies te zijn.. En ook bassdrum en beatring zijn niet bij ieder nummer gebruikt. En ook over het ritme wil ik de discussie met je aangaan, maar ik denk niet dat wij er uit komen. Jij vond het niks, ik vond het geweldigquote:En van de hele set zijn misschien 3 nummers op de drumkit gespeeld. Voor de rest was het gewoon die eeuwige basdrum en beatring met telkens het exact zelfde 4-kwart-ritme. Ik snap niet hoe iemand zoiets niet kan opvallen. Ook die 'nieuwe' nummers waren gewoon weer hetzelfde laken een pak.
Da's elk jaar zoquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:24 schreef qu63 het volgende:
En Plato staat trouwens op de 1e verdieping in de Schouwburg met een standje. Van veel artiesten die optreden tijdens MM zijn er Cd's of LP's te koop. Ook ligt daar de gratis sampler met 15 tracks!
Is voor mij het eerste jaar, en in het boekje stond een andere locatie aangegeven geloof ikquote:
True. En 24-uurs vreettenten natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2010 19:21 schreef Pistoleke het volgende:
Het is ook altijd fijn dat er zaken als nightshops zijn.
Hij komt nooit alleen geloof ikquote:Op zaterdag 10 april 2010 15:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Fink is goed! Heb ze (als ie tenminste niet echt solo komt) gezien tijdens That's Live voor BNN, sympathieke gast!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |