abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85282714
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:29 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

De Maya kalender is gewoon een kalender. Net zoals onze kalender, die elk jaar op 31 december eindigt en daarna weer opnieuw begint, doet die van de Maya's dat ook.
Maar omdat dat ding meer dan 5000 jaar bestrijkt zoekt men er wat bijzonders achter. How silly.
:')

Verdiep je eens in iets voordat je iets 'silly' noemt. Je komt behoorlijk silly over nu.
pi_85294673
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:12 schreef Trippii het volgende:

[..]

:')

Verdiep je eens in iets voordat je iets 'silly' noemt. Je komt behoorlijk silly over nu.
We spreken elkaar eind 2012 wel weer. Zal ik je uitlachen, okay?
  zondag 15 augustus 2010 @ 01:12:26 #53
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_85295831
En de muurkrant zal bij iedereen in zijn stede te lezen zijn
Alle muurkranten ter wereld zijn met elkaar verbonden
Men kan zelfs zijn mening over de berichten schrijven
Maar er zal ook een idioot verschijnen onder de naam Tong80
:9
Non possumus non loqui
  zondag 15 augustus 2010 @ 01:53:34 #54
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_85296927
Het is allemaal wel erg vaag en je kunt misschien alles wel op een bepaalde manier interpreteren dat het de waarheid lijkt.
Maar als je sommige stukken van hem leest is het soms toch wel fascinerend hoe hij sommige omstandigheden met elkaar combineert, erg toevallig.

Iedereen heeft het over 11 september, maar de grote brand van Londen in 1666 heeft hij wel een stuk nauwkeuriger voorspeld.
pi_85298441
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 01:12 schreef Knip het volgende:
En de muurkrant zal bij iedereen in zijn stede te lezen zijn
Alle muurkranten ter wereld zijn met elkaar verbonden
Men kan zelfs zijn mening over de berichten schrijven
Maar er zal ook een idioot verschijnen onder de naam Tong80
:9
_O_

Kijk, daar kunnen we nog eens wat mee! Is dat nou moeilijk, dat voorspellen? Of schud je ze zo uit je mouw?

Aan de andere kant, wiskundig gezien is de kans 100% dat Tong hier komt neuzen... :{
pi_85315212
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nu kom je nog dommer over. Mijn post had niks te maken met of er iets gaat gebeuren in '2012' of niet.
pi_85316496
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:50 schreef Trippii het volgende:

[..]

Nu kom je nog dommer over. Mijn post had niks te maken met of er iets gaat gebeuren in '2012' of niet.
De mijne wel en daar reageerde je op.
Voor de rest: doe eens een beetje kalm aan joh. ^O^
pi_85316819
Hoe kom je erbij dat ik niet kalm ben? Ik zeg alleen dat je dom over komt met wat je post. Geen probleem verder hoor.
pi_85316909
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:46 schreef Trippii het volgende:
Hoe kom je erbij dat ik niet kalm ben? Ik zeg alleen dat je dom over komt met wat je post. Geen probleem verder hoor.
Maar zoals je nu ziet was dat niet "dom". Terecht zelfs.
Dus leg eens uit hoe jij dat ziet want ik weet nog steeds niet waar je ermee heen wilt.
pi_85317428
"Maar omdat dat ding meer dan 5000 jaar bestrijkt zoekt men er wat bijzonders achter. How silly."

Vanwege deze zin gaf ik een reactie en zei ik, verdiep je eens in iets voordat je met iets als "How silly" aankomt. Schijnbaar weet je niks over (1 van) de maya-kalender(s).
pi_85317953
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:03 schreef Trippii het volgende:
"Maar omdat dat ding meer dan 5000 jaar bestrijkt zoekt men er wat bijzonders achter. How silly."

Vanwege deze zin gaf ik een reactie en zei ik, verdiep je eens in iets voordat je met iets als "How silly" aankomt. Schijnbaar weet je niks over (1 van) de maya-kalender(s).
*kuch*

Dus het ging wel over 2012 want Maya kalender is hoofdstuk 2012.
Daarbij, ik weet er meer van dan jij. Zeg maar eens dat het niet zo is. ;)
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:48:24 #62
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85318973
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:18 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

*kuch*

Dus het ging wel over 2012 want Maya kalender is hoofdstuk 2012.
Daarbij, ik weet er meer van dan jij. Zeg maar eens dat het niet zo is. ;)
Als je er meer van weet, dan weet je ook dat de ouderdom (~5200 jaar) er niet toe doet voor het hele 2012 verhaal. In dat licht is jouw opmerking zelf een beetje 'silly'.

Het gaat er meer om dat de 5e cycli ten einde komt. Hoe ? dat wordt niet vermeld, maar daar wordt flink over gespeculeerd. >:)

Volgens de maya zelf gingen de vorige vier overgangen nu niet bepaald 'onmerkbaar' voorbij. De oude wereld wordt daarbij nagenoeg vernietigd, om plaats te maken voor iets nieuws. Ook wordt er veel gesproken over verandering in 'bewustzijn' e.d.

Zie het resultaat: 1001 'theorieen' mb.t. '2012'.

Of dat allemaal werkelijk iets te betekenen heeft, voor ons, betwijfel ik ten zeerste, maar we gaan het zien. (Tenzij Fuls toch gelijk heeft, maar ook zijn theorie dat het 2220 moet zijn i.p.v. 2012 wordt van alle kanten onderuit gehaald)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85323484
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:48 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als je er meer van weet, dan weet je ook dat de ouderdom (~5200 jaar) er niet toe doet voor het hele 2012 verhaal. In dat licht is jouw opmerking zelf een beetje 'silly'.

Het gaat er meer om dat de 5e cycli ten einde komt. Hoe ? dat wordt niet vermeld, maar daar wordt flink over gespeculeerd. >:)

Dat doet er juist wel toe. Men heeft op basis van zeer aannemelijke aannames een begin aangenomen van die kalender en op basis daarvan komen de meeste berekeningen/theorieën uit op december 2012.
Als je dat silly vind moet je die mensen erop aanspreken die ertoe gekomen zijn.

Buiten dat hele zweefgedoe is dit gewoon een kalender. Als die ermee ophoud begint ie weer van voren af aan.

Dat mensen er meer in zien dan onze Gregoriaanse Kalender omdat ie elk jaar weer bewijst dat er niets gebeurd, buiten een leuk feest en de teller weer op 0, is silly. Het is een langere kalender waarvan we geen getuigen in ons midden hebben die zon wisseling meegemaakt hebben en er is veel "woohoot" eromheen gecreëerd. Dat laat ze denken dat er meer is. Maar er is helemaal geen gram bewijs dat er wat moet gebeuren als die Maya kalender aan het eind komt.

Maarja, zo werkt dat met alles. Als er geen grip op is hebben de fantasten en zweefteven alle ruimte voor wilde ideeën. Realiteitszin hebben ze geen behoefte aan. Dat brengt ze niet in "vervoering".
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:47:45 #64
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85325101
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:18 schreef Wijze_appel het volgende:
Dat doet er juist wel toe. Men heeft op basis van zeer aannemelijke aannames een begin aangenomen van die kalender en op basis daarvan komen de meeste berekeningen/theorieën uit op december 2012.
Als je dat silly vind moet je die mensen erop aanspreken die ertoe gekomen zijn.
Dat is niet helemaal waar. men zoekt een 'correlatie'. Daarvandaan reken je naar een begin & eindpunt. De exacte lengte van de kalender doet er daarvoor dus niet toe.

Daarbij had jij het erover dat de speculaties zouden komen door de ouderdom van de kalender, en hoewel dit vast meespeelt voor velen, is dit absoluut niet de reden voor alle speculaties.

quote:
Buiten dat hele zweefgedoe is dit gewoon een kalender. Als die ermee ophoud begint ie weer van voren af aan.
Waarschijnlijk wel ja ;)

quote:
Dat mensen er meer in zien dan onze Gregoriaanse Kalender omdat ie elk jaar weer bewijst dat er niets gebeurd, buiten een leuk feest en de teller weer op 0, is silly. Het is een langere kalender waarvan we geen getuigen in ons midden hebben die zon wisseling meegemaakt hebben en er is veel "woohoot" eromheen gecreëerd. Dat laat ze denken dat er meer is. Maar er is helemaal geen gram bewijs dat er wat moet gebeuren als die Maya kalender aan het eind komt.

Maarja, zo werkt dat met alles. Als er geen grip op is hebben de fantasten en zweefteven alle ruimte voor wilde ideeën. Realiteitszin hebben ze geen behoefte aan. Dat brengt ze niet in "vervoering".
Het is net 'religie' ja.
Sterker/erger nog ... er zijn zelfs Christenen die ermee weglopen ... dat na 2012 het 'Koninkrijk Gods' aanbreekt, waarbij de Maya zijn gebruikt als soort 'boodschapper' :Y :')

Maar goed, we dwalen af ...

Nostradamus
Zonder 'sleutel', blijft het gissen. Achteraf, met de nodige fantasie, past er van alles.
Echter ... stel dat we die 'sleutel' wel zouden hebben, daarmee al zijn teksten vertalend naar voorspellingen die werkelijk duidelijk zijn. A la 'op de 11e dag van de 9de maand in het jaar 2001 zullen 2 grote vliegende objecten zich in 2 grote glazen torens boren.' - kun je toch wel aannemen dat we er ALLES aan zullen doen om dat te voorkomen & daarmee de toekomst actief veranderen waardoor de voorspelling weer niet uitkomt. :P (of hem misschien juist wel in de hand werkt ! ;) )
pi_85326105
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:47 schreef R0N1N het volgende:

Dat is niet helemaal waar. men zoekt een 'correlatie'. Daarvandaan reken je naar een begin & eindpunt. De exacte lengte van de kalender doet er daarvoor dus niet toe.

Euh... logica verteld mij nog steeds dat als je het begin (zo ongeveer) nauwkeurig weet, en je wilt het eindstip weten, je dan de lengte van het geheel MOET weten. Hoe wil je het anders uitrekenen? Reiki? Channeling?

Met die Maya kalender is dat net zo. Ze weten het begin, althans wanneer dat ding gemaakt is, ze weten hoe lang die kalender duurt... hoppa, december 2012.

Hoe wil je anders naar het eindpunt rekenen als je de lengte niet weet?
Ik vind je hele uitleg een beetje "wut?". Maar misschien kun je het toelichten.

En wat Nostradamus betreft: kom op. Dat is pure cabaret. :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:22:29 #66
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85327140
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:04 schreef Wijze_appel het volgende:
Euh... logica verteld mij nog steeds dat als je het begin (zo ongeveer) nauwkeurig weet, en je wilt het eindstip weten, je dan de lengte van het geheel MOET weten. Hoe wil je het anders uitrekenen? Reiki? Channeling?

Met die Maya kalender is dat net zo. Ze weten het begin, althans wanneer dat ding gemaakt is, ze weten hoe lang die kalender duurt... hoppa, december 2012.

Hoe wil je anders naar het eindpunt rekenen als je de lengte niet weet?
Ik vind je hele uitleg een beetje "wut?". Maar misschien kun je het toelichten.
:?
Kom op. Dit meen je toch niet he ?
Ze weten het 'begin' helemaal niet.

Om dat te weten te komen ga je op zoek naar overeenkomsten. Correlaties. zoals een stuk hout wat gevonden is met een bepaalde datum erop. Als je weet hoe oud dat hout is (via carbon 14 dating) kun je die datum koppelen met onze datum (met in dit geval een mogelijke afwijking van 34 jaar). Net als met geschriften etc. Bepaalde gebeurtenissen waar de datums bij staan. Welke Datum was dat bij ons.

Zodra je dat weet reken je DAAR VANDAAN naar een beginpunt & het eindpunt.

Wisten we onomstotelijk de 'begindatum' van de Maya kalender waren er niet zo F'ing veel 'varianten' van die 'correlatie'.

Dat stuk hout b.v. ... past niet in Fuls 2220 theorie. ;)
quote:
En wat Nostradamus betreft: kom op. Dat is pure cabaret. :')
Nou, ja, 'puur' wil ik niet zeggen. :D
pi_85327560
Mja, hoe de ene club het exact denkt te weten en hoe de anderen het open laten met een speling van 200 jaar doet mij er niet toe. Feit is dat sommigen het denken te weten.
Ikzelf weet het al helemaal niet. Enigste wat ik weet is dat het waarschijnlijk van de Mayaanse bevolking komt. En enkel omdat het schrift in die stijl is. Maar dat zegt me ook weer niks want wellicht hebben de Maya's hun schrift van een nog oudere beschaving geleerd. En nog wellichter komt die kalender daar ook weg en is die einddatum allang geweest en hebben we er niets van gemerkt.
pi_85355017
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:40 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ik gok op een stuk of 10

Volgens Nostradamus gingen we toch allemaal kapot in 2000 ?
Nee, zeker niet. Hij voorspeld tot 3000 dacht ik zelfs...
Er was eens....
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:54:16 #69
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_85601020
quote:
Het gaat er meer om dat de 5e cycli ten einde komt. Hoe ?
exact....en dan hebben ze precies 1 precessie cyclus beschreven waarna de cyclus van voorafaan kan beginnen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Precessie

TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_85604954
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

- Oeps, ik quotte de verkeerde - :@

Ik ben het met je eens. Ik ben benieuwd of hij alles al verkocht heeft om er nog wat van te kunnen maken voor het korte beetje tijd dat hij nog op deze aardkloot rondloopt.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')